Hi Misi! Nos szerintem csak a régit nehéz leszedni, mivel meg van dermedve, "elfáradt" a gumi, az új külső szerintem rugalmasabb lesz egy kicsit, már amennyire egy acélszálas gumi rugalmas lehet...
A pajszerolás jó ötlet, de nagyon kell vigyázni olyankor a felnire, mert megsérülhet, aztán utána már nyűgös kalapálni meg egyengetni...
Mindenesetre sok sikert hozzá!
Nálam ez még odébb van, még krómozni kéne előbb ajjaj..
Hi mindenki,
Hi Kriss(ezt már könnyebb leírni:) )
Nos a külsőt még ok, hogy fűrésszel leszedem mert már úgyis szar, de az újjat majd hogy teszem fel?
Meg azért kéne a régi is! Na lehet, hogy pajszer lessz belőle de múltkor nem igazán ment vele, majd a bátyám ráveszem hogy segítsen, órából csinál egy kézigránátot:) Mindent megszerel:)Ugyhogy majd vmikor ráveszem hogy segítsen de ha bárki tud vmi jó ötletet az írja már le, előre is kösz, üdv mindenkinek!
Jawa 350-630 : Tudom, hogy húzós, de hát..... :) Úgysem most lesz megvalósitva... :) Azt tudom, hogy hogyan néz ki a 350-esben a váltó, mert van otthon egy komplett szerkezet, az kellene, hogy hol van ekkora mint a 350-esben.. :)
Szia mindenki!
Most jutott eszembe a gyári tankról,hogy eredetileg nekem is ilyen volt rajta,de az egész le volt festve bordóra,és egy krémszinücsik volt az oldalán körbe. Ez nekem nem tetszett és lekapartam az összes festéket.Nagyon örültem,amikor megláttam, hogy szinte tökéletes a krómozás alatta eltekintve az egy-két alig látható rozsdafoltot.Mikor a másik oldalát kezdtem lebontani,rájöttem,hogy azért van lefestve az egész,mert ezen az oldalon kb.öklömnyi horpadás volt rajta.Na jó lehet,egy kicsit nagyobb volt.Ezek után kerítettem egy újabb tankot,de ez kicsit másabb.Nem tudom melyik típusé,de az egész tank eyszínü,és a két oldalára kell felcsavarozni két lemezt,aminek a formája,és mérete megegyezik a másik tankon lévö fényes folttal. Ha már itt tartunk és ennyire belejöttem, leírom,hogy a motort 3500Ft-ért vettem kb.3 éve,teljesen darabokban,mert a tulaj elvitte a fötengelyt és a hengert felújításra.Hogy ezeket is megkapjam még 5000Ft-ot kellett fizetnem a szerelönek.Ezután jött a harc,hogy mit miért hova,meg egyátalán mi ez a sok bigyó.Kb. két nap mulva egy cimborám hogy ajánlottak neki egy ugyanolyan 250-est mint az enyém,plussz egy 350-est,5000Ft-ért.Ezekkel az volt a baj,hogy a 350-es blokkja be volt állva(kettétört benne a dugattyú és elég ronda pusztítást végzett),és a két motorból lehetett összehozni egyet.Azért megvette,és nekem is lett ezáltal egy két alkatrészem.Ezután nekiláttunk és szinte egész nyáron a motorunkat babráltuk,és söröztünk.
Bocsi a kisregényért,de ez most valahogy elötört belölem.Söt még eg csomót tudnék írni annyi szép emlékem van róla.
Íme lent a mi szeretett Jawank 4 sebességes váltótengelyei...mikor legutóbb szét volt szedve 20-szor átnéztem, hogy jól tettem-e vissza a fogaskerekeket, nem mintha nagyon el lehetne hibázni..
Visszatérve a külső gumikra, a sok állás után én is csak vasfűrésszel tudtam lebontani a felniről!
