Keresés

Részletes keresés

ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14124
Szia !
Ment mail.
TTibi
Előzmény: rakaTTantunk (14123)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14123
Itt először, szvsz.
Előzmény: etwg (14122)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14122
Mi meg már attol, hogy hányadszor linkeli be valaki ezt az ujságiroi kacsát....:-DDDD
Előzmény: Uplink (14114)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14121
Ezt is vettem!
Előzmény: ibiTT (14113)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14120
Vettem az adást!
Előzmény: Lavadome (14111)
ROCOman Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14119
Üdv!
Engem is érdekelne! Megkaphatom az anyagot én is?
Előzmény: Gábor 70 (14117)
ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14118
Szia !

Ment egy mail, létszi nézd meg!

TTibi
Előzmény: Gábor 70 (14117)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14117
Szia!
Adsz egy címet szívesen elküldök hozzá mindent van hozzá cuccom bőven, és segítek is benne . Ilyet lehet belőle készíteni . A hajtás esetleg kicsit más de ha pontosan dolgozol jó lesz! Egy ilyen korong teljes alkatrész költsége max 2-3000ft. A két hajtás nem egy és ugyanaz a korongé, de ez nem oszt vagy szoroz.
Előzmény: ibiTT (14098)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14116
Már nagyjából kitaláltam, csak időm nem nagyon volt. Tudod, a gázhelyzet... :-(
Előzmény: BaTTka 1 (14110)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14115
Igen. Ő a DB-s.
Előzmény: karesz500 (14112)
Uplink Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14114

FélOFF

Hosszú, de én megfeküdtem tőle....

 

 

Magyar diák aranyérmes a nemzetközi terepasztal-versenyen (humor)
(2009-01-06 16:19 barikád.hu )
 
Idén huszadik alkalommal rendezték meg Hannoverben a YOURAIL-t, a fiatal vasútbarátok nemzetközi terepasztal-versenyét, és ezúttal egy honfitársunk kategória-gyõztes lett. A tizenhét éves Kiskuti Dániel öröme mégsem maradéktalan, mert szerinte a MÁV-hangulatra komponált terepasztalt a zsûri csak tévedésbõl találta viccesnek.

A hannoveri rendezvény kategóriájában a legnagyobbnak számít a világon, és csupán minden negyedik évben rendezik meg. Idén 78 ország képviseltette magát több mint 1500 fõvel. A hannoveri kiállítóterület hat óriáscsarnokát maradéktalanul kitöltötte a versenyre benevezett 487 terepasztal. Ezek között volt Dániel mûve is, aminek címe Magyar Valóság.

A középiskolás diák két teljes évet szentelt a terepasztal megalkotására, beszerezte a szükséges szerelvény-modelleket, és megépítette a vasúti pálya környezetét. "Minél inkább a valóság torzítatlan megjelenítése volt a célom" - nyilatkozta Kiskuti. "A vonatszerelvények esetében egyszerû volt a dolgom, mert ezeket elég volt néhányszor a betonfalhoz vágni, majd egy hónapra betettem az akváriumba a rozsda miatt, helyenként barnás festékkel kezeltem a karosszériát, és végül filctollal felrajzoltam a graffitiket a vonat oldalára."

"Nehezebb dolgom volt a bábukkal, ugyanis a makettekhez használatos figurák gyárilag mosolygósak, barátságos kinézetûek, és derékbõségük kisebb, mint a magasságuk. De egy ilyet már csak a hitelesség miatt sem ültethettem egy MÁV-os jegypénztárba. Ugyanígy az utasok arcát is át kellett festenem anyázóssá. De a legkeményebb dió a jegyellenõr volt: bejártam az összes boltot, amíg végre sikerült egy szunyókáló kaller-figurát találnom az egyik vonatkocsiba" - ecsetelte nehézségeit Kiskuti.

A terepasztal helyszínre szállítása is körülményes volt, hiszen a fiú - édesapja közremûködésével - a családi autó csomagtartójába gyömöszölve vitte a kellékeket Hannoverbe. Útközben az állomás épülete, és több más tartozék is megsérült, de Dániel utólag visszatekintve örül, hogy így történt, mert a repedt falú állomás még hitelesebbé tette az alkotást.

A szorgos munkának szemmel láthatóan meg is lett az eredménye: a verseny folyamán Kiskuti terepasztalánál tolongtak a látogatók, és folyamatosan kérdésekkel bombázták a készítõt:

„Miért nincs az utastájékoztatón semmi sem kiírva?”
„Miért csak az egyik pénztár elõtt kígyózik hosszú sor?”
„Miért pakolnak az egyik vonatroncsból fém alkatrészeket egy platós kisteherautóba?”

A háromnapos rendezvény utolsó napján a zsûri végigjárta és értékelte az összes terepasztalt. Kiskuti így számol be a végsõ megmérettetésrõl: „Odajött hozzám a zsûri elnöke, és megkért, hogy indítsam el a vonatot, mert látni szeretnék, ahogy a pályán körbemegy. Azt válaszoltam, hogy ez sajnos nem lehetséges, mert sztrájk van, és a vonatok nem járnak. De mivel csak erõsködtek, hogy indítsam el, tudattam velük, hogy addig nem megy a vonat, amíg nem adnak negyedmilliót.”

„Azt hitték, hogy viccelek, úgyhogy elõvettem a zsebembõl egy zacskót, amiben volt vagy 50 vasutas figura, rámutattam az ujjammal, és lassan, tagoltan közöltem: Negyedmillió. Fejenként.”

