Keresés

Részletes keresés

burgeri Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14077

A - jel utáni számok valamilyen ellenőrző számok, nem? Valami logika alapján csak egy és kizárólag egy számjegy tartozhat az elöl álló számsorozathoz.

Vagy ez csak a kocsiknál van így?

Előzmény: Törölt nick (14072)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14075
Akkor viszont ha tényleg van ilyen, akkor az igen értékes lehet a hibás pályaszám miatt :-D
Előzmény: Törölt nick (14072)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14074

Fél OFF

Van "raktáron" egy bármilyen halberstadti kocsid?

ON

Előzmény: tt-modell (14073)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14073

Szia

Viszont ez egy különkiadású szettből való mozdony! Ugyanúgy szettben volt 3 Reko vagonnal! (4-5 éve hozták ki) Már nem kapható ezzel a pályaszámmal! 

Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek!!

Sziasztok

PP

 

 

Előzmény: Törölt nick (14072)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14071
Nem tudom, hogy te is ezt az oldalt nézted-e, de itt világosan le van írva a mozdony élete:

1969 LEW Henningsdorf 12453 gyári számon épült, leszállítva DR-nek V100 152-ként

1969.11.19. átvétel
1969.11.24. szolgálatba áll
1970.06.01. átszámozás 110 152-6
1988.02.29. átépítve 112 152-4
1992.01.01. átszámozás 202 152-2
1994.01.01. átveszi a DB AG Traktion
1998.01.01. átveszi a DB AG Nahverkehr
1998.02.27. leállítva
1998.02.28. selejtezve

1999 szétbontva Chemnitzben.

Vagyis a mozdony 17 éven át futott a DR-nél 110 152-6 pályaszámon.

Úgyhogy alaposan bevadásztad magad a dzsindzsásba :-)
Előzmény: Törölt nick (14065)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14070
És hogy elkezdjem a DR BR 110 és BR 114 befejezését, a DB AG-hoz besoroláskor megkapta a BR 202, BR 204 számot....
Előzmény: Törölt nick (14068)
róbertke Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14069
Amíg kölcsön nem kéri valaki, és oda is adom neki. :-)))))))) De nem adom senkinek, mert már a könyvtáramból kikölcsönzött valaki örökre egy ritka könyvet.
Előzmény: Törölt nick (14067)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14068

Az lehet, mert a pályaszámok nem mindig egyértelműek.

V100 ügyben alapok:

 

A DR-nek kellett egy dízelmozdony, univerzális vonali szolgálatra, ami erősebb, mint a V60, de nem olyan nehéz, és nagy, mint a V180. Vagyis a kettő között van, és nagyjából 1000LE-s, leváltani a BR86, BR64, és egyéb hasonló gőzösöket. Ez lett a V100. Vigyázat, az NDK mozdonyairól beszélek!!!

 

Mellékszál, a DB-nek is kellett egy ilyen mozdony, de ők egy erősebb V80-at akartak. Ott is V100 lett  tipus, de a két gép nem azonos!!!

 

A V100 egy általánosan elterjedt DR dízelgép lett. A IV. korszakban lett belőle BR110. Már ebben a korban, vagyis 1970 után kapott erősebb motort, és hosszabb is lett, ez a tipus lett a BR112 (lásd a két Tillig modellnek is eltér a hossza!). Készült belőle nehéz tolató gép is, sárga festéssel, ez volt a BR111. Néhány darab még tovább izmosodott, BR114 lett. Az egyesített DB AG is átvette a tipust, de innen teljes a kavarodás a két ex V100, és alváltozataik között.

 

Mellékszálat tovább folytatva, a DB-nél is kapott erősebb motort, ez lett a V100.20. Az eredeti V100.10 1100LE-s motorja helyett a V100.20 1350LE-s volt. 1968 után a V100.10 lett a BR211, és a V100.20 a BR212.

 

Utóéletek: mindkét tipus tovább él magánvasutaknál, és mindekettőből van Győrben is, az Audinak tologatnak.

 

Lehet, hogy onnan van a félreértésed, hogy kevered az egykori DR és DB V100-asait. A DR V100 (később BR110, 111, 112, 114) kockább, és hosszabb mozdony.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/241067/kategorie/Deutschland~Dieselloks~BR+204.html

A DB V100 (később BR211, 212) kicsit kerekebb, és rövidebb.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/247494/kategorie/Deutschland~Dieselloks~BR+212.html

Előzmény: Törölt nick (14065)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14067

DE meddig?

