Keresés

Részletes keresés

19930630 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 340
A 187-es busz mióta létezik? :D

Ugyanis az ex.genfi volvók nagyon át akarank rá csábítani a Kosztin.
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.29 0 0 339
Na igen, ha nem cserélik 2-3 évenként a célfilmet, akkor könnyen elromlik, namármost nálunk 6 éve van forgalomban a tewe, és csak 1-2 célfilmet cseréltek azóta ki.
Előzmény: 19930630 (338)
19930630 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 338
"a "tekerős fokgyem" vajon miért nem volt jó itthonra? A tw6000-eseken is megmaradt, és tudtommal működik."

Hát azért az, hogy működik az egy kicsit túlzás, ugyanis én nem nagyon láttam tökéletesen mindenütt ugyanazt a végállomást kiíros tewét... szóval annak a működtetése nem negyon szuperál jól szerintem, és azért lett beletéve az elektronikus mert mivel nem csak villamost pótolni vették megm hanem majdan más csuklósvonalakat is fognak vele bárbe adni (tudomásom szerint) ezért ne kelljen mindíg tekergetni.
Előzmény: vrobee (321)
19930630 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 337
Azért mert azt nem a BKV adta neki, hanem Budaörs város önkörmányzata, mint ahogy buszt is az hozatta létre.
Előzmény: Peti817172M (336)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.29 0 0 336
Érdekes, nyár elején elkezdtek számokat adni a neves járatoknak (Alacska busz-254GY, Várbusz-10), most meg indítottak egy új járatot Budaörs belváros busz néven. Ha már elkezdték átszámozni a dolgoat, akkor az új járatnak miért nem számot adnak?
Hernyofan Creative Commons License 2007.08.27 0 0 335

A genfiben kékes-zöld kapaszkodók vannak, és lengő-toló ajtó van rajtuk, továbbá légkondisak ( csak ez egyiken sem működik, legalábbis azok közül, amelyiken utaztam ). Ezekben nem ír a kijelző semmit, de beszélni hallottam már. Aztán, hogy mi a helyzet ma, azt nem tudom, mert olyat is láttam, amiben nincs is kijelző belül, egy lemez van a helyére csavarozva.

A sötétkék-fehér az salgótarjáni, a kék csak matrica rajta. 

Előzmény: Peti817172M (332)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.24 0 0 334
Talán érdekelheti az ide írogatókat:

Vultron kezelési utasítás
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.24 0 0 333
Én ma a 63-as busz vonalán már ilyen "modern" menetrendeket láttam végig.
Előzmény: gabor144 (330)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.24 0 0 332
Huhh, most melyik melyik?

Szóval van a K-s rendszámú, abban vultron van, és mondja a megállókat.

Van a J-s rendszámú (gondolom ez a genfi, mert külföldiül írja ki a hét napját, és hogy milyen névnap van), az csak viszonylatszámot és végállomást ír.

És van egy próbajáratos rendszámú, abban annyiban merül ki az utastájékoztatás, hogy elől 2, oldalt egy tábla van, hátul semmi.

Továbbá a J-s rendszámúakból két féle színű (sötétkék-fehér, középkék-szürke) van.,

A K-s rendszámúakban meg fakultatív, hogy meg van-e a belső kijelző, de amikben van, azokon se ír semmit, csak beszél.
Előzmény: Hernyofan (317)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 331
egyszer előfordult, hogy egy vonalon(70T) 4 féle tábla volt kirakva
1. kísérleti menetrend amit végül száműztek
2. átlag 70. es menetrend
3. összevont 70, 78 menetrend
4.adott megállóból indulási menetrend
Előzmény: gabor144 (330)
gabor144 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 330
És ez a fokozatos átmenet immár 9 éve tart, mert ha jól emlékszem 1998-ban jelent meg az első, adott megállóhelyi indulásokat tartalmazó táblázat az első "plusszos" vonalakon. Azóta sem találtam meg a logikát abban, hogy mely vonalon melyiket alkalmazzák. És az is kérdéses, hogy egyáltalán valóban valami cél felé tartó átmeneti folyamat lenne, vagy csak egyszerűen néha így, néha úgy. Azért remélem, hogy az utóbbi egy év személyi változásai után előbb utóbb kikristályosodik a folyamat.
Előzmény: vrobee (326)
gabor144 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 329

Ha a két viszonylat együtt olyan követést ad, mint a 18-56, akkor ennek szerintem nincs olyan nagy jelentősége, de sok esetben tényleg nagyon megkönnyítené a tájékozódást. 

