Keresés

Részletes keresés

Schnitt Creative Commons License 2001.12.07 0 0 112
"Ki tud valami jó olajat ajánlani? "

Én simsonhoz Castrol 2t olajat használok, (csapszegperselyes, nem tűgörgős) csak addig füstöl, amíg rajt a szivató, de az sem vészes
pedig a persely miatt 1:33 keveréket kell csinálnom. Ehhez szoktam 1:100 arányban ricinusolajat keverni kb 3 tankolásonként, ami leheletfinom koromréteget von a dugattyúra és a gyűrűkre, és javítja a kompressziót, meg a tömítettséget.

Előzmény: CsA (111)
CsA Creative Commons License 2001.12.07 0 0 111
Üdv!
Dzsudzsi:
Én is így értem. Nézd csak megnyugodtan a henger-dugó állapotát. Tudni sosem árt, hogy mi a helyzet. Csak azt jeleztem, hogy annak szurkolok, hogy még ne kelljen. Várjuk az eredményeket. Tényleg, motorkerékpárnál, amin nincs önindító, hogyan kell kompressziót mérni? Berugókarral való rugdosás közben?? Meg mi az az érték ami jónak számít? Mer' ugye a sűrítési viszonynak utána lehet nézni, de mi az a sűrítési végnyomás (ami ugyebár nagyobb, mint a sűrítési arány) ami jó, ill. mi az, aminél már javítani kell???
Köszi a bolt címét.
madcircle:
Ha tudnék blokkot én is vennék. Szerintem a blokkon kívül a cuccok zöme meg kell, hogy egyezzen a 125-től a 350-ig. Mondjuk az enyémen nincs a jobb oldalon felfogatás a kipuffnak, mivel az enyémen csak egy van (175-ös).
arnoldf: Egyszer ki kell próbálni, nem tűnik ördöngősnek.
Jawa350-630:
Alkatrészügyben tényleg az esélytelenek nyugalmával indulhatunk el. De szerintem is egyes dolgoknak meg kellene egyeznie, hiszen a szocialista gépiparban a fejlesztés inkább az új sárvédők és lámpák felszerelésében soxor ki is merült. Szerintem pl. a dugattyú a 175-ben ill. a 350-ben van, annak ugyan olyannak kell lennie, mint az 634-638-640-ben. A furat-löket ugyanaz, nem? A szoknyája is ugyanaz lehet. Tu'ggya valaki?
Mint mondottam, utoljára vagy 10 éve kevertem keveréket, akkor 92-esből és ha jól emlékszem Shell 2T-ből. Most azt hiszem, hogy 91-ből vagy 95-ből (ez utóbbi kell a céges autóba) fogom valami kevés kormot produkáló olajjal keverni, mert úgyis lassan járok. Ki tud valami jó olajat ajánlani?
Igen, a bolt és szerelő címeket, meg a mesterfogásokat érdemes kigyűjteni külön egy World file-ba. Az egészet tárolni kinyomtatva macerás, én anno a Skoda-tuning topic-ot vagy 4000 hozzászólásig kinyomtattam. Hát elég nagy helyet foglal, meg szinte lehetetlen visszakeresni benne bármit... Mit csinálsz majd, amikor a "Jawa 350" topic túl lesz a 10.000 hozzászóláson... :-)
Legközelebb a jövő hét közepén leszek, addig minden jót!
CsA
Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.07 0 0 110
Hali!

Jaja, a 638-asnak már 40-es keverék kell. :)
Azthiszem ezt a parafás dolgot másra hagyom. Ha szarul csinálom meg nagy gondok lehetnek belőle!

Cső!
Dzsudzsi

Jawa350-630 Creative Commons License 2001.12.06 0 0 109
Üdv!