:-))))

Előzmény: róbertke (14066)
róbertke Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14066
Bi-bi-bi ! Nekem is megvan.
Előzmény: Törölt nick (14057)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14064
Jó estét minden TTbarátnak!

A Ludmillákkal kapcsolatban pár megjegyzés.
Az Indóház 2007.júliusi számában megjelent gépbemutató rovat a Ludmillákkal foglalkozik.
Szerintem nagyon jó a cikk, nagyon sok hasznos információval.

Örülök,hogy a fantázia festésű gépemet publikáltam ezen a topicon.
Igy sok topictárs jutoot hasznos információkhoz az eredeti gépekkel kapcsolatban.

Töröm a fejem, hogy milyen modellt rakjak fel legközelebb. Talán akkor is ilyen kulturált eszmecsere fakad belőle.

NoMoVa-modell
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14063
Tamás. Ment mél.
Előzmény: Törölt nick (14060)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14061

Nincs, a ROCO 142-es gyakorlatilag egy 132-es festési variáns. Maga a modell alapja ugyanaz.

A motort leszámítva eredetiben is ez van. Csak modellnél nem kell motort cserélni:-)

Előzmény: Törölt nick (14060)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14058

Hehe.:-)

Egy jóbarátomtól kaptam ideiglenesen tartós megőrzésre.:-)

Megkérdezem tőle és aztán csak nem lesz akadálya, hogy átlapozhasd.:-)))

 

A két link nálam a kedvencek között van, úgyhogy jó források.

Előzmény: Törölt nick (14057)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14057

"Az említett két géposztály homlokfala betűre megegyezik ezeken a fotókon. (szivesen elviszem a talira - ha megvártok)"

 

Én biztos, csak az nem, hogyha jössz, akkor ezzel a könyvvel is mész majd haza!:-)))

 

Új kapaszkodókat szerintem is csak valamikor a '90-es években kapott.

Most nincs hozzá időm, de a www.bahnbilder.de weblapon biztos, hogy ez ellenőrizhető, mert a fotók mellett azok készítésének dátuma is nyomon követhető.

Vagy:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/bildergalerien.html

Előzmény: Törölt nick (14056)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14056

ITT egy apró félreértés áldozatai vagyunk!!!

Valószínűleg a hazai üzlet honlapszerkesztőjének, vagy éppen a magyarított, tavalyi újdonságfüzet fordítójának hanyagsága, hogy a német Frontgriffstangen kifejezést leegyszerűsítve homlokfalnak nevezte el, holott ez a homlokfali kapaszkodókat jelöli pontosan.

A korábbi modelleknél (pl 36205) három részből áll a kapszkodó. Az újaknál (pl 36220) pontosan olyan vasat kapott, mint a sokat szidott Tillig szergej.

Az egész változtatási ügy kizárólag erre a műanyag alkatrészre vonatkozik.

Az alsó szerelvényezés mind felrakható kiegészítők.

 

Egyébként iTT van előttem a Lokomotiven Der Deutchen Reichsbahn c., 1986-ban kiadott Transpress könyv, amiben eredeti, gyári, ill. üzemi fotók vannak a 130, 131, 132, 142-es gépekről. Az említett két géposztály homlokfala betűre megegyezik ezeken a fotókon. (szivesen elviszem a talira - ha megvártok)

Szerintem bármilyen kapaszkodó változtatás már az újraegyesítés utáni időkből származhat.

 

Amúgy jelentős formakülönbség a 130 vs. 132 sorozatoknál volt felfedezhető, ugyanis utóbbiak 20 cm-rel voltak hosszabbak az elődeiknél. És ez a méretnövelés a géptérben történt, hiszen a forgóváz-csap távolság is ennyivel nőtt.

 

Bár tegyük hozzá, hogy nem ez a méretváltozás okozza a Bttb - Roco különbséget.

:-))

Előzmény: Törölt nick (14051)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14055

Kiegészítések

 

BR130: max sebesség 140km/h, vonatfűtés nincs (mint a Szergej esetében)

BR131: max sebesség 100km/h, vonatfűtés nincs

BR132: max sebesség 120km/h, elektromos vonatfűtéssel.

