Eljárás gyűjteményben szerepel ennek a megoldása. Csináltam ilyet családi körben, és jó lett. Nem azért nem osztom meg, mert bunkó vagyok, hanem azért, mert nem szeretnék felesleges jogi problémát magamnak, egy havernak volt már ilyenből gondja...., nem célszerű eljárásokat kitenni manapság. Majdnem minden program szerzői jogvédelem alatt áll, és kizárólag a jog tulajdonosának engedélyével, beleegyezésével lehet megosztani.
Ez van, meg a horrorisztikus büntetések, ha kiszúrják.
Igen, abszolút értékben értendő a nyomás. Valószínűleg fordítási hiba, és az egyik az elvárt érték, a másik meg a megvalósult. (szerintem)
Élőadatban kellene nézni, hogy amikor vészüzemre vált, mennyi a légtömeg. Ha kevés, akkor lehet turbó, vagy annak szabályozása a hiba. Ha túl sok, akkor valahol kifúj. Ha az elvárt érték közelében van, akkor lehet MAP szenzor is.
Annál tovább nem lehet diagnosztizálni, mint amit Ő is írt. Mármint kívülről, diageszkozzel. Hogy tovább tudd mérni, ahhoz ki kell szedni és levenni a tetejét. Beírkál mindenféle periféria hibákat, de azoknak 10-ból 9-szer semmi baja.
Előbb inkább diagnosztizálni kéne, és, csak ha ez nem oldja meg, akkor kell szétszedni.....
Értelmes emberrel kell megnézetni, olyannal, aki ért is hozzá. Nyilván egy valódi szakember meg fogja kérni az árát, de még mindig olcsóbb, mintha 5-10 haver nézegeti, és nem lesz jó, mert a haverokat is illik legalább meghívni valamire, és ez általában többe szokott kerülni a végén...
Ja, hogy az "F" típus. 99%, hogy vezérlő baja lesz. Ki kell szerelni a kályhát, levenni a tetejéről a vezérlőt és kimérni a 6 perifériát. Ha azok jók, akkor sajnos vezérlő.
Sziasztok a kazán egy hadronic2 D5Z F és ami az autóban van. A tavasszal vettem ezért nem tünt fel hogy nem üzemel a kazán. A kazán adagoló szivattyúja nem volt az autóban csak a csövek összedugva. Én vettem bele egy gyári szivattyút és beletettem . A hibát még mindig hozza . Esetleg Szombathely közelében tudtok valami szerelőt aki érti a dolgát ezzel kapcsolatban?
Nem. Az Mk1 Sharanok 3kW-os kályhája nem tilt le. Viszont nem is diagolható az autón keresztül VCDS-sel. Ebből következve ez bizonyára az Mk2-es valamelyik 5kW-os kályhája lesz. Ezek letiltanak az 5. hibakódra. A búvárcsöve kb 1-1.5cm-re van a tank aljától. Nagyon üresnek kell lennie ahhoz, hogy levegőt szívjon.
Aki hagyja addig leürülni, a tankot, az meg is érdemli, hogy megálljon a kályha és a motor is.
Nem valószínű, hogy elromlott, inkább letiltott, mert kevés volt az üzemanyagszint, és ezért tiltja le a "kályhát". VCDS-el megoldható, de tudni kell, hogy miként. Ezért írom azt, hogy egy hozzáértőhöz vidd, aki ért is a diagnosztikához, és nem csak van neki kábele, amivel hibakód-olvasás törlést csinál. Ha nincs más hibája, akkor ezt max 10-20 perc alatt megoldja egy hozzáértő szakember. Árakat ne kérdezz, mert nem tudom a tarifákat. Nem kell semmit megbontani, az odb csatin keresztül meg tudja csinálni egy hozzáértő szakember, ha egyébként a kályha rendben van. Letiltás feloldása, és a többi működéshez szükséges eljárások lefutttása. De ne üres tankkal vidd el, és figyelj arra, hogy mindig legyen elég üzemanyag az autóban (A tartalék felett legyen mindig az üzemanyag, amikor működhet ez a csoda, mert kevés üzemanyag esetén ismét le fog tiltani.
Inkább vidd el valakihez, olcsóbb lesz! De olyanhoz, akinek normális diagja van pl. VCDS, és ért is hozzá, nem csak lefuttat egy hibakód olvasást-törlést........ A vcds jó dolog, sok infót is tartalmaz a hozzáértők számára.
Nos, akkor talán nincs eldugulva. Más okból nem kap üzemanyagot. Szerintem ennél többet így on-line nem fog tudni mondani senki. Talán rá kellene bízni olyanra, aki ért hozzá. Legalább diagnosztizálni.
Üzemanyag szivattyú a kiegészítő fütéshez ezt értettem szivattyú alatt. Egyébként vadonat új ma raktam bele az autóba. Most hozott egy másik kódot is ami 01413. Köszönöm a segítséget.
Ha füstöt sem ereget, akkor nem kap üzemanyagot. Valószínűleg az üzapumpa dugult el, ki kellene takarítani. Ha az üzamennyiséget elállítod, akkor utána baxhatod az egészet. Szóval, azt a csavart, aminek 10-es hatlap van a végén, ne mozdítsd el.
Sziasztok adott egy sharan a01409 és hibakodot hozza. A szivattyú új izzitás müködik a kazán elindul 2* is majd megáll és visszahozza hibakódot mi lehet még a gond vele? Ha valakinek van tapasztalata ne tartsa magában köszi
Valójában a PD-nél sem lehet a13-as csatorna alapján megmondani a PD elem állapotokat. A határérték sem 1.0. Az inkább hengerállapotot mutat.