Mondom,-- csak nekem új a mexakítós húzás, na mindegy.
Itt annyi tapasztalat halmozódik fel, hogy lassan elkezdem kinyomtatni a dolgokat innen és lefűzöm egy mappába! :-)

Jó ötleteitek vannak a benzinkeverésre is és a parafás dolog az egyszerűen professzionális.
Attól félek, hogy a kistarcsai boltnak köze sincs a 30 éves masinákhoz, mert sajna az eddigi hivatalos Jawa honlapokból és egyéb új Jawas prezentációkból nemigen mutatkozik a csepptankos fajta csak az új gépeiket nyomatják ezerrel, persze abban van a biznisz... De biztos passzol egy-két dolog a mostani gépekről a régiekhez (felni talán?) vagy legalábbis jó lenne.

Dzsudzsi! 20 l-hez fél liter oil? Abból 1:40-es keveredik, vagy a te verdád már azzal üzemel?

CsA! Pontosan milyen fajta olajat adagolsz a pontosan milyen oktánszámú benzinhez átlagos használatkor?

Hát most ennyit bírtam kérdezni (hasznos vagyok mi?) Legközelebb szombaton jövök csak!

Üdv!

arnoldf Creative Commons License 2001.12.06 0 0 108
Kuplung parafázás: Forró vizben főzni kell a parafát, amit előtte természetesen méretre daraboltál. A méret alatt azt értem, hogy nagyobb legyen jócskán, mint a lyuk, amibe később belekerül. Hogy mennyivel? Érzésre, jobbat nem tudok. Tapasztalat teszi a mestert. Így megpuhul a fa, lehet csűrni-csavarni, be lehet tuszkolni a helyére.(Mi, illetve öcsém melegen csinálta)Ezek után be kell tenni két deszka közé, és nyomatni, míg ki nem szárad teljesen. Roviden ennyi.
madcircle Creative Commons License 2001.12.06 0 0 107
Sziasztok!

biztosan érdekel valakit:a bolt tulajdonosa Naszádi Viktor, 28/471350.

Nem tud valaki eladó 350-es blokkot a csepptankos modellhez,amihez tartozik forgalmi? Ugy tudom, a 250-es Jawa majdnem mindenben megegyezik a 350-essel kivéve az eröforrást, és egy-két apróságot.
Köszi.

üdv,
Mc.

Előzmény: Dzsudzsi (106)
Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.06 0 0 106
Hali mégegyszer!

CsA:
Kistarcsai bolt:
Kistarcsa, Rózsa ut 1.
-Misi- leirta a pontos helyét is.

Cső!
Dzsudzsi

Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.06 0 0 105
Hali!

CsA:
Tudom, hogy lehet, hogy nem kell, de azért a kompressziót inkább megnézem, hogy megnyugodjak, hogy nagyából minden rendben. Amúgy meg nem azt irtam, hogy felújitom, csak azt, hogy lehet, hogy lecserélem a dugattyúgyűrűt. A felujitás még várhat. :) Szerintem 22ezer nem kevés, a 125-ösben 15ezer van, 8e volt amikor vettük. Jó lett volna valami ilyen motort kifogni.... :) Bár mondjuk már most látom, hogy ebbe alapból gyorsabban fognak pörögni a kilóméterek.... :)

A légterelő az tényleg szélterelő (csak hülye voltam és nem ezt irtam :), mint a nagyobb motorokon, plexi meg üvegszál. Rajta van az index is.

Azt, hogy komplett új motort lehet-e kapni, azt nem tudom, de erősen gyanítom, hogy lehet. A válaszlevélben az volt, hogy nyugodtan forduljak a Kistarcsaiakhoz a kérdéseimmel. Ja meg direkt hivalatos képviseletre kérdeztem rá. Még nem voltam ott, telefonon meg csak egyszer beszéltem velük, akkor a 125-ös cz miatt, ahhoz meg nem volt alkatrészük. Sajnos.