1977-ban 6 mozdonyt erősebb, 4000LE-s motorral szereltek fel. Ezek a BR142-esek lettek a DR legerősebb dízel gépei.

 

Az egyesített DB AG is állományba vette a Ludmilla-kat, BR232 sorozatjelzéssel. Szinte azonnal ki is írtak egy pályázatot a gépek új motorral történő ellátására, amit az eredeti gyártó nyert meg. Tudomásom szerint ezek lettek a BR234-esek, de ebben lehet, hogy tévedek. Néhány gép azóta magánvasutaknál szolgál, illetve a DB AG leányvállalata, a Railion is használ ilyeneket.

 

Érdekesség, hogy az egykori CSD is beszerzett a tipusból két darabot. Ezek azonban rövid időn belül a BDZs-hez kerültek, vagyis a bolgár vasúthoz. 

 

Maga a tipus a létrejöttét szerintem két dolognak köszönhette:

1: A  (nyugat)német BR218-as nagyszámú forgalomba állítása után a béketábor sem maradhatott meg a csupán 2000LE-s dízeleknél. Ha meg építünk, akkor 2700LE-nél erősebbet kell csinálni!

2: Egy esetleges háború esetén a villamosított vasutak nagyon sérülékenyek, ellentétben a gőz, vagy dízel vontatással. Ez utóbbiaknak nem kell felsővezeték, meg erőmű, csak sín. Az egykori NDK meg ugye "frontvonalban" volt, igény meg volt egy legalább 3000LE-s mozdonyra...

Előzmény: róbertke (14052)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14054

Pontosan!

Akkor jól emlékeztem.

Előzmény: Törölt nick (14048)
róbertke Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14053
JAVÍTÁS!! Homlokfal eltérés: Nézd meg jobban alul a szerelvényeket a 36220/132-esnél.
Előzmény: róbertke (14052)
róbertke Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14052
DR BR 130-131-132 3000LE; DR BR 142 4000LE; Mindkettőt Ludmillának becézik. 36203-36204 között csak a pályaszám eltérés a különbség; Homlokfal eltérés: Nézd meg jobban alul a szerelvényeket a 142-esnél.
Előzmény: Törölt nick (14051)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14050

Ez sajnos igaz...:-(

 

OFF

Törölt hozzászólás ügyben kukk ide:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9155165

ON

Előzmény: karesz500 (14049)
karesz500 Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14049
Így is megközelíthető! Csak hogyan jutsz hozzá a meghajtáshoz külön? A 103-asért kár, a 250-es meg kompromisszum az ismert összes hibájával együtt, olcsóbban.
Előzmény: Törölt nick (14048)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14048

BR103!

Ugyanaz a Krupp.

Előzmény: karesz500 (14047)
karesz500 Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14047
Szerintem is a tengelyerendezés miatt, a 250-es a befutó. Habár az elsők még szimmetrikus elrendezésű forgóval jöttek.Mielőtt a szántás még beindulna, jelzem, hogy ez saját kép!
Előzmény: Törölt nick (14043)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14043
Nem a BR250-es forgóváza hasonlít rá?
Előzmény: jakoa (14042)
jakoa Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14042

OFF

A hozzászólás tartalmazott képhivatkozásokat, lehet, hogy ezzel volt valamilyen jogi probléma. Ha így halad valóban egyre kevesebben leszünk...

FÉLON

A lényeg az volt, hogy a Ganz saját forgóvázát a V63 prototípusába és nullszériájába építették, valamint az M63-asokba. A Gigantok később Krupp (liszensz) forgóvázat kaptak. (Ez utóbbi azért kellemes, mert a BTTB Ludmilla forgóváza nagyon hasonló.)

Előzmény: jenss (14040)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14041

És ez annyira csípte valaki szemét, vagy saját kérésre törlődött.

No mindegy.

Ezek a fura dolgok.

 

Amúgy dobtam Neked mélt. Megkaptad?

Előzmény: Gashpy (14038)
jenss Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14040

És ezt ki és miért törölte?

Nem értem....

Előzmény: Gashpy (14038)
umbriel73 Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14039
Megpróbálok én is időben odaérni.
Előzmény: gkiri (14023)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.07 0 0 14038
Ha jól emlékszem, az M63-asok forgóvázával kapcsolatban fejtette ki, hogy a 007-nek volt az utolsó olyan, ami megegyezett a V63-al. Utána átálltak valami licencre.
Előzmény: Törölt nick (14037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!