Az 1.6CRTDI könnyen lehet, hogy UDS protokollos, akkor meg nincsenek csatornák. Egyenként kell a listából kijelölni kívánt részeket, ha kezeli ezt az eszközöd. A magasnyomású pumpa állapotát nem fogja "megmondani".
VCDS-el meg lehet állapítani hogy egy 1.6CRTDI nagynyomású pumpája, illetve a porlasztói milyen állapotban vannak? (Arra gondolok, mint a PDTDI-knél, ahol a 13-as blokknál lévő értékeknek 1 alatt kéne lenni.)
Valaki tudna segíteni? Kocsivásárlás előtt állok ugyanis, és ha már van kábel, meg program, akkor ami tudnék megnéznék...nemcsak a hibakódokat.
Hosszas kínlódás után be kell látni hogy a kínai manufaktúra által gyártott kábel nem kommunikál a szekérrel. Vagy 3 programmal is próbáltam.
Ti akik vágjátok ezt a témát, milyen kábelt ajánlanátok ami ár/érték arányban jó? Olvastam már pár helyen hogy vannak kábelek akikkel csak egy-két autó olvasható ko. Ez mitől függ, hogyan lehet az ilyet "elkerülni"?
Igen látszik hogy nem nagyon konyítok hozzá, de szeretnék vele megismerkedni. Ennek pedig az lenne az alapja bogy szerezzek egy jó kábelt, amit nem 1-2 alkalommal tudok használni.
Egy újabb VCDS-el jobb lenne, azok a régi 3.xx, 4.xx verziók gyötrelmesen működnek vagy állna szóba egyes vezérlőkkel..
Akkusaru le-fel dolgot mindenképp megpróbálnám ha van a közelben már egy villanyász. A motorvezérlő (hajtáslánc) can kommunikációt és/vagy a K vonalat mindenképp meg kellene szakérteni, miért nem beszélget vele sehogy senki..
Mondjuk kezdhetnéd egy rendes can buszos kábellel. Az ős régi 3.11-es nem tudott még can-t lehet csak azon kommunikálnak a vezérlők. Tehát kéne egy újabb kábel újabb vcds-el.
Az teljesen mindegy, hogy a fennálló hibát milyen diaggal akarod törölni. Csak akkor fog sikerülni, ha éppen nem áll fenn. Viszont nekem kicsit fura, hogy beindul még, mert az immo engedélyezének is adatbuszon kellene mennie a motvez-hez. Mérési adatblokkban mit látni a 125-ös csatornán pl. a műszercsoportban?
Sziasztok, phaeton fűtéssel kapcsolatban lenne egy kis segítségre szükségem.Csak fordulaton(kb 2500) van fűtés és minél nagyobb a ventill. fokozat annak arányában csökken a fűtés .Megnéztem a szabályzó szelepeken áthalad a forró víz, a keringtető szivattyú működik, és a visszatérő cső langyos. radiátorok hőmérséklete között van eltérés, néha kevés , néha nagyobb.350-ezer van benne, szerintem eldugultak részben a fűtőradiátorok, meg a kiegyenlítő tartály sem igazán tiszta.Valakinek van hasonló tapasztalata?
Sziasztok .Egy 2006 os 1,9 Tdi 77 kw indításkor nincs turbonyomás .Majd a diagnosztika ezt adja ki .Leállítás és újraindítás után hibakód eltünik nyomás van . Valaki járt így ?
Adott egy Seat Ibiza 2011 mot.kód cfwa 1,2crtdi., 40533km van benne, vegyes használat, szine ezüst :) olaszból hozzták kb. 3éve
Diag. vcds-sel alább.
Elnézést a nem magyar csatólért, de ez is hívatalos, csak német, német jobban megy mint az angol :).
A második hiba a tuning-box kiszedése, és a hiba törlése után megszűnt.
Az első hiba nem törölhető, azonnal vissza jön, erre a hibakódra ross-tech-wikin semmi magyarázat, egyéb oldalakon elég különös és hiányos értelmezések vannak.
Segítségeteket szeretném kérni ezzel kapcsolatban:
- találkozott e már valaki hasonlóval esetleg?
- melyik és milyen jeladóról lenne konkrétan itt szó?
bármilyen segítséget, utalást, hozzá szólást szívesen veszek!!!
Elnézést a nem magyar csatólért, de ez is hívatalos csak német.
