Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje !
...
A szél azért tudja letépni , mert a fels.tartó karok fel csapódnak az oszlop írányába , netán kidölt fa ,fák feszítik...egy darabíg , itt már hosszabb ideíg tart a zárlati áram, és itt jön a "lágyítás" -od ! stb.
...
Az sem mindegy . hogy mennyi vill.mozd. tartozkodik abban az adott szakaszon abban az időben !
"Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje !"
Namármost... Hogy is van ez? Ha zárlat lesz tápoldalon, akkor lejön a mozdony áramszedője? Vagy mit akartál leírni?
Érzsd meg , nincs görcsös kapaszkodás , zuhanás...madár esetében ! Embernél összesülés van és mint az ötös bőrfoci akkorára megy össze...Ne láss ilyet !
Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje ! Tehát : az ember és a madár testi felépítése kb. 75%-ka víz , maradék zsír.
Nem nehéz ellképzelni , hogy hol jelentkezik nagyobb "teljesítmény"...
Ász . törésnél nem feltétlenűl szakad a derót....
A szél azért tudja letépni , mert a fels.tartó karok fel csapódnak az oszlop írányába , netán kidölt fa ,fák feszítik...egy darabíg , itt már hosszabb ideíg tart a zárlati áram, és itt jön a "lágyítás" -od ! stb.
Az sem mindegy . hogy mennyi vill.mozd. tartozkodik abban az adott szakaszon abban az időben !
Itt egy kép még 1996-bol:( Gondolom sokan emlékeznek erre abalesetre! Ez a M41 2178-as mozdony,a mozdony vezetőjének esélye sem volt:( NYUGODJON BÉKÉBEN!!!!
Mert a görcsös kapaszkodás és zuhanás során tényleg nem tudja megtépni a madzagot... Mert a zárlati áram nyilván nem jár helyi kimelegedéssel, ami nyilván nem okozhatja a vezeték szerkezetének megváltozását (lásd még: lágyítás).
Én azt is el tudom képzelni, hogy a drót a jövő héten magától leesett volna, csak a madár gyorsabb volt... De ha már: amikor viharos szél van, akkor mi a fene tépi meg a madzagot? A szél le tudja tépni, a madár meg nem? Biztos ez?
(Tudom, hogy különbség van a tápvezeték és a munkavezeték között, de ez vajon mennyire számít itt?)
Van egy kapcsolókert a bázison, az első vágány és a Verseny utca (Thököly út) között.. Onnan indulnak a vágánytengelyre merőleges vezetékek, akár ott is lehetett a gixer.
Azt sejtettem, hogy nem egy veréb csinálta a "bulit" a kapcsolókertben, hanem valami nagytestű jószág...
Az érdekelt volna hogy a Keletinek pontosan melyik részén történt ez! Sajnos nincs előttem, hogy a Keleti környékén hol van olyan távvezeték, ami független a felsővezetéktől, és ráadásul keresztben átmegy a felsővezeték felett. Ha rosszul értelmezem, akkor bocsánat... De pillanatnyilag erre lennék kíváncsi.
"villamossal vontatja" Nem. "villamossal közlekednek", azaz együtt, kart karba öltve jár a villamos (nyilván a 67-es) és a vasút. A kettő valódi részhalmaza a villanyvasút.
Pedig semmi hihetetlen nincs benne. Tizenpár évig egy áramszolgáltatónál dolgoztam, és többször szedtünk le madarakat a hálózatról (gólya, sas és hasonló méretűek) meg macskákat, amik zárlatot és áramszünetet okoztak. Gondolom ugyanígy ez a vasútnál is előfordul.
"A MÁV eddigi vizsgálatai alapján reggel 6 óra 55 perckor egy madár okozta a problémát. Egy betápláló vezeték zárlatos lett, és rászakadt a pályaudvar egyik tároló vágánya felett lévő felsővezetékre, ezáltal az egész pályaudvaron megszűnt a felsővezeték áramellátása.
Áram hiányában a reggeli és délelőtti órákban a MÁV dízelmozdonyokkal próbálta a vonatokat továbbítani, de az áramkimaradás a pályaudvar reggeli elővárosi forgalmában jelentős fennakadásokat okozott. 30-120 perces késések is előfordultak.
A leszakadt vezetéket a felsőveztékről a délelőtti órákban eltávolították, így megszűnt a zárlat, és ismét el tudják látni a pályaudvar felsővezetékét árammal. A vonatok menetrendbe történő visszahelyezését a vasút megkezdte, de a kora délutáni órákig az utasok késésekre számíthatnak. A helyreállítást vonatmentes időszakban, az éjszaka folyamán végzi el a vasúttársaság."
Milyen madár volt? Tán nem egy Palimadár?! :)))))))))))) ÉS mit csinált ott szerencsétlen?
Valahogy ehhez nincs elég fantáziám... Tud valaki valami hivatalos hírt?
Én a vasúti baleseteket gyűjtöm, elsősorban az "igazi" vasútiakat (siklás, ütközés, stb.), de nyilvántartom a kezembe kerülő útátjárós baleseteket is, ezekkel azonban komolyabban csak akkor foglalkozom ha a vasúti jármű jelentősebb mértékben megsérült (kisiklott, összetört, felborult). Személygázolásokkal nem foglalkozom. Küldj egy mailt, meglátom mit tehetek.
Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen esetek feljegyzéseit is dokumentálod, és gyűjtöd? Ha igen, akkor lenne egy eset, aminek kapcsán megkeresnélek e-mailben. Nem akarom a srác nevét kiírni, de Celldömölk és Kemenesmihályfa között történt az eset, úgy kb. 15 évvel ezelőtt. Pontos évet sem tudok sajnos.
OFF Erről eszembe jutott egy eset, ami még tavaly nyáron történt meg velem. Hegyeshalmon át mentünk ki a határon teherautóval, így nem olyan volt a gyorsulásunk, ezért a záróvonalnál megelőzött minket egy új -természetesen fekete színű, sötétített ablakos- VW Passat. Alig 300m-rel később -igaz, hogy nem a kb. 20éves, kopasz, napszemcsis srác hibájából, mert nem adta meg neki az elsőbbséget egy román kamionsofőr- összeütköztek, a Passat totálkáros lett, a srácnak semmi baja nem volt, majd mikor elmentünk mellettük, Apu lassított és kiszólt neki, hogy "Ezért aztán érdemes volt a záróvonalon előznöd, öcsi!" ON