 

Ennek legjobb példája az éjszakasi hálózat, ahol 15 perces közös követés adódik több 30-60-120 perces vonal együtteseként. Na ott végignézhetsz 4-5 táblázatot, míg kiderül, hogy mikor jön a legközelebbi. A Rákóczi úton szerintem nagyon kellene egy közös indulási jegyzék a közös szakaszra.

 

Ilyen fonódó szituációkban, ha a két vagy több azonos irányba menő vonal kölönböző helyekről jön, eddig a megállóig különböző menetidővel, ott különösen zavaró a csak a végállomási indulások meghirdetése és a számolgatás. Szerencsére legalább az éjszakainál nincs így.

Előzmény: pnyaki (328)
pnyaki Creative Commons License 2007.08.24 0 0 328
Az nagyon extra kivánság lenne, hogy az olyan megállókban, ahonnan 2 vagy több viszonylat azonos útvonallal és megállókkal éri el a közös végállomást, 1 menetrendi lapra legyenek írva az indulásaik? Egyszerűsítené az olvasást, mert elég lenne egy helyen megkeresni a jó rublikát.

(Pl. 18-56 Hűvösvölgy felé a Forgalmi utcától)
Előzmény: gabor144 (325)
paca664 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 327

Nem kibúvókat keresve, csupán a tényket közölve írom, hogy az aluljáró közterület, és annak fenntartása a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. feladata. Sajnos ez a konkrét eset (feliratok kihelyezése, frissítése) nincs kellően szabályozva.

 

A visszaszámlálóban nem vagyok biztos. Jövő hétre megkérdezem.

 

A Deák teres problémát jeleztem az illetékesnek.

Előzmény: vrobee (316)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 326
Ezen a téren egyébként a hosszú fokozatos átmenet a lehető legrosszabb, mert az szerintem maga a tragédia, amikor egy megállóban a kinézetre tökugyanolyan táblák egyikénélaz utasnak kell összeadni, másikánál meg már össze van adva.
Egyetértek mindennel, ezt külön kiemelve.

(Egy dolog: a 7-es család egyes tagjai azért a hkn. napközpeni időszakot járnak 10-15 perc követéssel, tehát kell azt a menetrendet böngészni.)

Ja, még valami: a 173-as internetes és megállóban kilógatott menetrendje eltér!

Előzmény: gabor144 (325)
gabor144 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 325

Későn reagáliok, de csak most néztem be ide.

 

Ha már egyszer végre (remélem tényleg) deklarált cél az adott megállóhelyi indulások meghirdetése, akkor nem lehetne ezt is úgy csinálni, mint a viszonylatátszámozást, azaz úgy, hogy ami - bármi okból - változik, az már az új rendszer szerinti legyen?  A 7-es család lapjai már reménytkeltőek voltak, pedig ott aztán alig valaki böngészi az indulási időket, érthető okokból. Ezek után (meg egy korábbi bíztató hozzászólásod kapcsán) szinte biztos voltam benne, hogy a XVI. kerület szinte összes vonalát érintő (20-30 percenkénti 50 perces menetidejű új vonalat is tartalmazó) komplex átszervezésekor az új kiírások már ilyenek lesznek. Egy kerület egyszerre rendbetételére kitűnő alkalom lett volna.

 

De sajnos csalódnom kellett, pedig itt a ritka követés, a hosszú menetidők, és a teljes menetrend átalakulása miatt különösen fontos lett volna a könnyű tájékozódás az új indulási időkről, és az új rendszer megértését, elfogadását is nagyban befolyásolta volna.

 

Ezen a téren egyébként a hosszú fokozatos átmenet a lehető legrosszabb, mert az szerintem maga a tragédia, amikor egy megállóban a kinézetre tökugyanolyan táblák egyikénélaz utasnak kell összeadni, másikánál meg már össze van adva.  

 

Ma Magyarországon egyébként (végállomási indulási idős) menetrendeket a külföldi utasok többsége szerintem teljesen félreértelmezi, mert semmi, hozzájuk is eljutó infó nincs arról, hogy ezek az Európa-szerte szokásossal megegyező formájú táblázatok ebben az országban kivételesen nem azt mutatják, hogy mikor jön a busz, hanem valami egészen mást. De nemcsak ezért kellene váltani, sok budapesti sem tudja, hogy össze kell adni, mert annyira kézenfekvő, hogy az van kiírva, hogy ide mikor ér, ezért sokan nem nézik a fejlécet.

 

Előzmény: VitézyDávid (301)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 324
valóban, szóóri

írtam 1-2 ontopic felvetést is azért
Előzmény: paca664 (323)
paca664 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 323

Kicsit eltértetek a témától.