Előre is köszönöm a segítséget
Freitag,27,Oktober,2017,11:53:03:16432 VCDS -- Windows-basierter VAG/VAS-Emulator läuft auf Windows XP x86 VCDS Version: RKS 17.8.0.1 Datenstand: 20170817 DS276.4 http://shop.dieselschrauber.de
15536 - Geber für Abgasrückführung P0405 00 [168] - Signal zu klein Warnleuchte EIN - Sporadisch - bestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 2 Kilometerstand: 40533 km Datum: 2067.14.16 Zeit: 08:48:01
Motordrehzahl: 1502.25 /min Normierter Lastwert: 99.6 % Fahrzeuggeschwindigkeit: 22 km/h Kühlmitteltemperatur: 21 °C Ansauglufttemperatur: 17 °C Umgebungsluftdruck: 1000 mbar Spannung Klemme 30: 14.289 V Verlernzähler nach OBD: 255 Geber für Motortemperatur im Motorblock: Rohwert: 21 °C Ventil für Abgasrückführung: Ansteuerung-PWM rate: 0.0 % Ventil für Abgasrückführung: Istwert-PWM rate: 50.2 % Ventil für Abgasrückführung: Offset geschlossen: 10 % Geber für Motortemperatur im Motorblock: Rohwert: 21 °C Steller für Abgasrückführung Hochdruck: Istwert Rohspannung: 0.687 V
16099 - Geber für Kraftstoffdruck (G247) P0191 00 [200] - unplausibles Signal Warnleuchte EIN - Sporadisch - bestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 2 Fehlerhäufigkeit: 219 Kilometerstand: 43411 km Datum: 2000.00.00 Zeit: 00:00:00
Motordrehzahl: 0.00 /min Normierter Lastwert: 0.0 % Fahrzeuggeschwindigkeit: 0 km/h Kühlmitteltemperatur: 24 °C Ansauglufttemperatur: 0 °C Umgebungsluftdruck: 1000 mbar Spannung Klemme 30: 12.382 V Verlernzähler nach OBD: 255 Kraftstoffdruck: 4800 kPa rel Status des Motors: Engine stopped Raildruckregelung: Status: RPC_TL_FILLING_RAIL P_L_Rail_pres_sample_cnts-counts: 121.992 counts Füllstand des Kraftstoffbehälter: 0.0 % Kraftstofftemperatur: Rohspannung: 2.905 V Ventils für Kraftstoffdosierung: Rückmeldungswert gemessen-Regelventil für Kraftstoffdruck: Istwert: 99.89 mA Regelventil für Kraftstoffdruck: Istwert: 598.09 mA Status des Motors: Engine stopped Motorstart: Startsynchronisation: 00 Geber für Motortemperatur im Motorblock: Rohwert: 24 °C Geschwindigkeitsregelanlage: Status: 00000100 Gaspedalweg-Position: 0.0 % OBD maximum indicated torque: 0 Nm Kraftstoffdruck: 4800 kPa rel
Másik laptopon 32 bites op rendszer van, az enyémen 64 bites és azon szarakodott, de tegnap már működött csak néha meg meg szakadt a kapcsolat, lehet az usb porttal is van valami, mert a 32bites laptopon minden működött hosszasan próbálva
Kis segítségre volna szükségem, hátha valaki találkozott már ilyennel...
Adott egy Vag com 17-es kábel és hozzá egy angol nyelvű vcds szintén 17-es eddig minden királyul működött az autón tudtam ezt azt ki be kapcsolni, olvasni törölni hibakódokat viszont mostanában maga a programmal van problémám, állandóan lefagy, bármit csinálok, rámegyek az options-be a test-re és csak tölt és tölt következő kattintásra már nem is válaszol, letöltöttem a magyar verziót is külön azzal is ugyan ez van, van, hogy ledobja és azt írja, hogy not connected, de eszközkezelőben hibátlanul működik, nem tudom mitévő legyek , (Win 7 64 bit)
van-e valakinek 5lete esetleg kódja ahhoz, hogy hogyan lehet(ne) aktiválni/beállítani azt, hogy az első parkradar ha akadályt érzékel magától bekapcsoljon a sípolás.
Illetve még egy kérdés a bal oldali doboz volt a régi totál káros és a jobb oldali lett az új van valami megoldás hogy felismerje a vezető ajtót vagy kár szenvedni vele tovább. az autó egy 2002 es 2 ajtós golf iv a doboz egy passat 5.5 volt csomagtér fordítva nyílt de ezt a problémát áthidaltam :D a jobb oldali ajtó komunikál a bal nem. Külön életet él. esetleg pofonegyszerű eeprom csere lehetséges???
Köszönöm! Néztem a google-t is, de én nem vagyok túlságosan jártas ezekben a dolgokban, csak az apróságokban a hibakódok terén. Az első hibakódnak az elhárítása mennyire sürgős, nagy probléma vagy használhatom így is? A második hibakód miatt lehet, hogy mondjuk egyszer megáll a benzinpumpa? Villamossági szerelő tudja átnézni?
Tudnátok segíteni? Ezek mit jelentenek? Olaj és levegőszűrő csere után lett kiolvasva az autó és ez a két hibakód jött elő. Nem tudom, hogy mikor keletkeztek a hibakódok, mert nem világít a csekkendzsin, menet közben minden tökéletes. A legutolsó hibakód olvasás óta 10 000 km telt el, akkor csak a frisslevegő csappantyút dobta be, ugye az most is van de azzal nem foglalkozom. Szóval ez a két hibakód mire utal? A motor 1.6 16V BCB.
15 kiolvasás /vagy 15 nap (amelyik előbb bekövetkezik) után regisztrálni kell az újfajta kábeleket. A régiekkel meg csak óvatosan, mert már nem gyártják őket.....
Kint 100 illetve 120 ezerért csak a 3, vagy a 10 verziósokat kapod meg, ami azt jelenti, hogy csak 3 autót (3 alvázszámot) enged, illetve a 10, az 10 VIN számot (10 autót). A régi interfészeket már nem lehet kapni, a régi, de felújítottakra meg nem adnak garit, és a javításuk sem lesz egyszerű egy idő után.
Halkan jegyzem meg, hogy egy eredeti régebbi VAG-COM kábel is működik korlátlanul, és frissíti önmagát, ergo nem ettől lesz eredeti, hogy mi van ráírva, hanem attól, hogy frissíthető, és visszakereshető a származása. A legújabb interfészeket kötelező regisztrálni a ross-tech-nél (bene van a programban), mert reg. hiányában x idő (15 nap) után letiltódik.....
A srácnak a videóban elindult. Pontosan melyik hibára gondoltál? Eszközkezelőbe meg tudod nézni melyik portra rakja be a kütyüt? Lehet nem jó porttal próbálkozol. Szerintem mennie kell Win7el is és a 64bites rendszer se gond. (Win10 64biten is tutira megy.)