Hi! Misi!-Nos az a poén ezzel a Jawa350-630-cal, hogy abszolút baromság az egész, mert régebben úgy tudtam (mielőtt megvettem
), hogy 630-as típus a motorom, nos nem 630 hanem 360, de mindegy egyébként Kristóf-nak hívnak (kriss vagy v.mi)
No azért haladunk a hozzászólásokkal. Jó, hogy télen sem hagyja senki a témát pihenni (pihen helyette a motor :))…
CsA! Nos asszem’ mindent megválaszoltak már helyettem, - mire a sok tanulás után leülök a gépemhez addigra lemaradok, de legalább van érdekes olvasnivaló... Csak megerősíteni tudom a „kilóméterórás” írást - ovál jobbról balra megy (a mutató lefele mutat) üres és azt-hiszem töltésvisszajelző lámpa van benne, 140-ig van kalibrálva. A tankkrómozást is csak megerősíthetem, a tankot az oldalával belelógatják a krómba (rezezés után természetesen) és addig ameddig kell bevonják vele, majd a festékkel rátakarnak (legalábbis gyárilag). A kerékkel meg lassan felhagyok, sehol sincs új Jawa 16”-os felni, mindegy végül is a régi is jó, csak ki kell centirozni, meg króm stb.
Dzsudzsi! Az 5-ös váltó elég húzós ötlet, erős kételyeim vannak a beépíthetőségével kapcsolatban…:-)
CSA!
Az alkatrészekt több helyről szereztem, de ha vmi kell, tudok szerezni címet,a mocimban 37000 km körül van,már jól állok vele, mondjuk most hogy beteg vagyok nem sokat dolgozok rajta:)
Amugy már elő van készítve szinte minden a krómozáshoz,a külsőmet kéne még leszedni aztán jövőhéten GO,megyek!:)
Na ha lesz vmi kérdésem vagy vmi írok,bye, -Misi-
Hi mindenki, Hi Jawa 350-630!
Kösz már jobban vagyok de csak Hétfőn megyek vissza kontrolra:)NA bocs hogy csak most válaszolok Jawa 350-630, az alkatrészeket nagyrészt Kistarcsáról,egy faszitól, Old Motoros Bt.-ből és a Bazár nevű hírdetésújságból szedtem össze, de mond meg,hogy mi kell és szerzek neked címeket.
MINDENKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A külsőt még nem operáltam le a kerékről, MINDENKINEK ILYEN QR...A NEHÉZ LESZEDNI VAGY CSAK AZ ENYÉM VAN ÚGY BEÁLVA? VMI JÓ MÓDSZERT MONDHATNÁTOK,HOGY,HOGYAN SZERELJEM LE A RÉGI KÜLSŐT!!!!Kösz előre is a segítséget.
Jawa 350-630!Hosszú idő leírni a neved mondj már egy rövidebb nevet ok?:) Amúgy jogsival hogy álsz?
Bye Mindenkinek, -Misi-
Hehehe... :)) Másodikból indulni..... ( nem mintha nem menne, de elsőből jobb... )
Nagyon vicces..... :)
Kijelzők: Mondjuk úgy, hogy nekem tökéletesen megfelel. Inkább az igénytelenül festett acéllemez zavar, ami tartja az egészet... Lehet, hogy lecserélem majd saválló acélra, amit normálisan lefestek.
Legalább igényesen csinálta a visszajelzőket? Ennyi visszajelzővel már be lehet állítani a gépet a szobába, karácsonyfa helyett...
Ha mindenáron akarsz 5. fokozatot, akkor cserélni kell a lánckereket, bár akkor meg 1. nem lesz, 2.-ben kell indulni he-he... :-)))
CsA
Akkor már én is leirom milyen visszajelzőket alkotott a motorra az előző tulaj.
Van két indexvisszajelző(iránynak megfelelően), fékvisszajelző (első, hátsó, ez tök király szerintem, mert igy legalább észreveszem, hogy mikor szórakozik az első fékkapcsoló :), két töltésjelző (csak heccből), meg üresjelző, meg reflekorjelző.