CsA Creative Commons License 2001.12.06 0 0 104
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: CsA (103)
CsA Creative Commons License 2001.12.06 0 0 103
Üdv Urak!
Azért pörög itt is az élet, nem csak a Pannónia topic-ban!
Jawa350-630:
Na, megnéztem a forgalmit és a D betű kiült a homlokomra. Nekem a gumiméret elöl 3,00-16 hátul pedig 3,25-16! Most már meg kell néznem az első abroncsot is. Azt nem néztem meg a múltkor zseblámpável.
Parafa. Én is azt hallottam, hogy házilagosan szépen újra lehet parafázni (ragasztás?). Sajnos akitől vettük a gépet már meghalt, ő tudta volna, nagy motoros volt Isten nyugosztalja. Valami öreg motorost kellene felkutatni, szerintem régen mindenki csinálta magának. A kuplung felújításához csak meg kell inni pár üveg bort, és kezdődhet a project... (avagy a kannás bor végnapjai) :-)
Tankolás. Én egy laborokban használatos kiöntős kalibrált üvegedényt használok(tam) az olaj kimérésére. Egy - a kalibrált pohárral korábban vízzel bekalibrált - 2l-es petpalackba benzint töltök, azt zutty bele az 5l-es műanyagkannába, rá az oil, összerázni, majd rá a maradék benzin, majd azzal is kicsit összerázom. Így a számítások és a kimérés eredménye 5 lityi 1:25-ös keverék. Utána pedig vissza a kalibrált flakonba, így abból öntve mérhető a tankba töltött üzemanyag mennyisége. Mindig úgy töltöttem fel a tankot, hogy a szűrőszita alját éppen elérje a nafta. Így a következő ugyanígy végzett tankolásnál a megtett km ismeretében pontosan kiszámítható a fogyasztás. Csak nyugodt idegzetűeknek!
Mexakító. Jó tudni, én is hallottam, de nem tudtam biztosra.
Dzsudzsi:
A légterelő az valamiféle szélvédő?
22 ekm? Az még akkor keveset futott gépezet. Bízok benne, hogy a henger-dugó-gyűrű az ennyi után nem szorul felújításra. Szerintem el kellene menjen vagy 40 ekm-t. A kistarcsai boltnak tudod a pontos címét? A "más cuccok alatt motorblokk- és egyéb alkatrészeket értettem. A hivatalos képviselő azt is jelenti, hogy komplett új motort is árul???
Ma kevesebbet tudok írni, mert most már gőzerővel megy a munka... :-(
CsA
Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.06 0 0 102
Cső mégegyszer!

Milyen "más cuccokra" gondoltál? (Jawa 350-630)

Nemrég irtam a Jawa gyárnak, aztmondták, hogy a Kistarcsai bolt a hivatalos képviselő. Ezekszerint tőlük mindent meg lehet szerezni. Majd vizsgaidőszak végén elmegyek, és megnézem mi van ott. Hátha van valami hivatalos tuning váltó öt sebességel.... :))

Ja a gyár honlapja : www.jawa.as
Viszont semmi érdekes dolog sincs rajta.
Egy német forgalmazó honlapja meg : www.mz-b.de Itt van minden alkatrészről rajz, meg még sok érdekes dolog. Van pl.: elektromos gyújtás is, csak mondjuk a 300 DM szerintem kicsit sok érte.

Cső!
Dzsudzsi

Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.06 0 0 101
Hali!

Nem kötözködni akarok, de minden Jawa-ba Skoda megszakitó kell!!! :) ( a 125-ösben is az van, a Mustangban is, meg a 350-esben is :) Gondolom közel volt a Skoda gyár, aztán.... Asszem ezért van az MZ-kben Trabant megszakitó. Most tapasztalom, hogy milyen sokat tanultam fateromtól, ezt is ő mondta... :))

Kuplung : szerintem ezt ott el lehet intézni, ahol a fékre új ferrodolt raksz. Szerintem azért nem ferrodol a kuplung, mert az nagyon kemély, akkor olyan por keletkezik ami szintén nagyon kemény, belemegy az olajba, és azthiszem a többit nem kell ecsetelnem..... :(
Majd megkérdezem fateromtól, hogy szerinte hol lehet. Eredetileg úgy terveztem, hogy odaadom neki, hogy cseréltesse le rajta a parafát, aztán a végén megtudom, hogy hova kellett volna mennem, de akkor ezt most megcserélem.... :))