Amit vag-com-ként árulnak az nem eredeti, miután sok éve VCDS-re változott a neve. A VCDS szoftvere szabadon letölthető, így nem adnak hozzá CD-t. Az eredetinek nincs verziószáma, hiszen az mindig az aktuálisra frissíthető.
Köszönöm a válaszokat, próbáltam eredetit keresni, honnan tudom hogy eredeti szoftver vagy valami feltört szutyok ? Mert aztán itt minden van, ebay, ali, magyar oldalak tömkelege árul vag-comos obd2 kábelt és cd-t.
Üdv! Most ismerkednék ezzel a vagcom-os történettel. Hála az égnek rögtön az elején elakadtam. Ugyanaz a hibám, mint a videóban, a portok kiválasztásánál ugyanazt a hibát adja ki mint főhősünknek. Mi lehet a problem? A kábel OBD2-es, KKL 409.1-es. A szekér Passat B5, amibe ha jól tudom OBD2-es csatit integráltak a friccek. Windows 64 bites rendszerrel és XP-vel is próbáltam. Egyáltalán érdemes win7-el próbálkozni? Valahol olvastam hogy XP-vel működik csak. Szóval mi lehet a problem? Köszi előre is. Ja, a videó: https://www.youtube.com/watch?v=NlGq8cgmqLY
VCDS 17.8.0 program (VAG171 kábel) amikor a valós km-t szeretném kiolvasni az autóból ezt írja ki: A VCDS nem tudja kiolvasni az értéket ebből a vezérlőből. A vezérlő vagy nem támogatja a funkciót, vagy nem tárolja az értéket. Több autóval is próbáltam (Audi A4 2010, VW Polo 2006) mindegyikre ezt írja! A program többi funkciója hibátlanul működik. Miért nem írja ki a valós km óra állást? Hogy tudnám megnézni a valós km-t?
Azok az értékek a hengerek közötti eltéréseket mutatják, azaz mennyivel kell kell kevesebbet/többet adni egy hengernek, hogy a lehető legegyenletesebb legyen az alapjárat. Szóval nem kifejezetten a PD elemek állapotát jelzik, hanem a hengerműködés egészét. Azért, ha +/- 0,5 között van ez az érték, olyan nagy gebasz talán nincs. Az, hogy ezt milyen műszerrel nézitek igazán tökmindegy, de egy jó szaki füle/tapasztalata szerintem nagyobb segítség.
Golf mk4 vásárlása előtt állok, 1.9PDTDI motoros autókat nézegetek 101le vagy 116le teljesítménnyel. Többek között a mindenki által rettegett PD elemek diagnosztikáját szeretném elvégezni mielőtt megveszem az autót. Olvastam több helyen, hogy ha jók a korrekciós értékek és a szállított mennyiség minden egyes PD elemnél akkor nagyon melléfogni a PD elemekkel nem lehet. Mindenki írja, de senki sem számszerűsíti az értékeket, szóval olyan hozzáértő fórumtársat keresek aki össze tudná nekem foglalni, hogy kb milyen értékeket kell produkálniuk, hidegen és/vagy melegen, mekkora gázállásnál érdemes nézni ezeket az értékeket. Milyen kábelt érdemes venni, programból melyik verziót ajánljátok? Köszi előre is a segítséget, pacsi mindenkinek.
Tudom,hogy unalmas téma meg mindent átírnák csalnak ahol csak lehet. Engem csak annyi érdekelt volna,hogy hol tárolja még a 2011-es évjárattól fölfelé.
EDC15/16-ból tudom olvasni a valós Kmert. EDC 17ből nem lehet gondolom nem támogatja a vezérlő. Milyen formában lehet megállapítani a Kmert? DSG váltó tárolja?
Persze, mert az a törlés pillanatában épp nem áll fent - igazándiból nem helyesen fogalmaztam, mert ezt az egyet nem engedte törölni, a többi pedig a törlés után nem jött vissza azóta - csak benne ragadt régi hibák..
Viszont a biztosítékpanel birizgálása óta ez sem jött vissza.
Kinyomtattam 130 oldalnyi rajzot hozzá, délután nekiesek multiméterrel. Azért erre gyanakszom, mert az autó vásárlása után hazahozva össze-vissza kattogott valami relé a kormány mögött folyamatosan, újabban viszont már nem hallani a kattogást,így hang alapján be sem tudom azonosítani már, hogy melyik volt.
Az, hogy engedi törölni valamelyik hibakódot nem jelent semmit a hiba jellegétől is függ legalább is én úgy vettem észre mert ha a pl. újra beindítod az autót vagy újra működtetni próbálod a hibás elemet megint beírja a hibát. Pl. nálam volt abs szenzor hiba amit töröltem, de csak a következő elinduláskor jött vissza megint amikor elkezdett forogni a kerék.
Közben átléptem a windowsra, mert alapból linuxot használok és kipróbáltam, hogy átrakom a nyelvet angolra és lőn világosság - előjöttek az elveszettnek hitt ábrák :) !
Hálás köszönet a tippért ;) !
Nem gondoltam volna, hogy ilyen primitív a program. Azt hittem, hogy ami nincs magyarul azt angolul rakja fel alapból vagy legalább jelzi, hogy ez a rész magyar nyelven nem érhető el. Nekem pedig mindegy lett volna a nyelv, mert az angolt és a németet is megértem..
Köszi a választ - az SVG Viewer fent van és bizonyos jellemzően újabb típusoknál olyan gyönyörűen elő is jönnek a rajzok, hogy örömmel falnám az információt a képernyőről - ha olyan autóm lenne :( ..
