Keresés

Részletes keresés

m61-008 maki Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4908
Köszönöm a segítségedet. A képet fel tudnád tenni? Előre is köszönöm.
Előzmény: Bárdos Imre (4907)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4907
Van, onnan tudom, hogy cirmos volt. Áldozatok/sérültek nem voltak, csak az utolért 2890/a sz. tehervonat (a 2880 is teher volt) három utolsó kocsija siklott ki és borult fel, jelentős anyagi kárt és három órás pályaelzárást okozva. Három balesete biztosan volt, bár az6 egyikről csak azt tudom, hogy megtörtént. A többi kérdésedre sajnos nem tudom a választ.
Előzmény: m61-008 maki (4903)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4906
Kérlek, nincs mit.
Előzmény: kopaszhaj (4904)
Spidermans Friend Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4905
Tiszteletem, sziasztok!

Elnézést, hogy itt kérdezem, de nem találtam nemzetközi topikot. Az 1989-es ufai balesetről érdeklődnék, van-e valakinek több adata róla, mint ami itt van:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ufa_train_disaster

Nem értem, hogy lehet, hogy 600-an meghaltak, valószínűleg a legtöbbük gyerek, és az egész neten mindössze ilyen kétsorosok vannak róla...
kopaszhaj Creative Commons License 2007.06.27 0 0 4904

Köszönöm a gyors és pontos választ :-)

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (4894)
m61-008 maki Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4903

Erről a balesetről van képed? Áldozatok is voltak? Hány balesete volt ennek a gépnek? Mikor volt utoljára nagyjavításon a remot előtt? Bocs a sok kérdésért, de az egyik kedvenc Szergejem.

Előzmény: Bárdos Imre (4902)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4902
A 216-os Szergej 1978.07.12-én is összetört Bakonysárkány állomáson, mikor a 2890/a sz. vonat élén rádurramt a 2880 sz. vonatra. Viszont ott nem tört össze ennyire és még cirmos festésű volt.
Előzmény: v63 152 (4897)
m61-008 maki Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4901
Az a baleset 1993.december 31-én volt, de a képen biztosan nem e baleset után látható, mivel azon még vöröscsillag van az elején.
Előzmény: v63 152 (4897)
exmv Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4900
Névlegesen 25kV, és a tápszakaszok végpontjain általában kevesebb.
Előzmény: M62 127 (4899)
M62 127 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4899
25 kV és mindenütt kb. ugyanakkora.
Előzmény: roxstar (4898)
roxstar Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4898
Hello!

Tudom ,hogy csak félig-meddig tartozik ide,de fel szeretnék tenni egy kérdést:

-Mekkora a feszültség a MÁV vasúti felsővezetékeiben?
-Igaz,hogy a városokban alacsonyabb,mint azokon kívűl?
Mármint a feszültség.

Elöre is köszönöm
v63 152 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4897
A 216-os Szergej 1992 dec 31-én törött össze biztosan Pusztaszabolcson, amikor az 1175-ös Szilivel horzsolódtak! Ennek kapcsán lett a Szili selejtezve.
Előzmény: Bárdos Imre (4896)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4896
Sajnos nem tudom az milyen baleset volt, bár a kép nekem is megvan.
Előzmény: m61-008 maki (4895)
m61-008 maki Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4895
A 978-as hsz-ben találtam egy képet az összetört 216-os Szergejről. Tudnál segíteni abban, hogy mikor, hol és miért történt ez a baleset? Előre is köszönöm.
Előzmény: Bárdos Imre (4894)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4894
1969.12.08. 14:50. A Nagycsány mh. közelében lévő sorompó nélküli átjáróban - a 22, sz. őrháznál, a pálya 627+09 szelvényében - az egyenes állásu 375,945 psz. géppel továbbított 6695 sz. tehervonat elgázolta majd a másfél méter mély anyagárokba lökte a 12. sz. AKÖV GC 12-76 frsz. IK66 típusu autóbuszát. Az ütközés pillanatában a gép első futójával kisiklott, síntörést okozott, majd 120-150 méter megtétele után megállt.

