Tisztelt urak!
A vizretétel óta eltelt két hét viszontagságosan telt el.Röviden:
Amikor a darus vízretétel volt a hadikikötőben kiborult 20 L fáradtolaj a géptérbe. Míg az új kikötőbe leáltunk nyitva maradt a külsőkörön két vízcsap, így bokáig töltötte a géptér feneket. 3 napig mertem az olajos vizet, dehát ez saját hülyeség volt. Amíg leálltunk nem volt hátramenet, de mostmár előre sincs. Ahogy beteszem irányba a motor lefullad, a váltó beállt. Ráadásul a tengely is be van állva. Laza tömszelence csavarok mellett, szétkötve a "kardáncsavarokat", azaz a váltóról lekötve a csigatengelyt láncoskulccsal,egy méteres erőkarral sem tudtuk elforgatni. Az indítómotor beállt, de már lecseréltük.A jobbmotoron a vizszivattyú előtt eltört egy flasni és lukas volt egy cső, de ezt már orvosoltuk. Egyéként a jobbmotor ok, miután tegnap kicseréltük az adagolót. Merhogy 3 adagolóelem fel volt akadva. Szóval van gond elég. De már a hajón való puszta lét is kárpótol mindenért.
Mint nem szakavatott kérdezném: A csigatengely beállásának milyen okai lehetnek? Merhogy egy páran a környezetemből már a kisólyázás rémképét vetítik a jövőbe.
Illetve a váltó milyen elven műkszik?
Ahogy a fórumot olvasgatom, egyre többen tűnnek Tiszásnak. Megpróbálhatnánk létrehozni 1 tiszai hajóindexet, ha elegen segítetek:-) .
Azok a hajók adatai éredekelnének, amelyek a Tiszára kerülnek (eredeti azonosító, kikötő, esetleg kontakt). Esetleg képeket is fel lehetne rakni ilyen volt/ilyen lett párosítással. Ha tetszik az 5let, itt a fórumon, vagy mailban várom véleményeteket/adataitokat.
csak neztem a kepeket, es mosolyogtam. Jo kis hajok ezek!
Tiszai emberek! Gyujtsuk mar ossze kik viszik a Tisza-tora, es kik magara a folyora a naszadokat. Mar beszeltem olyanokkal, akik nem tudtak hova tegyek, mert draga a kikoto, vagy csak nem talaltak neki helyet.
Ezúton szeretném megerősíteni, hogy az a bizonyos olaj NEM a mi hajóinkból folyt a Dunába.
A ponton alatt találtak egy bazi nagy szögletes tartályt, ami az uszadékok miatt fennakadt a ponton alatt és abból folyt az olaj.
Egyébként most ment le a TV2-n a riport 1/2 hétkor a Tényekben, ahol ez látható is volt. Gondolom az esti ismétlésekben is benne lesz. Amúgy a Vízügyesek jó fejek voltak.
Az 542-014-es ma délután próbaútra indult.
Lehetett volna ez akár terhelési próba is az alapján, ahányan az élményekben osztoztunk rajta :) Pár kép az útról:
Szerencsére a többiek is elérték céljukat.
Nektek és Vercsájnak pedig köszönöm a segítséget és a baráti szavakat. Nagyon jól esett!!!
Remélem, mielőbb találkozunk.
Mivel nem sokat tudok a hajozasi eloirasokrol, meg szeretnem kerdezni mi az a hatosagi szemle, mihez kell, hol lehet ezt elintezni, vagy egyszeruen csak hol talalok ezekrol kicsit bovebb infot. csak ugy lamaknak..
Ahogy telefonon megbeszéltünk, most írásban is megerősíteném, hogy pénteken csatlakozmék én is. Vercsájjal akkor már 6-an lennénk, ha ő is jön. Márpedig nekem azt mondta. Felvetném azt a kérdést is, hogy ne szerződtessünk még egy darut és az egyik emelgetné a hajókat fent, a másik pedig lent állna folyamatosan... Úgy gondolom, ezzel jelentős időt spórolnánk, és ezért mégsem kerülne dupla annyiba, továbbá több hajót tudnánk vízre tenni. Az én darumat holnap estig fixálnom kellene, legyetek szívesek hozzászólni.
