Keresés

Részletes keresés

vercsáj Creative Commons License 2004.03.21 0 0 152
Tisztelt urak!
A vizretétel óta eltelt két hét viszontagságosan telt el.Röviden:
Amikor a darus vízretétel volt a hadikikötőben kiborult 20 L fáradtolaj a géptérbe. Míg az új kikötőbe leáltunk nyitva maradt a külsőkörön két vízcsap, így bokáig töltötte a géptér feneket. 3 napig mertem az olajos vizet, dehát ez saját hülyeség volt. Amíg leálltunk nem volt hátramenet, de mostmár előre sincs. Ahogy beteszem irányba a motor lefullad, a váltó beállt. Ráadásul a tengely is be van állva. Laza tömszelence csavarok mellett, szétkötve a "kardáncsavarokat", azaz a váltóról lekötve a csigatengelyt láncoskulccsal,egy méteres erőkarral sem tudtuk elforgatni. Az indítómotor beállt, de már lecseréltük.A jobbmotoron a vizszivattyú előtt eltört egy flasni és lukas volt egy cső, de ezt már orvosoltuk. Egyéként a jobbmotor ok, miután tegnap kicseréltük az adagolót. Merhogy 3 adagolóelem fel volt akadva. Szóval van gond elég. De már a hajón való puszta lét is kárpótol mindenért.
Mint nem szakavatott kérdezném: A csigatengely beállásának milyen okai lehetnek? Merhogy egy páran a környezetemből már a kisólyázás rémképét vetítik a jövőbe.
Illetve a váltó milyen elven műkszik?
DrBub0 Creative Commons License 2004.03.18 0 0 151
Ahogy a fórumot olvasgatom, egyre többen tűnnek Tiszásnak. Megpróbálhatnánk létrehozni 1 tiszai hajóindexet, ha elegen segítetek:-) .
Azok a hajók adatai éredekelnének, amelyek a Tiszára kerülnek (eredeti azonosító, kikötő, esetleg kontakt). Esetleg képeket is fel lehetne rakni ilyen volt/ilyen lett párosítással. Ha tetszik az 5let, itt a fórumon, vagy mailban várom véleményeteket/adataitokat.
mrkokusz Creative Commons License 2004.03.18 0 0 150
Gratulalok mindenkinek!

csak neztem a kepeket, es mosolyogtam. Jo kis hajok ezek!

Tiszai emberek! Gyujtsuk mar ossze kik viszik a Tisza-tora, es kik magara a folyora a naszadokat. Mar beszeltem olyanokkal, akik nem tudtak hova tegyek, mert draga a kikoto, vagy csak nem talaltak neki helyet.

Mi Poroszlora szeretnenk vinni.

Akos (28)

hajóvontató Creative Commons License 2004.03.14 0 0 149
Gratulálok A vizre tételhez és próba úthoz Látva a hajókról készült korábi képeket igazán szép teljesítmény volt Várunk titeket BAJÁN
kuhrner Creative Commons License 2004.03.14 0 0 148
Sziasztok!

Ezúton szeretném megerősíteni, hogy az a bizonyos olaj NEM a mi hajóinkból folyt a Dunába.
A ponton alatt találtak egy bazi nagy szögletes tartályt, ami az uszadékok miatt fennakadt a ponton alatt és abból folyt az olaj.
Egyébként most ment le a TV2-n a riport 1/2 hétkor a Tényekben, ahol ez látható is volt. Gondolom az esti ismétlésekben is benne lesz. Amúgy a Vízügyesek jó fejek voltak.

Üdvözlettel: Attila

Pedrofon Creative Commons License 2004.03.14 0 0 147
Pedrofon Creative Commons License 2004.03.14 0 0 146
Pedrofon Creative Commons License 2004.03.14 0 0 145

viking star Creative Commons License 2004.03.13 0 0 144
Az 542-014-es ma délután próbaútra indult.
Lehetett volna ez akár terhelési próba is az alapján, ahányan az élményekben osztoztunk rajta :) Pár kép az útról:

A naszád
Indulási műveletek
Útközben
Hullámok
Rundó 1
Rundó 2
Hullámok és a Sopron
Füstölgünk/gőzölgünk

kuhrner Creative Commons License 2004.03.12 0 0 143
Gratulálok!

Szerencsére a többiek is elérték céljukat.
Nektek és Vercsájnak pedig köszönöm a segítséget és a baráti szavakat. Nagyon jól esett!!!
Remélem, mielőbb találkozunk.

Üdvözlettel: Attila(023)

Előzmény: jakyg (142)
jakyg Creative Commons License 2004.03.12 0 0 142
És saját lábán elérte ideiglenes bázisát. Köszönet a hajóba életet lehelő és a vízrerakást irányító folyamőr-társaknak.
Előzmény: riversea (141)
riversea Creative Commons License 2004.03.12 0 0 141
mrkokusz Creative Commons License 2004.03.10 0 0 140
Hali!

