Ha álló helyben egy dugóban elfogyaszt a gép 1 litert majd mész 20km-t amire 5l-es átlaggal megint 1 litert, akkor az átlag 20 km re 2 lityi azaz 10l/100km. Ezért növeli meg a dugó és az araszolás az átlagot rettenetesen.
GALLONBÓL LITERBE, mind a pillanatnyi, mind pedig az átlagfogyasztás mérőt átállítani,az "UP" (Felfele) gomb 3 másodpercnél hosszabb megnyomásával lehet!!
Köszi, én is neked, meg a leendő babához is. Amit akkor láttál dakart az enyém volt valószínűleg, de ma amikor átvettem még kettő ilyen volt az udvaron. Azt mondták, hogy a vevők meglátták az enyémet és az alapján kérték ezt a színt. Amúgy én is ha a vezetékneved Szat.... kezdődik akkor én is láttam a tiedet, mert akkor vetted át, amikor ott voltam ügyintézés miatt. Csak abból gondolom, hogy a tied lehetet, mert aznap csak egy SW-t adtak át addig és rá pár órára írtad, hogy megkaptad végre. Az átadásnál több mint fél órát néztem a kocsit, de nem találtam semmit. Minden elektromos kütyü ment rajta. Kb. 1 óra volt összesen, úgy hogy használtat is hagytam ott. A 2000km-s olajcserét nekem is felajánlották, de én hülye nem kérdeztem meg, hogy mennyi lenne. Ha reális, megcsináltatnám. Nekem igazán csak annyi problémám volt, hogy okt. legvégén a kocsi a kereskedésben volt és csak ma vehettem át. KB. 5 perce voltam kint és gyönyörködtem benne. Nekem eszembe sem jutott volna hogy Kia Ceedet vegyek, de a sok pozítiv teszt és ez a fórum meggyőzőtt, hogy ez az autó a kategória legjobb választása. A 7 év gari is döntő volt.
Ez nem baromság, tényleg, én is olvastam régen, a kézikönyvben benne van, hogyan kell átállítani gallonbról literre!! Hosszan kell nyomni, nem tudom melyik gombot/
Nincsenek nagy tapasztalataim mivel 220 km körül van az autóban, amiből 60 km volt míg felértem Tatabányáról. Addig 4.9 volt a fogyi. Azóta sajnos csak dugóban tudtam vele közlekedni, ami szó szoros értelemben vett pesti dugó, értsd 1-2. fokozat a sebességváltóval. A fogyasztás napról napra kúszik fel, most már 6.8-6.9 körül van, de gondolom megy ez még feljebb. Mikor jöttem haza szerencsére nem volt dugó és tudtam "normálisan" közlekedni vele. Rögtön elkezdett lefele menni az átlagfogyasztás...
Lehet, hogy mondok számodra valami érdekeset. Én ma hoztam el az autómat, is amikor kijöttem a szalonból kiderült, hogy otthagytam valamit. A lényeg, hogy kb. 8 km-s szakaszon 11,2 írt a fogyasztásmérő. Rákérdeztem, hogy hogy lehet ez, egy kicsit durva. Azt mondta a szervízes, hogy valószínűleg gallonban és nem literben mutatja a computer a fogyasztást. Valamit állított rajta, meg kértem, hogy az óra, dátumot is állítsák be. Majd láss csodát a visszautam Gödöllő-Budapest+egy kis dugó 5,6 átlagra jött ki. Még nem néztem át a leírását, lehet, hogy egy nagy baromság az egész(és csak elterelés volt), de nézz utána hátha.
A legbiztosabb az, ha teli tankolod, majd 100 km (vagy több) után, ugyan annál a kútnál, ugyan úgy (az első kattanásig) tankolj tele, majd számold ki a fogyasztást.
Na, ez más megvilágításba helyezi a dolgokat. Ezek szerint lehet, hogy a fedcomp-nak valami sajátossága az alapjárati fogyasztás emelkedés. ELég sokat álltam dugóban, szóval lehet, ha még mindig ott állnék, már 12 l lenne az átlag :).
Mindegy, szerdán majd elmesélem, mit sikerült a szervízben alkotni.
Nos, az első tankolás stimmelt, computer szerint 6,1 l volt az átlag, az én számításaim szerint 6,3. Ez még oké, bár ha figyelembe vesszük, hogy azzal a vezetési stílussal és körülményekkel, ahogy és ahol mentem vele, soknak tűnik, ezért kezdtem el gyanakodni, hogy valami nem oké.
Most 111 km-t mentem a legutóbbi tankolás óta, és valóban megcsappant az üzemanyag mutató. Majd 150 km-nél rátankolok, és megnézem, mennyi ment bele. De szerintem a computer relatíve jól jelez. Valami a motorral nincs rendben, de ez majd kiderül.
Attól kicsit félek, hogy a szervízben elhajtanak, de csak nem fognak. Ma a kereskedést felhívtam, ahol vettem, és kérdeztem, szerinte mi lehet a baj, asztonta biztos túlságosan hajtom az autót. Mondom, nem. De márpedig igen. Na kösz.
Nekem is csinált már hasonló furcsaságot a fedcomp. Valamelyik nap alapjáraton ketyegve az átlagfogy tizedesről, tizedesre emelkedett, és én csak bambán néztem, hogy mi van. Aztán mentem néhány tíz km-t, hogy mi történik. Szépen lassan csökkent az átlag, de nem érte el a valóságost. Gondoltam egyett és leállítottam a motort. Néhány perc múlva ismét beindítottam és akkor reseteltem le az átlagot, és a menetidőt, valamint az átlag sebességet. Mindezt álló helyzetben, alapjáraton ketyegve. Ez helyre tette a dolgokat.
