Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7202
Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje !

...

A szél azért tudja letépni , mert a fels.tartó karok fel csapódnak az oszlop írányába , netán kidölt fa ,fák feszítik...egy darabíg , itt már hosszabb ideíg tart a zárlati áram, és itt jön a "lágyítás" -od ! stb.

...

Az sem mindegy . hogy mennyi vill.mozd. tartozkodik abban az adott szakaszon  abban az időben !

 

Én ezekhez hülye vagyok, ha lehetne részletezni.

Előzmény: pacalbeer (7200)
Infós Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7201
"Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje !"

Namármost... Hogy is van ez? Ha zárlat lesz tápoldalon, akkor lejön a mozdony áramszedője? Vagy mit akartál leírni?
Előzmény: pacalbeer (7200)
pacalbeer Creative Commons License 2008.04.27 0 0 7200

Érzsd meg , nincs görcsös kapaszkodás , zuhanás...madár esetében ! Embernél összesülés van és mint az ötös bőrfoci akkorára megy össze...Ne láss ilyet !

Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje ! Tehát : az ember és a madár testi felépítése kb. 75%-ka víz , maradék zsír.

Nem nehéz ellképzelni , hogy hol jelentkezik nagyobb "teljesítmény"...

Ász . törésnél nem feltétlenűl szakad a derót....

A szél azért tudja letépni , mert a fels.tartó karok fel csapódnak az oszlop írányába , netán kidölt fa ,fák feszítik...egy darabíg , itt már hosszabb ideíg tart a zárlati áram, és itt jön a "lágyítás" -od ! stb.

 Az sem mindegy . hogy mennyi vill.mozd. tartozkodik abban az adott szakaszon  abban az időben !

Előzmény: Infós (7191)
Zsivany Creative Commons License 2008.04.27 0 0 7199
Ugyan nem magyar vasút...

Újabb ICE balaeset történt Németországban.

Végeredmény: 23 könnyebb sérült, egy siklott és megrongálódott ICE szerelvény egy alagútban, és 20 döglött birka.

http://www.osthessen-news.de/beitrag_C.php?id=1149262
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 7198
Félidőben :-DDDD
Előzmény: kacsa-86 (7194)
dzcsiga Creative Commons License 2008.04.25 0 0 7197
"a vonatok így újra villamossal közlekednek"

Azért megnéztem volna, amikor a vonatok felszállnak a villamosra :-)

Megint egy okos újságíró.
Előzmény: szakuator (7183)
FAN THOMASZ Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7196

sziasztok!

Itt egy kép még 1996-bol:( Gondolom sokan emlékeznek erre abalesetre! Ez a M41 2178-as mozdony,a mozdony vezetőjének esélye sem volt:( NYUGODJON BÉKÉBEN!!!!

kacsa-86 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7195
Erről a kapcsolókertről nem tudtam viszont...
Előzmény: Infós (7189)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7194
MÁV : Dögkeselyűk

1 : 0


:-D
Előzmény: Zolcsi67 (7193)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7193

Íme a bizonyíték: már köröznek a dögkeselyűk a MÁV fölött....

Előzmény: kacsa-86 (7184)
v431185 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7192
Most a maradék 1% játszott:)
Zárlat esetén benne van a pakliban egy esetleges vezetékszakadás is...
Előzmény: pacalbeer (7190)
Infós Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7191
Mert a görcsös kapaszkodás és zuhanás során tényleg nem tudja megtépni a madzagot...
Mert a zárlati áram nyilván nem jár helyi kimelegedéssel, ami nyilván nem okozhatja a vezeték szerkezetének megváltozását (lásd még: lágyítás).

Én azt is el tudom képzelni, hogy a drót a jövő héten magától leesett volna, csak a madár gyorsabb volt...
De ha már: amikor viharos szél van, akkor mi a fene tépi meg a madzagot? A szél le tudja tépni, a madár meg nem? Biztos ez?

(Tudom, hogy különbség van a tápvezeték és a munkavezeték között, de ez vajon mennyire számít itt?)
Előzmény: pacalbeer (7190)
pacalbeer Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7190

Ne hülyéskedjetek !

Tudjátok mit hallani , ha egy nagyobb testű madár véletlen össze zár , v. csak a szárnyai a két fels.dróthoz ér ?

PUKK !

99% -ban egyetlenegy pihe jelzi , hogy mi is volt valójában...tizen-huszan ilyent láttam ,hallottam !

Gondold végig , ha egy embert csap agyon , akkor sem szakad le ! Sajna ilyett is láttam...

Előzmény: Bárdos Imre (7186)
Infós Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7189
Van egy kapcsolókert a bázison, az első vágány és a Verseny utca (Thököly út) között.. Onnan indulnak a vágánytengelyre merőleges vezetékek, akár ott is lehetett a gixer.
Előzmény: kacsa-86 (7188)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7188
Üdv!

Azt sejtettem, hogy nem egy veréb csinálta a "bulit" a kapcsolókertben, hanem valami nagytestű jószág...