Igazándiból annyi a történet, hogy elektronikai hibásan vettem az A4 B6 2.4 Multitronic kabriót - amely hiba abból állt, hogy az autó egy hónapos garázsban állása után lemerült az akksi. Bikázták, beindult, de azóta nem ment fel a tető és az ablakok, nem megy a kp zár, csomagtérnyitás és a tükrök, illetve a belső világítás sem ajtónyitáskor. Azon túl viszont minden más tökéletesen működik az autón.
Rögtön rádugtam a vétel után hazahozva vag-com-ra, de a tető-, ablak- és egyéb vezérlőkből minden hibakód kitörölhető volt a "komfortvezérlő felől nincs jel" kivételével. A tetővezérlőn lefuttattam tesztet a progival, de az sem talált hibát a mozgató mechanikában/hidraulikában.
Előbányásztam a komfortvezérlőt a szőnyeg alól, erre kiderült, hogy a 2003-as autóban 2012-es gyártási évű vezérlő van és a rámenő kábelek fele roppantóval csupa sárga vezetékes csatikon van - ami állítólag gyári megoldás a csati cserére. Vélhetően tehát beázhatott az eredeti vezérlő és valamikor cserélték - legalább is Audiban nálam jobban otthon mozgó szerelő leginkább erre tippelt.
Szétszedtem a vezérlőt, de külsőleg nem látszódott az elektronikán hiba a panelen. Vettem egy bontott biztosan működő vezérlőt helyette, illetve bontott csatikat és kiváltottam a roppantottakat igényesen forrasztott és zsugorcsövezettekre - hátha a roppantásos javításban volt a hiba.
Hát nem abban volt és nem is a vezérlőben. Aztán valamit matattam az utastéri biztosítéktábla környékén és hozzáérve a biztosítéktáblához egyszer csak felvillant a belső világítás, aztán elment, Aztán elkezdtem nyomkodni kézzel a biztosítéktáblát és visszajött megint. Ekkor megjavult az első ablakemelő is és a tükör is, viszont a kp zár, tető, csomagtartó és a hátsó ablakok továbbra sem mennek.
Innentől ki lehetett törölni a komfort elektronikától nincs jel hibakódot a tetővezérlőből is, viszont a hátsó ablakemelő vezérlőtől nincs jel hibát továbbra sem.
Én ezek alapján valami táp gondra tippelek első sorban - vagy a biztosítéktábla környékén vagy mögötte valami relénél. Ha lenne kapcsolási rajzom, akkor nem csak próbaszerencse alapon tudnék tovább lépni, hanem szépen kiméregetni és leszűkíteni a kört.
Szia, kattints a nevemre és ott van az email címem - vagy emailben adhatok facebookot is ;)..
Hozzáteszem, hogy nekem is csak pár hete van meg az autó, de mivel elég sokat bütykölök autókat, én kifejezetten tudatosan ugrottam bele egy elektronikai hibásba. Ha lenne kapcsolási rajzom hozzá, akkor szerintem már rég meg lenne oldva a hibája.
A kapcsolási rajzok kizárólag akkor működnek ha SVG Viewer fent van és ha a program magyar nyelven fut át kell állítani angol vagy német nyelvre. Mondjuk ez nálam sem működött hiába állítottam át, de ki kell próbálni hátha a tiéddel működik.
Én nem tudom a feltett kérdésedre a választ, de én pont ilyen autót szeretnék vásárolni, cabriót. Tudnánk pár valamilyen csatornán beszélni a tapasztalataidról az autóval kapcsolatban?
Meg tudná nekem esetleg valaki mondani, hogy az Audi A4 B6 kapcsolási rajzainak benne kéne lennie valamelyik Elsa-ban? Szükségem lenne a 8H7 (kabrió) kódú modellére, de hiába raktam fel 4.0,4.1 progikat, több adatbázist is - egyszerűen azt írja ki, hogy ennél a modellnél nem található a kapcsolási rajz. Pedig azt látom, hogy ilyen újabb kiadású modellek, mint az R8, A8 stb benne van.
Ismerem a tipushibát, azt is hogy hogyan kell orvosolni. Ám van néhány motorkódú autó, ami elvileg nemjelzi azonnal vissza ha nincs olajnyomás, nem világít ki a lámpa.
Mindettől függetlenül, nem csak erre szeretném használni a diagnosztikát, hanem minden másra, hibakód olvasásra, törlésre, befecskendezési korrekciós adatok kinyerésére, km óra összeállítása a gumimérettel, fogyasztás kijelzés beállítása a tankolás utána sztámítása után.... stb stb. Igyekszem a típussal kapcsolatban minél többet megtudni.
Ám a kérdés arra irányult hogy az a diag amit kiválasztottam jónak számít? Megvehető? Használható kategória? Van tapasztalat valakinek vele? Esetleg vannak ajánlpott darabok amik könnyen beszerezhetőek az Ebayről?
Szeretnék vásárolni egy hibakód olvasót, mert egy autót szeretnék vásárolni, és mielőtt megvenném minél többet ki szeretnék deríteni, valamint ugye később is jól jön, van több Fábia is a családban, valamint Opelemhez is van kábelem.
Az érintett autóknál előforduló probléma az olajnyomás hiánya, pl, 2.0 PDtdi. Olyan olvasót keresek amivel tudom mérni az olajnyomást, vagy legalább tudjam hogy van-e vagy nincs megfelelő....
