Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

knbm Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11725
Ha átváltaszz gallonra akkor a távolság is átáll mérföldre.
Előzmény: Doki50 (11722)
knbm Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11724
Nem a fogyasztás nő meg alapjáraton állva hanem a megtett út csökken le amire az átlagot számolod.
Előzmény: Monk (144) (11716)
knbm Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11723
Ha álló helyben egy dugóban elfogyaszt a gép 1 litert majd mész 20km-t amire 5l-es átlaggal megint 1 litert, akkor az átlag 20 km re 2 lityi azaz 10l/100km. Ezért növeli meg a dugó és az araszolás az átlagot rettenetesen.
Előzmény: Monk (144) (11710)
Doki50 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11722
GALLONBÓL LITERBE, mind a pillanatnyi, mind pedig az átlagfogyasztás mérőt átállítani,az "UP" (Felfele) gomb 3 másodpercnél hosszabb megnyomásával lehet!!
Palace1 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11721
Köszi, én is neked, meg a leendő babához is. Amit akkor láttál dakart az enyém volt valószínűleg, de ma amikor átvettem még kettő ilyen volt az udvaron. Azt mondták, hogy a vevők meglátták az enyémet és az alapján kérték ezt a színt. Amúgy én is ha a vezetékneved Szat.... kezdődik akkor én is láttam a tiedet, mert akkor vetted át, amikor ott voltam ügyintézés miatt. Csak abból gondolom, hogy a tied lehetet, mert aznap csak egy SW-t adtak át addig és rá pár órára írtad, hogy megkaptad végre. Az átadásnál több mint fél órát néztem a kocsit, de nem találtam semmit. Minden elektromos kütyü ment rajta. Kb. 1 óra volt összesen, úgy hogy használtat is hagytam ott. A 2000km-s olajcserét nekem is felajánlották, de én hülye nem kérdeztem meg, hogy mennyi lenne. Ha reális, megcsináltatnám. Nekem igazán csak annyi problémám volt, hogy okt. legvégén a kocsi a kereskedésben volt és csak ma vehettem át. KB. 5 perce voltam kint és gyönyörködtem benne. Nekem eszembe sem jutott volna hogy Kia Ceedet vegyek, de a sok pozítiv teszt és ez a fórum meggyőzőtt, hogy ez az autó a kategória legjobb választása. A 7 év gari is döntő volt.
Előzmény: Cerka72 (11705)
Doki50 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11720
Ez nem baromság, tényleg, én is olvastam régen, a kézikönyvben benne van, hogyan kell átállítani gallonbról literre!! Hosszan kell nyomni, nem tudom melyik gombot/
Előzmény: Palace1 (11718)
G4b0 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11719

Szia!

 

Nincsenek nagy tapasztalataim mivel 220 km körül van az autóban, amiből 60 km volt míg felértem Tatabányáról. Addig 4.9 volt a fogyi. Azóta sajnos csak dugóban tudtam vele közlekedni, ami szó szoros értelemben vett pesti dugó, értsd 1-2. fokozat a sebességváltóval. A fogyasztás napról napra kúszik fel, most már 6.8-6.9 körül van, de gondolom megy ez még feljebb. Mikor jöttem haza szerencsére nem volt dugó és tudtam "normálisan" közlekedni vele. Rögtön elkezdett lefele menni az átlagfogyasztás...

Előzmény: Monk (144) (11716)
Palace1 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11718
Lehet, hogy mondok számodra valami érdekeset. Én ma hoztam el az autómat, is amikor kijöttem a szalonból kiderült, hogy otthagytam valamit. A lényeg, hogy kb. 8 km-s szakaszon 11,2 írt a fogyasztásmérő. Rákérdeztem, hogy hogy lehet ez, egy kicsit durva. Azt mondta a szervízes, hogy valószínűleg gallonban és nem literben mutatja a computer a fogyasztást. Valamit állított rajta, meg kértem, hogy az óra, dátumot is állítsák be. Majd láss csodát a visszautam Gödöllő-Budapest+egy kis dugó 5,6 átlagra jött ki. Még nem néztem át a leírását, lehet, hogy egy nagy baromság az egész(és csak elterelés volt), de nézz utána hátha.
Előzmény: Monk (144) (11710)
Doki50 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11717
A legbiztosabb az, ha teli tankolod, majd 100 km (vagy több) után, ugyan annál a kútnál, ugyan úgy (az első kattanásig) tankolj tele, majd számold ki a fogyasztást.