Arra a megállapításra jotottam, hogy egyrészt a fenti adatokat egyidőben kell, és mindenképpen csak állóhelyzetben szabad resetelni.
Ha volt másnak is hasonló tapasztalata, hogyan oldotta meg?
Gyári riasztóm van, hogy milyen, azt nem tudom, még nem volt alkalma működni, remélem nem is fog.
Én még a PERMANENTMARK UV gravírozással is védem, az utcán parkoló kocsimat. 24 helyre UV fényben látható festékkel az alvázszámot gravírozzák. Matrica jelzi a gravírozást, így a tolvajoknak állítólag nagyobb a lebukás veszélye. (főleg, ha alkatrésznek, bontásra lopják). Kb. 18 ezer Ft volt,ha jól emlékszem, a Kia szervizek is gravíroznak.
Elnézést, hogy állandóan csak a fogyasztással jövök, de egyre érdekesebb a történet. Most már ígérem, nem untatlak vele sokat titeket, csak hát nagyon foglalkoztat.
A mai fater-menet 7,7-es átlaga után délután 5 körül volt egy kis "túrám" Budapesten, előtte lenulláztam az átlagmérőt. Hát, majdnem sírva fakadtam.
A dugóban araszolgatás közben 9,2-re mászott föl az átlag!!!!!!!
Az egészben az a fura, hogy álló helyzetben, tehát a gázra még csak rá sem néztem, folyamatosan emelkedett a fogyasztás, kb. 20-30 másodpercenként egy tizeddel. Így lett 9,2.
Aztán estefelé hazamenet, jóval gyérebb forgalomban lement 8,5-re. Klasz. A meganom is ennyit evett, de az benzines volt.
Kíváncsiságból rámentem az autópályára, Gödöllőig és onnan vissza. Az átlag lement 6,5-re, ami viszont már egész egészséges, tekintve, hogy a legutóbbi tankolás óta 111 km-t mentem, ebből kb. 80 km budapesti forgalom.
Csakhogy, az a 9,2-es fura fogyasztás nem fér a fejembe. Mármint az, hogy álló helyzetben folyamatosan zabálta a gázolajat, legalábbis a computer szerint. Ez normális jelenség? Egy dízeltől nem sok egy kicsit a 9-es fogyi, még dugóban is?
Ja, amúgy nem hagyom túl alacsony fordulaton se, tudom, hogy az sem tesz jót neki. De 1500-2000 fordulat között hasznával jön ki a 8-9 liter.
Gratula az új tulajoknak, látom, megint bővült a csapat! :)
Ma kicsivel dél előtt egy ezüstmetál CRDI EX-et engedtem be magam elé, KNC-xxx frsz-el, a csatárkay-zöldlomb utcák környékén... :) Esetleg innen való? Amúgy, ha igen, üzenem: óvatosabban kolléga! ;)
Az EX-ekben alapon van gyári riogató... egynek jó, bár mint minden gyári cuccal, nekem kétségeim vannak ezzel kapcsolatban... az enyimben figyel mellette más is, tuti, ami fix...
Más: Ma kezembe kaptam a törzskönyvemet... innentől már nincs árfolyam-leskelődés...
Először is gratulálok a verdához! Másodszor örülök, hogy végre valaki más is Gödöllőn vett autót. Én amikor még november elején jártam a szalonban "meglátogatni" az autómat az hosszan tartó átadás miatt, a belső udvarban láttam egy sárga szídet. Lehet hogy a tiéd volt ? Tényleg nagyon jó volt élőben ez a Dakar Yellow! Rendben ment minden az átadással; sokat kellett-e rá várni, neked is felajánlották a 2000 km-es olajcserét szőrő és munkadíj nélkül, stb.?
Sajna nem tudok válaszolni a kérdésedre (ET méret), mert a felniket a kereskedő szerezte be, én csak kiválasztottam. Állításuk szerint azt a méretet vették, amelyik jó a kocsira az eredei helyett.
Sziasztok! Végre nekem is megvan, nemrég hoztam haza. Gödöllő-Budapest, + Pesten egy kis dugó 5,6 liter az átlag. Ment a fűtés végig. A motor nagyon nyomatékos, kapaszkodtam az ülésbe néha:). Az extrák nagyon jól műkődtek, pl. az ülésfűtés fél percen belül már meleg volt, a hőérzetet nagyban növelte. Eddig minden tökéletes, remélem így is marad.
Hozzáteszem , hogy ez napi 60 kilométerekből jött össze ami városon kívüli utakat jelent.Többnyire 80-90-es sebesség mellett. A fed.comp. 51-es átlagot mutat.
Az alacsony fordulaton való kínzás biztos nem fog segíteni Rajtad.
Mivel a negyedik és az ötödik elég hosszú(nézdd meg a műszaki adatokat)
nem is igazán jó 60 alatt a negyedik illetve 75-80 alatt az ötödik.(nem is szereti a gép.
Hiába diesel bizony forognia kell. A nyomaték is 1500 körül jön meg. És bizony a
Ma én is figyelem a bemelegedést, ugyanis reggel -8 fok volt itt a XVII. kerületben. Elindulás után végig dugóztam a városig és utána a városban is. :( Ez meg is látszik a fogyin, szépen felkúszott már 6.7-re, de nem is csodálom. A max sebesség 30 km/h volt és a hőfokmutató alig tudott felkúszni. Persze a meleget fújta befele, amit 20 fokra állítottam. Mikor próbaképpen kikapcsoltam a fűtést, elindult sokkal gyorsabban felfele (még ilyen dugózás mellett is) a hőfokmutató. Visszakapcsoltam a fűtést az említett hőfokkal és a mutató nemhogy felfele nem ment, de még lefele indult el! Szóval ne várja senki dugózás közben, hogy pikk-pakk bemelegszik...