Nekem digitális óra ven rajta. Az előző tulaj vett rá egy bicikliórát.... :)
Ha jól emlékszem nekem 4000 körül ment 100km/h-val (negyedikben). Az újabb modelleken más a hátsó áttétel. Azthiszem itt már mondta valaki, hogy harmadikban megy neki 120-at.
Más:
Tudom, hogy az új modellek is mind négysebességesek, néztem a gyár honlapját is. Pont azért kellene az ötödik, mert nem akarom piszkálni a végáttételt. Igy királyul megy a motor, csak egyszerűen az az érzésem van, hogy simán elvinne egy overdrive fokozatot is. Mint amilyen a Lada Samarákban van. Benzinspóroló fokozat. :)
Hali!
Én is erre jutottam végül magamban, hogy valószínűleg a tank fél oldalának egy részét mártják egyszerre, majd a másikat. Meg a krómon a festék sem érezné olyan jól magát...
Akkor szerintem alakra olyan lehet az óra alakja, mint a CZ 175 típusé. Az enyém csak 120 km/h-ig van kalibrálva, az is kissé túlzás... Viszont visszajelző tekintetében a "kistestvérrel" spóroltak, nekem ugyanis csak egy piros töltésjelzőm, és egy sárga üresjelzőm van. Nekem az országúti visszajelző már utólagos, a lámpaburkolat tetején van egy "korhű" külső visszajelző.
CsA
Üdv!
CsA: "Akkor az egész tank le lehet krómozva, a festék alatt is?" -Igen le lehet, csak egy kicsit drága mulatság lenne. Normális esetben Kb.2cm az átfedés a króm és a festék között. Szóval gyárilag nincs lekrómozva az egész.
A csepptankos kilóméterórája,feltéve ha ugyanolyan mint a 250-esé, akkor 140km/h-ig van,beleépítve egy töltés,egy világítás,egy reflektor,és egy üres visszajeljő található.
A formája:hát nem tudom hogy pontosan leírni, de olyan mintha oválos lenne, csak félbe van vágva, és le van kerekítve.Na jó tudom,ez alapján nehéz elképzelni,ha lesz képem beszúrom ide.
Mc.
Ugyan má'! Mér' halna ki?
Schnitt:
Köszi az olajozott válaszért. Ennek a Castrol 2T-nek van valami kihangsúlyozott jó tulajdonsága (biológiailag lebomló, csökkentett koromképző, vagy valami)? Kocsiba én is Castrol-t használok, a céges autóba GTX3-at rak a szervíz (tehetne szintetikust is...), a fater 20 éves Passat-jába meg TXT-t szoktam. Nem is eszi az olajat.
Több válasz? Más nem kever otthon keveréket? Egy, csak egy legény van...
arnoldf:
Ha kuplung bajom lesz, én ki fogom próbálni. Annak idején (kb. 10 éve) azért kaptam a kelleténél jobban a motort (a berugókar kiugrott és aztán nem tudtam hirtelen visszapakolni), mert ellenőrizni akartam a parafákat. Persze semmi baj nem volt velük, de mostanáig nem tudtam használni a gépet, mert nem jutottam odáig, hogy megfelelő szakit találjak hozzá. Legalább nem kopott a gép... Nagy tanulság mindenkinek: ami működik, azt ne javítsd meg (főleg ha nem értesz hozzá)...
-misi-:
Jó kis sztori. Hogy lehet valaki olyan hülye, hogy ki akar dobni egy régi gépet? Az ilyeneket sose értettem. Sok sikert a vashoz! Mennyi kilométer lehet benne? Az alkatrészeket a kistarcsai boltban rendelted meg? Ha van/lesz kép tedd fel!