Ezt, vagy ilyet néztem ki... Van ilyennel valakinek tapasztalata??
van egy polo-m 99 évjárat benzin AKV motorkód. a kipuff középső része lett cserélve, ill a leömlőknél található flexibilis cső (régi kivág új beheggeszt) amióta ez a módosítás történt random mód berezonál/zörög az egész autó, néha bizonyos fordulatszámnál (2500-3000rpm) máskor csak indulásnál, de tegnap pl. megállás előtt is fémes zörgő hang jött középtájról. volt már olyan is 1x hogy az autó erőtlen lett és egy pukkanás után újra erőt kapott. gondolom vmi eldugaszolta a kipuf járatot, és az távozott... a kérdésem hogy mi okozhatja? lehet hogy ideje katalizátort cserélni?vagy a flexibilis cső nem végzi a dolgát? amennyiben a hátsó dobnál megmozdítom a kipufogót szinte látom hogy a leömlőkig mozog az egész rendszer. ez normális? így alámászva úgy látom minden bilics a helyén, kipuf középső részénél pedig új gumibakok is vannak. lamdba szonda okozhatja ezt a hibát?
AZ óra csoportom ban nincs Mfa,csak a váltó sebesség fokozatát mutatja ....
Hogyan tudnék Fish ,vagy full fish kijelzős órát bele tenni hogy mutassa a sebesség fokozatokat is????Van jó pár óra csoportom amit belerakva egyik sem jelzi a sebesség fokozatokat........Mit kellene esetleg át kódolnom??vagy milyen dumpot kellene az órára ráírnom????
Csak a kardán középső gumicsapágyat kellett cserélni meg a hátsó lámpába kiégett az egyik izzó. Semmi hibaüzenet vagy rendellenesség. De ha mégis kiír bármit vagy egy hibalámpa világít akkor jól jön hogy meg lehet nézni. Sok hibakód elég egyértelmű.
Ez így volt, alkatrészenkén vették, emiatt, és még sok más tényező miatt voltak eltérő árak. Én erről csak annyit mondok, hogy az áreltérés nem a forgalmazók mohósága miatt volt, hanem sok más tényező miatt, amiket nem részletezek, mert ne
Igen vettél de ha jól emlékszem cseh verziót a magyar ár harmadáért.
Nekem is kb 100e alatt volt valamivel a német/angol. Úgy voltam vele hogy annyit megér nekem hogy hosszú távon használható legyen. Apám viszont nem akar a tizen éves touaregjéhez venni több százezerért egy kábelt amit nagy valószínűséggel használ majd évi max 3-4 alkalommal. Jó lesz neki az olcsó is(nem olyan olcsó mint a pár dolcsis kínai), de minden működik rajta.
Meg én is vettem annó egy eredeti kábelt nem kevés pénzért, mert tudtam, hogy akinek akkoriban volt ilyenje nem kis pénzt kért el egy diagért! Pedig egy felíciám volt, amin meg tudtam csinálni olyat magamnak, amit akkor az országban nem sok ember tudott akkoriban. (Alapjárat ingadozás, amit sokan a fojtószelep cseréjével próbáltak meg orvosolni általában sikertelenül. A skoda márka szervízekben sem csinálták meg (Nem akarták, vagy nem kaptak rá engedélyt, irodalmat...???) A felíciát 2001-ig gyártották. Az ok egyszerű, a felícia vezérlőjéből kimaradt az adaptáció... Hiába nyomta meg az adaptációt, és látta úgy, hogy rendben van, még sem volt jó...
Olcsó kínai cuccok jelentek meg, mert a korábban mobiltelefon cuccokat behozók közül sokan átálltak erre. A válság idején sok munkahely szűnt meg, és sokan ebben gondolták a megélhetésüket biztosítani, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Nagy lett a kínálat, és olcsók lettek az árak! A diagnosztikával foglalkozó szakemberek sok munkát veszítettek el ekkoriban, de sokan hamar visszatértek hozzájuk egy-két kontárral történő találkozás után, mert az autó itthon nem egy elhanyagolható beruházásnak számít.
Vagy az "SPR Utasvisszatartó rendszerek", erről egy átlagembernek a "BKV ellenőrök közteresekkel kiegészítve" jut eszébe először, és nem a biztonsági öv, övfeszítő, légzsák stb.
Az új megvásárolt eredeti interfészeket regisztrálni kell bizonyos időn belül. (Név, cím stb.) Innentől kezdve a megrendelem olcsóbban postázással az x (nem a hazai) országbeli forgalmazótól történet eléggé necces lesz...... (garancia, stb.)
Autószerelőknek nagy levegővétel, és az eredeti magyar interfészt érdemes megvenniük, amik tudásban messze verik az összes univerzális műszert! Ugyanez érvényes az op-com esetén is. Magánszemélynek egy autóhoz, csak akkor érdemes ilyenben gondolkozni, ha ezt egy hobbynak tekinti, és ért hozzá, mert tudás nélkül könnyen nagy költségekkel helyreállítható dolgokat is "el lehet követni", főleg, ha ez egy másik, és nem a saját autójával történik meg! Bérautó, szakszervizben történő visszakódolás stb.
Nem az átlag felhasználók számára készülnek ezek a cuccok, ezt el kell fogadni!
Egyébként az új VCDS kábelek, mind a HEX-V2, mind a HEX-NET jobbak, mint az elődeik, és az újabb autók új protokoljait is ismerik már. Ez volt az oka az interfészek megújításának. A régiekkel ezeket az új autókat nem lehet majd diagnosztizálni.
A flopit ki lehetett kerülni. A 23 27 parancsok hozzaférését csak a megfelelő login után jelenítette meg és a magyar is tökéletesen működött. Ha még akarod használni, vagy egyáltalán van DOS-os géped, megkeresem a loginokat és privátban elküldöm, ha kéred.