MUV 3404 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 322
a pécsi ikarusok asszem most boldogítják az utasokat a szentenderi Héven
Előzmény: Hernyofan (320)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 321
a szakadt 280-asoknál nem nehéz jobbnak lenni :)

a titkárnőt be lehetne tanítani a budapesti megállókra is. (prochain arret: móriczsiga :) )

a "tekerős fokgyem" vajon miért nem volt jó itthonra? A tw6000-eseken is megmaradt, és tudtommal működik.
Előzmény: Hernyofan (320)
Hernyofan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 320

Megmondom őszintén, az ülésre nem emlékszem ( talán ma is utazok majd vele, majd megnézem ), ami feltűnt, az a lengő-tolóajtók, illetve az őket figyelő kamerák, amikhez egyenként monitorok is vannak a vezető feje fölött. Ezek akkor kapcsolnak be, amikor a busz megáll ( érdekes módon még működnek is, kíváncsi vagyok, meddig ), és szokatlanul szép képet adnak. A nyitható ablakfelületek ugye nálunk gyakorlatilag nevetségesnek számítanak, viszont van rajta légkondi, ami azonban nem üzemelt ( egy panaszkodó utas, és a vezető közötti beszélgetésből kiderült, hogy azért, mert nincs benne gáz ), így kellemes meleg volt benne...

 

Amúgy szerintem szép, és kellemes a melegtől eltekintve, nagyságrendekkel jobb, mint amik addig ott szolgáltak a villamospótlón...

Előzmény: vrobee (318)
Transliner Creative Commons License 2007.08.24 0 0 319
Genfiben bemondja a titkárnő a megállokat :)
Előzmény: Hernyofan (317)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 318
városban van zöld, narancssárga, citromsárga, és kékes-zöldes kapaszkodójú Volvo busz, csak hogy az egységes cégimázs fenekére is rácsapjunk egy nagyot. :)
Mos' mé, nincs azzal semmi baj!

Genfi Volvo milyen volt, én csak odakint utaztam vele (egyelőre). Meghagyták az oldalra néző pótüléseket?
Előzmény: Hernyofan (317)
Hernyofan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 317

Tegnap én is jártam arra, és pontosan ezt hiányoltam: nem láttam semmiféle utalást a Ferenciek terén arra, hogy itt jár 47-49V. A Deák tér fele menet sok utas csak nézett a Ferenciek terén, hogy ez a busz mi...

 

Én utaztam mindhárom Volvo-val ( genfi, salgótarjáni, székesfehérvári ). A genfiben semmiféle utastájékoztató nem működött, sötétek voltak a kijelzők is, a másik kettőben annyi volt a kijelzőn belül, hogy 47-49V, de megállókról ez sem tájékoztatott.

 

Ja, és egy apróság: manapság a városban van zöld, narancssárga, citromsárga, és kékes-zöldes kapaszkodójú Volvo busz, csak hogy az egységes cégimázs fenekére is rácsapjunk egy nagyot. :) 

Előzmény: vrobee (315)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 316
Negatívumok:

Az új járatok az aluljárókban nem igazán vannak jelezve.
Pedig úgy nem ártana, ha tudná az ember, hogy hol keresse.
Az Örsön a 231-esnél nem lehet tudni, merre kell elindulni, csak véletlenül lehet megtalálni (vagy kis intuícióval a 131-esnél, nade...)
A Déliben sincs jelezve az 56-os vili.
Pedig ez csak pár 15x15-ös matricát igényelne első körben.

Az Örsön továbbá nem használják a 131/231-es visszaszámlálóját, pedig a korábbinak az indulását nyugodtan írhatná.

A Deák téren a pótlásról a részletes tájékoztató a középperonon van, csak ugye az utas meg nem ott vár. Amúgy nem tudom, miért nem lehet a metrópótlóhoz hasonlóan működtetni a végállomást - baromi kényelmetlen az a peron a középsőhöz képest...
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 315
47-49V tapasznyalatok:

Egy nógrádos Volvón utaztam (sárgakapaszkodós... ezeket honnan szalajtották, mert hogy nem Genfből, az biztos).

