Keresés

Részletes keresés

bobalt Creative Commons License 2007.08.29 0 0 343
Eredetileg a tekerést motor végezte. A vezető kezelőszerkezeten (mint a digitálisnál) megadta a járatot és a szokásos dolgokat, egy szervómotor pedig odatekerte a megfelelő helyre a szalagokat. A rendszerhez kimondottan hatékony belső utastájékoztatás is tartozott, de itt is szalagok voltak és járatonként változtak. A szalagon rajta a vonal környezetének utcatérképe, ezen jelölve a járat útvonala, megállói, valamint a pályaudvarok és úgy rémlik, hogy nagyobb éttermek, üzletek is.
Előzmény: 19930630 (338)
bobalt Creative Commons License 2007.08.29 0 0 342
Szerintem határeset, hogy melyik a jobb, mármint a szalag, vagy a digitális fokgyem. A szalagot valóban cserélni kell időnként, szerintem valamennyit sárgul is az idő folyamán, viszont a digitális fokgyem, ami a BKV-s 400-asokban van, kevésbé üzembiztos. Leáll, befagy, beázik, gyakran hülyeséget ír ki. Nem sok kocsi van, amelyben normálisan, problémamentesen, rendeltetésszerűen működik. Véleményem szerint a BUSE kijelzők a Vultron vezérléssel a legtökéletesebbek.
Előzmény: Peti817172M (339)
szucsati Creative Commons License 2007.08.29 0 0 341
bkv.hu szerint szept. 3.
Előzmény: 19930630 (340)
19930630 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 340
A 187-es busz mióta létezik? :D

Ugyanis az ex.genfi volvók nagyon át akarank rá csábítani a Kosztin.
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.29 0 0 339
Na igen, ha nem cserélik 2-3 évenként a célfilmet, akkor könnyen elromlik, namármost nálunk 6 éve van forgalomban a tewe, és csak 1-2 célfilmet cseréltek azóta ki.
Előzmény: 19930630 (338)
19930630 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 338
"a "tekerős fokgyem" vajon miért nem volt jó itthonra? A tw6000-eseken is megmaradt, és tudtommal működik."

Hát azért az, hogy működik az egy kicsit túlzás, ugyanis én nem nagyon láttam tökéletesen mindenütt ugyanazt a végállomást kiíros tewét... szóval annak a működtetése nem negyon szuperál jól szerintem, és azért lett beletéve az elektronikus mert mivel nem csak villamost pótolni vették megm hanem majdan más csuklósvonalakat is fognak vele bárbe adni (tudomásom szerint) ezért ne kelljen mindíg tekergetni.
Előzmény: vrobee (321)
19930630 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 337
Azért mert azt nem a BKV adta neki, hanem Budaörs város önkörmányzata, mint ahogy buszt is az hozatta létre.
Előzmény: Peti817172M (336)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.29 0 0 336
Érdekes, nyár elején elkezdtek számokat adni a neves járatoknak (Alacska busz-254GY, Várbusz-10), most meg indítottak egy új járatot Budaörs belváros busz néven. Ha már elkezdték átszámozni a dolgoat, akkor az új járatnak miért nem számot adnak?
Hernyofan Creative Commons License 2007.08.27 0 0 335

A genfiben kékes-zöld kapaszkodók vannak, és lengő-toló ajtó van rajtuk, továbbá légkondisak ( csak ez egyiken sem működik, legalábbis azok közül, amelyiken utaztam ). Ezekben nem ír a kijelző semmit, de beszélni hallottam már. Aztán, hogy mi a helyzet ma, azt nem tudom, mert olyat is láttam, amiben nincs is kijelző belül, egy lemez van a helyére csavarozva.

A sötétkék-fehér az salgótarjáni, a kék csak matrica rajta. 

Előzmény: Peti817172M (332)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.24 0 0 334
Talán érdekelheti az ide írogatókat:

Vultron kezelési utasítás
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.24 0 0 333
Én ma a 63-as busz vonalán már ilyen "modern" menetrendeket láttam végig.
Előzmény: gabor144 (330)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.24 0 0 332
Huhh, most melyik melyik?

