Keresés

Részletes keresés

géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7228
jajaja emiatt irtam, hogy azért is
Előzmény: alállomás (7226)
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7227
Na azért nem úgy gondolám még én sem, hogy egyik sin"R", a másik"S", a drót meg"T".

Hanem a fesővezeték hálózat maga........
Előzmény: alállomás (7223)
alállomás Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7226
Jó ilyen értelemben igazad van, de ha 1 fázisú lenne, akkor sem lehetne hosszabb távokra betáplálni, mert néhány nagyteljesítményű masinás teher jobb esetben leszívná a felsővezetéket (és megállna minden), rosszabb esetben leoldana (esetleg leégne) az alállomás
Előzmény: géeles (7225)
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7225
Erről beszélek.
Tehát háromfázisú hálózat a felsővezetéki rendszer.

Előzmény: Törölt nick (7224)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7224

Nem.

 

A fázishatár két betáplálási szakaszt határol, ami szakaszok lehetnek ugyanazon fázissal tápláltak, de az esetek nagy többségében két különböző fázisú betáplálásról beszélünk.

 

Magában a felsővezetéki hálózatban csak és csakis egy fázis kujtorig mindig, de ez vagy az "R" vagy az "S" vagy a "T" jelöléssel nevezett fázis, amit az országos 120 kV törzshálózatról kap az alállomás.

Az hogy melyik fázis van adott táplálási szakaszban, a villamos mozdonyokat nem érdekli, nem "R-S-T függők".

Előzmény: géeles (7221)
alállomás Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7223
"A fázishatár azért is van, mert a felsővetéki hálózat is háromfázisú rendszer..."

Megtörténhet, de a hatos lottó esélyesebb :D

Komolyra fordítva a showt: a fázishatár azsé vala, hogy ne végtelenhosszú madzagba kelljen betápláni a kraftot (mert ugye az sem úgy megy, hogy rádugjuk a villásdugót a 400kV-os távvezetékre), hiszen akkor az ország összes mozdonyát egy alállomás látná el, ami elég tisztességesen világítana, sőt le is égetné a hozzá vezető távvezetéket, akkora hálózati terhelést jelentene. Helyette elosztva, egyenletesen táplálják be a teljesítményt a hálózatba, így a távvezetékekben is eloszlik a fogyasztás, és nem centralizálódik. Aztán még van olyan járulékos hatása is, hogy a nagyon hosszú távvezetéken már elég jelentős veszteségek lennének (soros feszültségesés), elforgatná a betáplált feszkó fázisát is, stb

Amúgy meg egyfázisú a hálózat (de ha nem jól tudom, én kérek elnézést), a 25 KV a madzag és a föld (sín) között van, és a sínben nincs kraft (ellenkező esetben nem ugrálnának rajta az a földi halandók, és a mozdony kasztnija is vezetne...). Három fázishoz kapásból kellene három áramszedő. Mellesleg 1 fázisból 3-at csinálni ma már nem nagy szám, csak három inverter kell hozzá (pl a ma is kedvelt IGBT), aztán a periódusidő 1/3 - 1/3 - 1/3 -ában kell az egyes invertereket kapcsolni (míg a másik kettőt nem), és akkor valóban azt kapsz
Előzmény: géeles (7221)
ROCOman Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7222
A Hír TV szalaghírei szerint autó és vonat ütközött délelőtt a 33-as úton Debrecen határában egy vasúti átjáróban. A sofőr meghalt.
géeles Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7221
A fázishatár azért is van, mert a felsővetéki hálózat is háromfázisú rendszer...

Vagy nem???
Előzmény: BbojsziI (7219)
varjan01 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7220
Újabb házgyári... Igen, ugyanott... :/ Talán jobb lett volna, ha annakidején nem csak terv marad a vonal az út másik felére való átrakása.link
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7219
Nem nem nem ...

Csak nem szerencsés az R, S, T megnevezés mert ez a 3 fázísú redszerre utal.
Természetesen a 120kV os hálózat két - két eltérő fázisra ( Pl. R, T és S, T ) "kötött" vontatási trafók tápszakaszainak összezárásakor fáziszárlat keletkezik.
Előzmény: Törölt nick (7215)
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7218
Mindegyikben :)
Előzmény: Törölt nick (7217)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7217

a vontatási rendszer egyfázisú.

A vontatási rendszer mely fázisában egyfázisú?

Előzmény: BbojsziI (7213)
educator Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7216
Nem azt akarja mondani. Azt akarja mondani, hogy egy alállomás egy táplálási szakaszán egyidőben (üzemszerűen) csak egy fázis van jelen :)
Előzmény: Törölt nick (7215)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7215
Mielőtt ez valakit megtévesztene: a vontatási rendszer egyfázisú.
Ezzel netán azt akarod bizonyítani, hogy nem jöhet létre fázis zárlat?
Előzmény: BbojsziI (7213)
gyakesz Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7214
Mindig, amikor egy pillanatra elhinném, hogy fog nekem menni ez a mozdonytvezetősdi, jön egy-egy ilyen szakmai vita, és mindig úgy érzem, hogy kéne pár évet csücsülnöm a tanfolyáson - vagy legalábbis csak dízelre kéne vizsgáznom :D
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7213
"össze zárja az ellentétes fázisokat (R,S,T-ből kettőt )"

Mielőtt ez valakit megtévesztene: a vontatási rendszer egyfázisú.
Előzmény: pacalbeer (7207)
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7212
vill.teljesítmény alatt össze zárja az ellentétes fázisokat (R,S,T-ből kettőt

Mit jelent, hogy vill teljesítmény alatt?
Anélkül összezárva nincs zárlat?
Vannak azonosak is?