A szemtanúk elmondása alapján a zsûritagok ezen a kijelentésen elõször megdöbbentek, aztán hangos nevetésben törtek ki, és megjegyezték, hogy a fiúnak rendkívül jó a humorérzéke.

Kiskuti az abszurd kategória aranyérmese lett, ugyanebben a kategóriában a másik két dobogós a csillagközi vonat és a szalmamozdony kompozíciók voltak.

HírMax

ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14113
Szia!

A topiktalira jelentkezem!

TTibi
Előzmény: gkiri (14018)
karesz500 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14112
 OF Ezek szerint akkor ő is az a DB-s változat? 2007 áprilisában Martonvásáron anyagozott. ON
Előzmény: Törölt nick (14068)
Lavadome Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14111
Sziasztok!

Topiktalira itt lehet feliratkozni?

Lavadome
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14110
Kolléga Úr! Még mindíg gondolkozol azon az ellentételezésen?
Előzmény: Gashpy (14109)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14109
Na, most már teljesen összezavarodtam. tényleg a 6-os a jó a 110-hez. :-)
Minden úgy működik, mint egy svájci óra... :-D

(Az előbb kicsit rohanásban voltam, mert a gyereket kellett edzésre vinni...)
Előzmény: Gashpy (14106)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14108

Köszönöm az infót.

 

OFF

Nem működik a mail postafiókod?

ON

Előzmény: Gashpy (14099)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14107

Hmm. És akkor az összes Tillig mozdony ezek szerint a svájci szisztéma szerint ellenőrződik?:-))

Mert hogy kipróbáltam a kalkulátort egy csomó modell pályaszámával és a mind stimmelt.

:-)

Előzmény: Gashpy (14106)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14106
khm.
a jó ellenőrző szám az 5-ös az eredetileg szóbanforgó gépnél.
Figyelmen kívül hagytam, hogy ez svájci oldal, ezért számol 6-ot. :-/

mea culpa
Előzmény: Gashpy (14082)
ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14105

Szia!

 

Ment mail, érdekel!

 

TTibi

Előzmény: Uplink (14104)
Uplink Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14104

Nekem van egy elfekvőben, mivel az asztal áttervezésekor kikerült a második korong a tervből. Ha érdekel, keress meg.

 

Előzmény: ibiTT (14096)
ho Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14103

Ez a korong átkerül a Roco-hoz, az ő idei újdonság katalógusukban 299EUR-t írnak ajánlott fogyasztói árra, ami mai árfolyamon közelíti a 82.000,- forintot. A 65.000,- így már nem is tűnik soknak érte...

 

Előzmény: ibiTT (14096)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14102

Ezt én értem és világos.

De a szóban forgó modell esetében a pályaszám 6 számjegye maradt.

A kérdés csupán annyi lehet, hogy Tillig mi alapján használt ennél az egy esetnél az eredetitől eltérően, másik két ellenőrzőszámot.

 

Hozzáteszem, hogy ez a számmizéria már-már kezd a részünkről kicsit szegecsszámlálósdiba átcsapni...:-)

Végül is lényegtelen. Az a fontos, hogy a modell jó konstrukció. És ennek TTomasz örülhet a legjobban.

Előzmény: Törölt nick (14089)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14101
A motort meg a meghajtás sok gyerekjátékbol  CD/DVD mechanikábol, nyomtatobol stb. ki lehet olcson termelni
Előzmény: ibiTT (14098)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14100
jó sokszor kezdtem... :-)
Előzmény: Gashpy (14099)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14099
a Kres 1996-ban elektronikus alkatrészek gyártásával kezdte (magának és másoknak), aztán 2002-ben műanyagfröccsöntésbe és szerszámkészítésbe kezdett.
Aztán ha már minden kéznél volt, akkor 2005-től repülő- és vasútmodellek gyártásába is kezdett.

http://www.kres.de/
Előzmény: Törölt nick (14086)
ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14098

Szia!

 

Kézügyességem, kedvem lenne, de nem tudom merre induljak alkatrészért: motor, áttétel. Jobb biztos nem lenne, de lehet, hogy olcsóbb.

 

TTibi

Előzmény: etwg (14097)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14097

Ez az egyik iparilag a legmegbizhatobb konstrukcio.

 

Ha nincs lehetöséged vagy kézügyességed egy jobbra, akkor szerintem jo vétel. A többi sem olcsobb...

Előzmény: ibiTT (14096)
ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14096

Sziasztok!

 

Nagyon szeretnék az asztalomra egy fordítókorongot. Érdemes érte 65.000 (FLEISCHMANN 6680 TT) pénzt adni vagy van jobb lehetőség?

Ha tudtok segítsetek!

 

TTibi

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14095
Tudom, hisz én tettem fel példának.
Lehet, hogy az vezetett félre, hogy a mozdonyok esetében a második számjeggyel voltam elfoglalva, és igy azt gondoltad, hogy nem tünt fel az első számjegy. MÁV korszakban 5-ös, Nosztalgiánál lett 6-os.
Példának azért ezt a vagont tettem fel, mert nekem mind a két pályaszámmal le van fotózva. Még ezenkivül amitől van fotóm az a MÁV 43-80 004-es fekvőhelyes vagonja. Azzal is úgyanez a helyzet. Első számjegy volt már 5-ös és 6-os is.
Előzmény: etwg (14094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!