Nekünk a hivatalos magyar volt, az nem tudta (vagy csak én nem találtam) a közvetlen eeprom cím eléréseket, cserébe szarakodni kellett a kilyukasztott kód floppy-val
Minden periféria mi működtet valamit egy mikrokontroller portlábon csücsül amit kimenetnek állítanak be, így az angol fordítás tökéletesen fedi amire az adott funkció való!
Ha megnézed a DRV német nyelvű programot, abban is a 03 parancs "Stellglieddiagnose" megnevezést használja, protokol szerint, ami persze angolra fordítva "output tests" ? - milyen kimenetek? Ezért mondtam, hogy a nyelvünk (nem csak a mienk) maszatolódik.
Az első magyar nyelvű (DOS alatt) program a 03 parancs "beavatkozó szerv" meghatározást adta. Annak már mindjárt 20 éve és azóta sem változott a 'funkció', csak a nyelvek (nem csak a magyar) maszatolódtak tovább a 'kimeneti teszt' meg hasonlókra.
Nincs magyar a vin limtes verzióból, csak a 210-270ezres lehetőség van. Egyébként meg baromság a magyar, ha otthoni használatra kell akkor ha angolul ír ki az a legjobb mert azzal lehet a neten keresni megoldást rá, a mit hogy kell leírások is angolul vannak.
A magyar meg úgy van fordítva hogy...
Gondolkodnom kellett hogy most ez melyik funkció pl beavatkozás
Ezt a 10évet már felülírták, vagy 5-8éve. Valamelyik amerikai közlekedésbiztonsági szervezet begyűjtött világszerte több ezer legalább 20éves lufit és eldurrantották őket. 100%-ban, azaz egytől-egyik mind működött.
Tempomatot szerelek egy 2007 Caddy 1.6 BGU, a kormányelektronika felkódolva, motvez. szintén.A kormányelektronika mérési blokkban látom, a motorvezérlőben csak az on-off látszik a res-set nem.
A kormányelektronika száma 1K0 953 549 BC lehet, hogy ez nem kezeli teljesen a jeleket?
Az UTASOLDALI légzsákfelújítást úgy kell elképzelni mondjuk Golf 6 vagy 7 esetén, hogy a légzsák pirotechnikai része természetesen új.
Az előtte szétszakadó műszerfalpárnát javítják úgy hogy olyan lesz mint a gyári.
A felrobbant töltet már csak azért sem javítható, mert általában a biztosító kivágja a vásznat. A másik ok hogy a hőtől a műanyag részek szétolvadnak, a maradék elégett anyagok nagyon korrozívak,a fém részek szétrozsdásodnak.
Ezt kicsit túlragoztad szerintem. Csak akkor fázik rá, ha rosszul szerelte be és emiatt sérülés keletkezett. De ez mindenre igaz, amihez az ember hozzányúl, a szódásszifonra is, és nem rémlik, hogy bármilyen jogszabály tiltaná a tulajdonos általi otthoni légzsák vagy öv beszerelést, vezetékjavítást. A gyártó javítási technológiai előírásai biztosan, azok azt is megmondják, hogyan és hányszor javítható a légzsák madzagja, stb., de ennyi. Ha olyan kedve van, besétál a bontóba és vesz egy penészes légzsákot, hóna alá csapja és otthon benyomorgatja. Ez van. Mindent nem lehet szabályozni és nem is kell.
Engem pont nem érdekel mi van oda írva csak szemléltetni akartam hogy mindegy mi van a 15 éves autó lufijával már elvben rég ki kellett volna cserélni. Szerintem nincs olyan autó a földön amiben a komplett légzsák rendszert kicserélték csak azért mert 10 éves lett.
Lagcsiba is néha kigyullad a légzsák lámpa. Aztán van hogy el is alszik egyből, van hogy úgy marad és következő indításnál már nem világít. Állítólag vezető ülés foglaltság érzékelö nem érintkezik néha csak meg kell bizergálni a csatiját. Annyira nem zavart eddig hogy foglalkozzak vele.
Amit viszont biztosan tudok hogy sok sérült autónál se cserélik a légzsákokat hanem felújítják. Kap új töltetet , visszacsomagolják, vezérlőt nullázzák. Azok is működnek utána.
Tudom, hogy te is jó szándékú vagy és fontos kérdéseket teszel fel, azt is értem, hogy példaként hoztad fel, de jelen esetben az autó nem volt törve, nem nyíltak a légzsákok, a légzsákvisszajelző lámpa működik a műszeregységnél és gyújtás után kialszik, nem dob hibakódot, ha pedig szükség lesz rájuk -bízzunk benne, hogy soha- akkor ki fognak nyílni. Az eredeti állapothoz képest (ellenállás) a működő légzsák mindenképpen jobb. A javítás gyári technológiával készült, gyári csatlakozóval és gyári légzsákkal, Weller forrasztópákával, Lomexben kapható ónnal, szakszerűen forrasztva és zsugorcsővel szigetelve. Arról hallottál, hogy a gyártók 10-12 éves korig garantálják a légzsákrendszer működését? Én értem a jó szándékodat, de egy 15 éves autóról beszélünk. Nincs okom arra, hogy rettegjek, tudom, hogy amit megcsináltam a saját autómon, az jól van megcsinálva. Mi van akkor, ha elviszem egy szervizbe, kapok számlát, de benne hagyják az ellenállást, úgy, ahogyan az a korábbiakban is történt az előző tulajoknál? Persze tudom, nem minden műhely ilyen. És azok az emberek, akik otthon szerelik a féket, otthon cserélnek betétet, tárcsát, fékolajat? Félsz tőlük, amikor autóban ülsz? A szembejövő autók 60%-ának fusis csinálta a fékjét. A maradék 40%-nak szakműhely, számlával vagy a nélkül, képesítéssel rendelkező vagy azzal nem rendelkező szerelővel, szerelés utáni fékpados méréssel vagy a nélküle. Szomszéd Sanyi megveszi kedvezménnyel a féktárcsát és betétet, szomszéd Laca meg berakja a cuccot és lecseréli a fékolajat. Sanyinak van egy szerelő haverja, azért olcsó az alkatrész, Laca pedig pék, akinek van otthon pár csavarhúzója. Tulaj Pisti meg boldog. Vagy ledugózzák a dízel EGR szelepét, átírják a motorvezérlőt, átfúrják az eltömődött részecskeszűrőt. Iparág épült ezekre, marketingesek sem adhattak volna jobb nevet a szolgáltatásoknak: egr off, immo off, részecskeszűrő off. Te pedig ezt a levegőt szívod minden nap. De egy tégla is a fejedre eshet.