Benzin : mindig otthon keverem ki, egy benzineskannába, először belemérek fél liter olajat, aztán mehet bele a húsz liter benzin. A tankos megoldást sosem alkalmaztam, ugyanis mindig kannából tankolok, ott meg egyszerűbb egyből megkeverni, meg a keverék is homogénebb lesz (legalábbis egy picit), mondjuk előoldott olajnál mindegy. Meg igy nyugodtabb vagyok, hogy BIZTOS annyi olaj van benne, amennyi kell.. :))

Cső!
Dzsudzsi

Jawa350-630 Creative Commons License 2001.12.05 0 0 100
Ja még valami:

Egy fontos infót szereztem ami lehet, hogy csak nekem új: az én Jawamnak (350-es 360-as típus '68 csepptank) a megszakító-kalapácsa tökéletesen egyezik a SKODA 120-ban lévő kalapáccsal! Ami azért még mindig egy gyakoribb dolog mint a régi Jawak így talán könyebb lesz beszerezni mondjuk maszek autószerelő műhelyektől vagy ilyesmi...

Ejha, pont ez a 100-dik! (CsA pannoniás topicja 2-3 hét alatt jutott idáig ez viszont több mint egy éve megvan, sebaj majd belehúzunk :-) )

Üdv!

Jawa350-630 Creative Commons License 2001.12.05 0 0 99
Üdv mindenkinek!

Először is köszi a tapasztalatokat, a címet Madcircle-nek ("tokos huzal" :-) ) meg minden egyebet...

Ez a Kistarcsai dolog igen új nekem is, tényleg -lehet ott más cuccokat is szerválni Jawa-hoz? A Gumis infó jól jött mert pontosan ilyen kollekcóra kell szert tennem nekem is csak nekem belsőkre is szükségem lesz, legalább, tudom mennyit kell elkülöníteni rá.

Jó, hogy írtátok a kupplung-dolgot én is úgy néztem, hogy nem ferodoros, bár az enyémen nehéz volt megállapítani a 20 esztendős trutymós olajból kiszedve. Állítólag még egy 20.000 Km-t elmegy a mostani állapotától - egyébként meg lehet utána azt valahol "parafáztatni" esetleg valami trükkös házi módszer, mit tudtok erről? Nagyapámnak volt egy háborús 1200-es kéthengeres BMW-je (trabantra cserélte 30 évvel ezelőtt, akkor még ki tudhatta..) amin parafás kupplung volt és abba kézzel faragta a parafát, de hogy hogyan azt már talán ő se tudja...

A benzinről. Ti otthon előre kikevertek egy nagyobb mennyiséget, vagy a tankba benzin, rá az olaj és kész?

Még mindíg nem bírtam szerezni a motoromhoz egy árva gépkönyvet...pedig már igen jól jönne.

Na üdv mindenkinek, írjatok holnap is legalább ennyit! :)

Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.05 0 0 98
Hali!

Szóval a gépem 93-as TwinSport, 22e km-rel. A régi tulaj rakott rá egy légterelőt, ami szerintem is jó ötlet, úgyhogy nem szedtem le. Igaz mivel egy kicsit magas vagyok, belelóg a sisak a légáramba, és nagyon zajos lesz.

Eddigi szerelés :
- első gumicsere, kagylós volt a gumi, mert szimeringes volt az első telkó, és az előző tulaj "elfelejtette" lecserélni.
- első fékpofákra új ferrodol, igen szar volt a fék, össze-vissza volt kopva, meg lett esztergáltatva a kerék, ahová a fékpofák érnek.

Tervezett szerelés ( majd télen ):
-hátsó fékpofára új ferrodol
-kuplungra új parafa, ha hideg volt a váltóban az olaj, akkor "zajongott", az is lehet, hogy az olaj volt sűrű, 80W90-es van benne, a könyv meg PP90-est ír.
-primer lánc megnézése, néha amikor alapjáraton ment, akkor hallottam valami halk csörgést, de csak alapjáraton.
-szimeringcsere, ha már szétszedem a blokkot akkor ez sem árthat, meg akkor esetleg csapágyakat is.....
-hátsó lánc csere, nem árthat, ugyanis nem tudom mikor volt utoljára cserélve
-kompressziómérés, és esetleges dugattyúgyűrű-csere
-esetleg áttérés cdi gyújtásra, meg tranzisztoros feszszabályzóra

