Bocs! de 06.01.óta már MD-k járnak mert rövid az érkező és az induló vonatok között a tartózkodási idő,na meg /inkább/ az MV.uraknak ne kelljen a Bz-t le ill.fel akasztani.
Magyarul, ha kitalálom, hogy én vagyok Napoleon, addig senki nem fog rinyálni, míg nem nyújtom be egy hivatalos szervhez a kérvényt, hogy ismerjenek el Napoleonnak?:)
A MÁV ZRt. olyan szervezeti egységeit nevezi jelenleg térségi vasútnak, amely a Vtv. szerint nem térségi vasút. Majd ha megkérik rá annak megfelelően a működési engedélyt, csak akkor bírálhatja el az MVH, hogy lehet-e térségi vasúti pályahálózatként kijelölni.
Szombaton Romhányban jártam. Bptől Rétságig offtopic járművel, 92%-os kihasználtsággal. (46 fő) Onnan BZ, 12.45-kor (Mávdirekt szerinti adat), 7 utassal indultunk Romhány felé, Bánkon (ami egész komoly állomás volt szebb napjaiban, kisvasútcsatlakozással) leszállt 4 fő. Romhányban az állomástól délre jókora cseresznyefa, a szomszédos kocsmában a szódavíz decije 5 ft. Vissza 14:15-kor Diósjenőre, utasszám 4-8 fő. Diósjenőn érkezett BGyarmat felől a 3kocsis BZ összesen kb 12-15 utassal. Felszállt hozzájuk mégennyi. Vajon hétvégén a Romhányba visszainduló BZ minek dekkol itt egy órát? Mert csatlakozást biztosan nem vár... Vác felé az utolsó kocsiban a panoráma ablaknál harisnyás-szoknyás-martenses tinilány füstöl mint a gyárkémény. Vácig minimális utascsere (0-3 fő). Vácott pók, komoly embermozgással, kuksoló gazellával :) Az érsekújvári rettenetes pontosan közlekedik, az elején tömeg, a végén üres fülkék. A nyugatiban bennérjük még a kiinduló Amicust (+30')
Kalauzok végig korrektek, az utasításokat javarészt betartva dolgoztak.
Térségi vasutak A térségi vasúti társaságok a térségi vasúti pályahálózatok működtetésére, illetve azokon vállalkozó vasúti szolgáltatások nyújtására jöhetnek létre.
Térségi vasúti társaság számára működési engedélyt a Magyar Vasúti Hivatal még nem adott ki.
nem is kellene buszpótlás, a jelenlegi Volán menetrend is tökéletesen lefedi az igényeket, csak annyit kellene esetleg megoldani, hogy Szarvason napi pár busz kanyarodjon be az állomásra. Ha valaki távolabbra szeretne utazni.
Bz: Ok a szövetülés, de néha nem ártana tisztítani. Elrettentő a szentes környéki motorkocsik ülésállaga. A függöny sok helyen letépve, pótlás nincs. Hasonló a helyzet az asztalkákkal is. Ami még elgondolkodtató: a felmosás hiánya. a felsöprés is hagy némi kívánnivalót maga után, de pl. az elég gusztustalan, hogy ugye pár sörözős/kólázós utastársunk kiborítja nedűjét, a padlón a ragadós folt addig van ott, amíg a járkálástól le nem kopik.
Uzsgyi: A légkondival egy bajom van: ha kint 35 fok van, akkor is 20 fokra hűt, vagy pedig nem hűt... Melyik a jobb? És nagyon zajos a szellőztető berendezése, mondjuk az egész jármű zajos, meg kellene nézetni a főfelügyelettel a nyári uzsgyi utasterének zajterhelését. Engem 25-30 perc után kezd nagyon zavarni a zúgás.
Más: Azt egyáltalán lehet tudni, hogy a vonattalanításra mely vonalakat jelölték? Én annyit hallottam, hogy a 126 maradna, mert nincs párhuzamos közút. Meg mert semmi értelme annak a vonalnak.
Utasriasztó Bz: azért a szövetüléses, magastámlás verzió 80-al, jóminőségű pályán (hegesztett) 80-al "száguldva " felveszi a versenyt egy szakadt, laprugós 266-ossal
Tavaly, amikor hosszú idő utén először Bz-ztem a 29-esen teljesen meglepődtem a kocsik szép állapotán.
Ugyanis én Pestről szoktam érkezni, és már teljesen hozzá voltam/vagyok szokva a nyári "amit találunk" Bhy, By stb kocsikhoz.
Ehhez képest a 80-nal "repesztő", szövetüléses, függönyös Bz maga egy álom, bár ilyan "irdatlan" sebességek mellett célszerű a mellékben utazni, mert az csendesebb.
Nemrég volt "szerencsém" egy utaspanaszra reagáló SZÜ válaszlevelet olvasni.Tudod, hogy nevezik az utasok a 64 -en közlekedő BZ-ket ebben a levélben?"Szégyen vonat"és kérnék vissza az MD-ket inkább.A válasz lényege az ,hogy sajnos nincs rá mód,kocsihiány,bla bla bla.
Ezek szerint nem az 1993. évi XCV. tv. Mi gazdaságtant pont az előző őszi félévben tanultunk, akkor már kész volt az újnak a tervezete, de 2006. jan. 1.-et mondtak hatályba lépésnek.
az alföldön speciel semmi gond nincs az Usgyikkal, leszámítva a beindítás hosszú idejét. Láthatóan a kékocsis Usgyik símán kiváltották az ottani MD szerelvényeket.
Az MD-ben -2 Bx+Btx- van 136 nemdohányzó és 80 dohányzó "ülőhely", a Bp-ben kb. 140 nemdohányzó klimatizált "ülőhely".
Így majd ugyanakkora a 2 szerelvény a nem dohányzóknak, a dohányzó részt pedig általában pár füstölő utas töltötte meg (füsttel), kivéve a péntek és vasárnap amikor az is tömött(ebb) volt.
A "csúcsidei" vonatok jelenleg is 2(3) Bp összeállításban közlekednek, az MD-k helyett.