én nem értek a kijelző vezérléshez, de lehet, hogy valamit ki akart írni, és nem nézte meg, hogy mit sikerült(70-esen ez rendszeres, mert 1-2 skodri nyomja aZ Erézsébet kitályné-Lövölde vonalat is), és előfordul hogy a vezér úgy indul el, ogy lövölde teret ír ki a troli -az nem lehet, hogy a villamos átszerelt 59-esre, csak a Farkarét MÁRTON ÁRON TÉR VÁ.-t?
Hát mondjuk ha az 56-os kiírása után törlés nélkül átírja 59-re, de nem választ végállomást, és lenyomja a fökapcsolót, akkor visszakapcsoláskor egy szoftverhiba miatt visszaíródik a kiírt szám mellé az utoljára kiírt végállomás. De valószínű itt más lehetett, mert nem hinném, hogy a vezető át akarta írni 59-esre.
A két kép készítése között 2 perc telt el: Figyeljétek az 56-os villamos kijelzőjét. Indulás előtt átváltott 56-ról 59-re, de a Budafok, Városház tér maradt. Így indult el.
Ez hogy sikerülhetett? Ha így ment a Déliig, vajon hány utast tévesztett meg?
Eredetileg a tekerést motor végezte. A vezető kezelőszerkezeten (mint a digitálisnál) megadta a járatot és a szokásos dolgokat, egy szervómotor pedig odatekerte a megfelelő helyre a szalagokat. A rendszerhez kimondottan hatékony belső utastájékoztatás is tartozott, de itt is szalagok voltak és járatonként változtak. A szalagon rajta a vonal környezetének utcatérképe, ezen jelölve a járat útvonala, megállói, valamint a pályaudvarok és úgy rémlik, hogy nagyobb éttermek, üzletek is.
Szerintem határeset, hogy melyik a jobb, mármint a szalag, vagy a digitális fokgyem. A szalagot valóban cserélni kell időnként, szerintem valamennyit sárgul is az idő folyamán, viszont a digitális fokgyem, ami a BKV-s 400-asokban van, kevésbé üzembiztos. Leáll, befagy, beázik, gyakran hülyeséget ír ki. Nem sok kocsi van, amelyben normálisan, problémamentesen, rendeltetésszerűen működik. Véleményem szerint a BUSE kijelzők a Vultron vezérléssel a legtökéletesebbek.
Na igen, ha nem cserélik 2-3 évenként a célfilmet, akkor könnyen elromlik, namármost nálunk 6 éve van forgalomban a tewe, és csak 1-2 célfilmet cseréltek azóta ki.
"a "tekerős fokgyem" vajon miért nem volt jó itthonra? A tw6000-eseken is megmaradt, és tudtommal működik."
Hát azért az, hogy működik az egy kicsit túlzás, ugyanis én nem nagyon láttam tökéletesen mindenütt ugyanazt a végállomást kiíros tewét... szóval annak a működtetése nem negyon szuperál jól szerintem, és azért lett beletéve az elektronikus mert mivel nem csak villamost pótolni vették megm hanem majdan más csuklósvonalakat is fognak vele bárbe adni (tudomásom szerint) ezért ne kelljen mindíg tekergetni.
Érdekes, nyár elején elkezdtek számokat adni a neves járatoknak (Alacska busz-254GY, Várbusz-10), most meg indítottak egy új járatot Budaörs belváros busz néven. Ha már elkezdték átszámozni a dolgoat, akkor az új járatnak miért nem számot adnak?
A genfiben kékes-zöld kapaszkodók vannak, és lengő-toló ajtó van rajtuk, továbbá légkondisak ( csak ez egyiken sem működik, legalábbis azok közül, amelyiken utaztam ). Ezekben nem ír a kijelző semmit, de beszélni hallottam már. Aztán, hogy mi a helyzet ma, azt nem tudom, mert olyat is láttam, amiben nincs is kijelző belül, egy lemez van a helyére csavarozva.
A sötétkék-fehér az salgótarjáni, a kék csak matrica rajta.
Szóval van a K-s rendszámú, abban vultron van, és mondja a megállókat.
Van a J-s rendszámú (gondolom ez a genfi, mert külföldiül írja ki a hét napját, és hogy milyen névnap van), az csak viszonylatszámot és végállomást ír.
És van egy próbajáratos rendszámú, abban annyiban merül ki az utastájékoztatás, hogy elől 2, oldalt egy tábla van, hátul semmi.
Továbbá a J-s rendszámúakból két féle színű (sötétkék-fehér, középkék-szürke) van.,
A K-s rendszámúakban meg fakultatív, hogy meg van-e a belső kijelző, de amikben van, azokon se ír semmit, csak beszél.
egyszer előfordult, hogy egy vonalon(70T) 4 féle tábla volt kirakva 1. kísérleti menetrend amit végül száműztek 2. átlag 70. es menetrend 3. összevont 70, 78 menetrend 4.adott megállóból indulási menetrend
És ez a fokozatos átmenet immár 9 éve tart, mert ha jól emlékszem 1998-ban jelent meg az első, adott megállóhelyi indulásokat tartalmazó táblázat az első "plusszos" vonalakon. Azóta sem találtam meg a logikát abban, hogy mely vonalon melyiket alkalmazzák. És az is kérdéses, hogy egyáltalán valóban valami cél felé tartó átmeneti folyamat lenne, vagy csak egyszerűen néha így, néha úgy. Azért remélem, hogy az utóbbi egy év személyi változásai után előbb utóbb kikristályosodik a folyamat.
Ha a két viszonylat együtt olyan követést ad, mint a 18-56, akkor ennek szerintem nincs olyan nagy jelentősége, de sok esetben tényleg nagyon megkönnyítené a tájékozódást.
Ennek legjobb példája az éjszakasi hálózat, ahol 15 perces közös követés adódik több 30-60-120 perces vonal együtteseként. Na ott végignézhetsz 4-5 táblázatot, míg kiderül, hogy mikor jön a legközelebbi. A Rákóczi úton szerintem nagyon kellene egy közös indulási jegyzék a közös szakaszra.
Ilyen fonódó szituációkban, ha a két vagy több azonos irányba menő vonal kölönböző helyekről jön, eddig a megállóig különböző menetidővel, ott különösen zavaró a csak a végállomási indulások meghirdetése és a számolgatás. Szerencsére legalább az éjszakainál nincs így.
Az nagyon extra kivánság lenne, hogy az olyan megállókban, ahonnan 2 vagy több viszonylat azonos útvonallal és megállókkal éri el a közös végállomást, 1 menetrendi lapra legyenek írva az indulásaik? Egyszerűsítené az olvasást, mert elég lenne egy helyen megkeresni a jó rublikát.