Amúgy mindezek nélkül is ment rendesen a motor, csak jobban érezném magam rajta, ha tudnám, hogy minden biztosan rendben van. :)

Cső!
Dzsudzsi

U.I.: Amikor a kisebbik motornak égettem ki a kipufogóját, akkor gázos lángfúvót használtam, el is szineződött a könyök rendesen, a többinél jobban odafigyeltem, de igy meg nem tudtam rendesen kiszedni az olajos kormot. Valamelyik könyv azt irja, hogy petróleumot kell bele önteni, és meggyújtani. Lehet, hogy ez a jobb megoldás.... :)

madcircle Creative Commons License 2001.12.05 0 0 97
A veterán motorok,autók már felkerült a kedvenceim közé,de sajnos még nem sikerült beleolvasnom.Köszi a tippet.
Előzmény: CsA (96)
CsA Creative Commons License 2001.12.05 0 0 96
Szóval nem "Veterám motorok, autók" hanem Veterán motorok, autók...
Nem sokára jubilálunk, közeleg a 100.-ik hozzászólás! :-)
CsA
Előzmény: CsA (95)
CsA Creative Commons License 2001.12.05 0 0 95
Mad Circle:
Hát nem tudom pontosan, de szerintem alvázszám alapján is kellene tudjanak keresni. Igazából ugyanis az azonosít egy járművet...
Legalizálás ügyben érdemes beleolvasni a "Veterám motorok, autók" c. topic-ba, azt hiszem ott többször is volt erről szó.
Az Autó-Motor Veterán 2001/6 számának a levelezési rovatában is van egy viszonylag egyszerű(?) procedúra leírva. Jó kis újság, kár, hogy olyan marha drága...

CsA

(Munkahelyen csak óvatosan! Nekem ma nincs benn a főnököm, úgyhogy fényesítem kicsit az egér gombját... :-)

Előzmény: madcircle (94)
madcircle Creative Commons License 2001.12.05 0 0 94
Hello,

Hát igen bordó színü volt, és az is lesz, ha sikerül időt szakítanom rá. A Pannóniát tényleg legyorsulja, óra 1x volt bekötve, akkor (igaz hogy dombon lefelé,)135-öt mutatott az óra.
Az évjáratról csak annyit, hogy ami biléta van a vázon elöl azon 1967 szerepel, de sajnos forgalmi nélkül vettem a gépet alkatrészként.Egyébkén közel egy évig húztam neki,de gondom nem igazán volt vele,1x sem hagyott ott sehol.Ja de egyszer télen kb -10 fokban elszállt a töltésem, de akkor is sikerült vele hazadöcögni(egy pannóniába kapaszkodva) Tényleg,nem tudtok módszert hogy megkapjam a forgalmit,mert probálkoztam a rendörségen, de ök azt mondták hogy mivel nem tudom a rendszámot nem tudnak segíteni.
Arra gondoltam hogy veszek valami romot aminek meg van a forgalmija (elég egy váz, meg a karter(?)), és abba átültetem az egészet.A fogyasztást nem tuom megmondani,soha nem figyeltem erre, de én 1:40-es keverékkel közlekedtem vele és szerette.
egyenlöre ennyi, mert dolgoznom is kéne.
üdv,
Mc.

Előzmény: CsA (93)
CsA Creative Commons License 2001.12.05 0 0 93
Üdv a topic-ban Madcircle!
Bordó színű volt/lesz?
Írhatnál bővebben a gépesről! Évjárat, futásteljesítmény, végsebesség (gyári adat szerint 105 km/h, tényleg csak ennyi?), fogyasztás, stb. Jártál is vele?
Apámnak ilyen motorja volt vagy 30 évvel ezelőtt (ezért is vettünk megint csepptankost, de csak 175-öst sikerült), de műszaki információk terén nem sok mindent tudtam meg tőle, max. annyit, hogy a T5 Pannóniákat legyorsulta...