Előzmény: Monk (144) (11715)
Monk (144) Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11716

Na, ez más megvilágításba helyezi a dolgokat. Ezek szerint lehet, hogy a fedcomp-nak valami sajátossága az alapjárati fogyasztás emelkedés. ELég sokat álltam dugóban, szóval lehet, ha még mindig ott állnék, már 12 l lenne az átlag :).

 

Mindegy, szerdán majd elmesélem, mit sikerült a szervízben alkotni.

 

Köszi mindnekinek!!

Előzmény: KiaGaga (11714)
Monk (144) Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11715

Nos, az első tankolás stimmelt, computer szerint 6,1 l volt az átlag, az én számításaim szerint 6,3. Ez még oké, bár ha figyelembe vesszük, hogy azzal a vezetési stílussal és körülményekkel, ahogy és ahol mentem vele, soknak tűnik, ezért kezdtem el gyanakodni, hogy valami nem oké.

Most 111 km-t mentem a legutóbbi tankolás óta, és valóban megcsappant az üzemanyag mutató. Majd 150 km-nél rátankolok, és megnézem, mennyi ment bele. De szerintem a computer relatíve jól jelez. Valami a motorral nincs rendben, de ez majd kiderül.

 

Attól kicsit félek, hogy a szervízben elhajtanak, de csak nem fognak. Ma a kereskedést felhívtam, ahol vettem, és kérdeztem, szerinte mi lehet a baj, asztonta biztos túlságosan hajtom az autót. Mondom, nem. De márpedig igen. Na kösz.

Remélem ez szerdán nem lesz, ahova viszem.

Előzmény: Chapi (11712)
KiaGaga Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11714

Monk (144)!

 

Nekem is csinált már hasonló furcsaságot a fedcomp. Valamelyik nap alapjáraton ketyegve az átlagfogy tizedesről, tizedesre emelkedett, és én csak bambán néztem, hogy mi van. Aztán mentem néhány tíz km-t, hogy mi történik. Szépen lassan csökkent az átlag, de nem érte el a valóságost. Gondoltam egyett és leállítottam a motort. Néhány perc múlva ismét beindítottam és akkor reseteltem le az átlagot,  és a menetidőt, valamint az átlag sebességet. Mindezt álló helyzetben, alapjáraton ketyegve. Ez helyre tette a dolgokat.

Arra a megállapításra jotottam, hogy egyrészt a fenti adatokat egyidőben kell,  és mindenképpen csak állóhelyzetben szabad resetelni.

 

Ha volt másnak is hasonló tapasztalata, hogyan oldotta meg?

Előzmény: Monk (144) (11711)
Doki50 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11713
Gyári riasztóm van, hogy milyen, azt nem tudom, még nem volt alkalma működni, remélem nem is fog.

Én még a PERMANENTMARK UV gravírozással is védem, az utcán parkoló kocsimat. 24 helyre UV fényben látható festékkel az alvázszámot gravírozzák. Matrica jelzi a gravírozást, így a tolvajoknak állítólag nagyobb a lebukás veszélye. (főleg, ha alkatrésznek, bontásra lopják). Kb. 18 ezer Ft volt,ha jól emlékszem, a Kia szervizek is gravíroznak.
Előzmény: Dave07 (11699)
Chapi Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11712

Szia!

 

Tudom, hogy bosszant a dolog, de ne örlődj feleslegesen.

Én a helyedben megmérném a fogyasztást full tanktól- full tankig.

Pár száz kilométer már elég, nem kell ellőni egy egész tankot.