Az érdekelt volna hogy a Keletinek pontosan melyik részén történt ez! Sajnos nincs előttem, hogy a Keleti környékén hol van olyan távvezeték, ami független a felsővezetéktől, és ráadásul keresztben átmegy a felsővezeték felett. Ha rosszul értelmezem, akkor bocsánat... De pillanatnyilag erre lennék kíváncsi.
Előzmény: Bárdos Imre (7186)
Infós Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7187
"villamossal vontatja"
Nem. "villamossal közlekednek", azaz együtt, kart karba öltve jár a villamos (nyilván a 67-es) és a vasút. A kettő valódi részhalmaza a villanyvasút.
Előzmény: szakuator (7183)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7186
Pedig semmi hihetetlen nincs benne. Tizenpár évig egy áramszolgáltatónál dolgoztam, és többször szedtünk le madarakat a hálózatról (gólya, sas és hasonló méretűek) meg macskákat, amik zárlatot és áramszünetet okoztak. Gondolom ugyanígy ez a vasútnál is előfordul.
Előzmény: kacsa-86 (7184)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7185
Az utasnak meg tollas...
Előzmény: kacsa-86 (7184)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7184
Üdv!

"A MÁV eddigi vizsgálatai alapján reggel 6 óra 55 perckor egy madár okozta a problémát. Egy betápláló vezeték zárlatos lett, és rászakadt a pályaudvar egyik tároló vágánya felett lévő felsővezetékre, ezáltal az egész pályaudvaron megszűnt a felsővezeték áramellátása.

Áram hiányában a reggeli és délelőtti órákban a MÁV dízelmozdonyokkal próbálta a vonatokat továbbítani, de az áramkimaradás a pályaudvar reggeli elővárosi forgalmában jelentős fennakadásokat okozott. 30-120 perces késések is előfordultak.

A leszakadt vezetéket a felsőveztékről a délelőtti órákban eltávolították, így megszűnt a zárlat, és ismét el tudják látni a pályaudvar felsővezetékét árammal. A vonatok menetrendbe történő visszahelyezését a vasút megkezdte, de a kora délutáni órákig az utasok késésekre számíthatnak. A helyreállítást vonatmentes időszakban, az éjszaka folyamán végzi el a vasúttársaság."


Milyen madár volt? Tán nem egy Palimadár?! :)))))))))))) ÉS mit csinált ott szerencsétlen?

Valahogy ehhez nincs elég fantáziám...
Tud valaki valami hivatalos hírt?
Előzmény: szakuator (7183)
szakuator Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7183
Hali!

Érdekes cikket találtam az FN.hu-n!

http://www.fn.hu/belfold/20080424/kaosz_keletiben/

Ki az a b@rom aki villamossal vontatja a szerelvényeket?????????????
vasutas77 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 7182
Veresegyházon kerékpárost gázolt a 2417-es!
ajm Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7181
Polgármesteri átjáró :-))
Előzmény: V63-017 (7161)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7180
Sajnos nincs.
Előzmény: V43 1024 (7179)
V43 1024 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7179

Kedves Imre!

Van esetleg képi anyagod erről? Ha igen megtennéd, h elküldöd nekem a szokott címre?

Üdv

Előzmény: Bárdos Imre (7178)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7178
2007.04.15-én 17:30-kor Újkér mh.-en ütközött rá a V43 326.
Előzmény: Törölt nick (7177)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7176
Én a vasúti baleseteket gyűjtöm, elsősorban az "igazi" vasútiakat (siklás, ütközés, stb.), de nyilvántartom a kezembe kerülő útátjárós baleseteket is, ezekkel azonban komolyabban csak akkor foglalkozom ha a vasúti jármű jelentősebb mértékben megsérült (kisiklott, összetört, felborult). Személygázolásokkal nem foglalkozom. Küldj egy mailt, meglátom mit tehetek.
Előzmény: Nydqist (7175)
Nydqist Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7175

Imre!

 

Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen esetek feljegyzéseit is dokumentálod, és gyűjtöd? Ha igen, akkor lenne egy eset, aminek kapcsán megkeresnélek e-mailben. Nem akarom a srác nevét kiírni, de Celldömölk és Kemenesmihályfa között történt az eset, úgy kb. 15 évvel ezelőtt. Pontos évet sem tudok sajnos.

 

Köszönöm előre is jelzésedet.

Előzmény: Bárdos Imre (7132)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.19 0 0 7174
Az munkával jár! A sültgalambot várni az indexen sokkal népszerűbb :-)
Előzmény: Törölt nick (7173)
CreO Creative Commons License 2008.04.18 0 0 7171
OFF
Erről eszembe jutott egy eset, ami még tavaly nyáron történt meg velem. Hegyeshalmon át mentünk ki a határon teherautóval, így nem olyan volt a gyorsulásunk, ezért a záróvonalnál megelőzött minket egy új -természetesen fekete színű, sötétített ablakos- VW Passat. Alig 300m-rel később -igaz, hogy nem a kb. 20éves, kopasz, napszemcsis srác hibájából, mert nem adta meg neki az elsőbbséget egy román kamionsofőr- összeütköztek, a Passat totálkáros lett, a srácnak semmi baja nem volt, majd mikor elmentünk mellettük, Apu lassított és kiszólt neki, hogy "Ezért aztán érdemes volt a záróvonalon előznöd, öcsi!"
ON
Előzmény: V63-017 (7161)
Nohabf Creative Commons License 2008.04.18 0 0 7170
Az elektromos ablakemelő meg bekapcsolt és lecsípte az ujját:-)
Előzmény: Törölt nick (7169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!