Jawa350-630:
Ja, ha van valami infó motor- vagy bármilyen alkatrészekről, akkor jöhet. Be szeretnék majd spejzolni cuccokból.
madcircle, meg a többiek is:
Akkor az egész tank le lehet krómozva, a festék alatt is? Sokszor tűnődtem, hogy hogyan lehet megoldva, mivel a krómozás drága mulatság ugye. Lehet, hogy csak a tank két oldalát mártják? Valaki szedte már le a tank festését, és látta, hogy hogyan is van ez?
Jawa350-630:
Na, sikerült felnit bótolni? Nem gondoltam volna, hogy ilyen macerás egy 16"-os kereket szerezni. Egyébként megnyugodtam, megnéztem a gép első gumiját is, és szerencsére az előírt 3,00-16 méret, tehát vizsgán nem lesz gond a mérettel. Egy kérdés. A csepptankos 350-esnek meddig van kalibrálva a km-órája? Milyen visszajelzők vannak beépítve? Milyen alakú az óra? Jobbról balra mér? Előre is köszi.
Dzsudzsi:
Szerintem komplett váltóval nem lehet megoldani. Nem véletlen szerintem, hogy a gyár talán még a mai napig 4 sebességesen készíti a 640-est is, ami azt hiszem, a 350-es mai típusa. Talán készíteni lehetne vékonyabb fogaskerekeket, hogy elférjen? Ki hogyan látja. Én még a váltót nem szemléztem meg közelről.
Többiek, mi a tipp? Kell egyáltalán? Kinek van újabb fordulatszámmérős gépe? Mondjatok már 4. fokozatban egy összetartozó sebesség- és fordulatszám-értéket, hogy ki tudjam számolni az 1000 1/perc értékhez tartozó sebességet. (Legalábbis óra szerint)
Üdv mindenkinek, annak is akit esetleg kihagytam!
CsA
Jaja, GYÓGYULJ MEG!!!! :) Még a végén kihal az egész topic.... :))
Nem tudja valamelyikőtök, hogy hogyan néz ki az ötsebességes váltó az MZ-kben? Hátha jólenne a 350-esbe is... :) Biztos van valami olyan motor, aminek a váltóméretei megegyeznek a 350-esével...
Misi! Igen ismerem a Fehérvári címet, céget, úgyhogy nem szükséges másik. Merre voltál alkatrészekért, milyen a kínálat ezekhez az öreg verdákhoz, mit tudtál szerezni? Nekem is kellene majd egy-két pótalkatrész, de még nem igazán szagoltam körbe.
Minden jót!(gyógyulj meg)!
Igen a Székesfehérvári krómozó üzemnek a főnöke Budapesten lakik és itt is van egy telepük, ha érdekel megszerzem neked a címüket.Akkor ezekszerint a Székesfehérvárit tudod!Ha bármi dolgot keresel, kérdezz,mert most rengeteg címet szereztem össze, mert nekem most voltak a nagy alkatrészbeszerzések, de bárkinek szívesen adok címet, majd ha nekem kell vmi, úgyis szólok:)
Na addig minden jót, bye Jawa 350-630!A krómozás lehet hogy csak jövőhétre marad mert most éppen betegállományban vagyok:)
Üdv mindenkinek, -Misi-
A kereket és atöbbit jovoheten viszem,Budapest legjobb kromozoüzemébe, a VII.keruletben a Dob utca 94-96 alatt,neve Kocsis-Galván technik.
Kétszeres eljárással savaznak,legjobb,mindenki dicaséri oket,ha vki-t érdekel a Székesfehérvári cimet megtudom szerezni.Amugy a tankot most csiszolom,gyakorlatilag kész,előbb kromozom,mert olyan erős savat használnak,hogy az szinte minden festéket lemar,tehát elobb kromozás és aztán a festés.Amugy négyzetdecimétere a kromozásnak 400-Ft-tól van a tank kb.4-5000 Ft.