Az autóbuszon utazók közül hat személy (köztük a gkv. ) 8 napon túl, öt 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett, halálos áldozat szerencsére nem volt. Az autóbuszt 1971.07.07-én selejtezték.

A balesetért a bíróság az autóbusz vezetőjét hibáztatta, aki a KRESZ szabályainak megszegésével, figyelmetlenül hajtott a sínekre. Mindezért egy év hét hónapi szabadságvesztésre és a vezetéstől való egy éves eltiltásra ítélte. Szabadságvesztés büntetésének azonban csak felét kellett letöltenie, mert a közkegyelem gyakorlásáról szóló 1970. év 7 törvényerejű rendeleti dőközben életbe lépett.

A balesetről két ügyiratot találtam a MÁV Központi Irattárban, a 18832/1969 és a 9964/1970 számuakat. Az autóbusz további sorsát illető adatokat Lovász György bocsátotta rendelkezésemre.
Előzmény: kopaszhaj (4893)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.06.26 0 0 4893

Az imént mesélte egy vevőm a gyerekkori "élményeit":

1970 telén (+-1 év) Az ex. 62-es vonalon a Nagycsány és Csányoszró közötti útátjáróban az autóbuszuk tehervonattal ütközött. A tehervonat Nagycsány irányából érkezett, a busz pedig Besencére tartott. Az ütközéstől a tehervonat gőzmozdonya kisiklott, miközben a buszt az árokba lökte.

Több súlyos sérült volt, halálesetre nem emlékszik.

 

Esetleg van erről valami dokumentum?

peti 19 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 4892

Nagyon szépen köszönöm. Majd hétfő, kedd körül megkereslek mailben.

 

Még 1x Köszi.

Előzmény: Bárdos Imre (4889)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.22 0 0 4891
Akkor gondolom sok újdonságot nem tudtam mondani. Ettől függetlenül megkérdezem majd a vonatszámot, talán emlékszik rá.
Előzmény: hol_itt_hol_ott (4890)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2007.06.22 0 0 4890

köszi:)

 

Ha összefutok a mozdonyvezetővel, megkérdezem tőle.

 

Én is Tőle hallottam az esetről.

Előzmény: Bárdos Imre (4866)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.22 0 0 4889
Persze, lemásolom Neked is.
Előzmény: peti 19 (4887)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.22 0 0 4888
Ott valószínűleg nem forgattak. A filmesek Almamellék, Gálosfa, Görcsöny és Szentbalázs állomásokat nézték meg, de az irat tanúsága szerint a rendezőnek Almamellék nyerte meg a tetszését. Így az összes a filmben látható vonat odáig és onnan vissza közlekedett. Érdekes még, hogy a forgatás kezdete előtt egy mozdony bejárta Almamellék állomás már rozsdás vágányait, hogy azok a filmben használatban lévőnek látszanak.
Előzmény: division by zero (4883)
peti 19 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 4887

Azt meg lehetne oldani, hogy én is megkapjam? Ez engem is érdekelne.

Előzmény: Bárdos Imre (4869)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4886
Nagyon szépen köszönöm a leírást, a képeket és az információt a segítséget meg főleg! Őszintén szólva tényleg nagyon dúrván összetört a Btx 035...! Nem olyan rosszak a képek róla mint írtad, azért lementettem őket! Köszönöm még egyszer a segítséget! Esetleg létezhet valahol valakinél a Btx 035 - ről olyan kép amelyiken ereje teljében látható a gép még? Ha valaki találkozott volna vele valahol akkor kérem jelezze! Ezt is köszönöm! Üdvözlettel: tamási 48. - 49.
Előzmény: Bárdos Imre (4867)
cs1014 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4885
Köszönöm!