Mivel nem sokat tudok a hajozasi eloirasokrol, meg szeretnem kerdezni mi az a hatosagi szemle, mihez kell, hol lehet ezt elintezni, vagy egyszeruen csak hol talalok ezekrol kicsit bovebb infot. csak ugy lamaknak..

koszi

Ja egy kalappal a penteki akciohoz mindenkinek!

Akos

Előzmény: Bócman (122)
kuhrner Creative Commons License 2004.03.08 0 0 139
Szia Tayfun!

Ahogy telefonon megbeszéltünk, most írásban is megerősíteném, hogy pénteken csatlakozmék én is. Vercsájjal akkor már 6-an lennénk, ha ő is jön. Márpedig nekem azt mondta. Felvetném azt a kérdést is, hogy ne szerződtessünk még egy darut és az egyik emelgetné a hajókat fent, a másik pedig lent állna folyamatosan... Úgy gondolom, ezzel jelentős időt spórolnánk, és ezért mégsem kerülne dupla annyiba, továbbá több hajót tudnánk vízre tenni. Az én darumat holnap estig fixálnom kellene, legyetek szívesek hozzászólni.
A pontos megjelenés nálam nem probléma.
A szegecselést, tömítést megoldom, én is folyamatosan ki fogok jönni a héten.

Üdvözlettel: Attila (023) 06-30-2003332

Előzmény: TAYFUN (137)
MALWIN Creative Commons License 2004.03.08 0 0 138
Szeva Vercsáj, a másik méret 25X1500, ugyanúgy 38 fok.
Előzmény: MALWIN (129)
TAYFUN Creative Commons License 2004.03.08 0 0 137
Kuhrner!

Március 12.-én pénteken vízretétel lesz. Várhatóan a 012,014,008,007? és ha Te is úgy gondolod 023 lesz a napirenden. A HONVÉDSÉG semmilyen segítséget nem ad, de a hajókat vízre lehet tenni. Ez azt jelenti viszünk 30tonnás darut(11.000+ÁFA/óra ez kicsit drágább mint a Tied,de már meg van beszélve)és viszünk egy Liaz kamiont mint sólyakocsit( 5000Ft/óra). A nap reggel 7 órakor indul. Kéretik a pontos megjelenés, és a hajók aljának előzetes befoltozása. (M 10 csavar+sziló+menetfúró esetleg szegecset tudunk adni.)Javaslom a csavartengely tömszelence ellenőrzését, újratömítését is. Hatósági engedély (5500 Ft/útvonal)Szerda reggel és csütörtökön 7-14 óráig szerszám és szaktanácsadás a hadikikötőben.
Ha beindul a jobb motorunk is, és a próbautak eredményesek, némi gázolajért beszélhetünk vontatásról a hétvégén, mondjuk északi irányba....

Egyéb info:
TAYFUN
06-20-971-5848

Előzmény: kuhrner (135)
muggli Creative Commons License 2004.03.07 0 0 136
Persze, hogy be lehet indítani, de nézd meg előbb, van-e olaj a gépben. A mostani kellemetlen hideg lehetővé teszi a picit hosszabb motorjáratást is, hűtővíz nélkül.
A két körös hűtésnél én a belső kört fagyállóval tölteném, fel, a külső kör, az dunavíz.
Üdv. muggli© 542-014 (10%)
Előzmény: kuhrner (135)
kuhrner Creative Commons License 2004.03.07 0 0 135
Hát Muggli, őszintén gratulálok!!!

Ez tényleg nagyszerű, hogy sikerült a gépet beindítanotok. Az előző hozzászólások szerint péntekre (12-re) többen szerveznek vízretételt, velem együtt. A kérdésem az, hogy összefogunk-e daruzás ügyben, vagy nem? Én úgy néz ki, 30t-s darut tudok hozni, 10-10ezer az oda-vissza, és óránként is 10ezer a díja. Érdekel Titetek is, vagy én csatlakozzam hozzátok. És a sólyakocsi?
Odaadják, vagy azt is nekünk kell hoznunk?
Mik a legújabb fejlemények?

A motorral kapcsolatban: a gépet, illetve a hűtőrendszert mivel és mennyivel kell feltölteni, vagy még nem foglalkoztatok ezzel?
Gondolom, enélkül is lehet indítani rövid időre...

Üdv: Attila(023)