Az audiovizuális utastájékoztatás annyiban merült ki, hoy a Ferencieknél felszállt valaki, és a sofőr szemébe nézve megkérdezte, hogy megáll-e a busz a Körtéren, mire a vezér, mondta, hogy meg.
Illetve nem is. A kijelző szépen mutatta, hogy "4749V Deák tér" (Buda felé). De a belső időnként kiírta, hogy "2007/08/23 Czwartek", meg lengyelül jó utat kívánt még - gondolom :) .
Béna, hogy az első ajtón csak felszállni lehet - Budapest belvárosában, villamospótlón ez kissé -hmm- szokatlan.
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 314
Megnéztem, és a villamosokat is láttam.
A színes viszonylatvázlat is jobb talán, mint a régi fekete.
Nekem csak az a bajom, hogy ezek a viszonylatszínezések totál esetlegesek.
A 18-as ma zöld (vagy nem :) ), holnap piros.

Szerintem jó lenne, ha minden viszonylatnak, vagy viszonylatcsokornak állandó színe lenne, amit a térképeken konzisztensen használnánk, és majd egyszer a táblán is megjelennének.
Mint Amsterdamban. Meg Genfben. Meg New Yorkban. Meg ... a metrónál :)
Persze ha elfogynak a színek, egymástól messze fel lehet őket használni újra, hiszen a szín az csak kiegészítő - a járat gyors azonosítását segítené.
Előzmény: paca664 (312)
mestska Creative Commons License 2007.08.22 0 0 313

még másfél évvel ezelőtt is hogy ment az anyázás, hogy hiába van máshol kiírva így, Budapesten ez nem lehetséges...

De végre. végre elindult valami... több irányban is. biztató.

Előzmény: paca664 (312)
paca664 Creative Commons License 2007.08.22 0 0 312

Jaja. Bár egy hibát már most észrevettem rajta. Ha egy héttel korábban veszem észre, akkor az is ki lenne javítva. Majd legközelebb.

 

---

 

Tegnap óta a budai villamosvonalak menetrendjei megállóhelyenként vannak meghirdetve. Várhatóan ősz közepétől pedig a teljes villamoshálózaton ilyen lesz.

Előzmény: vrobee (310)
vrobee Creative Commons License 2007.08.22 0 0 311
Na, előkerestem néhány régi VBO-s hozzászólást.
Nem idézem az egész vitát, csak egy nézőpontról néhány hsz-t.
forrás
Figyeljétek a dátumot!

---------------

Ali_Ttaik-al-Rep
Elküldve: Pént Aug 27, 2004 10:20 am

Az elmúlt időkben az Indexen is futott egy kört a téma. Azt látom, hogy általában véve teljes "rendszerváltás" a koncepciók alapja mindenkinél. Az, ok, amiért én ebben nem hiszek, az, hogy minden szépen rendezetté tett rendszer a folyamatos változások miatt idővel újra szétpereg, mert túl sok korlát épül be az új rendszerekbe is.

A másik ellenérvem "pszichológiai": ne változtassunk azon, amin nem feltétlenül szükséges.

Pontokba szedve tehát amit változtatnék:

(1) Ugyanazon viszonylatszám ne jelöljön két különböző járatot akkor se, ha egymástól távol járnak, s az egyik busz, a másik villamos, vagy troli.
(2) Ne csak szín (és keret) különböztesse meg az alap és a gyorsjáratokat. (Mellesleg ez annak is korlátja, hogy több szintű gyorsjárati rendszer alakuljon ki a kevés expressz kivételével.)
(3) A nevesített járatok is kapjanak számjelzést (a név mellé és nem helyett).
(4) Az éjszakai É és az expressz E jelzését jobban megkülönböztethetőbbé kell tenni. (Akár más betűjelzéssel, akár az éjszakaiak más számjelzésével.)
(5) A tarifa szempontjából különleges járatoknál is "rendszerbe illesztkedő" jelzés (a ferde barna csík kevés).

A fentiekből következik, hogy a viszonylatok "keverednek", azaz sorban lépkedve a számokon hol busz, hol villamos, hol troli keveredik elő. Pótlásnál is előny, ha egyértelmű a viszonylatszám és nem kell külön nagy táblákkal jelezni, hogy ez most nem a 78-as busz, hanem a 78-as troli pótlója.

Az előny, hogy a lehető legkevesebb megszokást kell megváltoztatni, illetve az új jelzés is könnyen aszociálható, ha egy mód van rá (pl. 78 -> 278).

Néhány példa a végére:

* 78-as troli marad, 78-as busz 278.
* 6-os villamos marad, 6-os busz 206.
* 9-es busz marad, 83-as troli 9A. (!)
* 56-os villamos marad, 56gy busz is, de jobb megkülönböztető jelzéssel, pl. 56S.

/a/

---------------

vrobee
Elküldve: Szomb Feb 05, 2005 11:10 pm

[...]