Ha normál körülmények között használod, akkor nem mehet 6,7 körüli értéknél feljebb a fogyi, még télen sem.

Az én gépem 1,6 CRDI SW most van 1000Km-nél és öreguras tempóval 5L körüli a fogyasztása úgy, hogy nem szándékosan tojásokon lépkedtem.

Azt hozzá kell tennem, hogy kisvárosban lakom és ezért nem volt araszolgatás, valamint 120 felett nem mentem tartósan.

Ha a számolt eredmény egyezik a comp. eredményével ,akkor az autóval van a gond.

Ha az így kapott érték ok, akkor csak a comp bolondozik veled.

Így eldől, hogy  comp vagy mototorbeállítási probléma és konkrét hibával tudsz menni a szervízbe.

Előzmény: Monk (144) (11710)
Monk (144) Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11711
Ezt i-deas-nak akartam válaszolni :).
Előzmény: Monk (144) (11710)
Monk (144) Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11710

Elnézést, hogy állandóan csak a fogyasztással jövök, de egyre érdekesebb a történet. Most már ígérem, nem untatlak vele sokat titeket, csak hát nagyon foglalkoztat.

 

A mai fater-menet 7,7-es átlaga után délután 5 körül volt egy kis "túrám" Budapesten, előtte lenulláztam az átlagmérőt. Hát, majdnem sírva fakadtam.

A dugóban araszolgatás közben 9,2-re mászott föl az átlag!!!!!!!

Az egészben az a fura, hogy álló helyzetben, tehát a gázra még csak rá sem néztem, folyamatosan emelkedett a fogyasztás, kb. 20-30 másodpercenként egy tizeddel. Így lett 9,2.

Aztán estefelé hazamenet, jóval gyérebb forgalomban lement 8,5-re. Klasz. A meganom is ennyit evett, de az benzines volt.

 

Kíváncsiságból rámentem az autópályára, Gödöllőig és onnan vissza. Az átlag lement 6,5-re, ami viszont már egész egészséges, tekintve, hogy a legutóbbi tankolás óta 111 km-t mentem, ebből kb. 80 km budapesti forgalom.

 

Csakhogy, az a 9,2-es fura fogyasztás nem fér a fejembe. Mármint az, hogy álló helyzetben folyamatosan zabálta a gázolajat, legalábbis a computer szerint. Ez normális jelenség? Egy dízeltől nem sok egy kicsit a 9-es fogyi, még dugóban is?

 

Ja, amúgy nem hagyom túl alacsony fordulaton se, tudom, hogy az sem tesz jót neki. De 1500-2000 fordulat között hasznával jön ki a 8-9 liter.

Előzmény: KiberLovag (11709)
KiberLovag Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11709

Gratula az új tulajoknak, látom, megint bővült a csapat! :)

 

Ma kicsivel dél előtt egy ezüstmetál CRDI EX-et engedtem be magam elé, KNC-xxx frsz-el, a csatárkay-zöldlomb utcák környékén... :) Esetleg innen való? Amúgy, ha igen, üzenem: óvatosabban kolléga! ;)

 

Üdv:

KL

:)

KiberLovag Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11708

Az EX-ekben alapon van gyári riogató... egynek jó, bár mint minden gyári cuccal, nekem kétségeim vannak ezzel kapcsolatban... az enyimben figyel mellette más is, tuti, ami fix...

 

Más: Ma kezembe kaptam a törzskönyvemet... innentől már nincs árfolyam-leskelődés...

Előzmény: Dave07 (11699)
Cerka72 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11707
Tudom és köszi a válaszod! Semmi gond, nem vagyunk gépírónők...
Előzmény: KiaGaga (11706)
KiaGaga Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11706

Cerka72!

 

Az előző neked szólt, csak lemaradt a nickedből a "2-s". Bocs.

Előzmény: Cerka72 (11705)
Cerka72 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11705

Szia Palace1!