Szóval van a K-s rendszámú, abban vultron van, és mondja a megállókat.

Van a J-s rendszámú (gondolom ez a genfi, mert külföldiül írja ki a hét napját, és hogy milyen névnap van), az csak viszonylatszámot és végállomást ír.

És van egy próbajáratos rendszámú, abban annyiban merül ki az utastájékoztatás, hogy elől 2, oldalt egy tábla van, hátul semmi.

Továbbá a J-s rendszámúakból két féle színű (sötétkék-fehér, középkék-szürke) van.,

A K-s rendszámúakban meg fakultatív, hogy meg van-e a belső kijelző, de amikben van, azokon se ír semmit, csak beszél.
Előzmény: Hernyofan (317)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 331
egyszer előfordult, hogy egy vonalon(70T) 4 féle tábla volt kirakva
1. kísérleti menetrend amit végül száműztek
2. átlag 70. es menetrend
3. összevont 70, 78 menetrend
4.adott megállóból indulási menetrend
Előzmény: gabor144 (330)
gabor144 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 330
És ez a fokozatos átmenet immár 9 éve tart, mert ha jól emlékszem 1998-ban jelent meg az első, adott megállóhelyi indulásokat tartalmazó táblázat az első "plusszos" vonalakon. Azóta sem találtam meg a logikát abban, hogy mely vonalon melyiket alkalmazzák. És az is kérdéses, hogy egyáltalán valóban valami cél felé tartó átmeneti folyamat lenne, vagy csak egyszerűen néha így, néha úgy. Azért remélem, hogy az utóbbi egy év személyi változásai után előbb utóbb kikristályosodik a folyamat.
Előzmény: vrobee (326)
gabor144 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 329

Ha a két viszonylat együtt olyan követést ad, mint a 18-56, akkor ennek szerintem nincs olyan nagy jelentősége, de sok esetben tényleg nagyon megkönnyítené a tájékozódást. 

 

Ennek legjobb példája az éjszakasi hálózat, ahol 15 perces közös követés adódik több 30-60-120 perces vonal együtteseként. Na ott végignézhetsz 4-5 táblázatot, míg kiderül, hogy mikor jön a legközelebbi. A Rákóczi úton szerintem nagyon kellene egy közös indulási jegyzék a közös szakaszra.

 

Ilyen fonódó szituációkban, ha a két vagy több azonos irányba menő vonal kölönböző helyekről jön, eddig a megállóig különböző menetidővel, ott különösen zavaró a csak a végállomási indulások meghirdetése és a számolgatás. Szerencsére legalább az éjszakainál nincs így.

Előzmény: pnyaki (328)
pnyaki Creative Commons License 2007.08.24 0 0 328
Az nagyon extra kivánság lenne, hogy az olyan megállókban, ahonnan 2 vagy több viszonylat azonos útvonallal és megállókkal éri el a közös végállomást, 1 menetrendi lapra legyenek írva az indulásaik? Egyszerűsítené az olvasást, mert elég lenne egy helyen megkeresni a jó rublikát.

(Pl. 18-56 Hűvösvölgy felé a Forgalmi utcától)
Előzmény: gabor144 (325)
paca664 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 327

Nem kibúvókat keresve, csupán a tényket közölve írom, hogy az aluljáró közterület, és annak fenntartása a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. feladata. Sajnos ez a konkrét eset (feliratok kihelyezése, frissítése) nincs kellően szabályozva.

 

A visszaszámlálóban nem vagyok biztos. Jövő hétre megkérdezem.

 

A Deák teres problémát jeleztem az illetékesnek.

Előzmény: vrobee (316)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 326
Ezen a téren egyébként a hosszú fokozatos átmenet a lehető legrosszabb, mert az szerintem maga a tragédia, amikor egy megállóban a kinézetre tökugyanolyan táblák egyikénélaz utasnak kell összeadni, másikánál meg már össze van adva.
Egyetértek mindennel, ezt külön kiemelve.

(Egy dolog: a 7-es család egyes tagjai azért a hkn. napközpeni időszakot járnak 10-15 perc követéssel, tehát kell azt a menetrendet böngészni.)

