Bontottat felejtsd el, hacsak nincsen nagyon pénzszűke. A felújított jó választás lehet, ha gyári minőségben történt a művelet. Általában kell cseredarab, vagy kauciót kell fizetni. Nagy általánosságban 100E HUF körüli történet.
wizard, ferryker lehet megoldás, de ha a gugliba beütöd, hogy turbójavítás lehet szemezgetni.
Cserekor azt sem szabad elfelejteni, hogy ha nem megfelelően van előkészítve a turbócsere, az új turbó is hamar megadja magát.
Vannak aranyfogások, amit a Renault-specialista ismer, más autószerelő meg nem.
Sajnos aktuálissá vált a turbó javítása/cseréje is. Milyen árban mozog egy használható bontott, vagy felújitott darab? Esetleg nincs valakinek baráti áron?
Kérdésem az lenne, hogy a XVI., esetleg XIV. XV. kerületben, vagy a BP-Gödöllő útvonalon van-e valaki, aki ennek a javításával foglalkozik és nem aranyárban dolgozik? Mellesleg a fűtőmotor is leállt, azt is meg szeretném javíttatni.
Nemrég fedezetem fel ezt a fórumot, sajnos már nagyon aktuálissá vált, hogy rákeressek.
Van egy 2006-os Grand Scenic II-es autóm. Már egy ideje vacakolt a műszerfal, de eddig a csatlakozó megmozgatásával életet tudtam lehelni bele. Tegnap viszont, valószínűleg a sok mozgatás hatására kiszakadt az egyik vezeték a saruból, azóta se kép, se hang, sajnos szó szerint. Semmit nem mutat a műszerfal, nincs hőfok-kijelzés, nem megy a rádió.
Kérdésem az lenne, hogy a XVI., esetleg XIV. XV. kerületben, vagy a BP-Gödöllő útvonalon van-e valaki, aki ennek a javításával foglalkozik és nem aranyárban dolgozik? Mellesleg a fűtőmotor is leállt, azt is meg szeretném javíttatni.
Várom a válaszotokat ide, vagy privátban a henter@vipmail.hu címre.
Igen, ez a cikkszám. A boltban amúgy a 6x6-os kapcsolónak mondták.
Legutóbb csak azt kaptam, aminek a leghosszabb a kapcsolója. Na az már kitámasztja teljesen a kilincsben lévő nyomókát. Így abból le kellett köszörülni egy jó adagot, a két kisebb gomb hosszúságút meg nem éri el!
Az nem látszik, hogy mi a bánata az eredeti kapcsólónak. Itt a fényképen is látszik, hogy a kacspoló réz felületek nem oxidáltak, nincs látható oka a nem működésnek. Egyet én kipucoltam, befújtam kontakt sprével összeraktam és úgy vissza a kilincsbe. Egy hónapig teljesen jó volt, de aztán újra kezdte. Ő volt a bal hátsó. Azóta ott is új kapcsoló van:-)
Készítettem egy összefoglalót a szabadkezes autók ajtózáró kapcsolójában lévő mikrokapcsoló cseréjéről.
Mivel én már –egy kivételével-mindegyik kapcsolót ilyenre cseréltem, gondolom mostanában ilyesmivel nem kell foglalkoznom. Míg friss az élmény, megosztom.
Első dolgunk, hogy az autóról leszereljük a kilincset és kivegyük belőle a kapcsolót.
Ezzel részletesen foglalkozik a Méganeklub oldalán két leírás, így én erre most nem térnék ki.
Ha a kezünkben van az eredeti kapcsoló, akkor azt szét kell szednünk annak érdekében, hogy az új mikrokapcsolót be tudjuk a régi helyett szerelni.
A kapcsoló a házában egy műgyanta szerű anyaggal van körbe szigetelve, ezt én csavarhúzó segítségével véstem ki belőle. Közben a kapcsoló darabokra esik, és látszik is, hogy hogyan működik. Szinte nyitott kapcsoló van benne eredetileg, a membrán szerű réz lapkát nyomkodja a zöld gumi bigyón keresztül a kapcsoló tetején lévő golyó, így zárja az áramkört. Ez a műgyanta szerű szigetelés hivatott megóvni a külvilág ártalmaitól a kapcsolót.
Miután kiberheltük a régit kapcsolót és a régi szigetelést, bele tehetjük az új kapcsolót. Rönofan02 márkatársunknak hála, tudjuk, hogy milyen kapcsoló fér be a régi helyére.
Mint a képen is látható, ebböl a 6x6-os kapcsolóból 4 féle nyomógomb hosszúságút árulnak az elektronikai üzletekben. Az első kettőnek nagyon rövid a nyomógombja, a leghosszabbank pedig túl hosszú, így nekünk az a kapcsoló kell, amelyiknek 2,5mm hosszú a nyomógobja. Ez egy zárt kapcsoló, remélhetőleg sokkal tovább bírja, mint az eredeti.
Nincs más dolgunk ez után, mint ráforrasztani a két vezetéket, majda a mikrokapcsolót elhelyezni a fehér műanyag kapcsoló házban, majd rögzíteni és szigetelni benne.
Erre használhatunk olyan műanyagot olvasztó pisztolyt is, de mivel nekem olyanom nincs, így én FBS ragasztót használtam. Alul is, felül is kitöltöttem vele a kapcsoló házát.
Száradás után mehet vissza az autóba. A legrégebben cserélt kapcsoló nálam már fél éve hibamentesen üzemel, így azt remélem hogy ez egy végleges megoldás lesz egy bosszantó problémára.
bekapcsoltam a kormány alatti tekerő gombbal a tempomatot, majd a + kormány-gombbal megadtam 130 km/h-t (ekkor 115 km/h volt a sebességem), az autó felgyorsult, levettem a lábam a gázpedálról, az autó elérte a kívánt sebességet, majd szinte azonnal motorfékezett az autó, és megjelent a Speed Memory 130 felirat.
A Lagunáknál ezt az okozza, hogy a fékpedál- vagy a kuplung kapcsoló elmozdult a helyéről, a pedál érintése nélkül is zárt helyzetben van, és ez azonnal kioldja a tempomatot.
Mivel a Laguna és a SII tempomat-rendszere igen hasonlóan működik, először itt is a pedálkaapcoslókat nézném meg.
Sziasztok, tegnap próbálgattam (volna) autópályán az új szerzemény dízel GSII-n a tempomat-ot.
Sajnos minden alkalommal a következő volt a jelenség: bekapcsoltam a kormány alatti tekerő gombbal a tempomatot, majd a + kormány-gombbal megadtam 130 km/h-t (ekkor 115 km/h volt a sebességem), az autó felgyorsult, levettem a lábam a gázpedálról, az autó elérte a kívánt sebességet, majd szinte azonnal motorfékezett az autó, és megjelent a Speed Memory 130 felirat.
Ezután ha + gombot nyomtam, akkor megismétlődött az előző jelenség, ha R gombot nyomtam, akkor nem történt semmi.
Előfordult másnál ilyen probléma, vagy netán én próbálom rosszul használni a funkciót? (nem vezettem még tempomat-os autót)