CsA
(Cz 175 typ 450, '68)

Előzmény: madcircle (92)
madcircle Creative Commons License 2001.12.05 0 0 92
Sziasztok,

Jawa350-630!
a hátsó fékbovdennel kapcsolatban:

Magai István
2051 Biatorbágy,
Szent István u. 20
23/310973,70/2135348

Hétfö-Szombat 8-17

ha odaviszed a régit, biztosan el tudja készíteni a pontos mását.(persze ha el van szakadva,nem a pontos mása lesz.):).Ez bármilyen "tokos huzalra" igaz.A kollégista haverod az Etele térröl tudja megközeliteni,kb 25 perc.

Nekem egyébként egy 250-es csepptankosom van,bár már másfél éve szétszedtem, hogy majd lefényezem,de idő és pénz hiányában még mindíg nem sikerült.

üdv,
Mc.

Előzmény: Jawa350-630 (87)
CsA Creative Commons License 2001.12.05 0 0 91
Üdv mindenkinek!
Na, van itt élet, csak egy kis biztatás kell!
Külön üdv Dzsudzsinak a nagy viszatérőnek!
Az üzemanyagkérdésre visszatérve...
Szerintem erősen különválasztandó a keverési arány és az oktánszám kérdése.
Mivel a gyári előírás (csepptankos) 1:25, én ehhez ragaszkodok. Itt az állításnak semmi szerepe sincs. Jóllehet azóta modernebb olajok is kaphatóak, amelyekből kisebb arány is megfelelő kenést biztosít, de mivel az olajnak a hűtésben is van szerepe – ami kevésbé a minőségtől, inkább a mennyiségtől függ szvsz – én vékonyabb olajat nem fogok használni. Füstölni fog így is, úgy is. Max. gyakrabban kell kikormolni, de azt még mindig könnyebb, mint az elkopott fémet visszavarázsolni. A kútnál kapott keveréktől pedig félek (lehet alaptalanul), de nem bízok benne, hogy annak a 10-12 liternek a keverési aránya pontos lesz. Hallottam már emiatt megragadt strabbancokról…
Apropó kikormolás. Mindenütt a dob hegesztő pisztollyal történő kiégetéséről lehet olvasni. Nem teszi tönkre az a krómozást, nem lesz utána elszíneződés??? Ki hogyan csinálja, mik a tapasztalatok???
A szükséges oktánszám pedig a sűrítési arány függvénye. (Igazából a sűrítési végnyomásé, de vegyük úgy, hogy nem kopott a motor). Nem tudom pontosan, de a csepptankos gépeknek kb. 7-8:1 lehet a sűrítési aránya. A szükségesnél nagyobb oktánszámnak inkább csak mentális hatása van, ugyan lehet nagyobb előgyújtást állítani, de szerintem a gyári érték a legjobb. Se kevesebbet nem szabad, mert visszadurrog, romlik a hatásfok, se többet, mert mechanikusan igencsak megterheli az erőforrást. Gyári előgyújtás mellett pedig a 91-es vígan elég kell, hogy legyen. Szerintem új korukban 86-os benzinnel kavartak velük…
Javítsatok ki ha valamit rosszul írtam!
Jawa350-630:
A bowden kérdéshez nem tudok hozzászólni, még nem volt gondom velük. A kerékméretet sikeresen elfelejtettem megnézni a forgalmiban, talán majd ma este.
Dzsudzsi:
93-ban még árulták a Jawa 350 típust Magyarországon? Azt hittem akkor már annyira megugrott az ár, hogy nem importálták. Egyébként Twin Sport? Írhatnál bővebben! Mennyi km van benne, kellett-e már felújítani ezt azt, mik a tapasztalataid?
-Misi-:
Ott (Kistarcsán) gumiabroncson kívűl más hasznos cucc is van? A gépedről tudhatunk meg többet?

CsA
(Cz 175 Typ 450, ’68)

Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.04 0 0 90
Hali!

A 638-ason is igy van a kerék, előre 3.25, hátra 3.50 .