Ja, még valami: a 173-as internetes és megállóban kilógatott menetrendje eltér!

Előzmény: gabor144 (325)
gabor144 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 325

Későn reagáliok, de csak most néztem be ide.

 

Ha már egyszer végre (remélem tényleg) deklarált cél az adott megállóhelyi indulások meghirdetése, akkor nem lehetne ezt is úgy csinálni, mint a viszonylatátszámozást, azaz úgy, hogy ami - bármi okból - változik, az már az új rendszer szerinti legyen?  A 7-es család lapjai már reménytkeltőek voltak, pedig ott aztán alig valaki böngészi az indulási időket, érthető okokból. Ezek után (meg egy korábbi bíztató hozzászólásod kapcsán) szinte biztos voltam benne, hogy a XVI. kerület szinte összes vonalát érintő (20-30 percenkénti 50 perces menetidejű új vonalat is tartalmazó) komplex átszervezésekor az új kiírások már ilyenek lesznek. Egy kerület egyszerre rendbetételére kitűnő alkalom lett volna.

 

De sajnos csalódnom kellett, pedig itt a ritka követés, a hosszú menetidők, és a teljes menetrend átalakulása miatt különösen fontos lett volna a könnyű tájékozódás az új indulási időkről, és az új rendszer megértését, elfogadását is nagyban befolyásolta volna.

 

Ezen a téren egyébként a hosszú fokozatos átmenet a lehető legrosszabb, mert az szerintem maga a tragédia, amikor egy megállóban a kinézetre tökugyanolyan táblák egyikénélaz utasnak kell összeadni, másikánál meg már össze van adva.  

 

Ma Magyarországon egyébként (végállomási indulási idős) menetrendeket a külföldi utasok többsége szerintem teljesen félreértelmezi, mert semmi, hozzájuk is eljutó infó nincs arról, hogy ezek az Európa-szerte szokásossal megegyező formájú táblázatok ebben az országban kivételesen nem azt mutatják, hogy mikor jön a busz, hanem valami egészen mást. De nemcsak ezért kellene váltani, sok budapesti sem tudja, hogy össze kell adni, mert annyira kézenfekvő, hogy az van kiírva, hogy ide mikor ér, ezért sokan nem nézik a fejlécet.

 

Előzmény: VitézyDávid (301)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 324
valóban, szóóri

írtam 1-2 ontopic felvetést is azért
Előzmény: paca664 (323)
paca664 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 323

Kicsit eltértetek a témától.

MUV 3404 Creative Commons License 2007.08.24 0 0 322
a pécsi ikarusok asszem most boldogítják az utasokat a szentenderi Héven
Előzmény: Hernyofan (320)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 321
a szakadt 280-asoknál nem nehéz jobbnak lenni :)

a titkárnőt be lehetne tanítani a budapesti megállókra is. (prochain arret: móriczsiga :) )

a "tekerős fokgyem" vajon miért nem volt jó itthonra? A tw6000-eseken is megmaradt, és tudtommal működik.
Előzmény: Hernyofan (320)
Hernyofan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 320

Megmondom őszintén, az ülésre nem emlékszem ( talán ma is utazok majd vele, majd megnézem ), ami feltűnt, az a lengő-tolóajtók, illetve az őket figyelő kamerák, amikhez egyenként monitorok is vannak a vezető feje fölött. Ezek akkor kapcsolnak be, amikor a busz megáll ( érdekes módon még működnek is, kíváncsi vagyok, meddig ), és szokatlanul szép képet adnak. A nyitható ablakfelületek ugye nálunk gyakorlatilag nevetségesnek számítanak, viszont van rajta légkondi, ami azonban nem üzemelt ( egy panaszkodó utas, és a vezető közötti beszélgetésből kiderült, hogy azért, mert nincs benne gáz ), így kellemes meleg volt benne...

 

Amúgy szerintem szép, és kellemes a melegtől eltekintve, nagyságrendekkel jobb, mint amik addig ott szolgáltak a villamospótlón...