És a drót nem szakad !


Miért? Kellene?

az eltörni akaró áramszedő tartóporcelennál

Neki el kell törni, ha törik az áramszedő?

csak ezután jön a zárlat

És ha előtte jön?
Előzmény: pacalbeer (7207)
Zolas Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7211
Infós Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7210
"Alálomás old !"
Azért én el tudom képzelni, hogy a védelem később szólal meg, minthogy a drót utat engedne a gravitációnak. Ilyen biztos, hogy nem lehet?

"(...), és nem feltétlenül szakad a derót...van ilyen..."
Ha sikeresen nagy átvezetési ellenállást produkál az így felálló zárlati áramkör, akkor szerintem a munkavezeték kimelegedése elég nagy lehet ahhoz, lepottyanjon. Vagy nem?
Előzmény: pacalbeer (7207)
educator Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7209
"1 áramszedővel ( alapesetben) nehéz lesz."

Nem annyira, mint gondolnád.
Előzmény: 1047 005-2 (7208)
1047 005-2 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7208
"A megfáradt vezér, fázishatárnál elfelejti kikapcsolni a főmegsz. és netán vontat , tehát vill.teljesítmény alatt össze zárja az ellentétes fázisokat (R,S,T-ből kettőt )"

1 áramszedővel ( alapesetben) nehéz lesz.



") azt a tüzijátékot !"


Ha nem vonat,csak fáziszárlatot csinál akkor is van tüzijáték és mint egy nem régi esetnél is, szakad a drót.
Előzmény: pacalbeer (7207)
pacalbeer Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7207

...Előzmény...

 

Egyszerűsítünk ! A megfáradt vezér, fázishatárnál elfelejti kikapcsolni a főmegsz. és netán vontat , tehát vill.teljesítmény alatt össze zárja az ellentétes fázisokat (R,S,T-ből kettőt ) azt a tüzijátékot ! És a drót nem szakad ! Alálomás old !

 

Zárlat :ÁSZ tőrésnél ippeg a még érintkező felsv.-k és az eltörni akaró áramszedő tartóporcelennál létrejövő testelést értem , és csak ezután jön a zárlat ,csim-bummal , és nem feltétlenül szakad a derót...van ilyen...

Előzmény: Infós (7201)
Infós Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7206
Rendben van, de ebből még mindig nem következik, hogy miért kacsa az a közlemény, amit a vasúttársaság kiadott. :-)
Előzmény: FVV-1100 (7205)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7205
Az évek,meg a rutin!

Ez a kettő időnként többre viszi a dolgot,mint a tankönyvek!
Előzmény: Infós (7204)
Infós Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7204
Igazából nekem egy fél évvel ezelőtt vagy három hónapig tágították a fejemet mindenféle zárlati áramok kialakulásával, ívek fizikájával és ívoltással, de úgy tűnik, kevés volt az igyekezet. :)))
Előzmény: FVV-1100 (7203)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7203
Ne tessék már ilyent mondani! -)))
Előzmény: Vendégsín (7202)
Vendégsín Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7202
Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje !

...

A szél azért tudja letépni , mert a fels.tartó karok fel csapódnak az oszlop írányába , netán kidölt fa ,fák feszítik...egy darabíg , itt már hosszabb ideíg tart a zárlati áram, és itt jön a "lágyítás" -od ! stb.

...

Az sem mindegy . hogy mennyi vill.mozd. tartozkodik abban az adott szakaszon  abban az időben !

 

Én ezekhez hülye vagyok, ha lehetne részletezni.

Előzmény: pacalbeer (7200)
Infós Creative Commons License 2008.04.28 0 0 7201
"Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje !"

Namármost... Hogy is van ez? Ha zárlat lesz tápoldalon, akkor lejön a mozdony áramszedője? Vagy mit akartál leírni?
Előzmény: pacalbeer (7200)
pacalbeer Creative Commons License 2008.04.27 0 0 7200

Érzsd meg , nincs görcsös kapaszkodás , zuhanás...madár esetében ! Embernél összesülés van és mint az ötös bőrfoci akkorára megy össze...Ne láss ilyet !

Az a zárlati áram elenyésző mint pl. bekapcsolt főmeg mellett az Ász. lejön , pattan esetleg Ász. törésnél az ív húzás , mert a nulfesz..védelemnek is van reakció ideje ! Tehát : az ember és a madár testi felépítése kb. 75%-ka víz , maradék zsír.

Nem nehéz ellképzelni , hogy hol jelentkezik nagyobb "teljesítmény"...

Ász . törésnél nem feltétlenűl szakad a derót....

A szél azért tudja letépni , mert a fels.tartó karok fel csapódnak az oszlop írányába , netán kidölt fa ,fák feszítik...egy darabíg , itt már hosszabb ideíg tart a zárlati áram, és itt jön a "lágyítás" -od ! stb.

 Az sem mindegy . hogy mennyi vill.mozd. tartozkodik abban az adott szakaszon  abban az időben !

Előzmény: Infós (7191)
Zsivany Creative Commons License 2008.04.27 0 0 7199
Ugyan nem magyar vasút...

Újabb ICE balaeset történt Németországban.

Végeredmény: 23 könnyebb sérült, egy siklott és megrongálódott ICE szerelvény egy alagútban, és 20 döglött birka.

http://www.osthessen-news.de/beitrag_C.php?id=1149262

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!