A pontos megjelenés nálam nem probléma.
A szegecselést, tömítést megoldom, én is folyamatosan ki fogok jönni a héten.
Március 12.-én pénteken vízretétel lesz. Várhatóan a 012,014,008,007? és ha Te is úgy gondolod 023 lesz a napirenden. A HONVÉDSÉG semmilyen segítséget nem ad, de a hajókat vízre lehet tenni. Ez azt jelenti viszünk 30tonnás darut(11.000+ÁFA/óra ez kicsit drágább mint a Tied,de már meg van beszélve)és viszünk egy Liaz kamiont mint sólyakocsit( 5000Ft/óra). A nap reggel 7 órakor indul. Kéretik a pontos megjelenés, és a hajók aljának előzetes befoltozása. (M 10 csavar+sziló+menetfúró esetleg szegecset tudunk adni.)Javaslom a csavartengely tömszelence ellenőrzését, újratömítését is. Hatósági engedély (5500 Ft/útvonal)Szerda reggel és csütörtökön 7-14 óráig szerszám és szaktanácsadás a hadikikötőben.
Ha beindul a jobb motorunk is, és a próbautak eredményesek, némi gázolajért beszélhetünk vontatásról a hétvégén, mondjuk északi irányba....
Ez tényleg nagyszerű, hogy sikerült a gépet beindítanotok. Az előző hozzászólások szerint péntekre (12-re) többen szerveznek vízretételt, velem együtt. A kérdésem az, hogy összefogunk-e daruzás ügyben, vagy nem? Én úgy néz ki, 30t-s darut tudok hozni, 10-10ezer az oda-vissza, és óránként is 10ezer a díja. Érdekel Titetek is, vagy én csatlakozzam hozzátok. És a sólyakocsi?
Odaadják, vagy azt is nekünk kell hoznunk?
Mik a legújabb fejlemények?
A motorral kapcsolatban: a gépet, illetve a hűtőrendszert mivel és mennyivel kell feltölteni, vagy még nem foglalkoztatok ezzel?
Gondolom, enélkül is lehet indítani rövid időre...
Én ott voltam és Vercsájjal sikeresen találkoztam is. Kár, hogy a többiekkel nem sikerült összejönni, remélhetőleg majd később...
Találkoztam viszont egy ráckevei illetőségű úrral, aki(k) szintén vettek egyet, a kapcsolatfelvétel megtörtént Velük is.
Ákos! Mi jövő péntekre (12-re) tervezzük 3-4-5 -en, de lehet hogy túl korai ez az időpont. Ha nem jön össze, akkor én mindenképpen csatlakoznék hozzád! A 18-a ez esetben jó lesz nekem.
Sajnos a boatshow-rol lemaradtam, de pénteken megnéztük a hajót. Már biztos nem lesz partizan akcio a hajók közt, mert az őrök nagyon figyelnek. :)
Mi marc. 18-an (csutortok)tervezzük elvinni a hajót. Előtte valo penteken szerettuk volna, de addigra nem lesz trailer. :(
Ha van valaki, aki szeretne megosztani a darukoltseget + jo neki ez a nap, az szoljon es egyeztetunk.
Ha tudtok darus telefonszamokat, vagy akar arakat, az az info is hasznos lenne - mindenkinek
Hát ez nem semmi!!! (013)
Hét elején felhívom majd a Karcsit, hogy mik voltak a tapasztalatok a szállítás során.
A holnapi találkozóval kapcsolatban - egyéb javaslat híján - legyen mondjuk 12h-kor az "A pavilon 102-es Volvo hajómotor szervíz" standján, utána pedig 2 óránként, tehát 14, ill.16-kor is.
Gondolom, így Többeknek jó lesz.
Ez nem reklám, csak nekem egy fix pont, felőlem beülhetünk bárhova, csakhát valahogy találkoznunk kell...
A méretei miatt útvonal köteles szerintem.
Szállításnál és akkor az utvonal engedéj irja elő merre haladhatsz vele és szerintem ehhez már elméletileg 2 is kel mivel BP közigazgatási határán belüről indul. Tényleg mik a hajó pontos méretei?