Benzin: CsA irta : "Én anno 1:25 keverékkel jártam, a'sszem az a gyári előírás. Bejáratáshoz pedig 1:16 vagy 1:20, már nem emlékszem pontosan, de az is lehet , hogy a bejáratás első szakaszában 1:16, utána meg egy darabig még 1:20.
Én házilag kevertem 92-es benzinnel, ha jól emlékszem Shell 2T-vel."
Szerintem akármilyen benzint öntesz bele, elmegy, csak rá kell hangolni. Elmegy a 91-es benzinkúti keverékkel is, legalábbis a 638-as, csak ugye az 1:40-es. Én 95-öst keverek a gépnek, de elmenne 92-essel is, amint CsA irta. Nekem az a tapasztalatom, hogy 95-össel jobban megy egy picit, de ez mindenre igaz.

Gyertya: egy '69-es motoros könyvben azt irja, hogy 225-ös hőértékű kell bele. Ha belerakod és csak pörgetve megy rendesen a motor, akkor 175-ös kell bele. A te helyedben én még megnéznék más forrásokat is, hogy mit mondanak erre.

Cső!
Dzsudzsi

U.I.: Ez mind le volt irva már, csak valamivel régebben ebben a topicban....

-Misi- Creative Commons License 2001.12.04 0 0 89
Sziasztok én most vettem külsőt a Jawamhoz és (Kistarcsán)azt mondtak,hogy előre nem lehet tenni 3.50-es gumit ,és hátulra is csak 3.50es lehet,előre 3.25-ös(1963-1970-es évekbeli Jawakhoz).Na lenne egy kérdésem hányas benzinnel érdemes használni a Jawa-t,egy 1963-as csepptankosom van,ikerhengeres.És kéne az az adat is hogy hányas gyertyákat használjak.Amugy kulso szempontjabol Kistarcsa(Rózsa ut 1.,Őrs vezér tértől Gödöllő felé menő hévvel Kistarcsáig kell menni és a református templomot kell keresni és onnan nem messze van)megbizhato hely és szerintem olcson szereznek kulsot,én 3.25 és 3.50x16 ost vettem osszesen 9500-ert,teljesen ujjat.Szerintem eleg korrekt.
Amugy most szeretnem letenni a jogsit,Budapesten tud vki egy jo megbizhato es olcso helyet,aki tud az irjon mar vissza,elore kosz mindent mindenkinek:)Üdv az összes Jawa tulajdonosnak:)
Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.04 0 0 88
Hali!

Valahol azt olvastam, hogy ha elinditod a motort, akkor fel kell melegednie rendesen, a kipufogóknak is, mert akkor marad benne viz, az meg nem tesz nekik jót. Mondjuk télen én is megjáratom majd, mert nem tudok meglenni a hangja nélkül... :))

A "tokos huzal" tényleg húzós!! :))

Biztos lehet rá szerezni bowdent, meg kell nézni a hivatalos kereskedőnél ( azthiszem Kistarcsa ), meg van még Nagykanizsán, akiről én tudok. Nem tudom miért nem tudták megoldani egy fémrúddal, a 125-ös czetkán igy van.
Mondjuk nekem eddig csak egyszer kellett bowden, a 125-ösre, gázbowden felbommlott, megszorult a hazafelé vezető úton.... vagy 3/4-ed gáz vagy semmi.... Úgyhogy azt az utat is a vészleállitoval tettem meg. Váltás iyg nézett ki : gyújtás le, váltás, gyújtás rá.... A faluban igencsak furcsán néztek rám... :)

Cső!
Dzsudzsi

Jawa350-630 Creative Commons License 2001.12.04 0 0 87
Üdv!

Hát igen, eldiskurálunk, de jelenleg ez az ami a géphez vonz esténként engem...
Igen a téli letétel igen aktuális már így december tájékán én is elhelyeztem a KTM-emet a pince sötét zugában és csak egy átjáratásra veszem elő a téli szezon közepén, olyankor feltolom az udvarra és próbálok nyolcasokat leírni vele (a hóba :-) ), aztán 10 perc után visszaviszem, hadd pihenjen.