 

Először is gratulálok a verdához! Másodszor örülök, hogy végre valaki más is Gödöllőn vett autót. Én amikor még november elején jártam a szalonban "meglátogatni" az autómat az hosszan tartó átadás miatt, a belső udvarban láttam egy sárga szídet. Lehet hogy a tiéd volt ? Tényleg nagyon jó volt élőben ez a Dakar Yellow! Rendben ment minden az átadással; sokat kellett-e rá várni, neked is felajánlották a 2000 km-es olajcserét szőrő és munkadíj nélkül, stb.?

 

Üdv:

 

Cerka

Előzmény: Palace1 (11700)
KiaGaga Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11704

Cerka7!

Sajna nem tudok válaszolni a kérdésedre (ET méret), mert a felniket a kereskedő szerezte be, én csak kiválasztottam. Állításuk szerint azt a méretet vették, amelyik jó a kocsira az eredei helyett.

Közponosító gyűrű+csavarok vannak hozzá.

Előzmény: Cerka72 (11662)
G4b0 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11703

Gratula hozzá és sok sikert! :)

Előzmény: Palace1 (11700)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11702
Gratula! ;)

Én még várakozgatok...
Előzmény: Palace1 (11700)
Pitbull Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11701
A kettős tömegű lendkerék miatt nem is szabad alacsony fordulaton gyötörni ezeket az új dieseleket. Meg alacsony fordualton a kenés se az igazi.
Előzmény: Törölt nick (11698)
Palace1 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11700

Sziasztok! Végre nekem is megvan, nemrég hoztam haza. Gödöllő-Budapest, + Pesten egy kis dugó 5,6 liter az átlag. Ment a fűtés végig. A motor nagyon nyomatékos, kapaszkodtam az ülésbe néha:). Az extrák nagyon jól műkődtek, pl. az ülésfűtés fél percen belül már meleg volt, a hőérzetet nagyban növelte. Eddig minden tökéletes, remélem így is marad.

 

1,6 CRDI EX+ECS+KFF Dakar Yellow

Dave07 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11699

Hi mindenki,

 

Gyári riasztója van valakinek? az milyen? ajánljátok?

Köszi

D.

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11698

Nálam ennyi a fogyi.

1.6 CRDI LX+

 

Hozzáteszem , hogy ez napi 60 kilométerekből jött össze ami városon kívüli utakat jelent.Többnyire 80-90-es sebesség mellett. A fed.comp. 51-es átlagot mutat.

Az alacsony fordulaton való kínzás biztos nem fog segíteni Rajtad.

Mivel a negyedik és az ötödik elég hosszú(nézdd meg a műszaki adatokat)

nem is igazán jó 60 alatt a negyedik illetve 75-80 alatt az ötödik.(nem is szereti a gép.

Hiába diesel bizony forognia kell. A nyomaték is 1500 körül jön meg. És bizony a

turbo sem jeleskedik alacsony fordulaton.

 

 

 

fogyi

 

Üdv

Előzmény: Monk (144) (11695)
vbandit Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11697
Nálunk csak -7 fok volt!
Előzmény: G4b0 (11696)
G4b0 Creative Commons License 2007.11.29 0 0 11696

Ma én is figyelem a bemelegedést, ugyanis reggel -8 fok volt itt a XVII. kerületben. Elindulás után végig dugóztam a városig és utána a városban is. :( Ez meg is látszik a fogyin, szépen felkúszott már 6.7-re, de nem is csodálom. A max sebesség 30 km/h volt és a hőfokmutató alig tudott felkúszni. Persze a meleget fújta befele, amit 20 fokra állítottam. Mikor próbaképpen kikapcsoltam a fűtést, elindult sokkal gyorsabban felfele (még ilyen dugózás mellett is) a hőfokmutató. Visszakapcsoltam a fűtést az említett hőfokkal és a mutató nemhogy felfele nem ment, de még lefele indult el! Szóval ne várja senki dugózás közben, hogy pikk-pakk bemelegszik...

 

1.6 CRDi EX SW + ECS+

Előzmény: vbandit (11693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!