Amugy vki. akart venni kereket,én tudok szerezni,adni egy címet,16 colosat,első és hátsó is van,de szerintem azokat kell kromozni,jo allapotú,dehát a tök króm színű a tuti:)
Üdv mindenkinek :
Felhívtam a boltot a felni miatt, de azt mondta a srác, hogy ők is csak bontottból tudnak szerezni a régi modellekhez alkatrészeket és jelenleg nincs bontva 350-es.
Oké oké - Mc, te is leírtad a telefonszámot...
A parafás dolog az bíztató, hogy már van akinél bevált.
CsA! Köszi a tapasztalatot, ha érdekel a változás a régi és új Jawak hengerei és dugattyúi között akkor utánanézhetek a német cég alkatrészjegyzékében. A benzines dolog amit Schnitt írt nem rossz (ricinusolaj ?..hmm érdekes).
A Kistarcsai telefonszám most igen kapóra jött holnap reggel meg is kérdezem őket a 16-os új felni végett hátha tudnak szerezni…
Misi! Te is hasonló cipőben jársz mint én, ha megvan a krómozás légyszi’ számolj be róla, mert én is épp ezeket az alkatrészeket viszem krómoztatni majd januárban. Apropó a tankodat hogyan krómozzák? Az oldalát vonják be? Előbb festik aztán krómozzák vagy a krómot fedik le a festékkel?
CSa
A kistarcsai bolt nem rossz,olcsó,de sok cucc nincs,régi csepptankoshoz kevés cucc van,de rendelésre sok mindent hoznak, a címet leírtam a telefonjuk:0628471350
Itt megtudsz kérdezni bármit,sok sikert a bongészéshez:) Üdv -Misi-
CSa: Na most hogy suli mellet kicsit több időm van leírok mindent a motoromról.Tehát apám hirhedt motor ellenes,de neki volt egy 350-es Jawaja,azzal járt dolgozni.Azt eladta.Egy nap olvastam a Bazár hirdetés újságba,hogy egy 350-es Jawa eladó,és hogy 25-éve áll!Felhivtam és kiderült,hogy 63-as és ki akarta dobni,de mégis meghirdette.Kérdeztem mennyiért adja oda,hát irányár 30e,ok mondom 25-ert elviszem.El is hoztam (AZ APÁM ÖNKÉNTESEN)nagy szó,volt gyújtás,tiszta volt benne az olaj és a karburátort is kitisztitottam,majd elsőre beindítottam,gyönyörű volt.Most szetszedtem,van új:külsők,belsők,aksi,fék,gáz,kuplungbovden,pipák,olaj.Tehát mostmár minden alkatrészem megvan,mindent begyűjtöttem.Most viszek:felniket,kipufogot,lámpaburát,telót,tankot,fékpedált krómoztatni(a napokba),a festék már megvan.Krómozás után lefestem(balackba van töltve)a mocit,majd összeteszem.Ja a motor új csapágyakat,gyűrüket,szimeringeket,tömítéseket kapott.Az kész még a hengeret kell lefesteni feketére azt a motor teljesen kész.Tehát jól állok.A moci februárra teljesen kész lesz,az én "kis"Jawa 350-es csepptankos ikerhengeresem.Amugy 1963-as.Na azthiszem mindent leirtam de ha lesz változás,vagy esetleg kép akkor megpróbálom feltenni.Na üdv mindenkinek,fogok írni csak nem túl sűrűn(tudjátok suli is van:) )Na sziasztok:Misi!
A parafás dolgot nyugodtan ki lehet próbálni. Szerintem a legrosszabb ami történhet, hogy tiszta parafa lesz az olaj, és nem megy a moci mert bekrepalt a kuplung. Nálunk ennyi történt. :)) Mindez pár km után. Az új próbálkozás már sokkal jobb lett. Az kibirta a nyári nyüstölést a szántásban stb. Utána szét lett szedve a blokk, így nem tudni meddig bírta volna, de ranézésre jó volt.