Ezért írtam, hogy nem a konkrét esetre vonatkozólag, de eszembe jutott ez az.
Előzmény: dzcsiga (4884)
dzcsiga Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4884
A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó

Vonatkoztassunk el a jelen esettől, mert senki emlékét nem kívánom sározni, és nincsenek információim arról, hogy mi történt aznap azon a csörgőn.


Arról nekem sincs információim arról, hogy mi történt aznap azon a csörgőn, de azt tudom, hogy az mv és azellenörzést végző utazó felvigyázó barátok voltak.
Előzmény: cs1014 (4879)
division by zero Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4883
Jó lenne azokat a gálosfai felvételeket is előásni valahonnan!
Előzmény: Bárdos Imre (4876)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4882
Az ígért részlet:
Előzmény: Bárdos Imre (4881)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4881
Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy milyen volt a hangulat a mozdonyon ezt csak az érintettek tudhatnák, de ők mindketten meghaltak. Viszont azt nem írtam az előbb, hogy az esemény idején sűrű köd volt (lásd a beszúrt idézetet a baleseti értesítőből), így könnyen lehet, hogy a személyzet egyszerűen nem vette észre a jelzőt.
Előzmény: cs1014 (4879)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4880

Akkor a harmadik héten, mert addig a Balcsin nyaralok. :-)

 

Előzmény: Bárdos Imre (4878)
cs1014 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4879
A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó

Vonatkoztassunk el a jelen esettől, mert senki emlékét nem kívánom sározni, és nincsenek információim arról, hogy mi történt aznap azon a csörgőn.

(...)

Elgondolkodtató a jelenleg (hazánkban, és néhány hasonló múltú ország vasútján, vagy hatalmukat évező, fitogtató ellenőrző közeg ténykedése során) a vonali ellenőrzések alkalmával uralkodó hangulat, a kontroll esetenkénti stílusa.
Láttam kollégákat, akiknek görcsbe rándult a gyomra az ellenőrző közeg megpillantásakor, és létezhet olyan ellenőrzésre jogosult személy, akinek a jelenléte feszélyez a vezetőálláson, magyarul zavar a munkámban.
Végezzünk el egy gondolatkísérletet. Tegyük fel, hogy a közeg jelenléte zavaró, viselkedése irritáló, eltereli a masiniszta figyelmét a munkájától, és a konfliktus kerülése érdekében nem akarja az akadékoskodó "vendéget" letuszkolni a gépről. Spékeljük ezt meg némi köddel, esővel, sötéttel. A gépész el van foglalva az őt csesztető góréval, figyelmen kívül hagyja az egyébként is alig látható előjelzőt, melyet az egyébként szintén jogosítvánnyal rendelkező felsőbbség sem vesz észre. A főjelzőt az utolsó pillanatban veszik észre, nagy rémület, mégnagyobb fékezés. Toldjuk meg ezt egy szabálytalanul, TH-n túl végzett tolatássalm, és már kész is a tragédia. Elképzelhető egy ilyen történet? Ki(k) a hibás(ak) de jure? És de facto?

Ezért (is) vagyok ellene azoknak a módszereknek, annak a b***ogatósdinak, amit sok vasúti vezető alkalmaz a végrehajtószolgálat dolgozóival szemben. Ha egy embert tendenciózusan egy rossz iskolásgyerekként kezelnek, hajlamos előbb-utóbb (akár tudat alatt is) azonosulni a rá osztott szereppel. Ez pedig azokban a munkakörökben, mely gyakran igényel gyors, felelősségteljes, és súlyos döntéseket, semmiképp sem szerencsés. Gyakran látható olyan is, hogy a döntést nem az határozza meg, mi előnyösebb egy bizonyos helyzetben, hanem az, hogy mit szól hozzá a góré. Ez pedig veszélyes.

Elnézést, hogy hosszúra nyúlt, de az eset felvetett bennem bizonyos gondolatokat, és ezt szükségesnek éreztem megosztani veletek.
Előzmény: Bárdos Imre (4875)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!