Előzmény: vrobee (318)
Transliner Creative Commons License 2007.08.24 0 0 319
Genfiben bemondja a titkárnő a megállokat :)
Előzmény: Hernyofan (317)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 318
városban van zöld, narancssárga, citromsárga, és kékes-zöldes kapaszkodójú Volvo busz, csak hogy az egységes cégimázs fenekére is rácsapjunk egy nagyot. :)
Mos' mé, nincs azzal semmi baj!

Genfi Volvo milyen volt, én csak odakint utaztam vele (egyelőre). Meghagyták az oldalra néző pótüléseket?
Előzmény: Hernyofan (317)
Hernyofan Creative Commons License 2007.08.24 0 0 317

Tegnap én is jártam arra, és pontosan ezt hiányoltam: nem láttam semmiféle utalást a Ferenciek terén arra, hogy itt jár 47-49V. A Deák tér fele menet sok utas csak nézett a Ferenciek terén, hogy ez a busz mi...

 

Én utaztam mindhárom Volvo-val ( genfi, salgótarjáni, székesfehérvári ). A genfiben semmiféle utastájékoztató nem működött, sötétek voltak a kijelzők is, a másik kettőben annyi volt a kijelzőn belül, hogy 47-49V, de megállókról ez sem tájékoztatott.

 

Ja, és egy apróság: manapság a városban van zöld, narancssárga, citromsárga, és kékes-zöldes kapaszkodójú Volvo busz, csak hogy az egységes cégimázs fenekére is rácsapjunk egy nagyot. :) 

Előzmény: vrobee (315)
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 316
Negatívumok:

Az új járatok az aluljárókban nem igazán vannak jelezve.
Pedig úgy nem ártana, ha tudná az ember, hogy hol keresse.
Az Örsön a 231-esnél nem lehet tudni, merre kell elindulni, csak véletlenül lehet megtalálni (vagy kis intuícióval a 131-esnél, nade...)
A Déliben sincs jelezve az 56-os vili.
Pedig ez csak pár 15x15-ös matricát igényelne első körben.

Az Örsön továbbá nem használják a 131/231-es visszaszámlálóját, pedig a korábbinak az indulását nyugodtan írhatná.

A Deák téren a pótlásról a részletes tájékoztató a középperonon van, csak ugye az utas meg nem ott vár. Amúgy nem tudom, miért nem lehet a metrópótlóhoz hasonlóan működtetni a végállomást - baromi kényelmetlen az a peron a középsőhöz képest...
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 315
47-49V tapasznyalatok:

Egy nógrádos Volvón utaztam (sárgakapaszkodós... ezeket honnan szalajtották, mert hogy nem Genfből, az biztos).

Az audiovizuális utastájékoztatás annyiban merült ki, hoy a Ferencieknél felszállt valaki, és a sofőr szemébe nézve megkérdezte, hogy megáll-e a busz a Körtéren, mire a vezér, mondta, hogy meg.
Illetve nem is. A kijelző szépen mutatta, hogy "4749V Deák tér" (Buda felé). De a belső időnként kiírta, hogy "2007/08/23 Czwartek", meg lengyelül jó utat kívánt még - gondolom :) .
Béna, hogy az első ajtón csak felszállni lehet - Budapest belvárosában, villamospótlón ez kissé -hmm- szokatlan.
vrobee Creative Commons License 2007.08.24 0 0 314
Megnéztem, és a villamosokat is láttam.
A színes viszonylatvázlat is jobb talán, mint a régi fekete.
Nekem csak az a bajom, hogy ezek a viszonylatszínezések totál esetlegesek.
A 18-as ma zöld (vagy nem :) ), holnap piros.

Szerintem jó lenne, ha minden viszonylatnak, vagy viszonylatcsokornak állandó színe lenne, amit a térképeken konzisztensen használnánk, és majd egyszer a táblán is megjelennének.
Mint Amsterdamban. Meg Genfben. Meg New Yorkban. Meg ... a metrónál :)
Persze ha elfogynak a színek, egymástól messze fel lehet őket használni újra, hiszen a szín az csak kiegészítő - a járat gyors azonosítását segítené.
Előzmény: paca664 (312)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!