Előzmény: muggli (134)
muggli Creative Commons License 2004.03.07 0 0 134
mullattuk=múlattuk
Bocs a helyesírási hibáért!
muggli©
Előzmény: muggli (133)
muggli Creative Commons License 2004.03.07 0 0 133
Hát, gratula, nekem sem sikerült a BOATSHOW-n megjelennem, de jelentem van igazolásom!:-)))))
Pénteken azzal mullattuk az időt TAYFUN kollegával, hogy ő olyan fél11-től várt rám olyan 12-ig, mert a normál esetben 40 perces út cirka két és fél órát tartott, míg kiértem a kikötőbe. Még egy fél órát vett igénybe, amíg becuccoltuk a sok vackunkat, majd nekifogtunk varázsolni. Először csirkecsontokkal, patkányfarokkal és más vudu kellékekkel kísérleteztünk, majd amikor ezek nem segítettek, TAYFUN szakértésével nekiállt a bal gépnek. Két akkumulátort lemerítettünk, mire kiderült, hogy még mindig levegős az adagoló renszer. Két hengernél fel volt akadva az adagoló rugója. Ezután hengerenként felnyomtuk a naftát (egy 5 literes kanna volt az ejtőtank, a hajó saját tartálya még takarításra vár). Ezek után, az újonnan vett két aksival, a bal gép minden gond nélkül beindult. Mindenki a csodájára járt. Többször újra kellett indítanunk, hogy azok is meghallgassák, akik épp távolabb voltak elfoglalva. Jövő héten a jobb motor következik, majd pénteken a vízretétel és ha sikerül ideiglenes engedélyt szerezni, akkor SAJÁT LÁBÁN megy az új állóhelyére a 014-es!
Képek a 013-as daruzásáról később a ke.tar.hu/muggli oldalon.
muggli©
Előzmény: kuhrner (132)
kuhrner Creative Commons License 2004.03.06 0 0 132
Sziasztok!

Én ott voltam és Vercsájjal sikeresen találkoztam is. Kár, hogy a többiekkel nem sikerült összejönni, remélhetőleg majd később...
Találkoztam viszont egy ráckevei illetőségű úrral, aki(k) szintén vettek egyet, a kapcsolatfelvétel megtörtént Velük is.

Ákos! Mi jövő péntekre (12-re) tervezzük 3-4-5 -en, de lehet hogy túl korai ez az időpont. Ha nem jön össze, akkor én mindenképpen csatlakoznék hozzád! A 18-a ez esetben jó lesz nekem.

Üdvözlettel: Attila (023)

Előzmény: mrkokusz (131)
mrkokusz Creative Commons License 2004.03.06 0 0 131
Sziasztok!

Sajnos a boatshow-rol lemaradtam, de pénteken megnéztük a hajót. Már biztos nem lesz partizan akcio a hajók közt, mert az őrök nagyon figyelnek. :)

Mi marc. 18-an (csutortok)tervezzük elvinni a hajót. Előtte valo penteken szerettuk volna, de addigra nem lesz trailer. :(
Ha van valaki, aki szeretne megosztani a darukoltseget + jo neki ez a nap, az szoljon es egyeztetunk.

Ha tudtok darus telefonszamokat, vagy akar arakat, az az info is hasznos lenne - mindenkinek

Ákos (028)
06-20-475-4100

vercsáj Creative Commons License 2004.03.06 0 0 130
Szevasz Malwin!
Köszönöm, ill. előre is köszi!
Előzmény: MALWIN (129)
MALWIN Creative Commons License 2004.03.05 0 0 129
Szeva Vercsáj, akkor ahogy ígértem:

25X1300 DIN 2215 /38 fok/

Ez az ékszíj hajtja a ventillátort a teherautó-motoron.
A dinamó-légsűrítő méretét most nem találom,reggel utánanézek.

kuhrner Creative Commons License 2004.03.05 0 0 128
Hát ez nem semmi!!! (013)
Hét elején felhívom majd a Karcsit, hogy mik voltak a tapasztalatok a szállítás során.

A holnapi találkozóval kapcsolatban - egyéb javaslat híján - legyen mondjuk 12h-kor az "A pavilon 102-es Volvo hajómotor szervíz" standján, utána pedig 2 óránként, tehát 14, ill.16-kor is.
Gondolom, így Többeknek jó lesz.
Ez nem reklám, csak nekem egy fix pont, felőlem beülhetünk bárhova, csakhát valahogy találkoznunk kell...

muggli Creative Commons License 2004.03.05 0 0 127
Ma útnak indult a Balaton felé a 013-as.
Jó utat Neki és sok szép munkát! Dolgozni fog, ez eddig biztos. (A tulajdonossal beszéltem róla)
muggli© 014 (10%)
hajóvontató Creative Commons License 2004.03.05 0 0 126
A méretei miatt útvonal köteles szerintem.
Szállításnál és akkor az utvonal engedéj irja elő merre haladhatsz vele és szerintem ehhez már elméletileg 2 is kel mivel BP közigazgatási határán belüről indul. Tényleg mik a hajó pontos méretei?
Előzmény: mrkokusz (111)
II. James Wagner Creative Commons License 2004.03.05 0 0 125
007-ről is menne szerintem valaki a találkozóra szombaton a kiállításon. Mikor, hova??
Bócman Creative Commons License 2004.03.05 0 0 124
Hmm, fogalmazzunk talán így: "ajánlották".

(Nem akarok indiszkrét lenni nyomtatásban. Aki szeretne bővebb infót, szombaton megtalál a Sopronon, vagy keresse Tayfunt.)

Előzmény: TTAMAS (123)
TTAMAS Creative Commons License 2004.03.05 0 0 123
Miért? :O
Előzmény: Bócman (122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!