Soli: szerintem is fontos, hogy egy szamot egyszer adjanak ki.

Az utast nem az erdekli, hogy milyen fajta jarmu jon, hanem hogy hova viszi ot el. Tehat a jarmu fajtajanak nem kell megkulonbozteto szerep.

Potlas eseten megtortenhetik, hogy a Keletinel felszallo (de nem gyakran arra jaro) utas a Krisztinavaros helyett a Kossuth teren kot ki. Akkor is, ha a potlas tenye az iranytablan jelezve van, hat meg ha nincs! (volt mar erre is pelda).

Uzemeltetes szempontjabol is celszeru, ha ugyanazt a tablat lehet hasznalni. (A "villamospotlo" tabla meg nem eleg informativ, azt is illik megmondani, melyiket potolja szvsz.)

De nem csak a potlas miatt fontos ez.
Celszeru, ha megengedjuk, hogy egy adott jaraton uzemszeruen mas-mas eszkoz jarjon pl. napszaktol fuggoen, uzemi vagy gazdasagi okokbol. Ez pl. Salzburgban igy van (vegyesen jon troli es busz), nalunk nem szokas, de egyre gyakoribb. Pl. az 50-es villamos vonalan megy igy, de be/kiallo busz is befoghato, hogy egy trolivonalat vegigjarjon, stb.

Ilyenkor folosleges bonyolitas ugyanazon vonal ket kocsijat kulonbozokeppen jelolni.Tehat az atfedeseket szvsz. emiatt is celszeru megszuntetni.

---------------

mestska
Elküldve: Hétfő Feb 07, 2005 6:59 pm

Az átszámozás rendaszerezésére, az idétlen nevesített vonalak eltörlésére a BKSZ bevezetésekor sort kell keríteni. Nem árt, ha a zónák/körzetek számához valamiképp igazodik a buszok száma is, tehát szektoronként más más lenne az oda igyekvő BKV, és VOLÁN ( ) járatok számozása. Ez utóbbit fontosnak (de nem különösen fontosnak) tartom az egységes rendszer kialakítása miatt. Tehát a trolik és villamosok maradhatnának száz alatt, míg a buszok e fölé kerülnének. Mondjuk.
A metrók, és az S-bahnok meg szépen maradhatnának M1, M2, M9, meg S3, S9, S116.
Vagy akármi.

---------------

Ali_Ttaik-al-Rep
Elküldve: Szerd Feb 09, 2005 9:41 am

vrobee írta:
Szvsz. a minimum az volna, amit font egy jarat - egy jel elvnek neveztem...


Nézzétek át még egyszer a táblázatot! Az átfedések száma sokat csökken, ha a gyorsjáratokat betétjáratként kezelitek. Ennek meglenne az az előnye is, hogy többszintű gyorsjárati rendszert lehet kidolgozni (az expressz lényegében az is), ráadásul busz lehet villamos gyorsjárata (ahogy az 56-os esetén ma is így van).

Szerintem (finn mintára) betétjárat:
* ami rövidebb útvonalon megy, mint a törzsvonal;
* ami elágazik a törzsvonaltól;
* ami hosszabb(!), mint a törzsvonal (21-es és 90-es esete);
* ami gyorsjárat;
* és kombinációik.

Ezeket lehetne betűvel jelölni, a törzsvonalaknak pedig önálló szám jár. (A metrónak, gyorsvasútnak egy v. több betű kellene, de a metrónál már aligha tudunk áttérni...)

/a/

---------------

Ali_Ttaik-al-Rep
Elküldve: Hétfő Feb 14, 2005 10:15 am

[...]

Csak a hangsúly miatt: nem azért kell külön szám a 41-es busznak és a 41-es villamosnak, mert összetéveszti bárki (bár pótláskor előfordulhat), hanem mert rugalmasabbá teszi a rendszert. Pl. akár úgy is, hogy ugyanazon a vonalon csúcsban villamos, völgyidőszakban busz jár. A hivatkozások is könnyebbek, mert csak egy számot takarnak. (A gyorsjáratoknál is egyértelműbb lenne, ha nem csak szín lenne, mert 7-esből a fekete zöld ma is...)

A 100 alattiak teljes elmozgatását már többször leírtam, hogy nem tartom indokoltnak (teljesen hiába, ezek szerint), csak az ütközések feloldását. A +200 pedig arra jó, hogy ne keveredjenek meg annyira az emberek. Aki eddig a 6-os buszra várt, könnyebben átszokik arra, hogy ez most már 206, mint egy teljesen más számra.

/a/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!