Azon gondolkodtam, hogy kicseréljem-e a bovdeneket? (apám simson star-jának gépkönyvében "tokos huzal", majd leestem a székről mikor megláttam) Ha igen akkor lehet-e szerezni rá (pl.:hátsó fékbovden ami ugye nem olyan huzalos mint MZ-n meg mindenhol máshol) vagy passzolnak más még gyártás alatt lévő járgányokéval, esetleg MZ egyéb.

Ja a múlt héten nagynehezen rávettem a pesti kollégista haveromat, hogy ugyan má' haladjon át az O utcába beszaglászni a boltba de az délután 3-kor zárva volt [...] na mindegy majd talán ezen a héten.

Üdv!

Dzsudzsi Creative Commons License 2001.12.04 0 0 86
Hali!

Ittvan még az újabb generáció is, csak nem tudunk hozzászólni a vitákhoz. Vagy legfeljebb annyit, hogy 638-ason 3.50-es a hátsó kerék, de nem ez volt a kérdés.
Amúgy a motorom meg november 1. óta pihen a melléképületben... :)

Cső!
Dzsudzsi

U.I.: Majd ha elkészül az újabbik gyújtás, akkor irok. :)

CsA Creative Commons License 2001.12.04 0 0 85
Jawa mkp. tulajok és extulajok!

Az új generációk képviselői hová tüntek? :-(
Azé' a csepptankos szekció jól eldiskurálgat(unk) itt, igaz Jawa350-630?
Nehogy má' a MÉH-telepen végezzék a jó 634, 638, stb. típusok! :-(
Semmi újság a kockább gépekkel?

CsA
(Cz 175 typ 450, '68)

CsA Creative Commons License 2001.12.04 0 0 84
Jawa350-630!

Nem fáradozás, inkább élvezet. Csak néhány lomon kell átszökkeni, a helyéről kitolni már egy kicsit komplikáltabb lenne. Ha a szülőknél ebédelünk, mindig leugrok a garázsba, és belesek a lepedő alá, mi az ábra a géppel. Lehet, hogy nekem a forgalmiból volt ismerős a gumiabroncs mérete, este majd megnézem, hogy az én forgalmimban mi van, ha el nem felejtem.
Vizsgaidőszak? Azt ne komáltam. Később se lesz jobb a helyzet: munkahely, plusszmunka, továbbképzés, stb. A téli leállítással járó felkészítést még mindig nem sikerült elvégeznem, pedig már a hav is leesett ergo tél van.
A tank esetében én is a sóderen gondolkozom, bár az enyémben nincs túl sok rozsda, de azért nem az igazi. Meg ké'k kérdezni a veterános topic-ban is...

CsA
(Cz 175 typ 450, '68)

Előzmény: Jawa350-630 (83)
Jawa350-630 Creative Commons License 2001.12.03 0 0 83
Üdv!

CSA! Köszi szépen a fáradozást, a hátsó gumiméretre annyi jelzést találtam, hogy megszereztem a motor forgalmiját (nem egy utolsó dolog) amiben ez állt, idézem: gumiabroncsok mérete és darabszáma: 325-350X16 2 darab. Ebből következtettem rá, viszont az enyémen is 325-ös volt amikor megkaptam, de kérdés, hogy biztos befér-e a 350-es, na mindegy.

A restaurálási project most kissé belassult a vizsgaidőszakra való tekintettel...

...de azért nem hagyom a dolgot. Hétvégén előhozom a vázat (motor már kész) és letakarítom, hogy festhető ill. festésre előkészíthető állapotban legyen az alkatrészekkel együtt. A tankot is ki kellene takarítanom valahogy (rozsdahegyek vannak belül), mit javasolsz sóderes eljárás, egyéb?
Aztán a krómozni való alkatrészeket válogatom szét és takarítom le, ebből egyelőre csak a felni van meg. Hát ezt tervezem a következő hónapra (nem sietem el a dolgot) a téli estékre. Csak ezután kezdek foglalkozni az elektronikus rendszerrel (bekötések stb.)

Üdv!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!