15 éves autóban ha minden gyári akkor se biztos hogy működik megfelelően a légzsák. Sok leírásban benne van hogy 10 év után cserélni kell. Szerinted ki fog 15-20éves autóban ami ér pár százezret jó esetben bármit is kicserélni a légzsákkal kapcsolatban.
Ezek a biztonsági berendezések az autó új korában működnek jó esetben 5-10 évig. Utána elfogadja az ember hogy nem lehet rá számítani, ettől még működnek jó esetben. Tök mindegy hogy józsi cserélt rajta ki bármit vagy a márkakereskedő ha elérte az elvileg hibamentes állapotot.
Pl. Ütközés esetén a légzsákvezérlőt is cserélik, és nem megengedett a Crash data törlése....... Vannak kütyük, amivel törölhetőek, de biztonsági, és azért, mert nem akarnak pereket, és kártérítéseket fizetni a gyártók okokból, nem engedik a gyártók, hanem kompletten cserélik a VAG csoportnál is! A légzsák lámpa működését is le fogják ellenőrizni, normális vizsgabázison nem vizsgáztatnak le légzsákkal szerelt autót, ha nem világít a kontroll lámpa, meg normális vizsgáztató cég nem kockáztatja meg, hogy a tíz millió feletti befektetés odavesszen egy ilyenen miatt!
És látszik, hogy jó szándékú ember vagy, de sajnos általában az ilyen emberek, mint Te is ,szoktak a végén nagyon ráfázni! Én megértem, hogy egy komplett légzsákrendszer ára sokszor drágább, mint az autó értéke, de egy újabb autónál is sokszor, ha ütközéskor berobbannak a légzsákok, az gazdasági totálkár szokott lenni..... (új légzsákrendszer, elemek cseréje, munkadíjak stb.)
Belegondolni is rossz, hogy a párom mennyit ült mellettem lufi nélkül. Másnap kidobtam az ellenállást, kicseréltem a légzsákot, rendes gyári csatlakozót forrasztottam be, rádugtam a lufit és el is tűnt a hibakód, a légzsák működőképes. Leellenőriztem a többit is, lehúztam a csatlakozóit, mivel hibakódot dobtak ezért azoknál nem volt kókányolás. Egy 15 éves autó esetében azonban elég nehéz bebizonyítani, hogy ki rakott ellenállást a légzsák helyére. Az előző tulajt megkerestem, de nem követeltem tőle egy légzsák árát. Megkérdeztem, hogy volt valamikor javítva a légzsák, elmondása szerint nem, utána mondtam neki, hogy mit találtam. Mondta, hogy megkérdezi a szerelőjét, másnap vissza is hívott. Az utasoldali (ahol az ellenállás volt) nála nem volt szerelve, a kormánylégzsák dobott be még évekkel ezelőtt hibakódot, az átvezető kábelt kicserélték azóta is jó. Normális sráctól vettem, második tulaja volt az autónak, hét évig használta, valószínűleg ő is légzsák nélkül. Aztán, most ki mondja meg, hogy ki a felelős ezért? Egy bíró kimondja, hogy az első tulaj, a kereskedő, -aki eladta a második tulajnak-, a második tulaj vagy esetleg ezeknek a szerelője? Szerintem erről nem kell többet írnom. A visszavitelt vagy bármiféle kárigényt pedig tipikus magyar szokásnak tartom. Természetesen ez függ attól, hogy miről van szó. Például 20 évesen eladom az autót, minden működik, majd négy hónap múlva megkeres a vevő, hogy ez és az, és ezt nekem ki kell fizetni, mert én őt átvertem. Én magánszemélyként úgy gondolom és több kereskedő elmondása is ezt támasztja alá, hogy szegényedő országunkban nagyon sokan vesznek párszázezres autót, az eladótól pedig olyan teljesítést várnak, mintha újat vettek volna, vagy, ha nem, akkor úgy áll hozzá, hogy majd úgy is visszaviszi. Roncsautó parkot tart fenn ez az ország, nekem is öreg autóm van, de ügyelek az állapotára. Mit akarnak a vevők koszos félmillióért? Ez csak nekünk napról napra élő magyaroknak nagy pénz, normális helyeken 5 nap alatt keresnek ennyit az alkalmazottak. (Zárójelben jegyezném meg, hogy Kínában bizonyos tartományokban a 15 évnél idősebb autókat kivonják a forgalomból. Új autókkal járnak az emberek.) A börtönös felvetésedet nem is értem, a fentiekből kiderül, hogy nekem ilyen dolgok miatt nem kell tartani, 24 órán belül már működő lufi került az autóba. Mi abban a bűncselekmény, hogy kiveszem az ellenállást direktbe beforrasztom a lufit (mert a paraszt levágta a csatlakozókat), hibakódot dob, erre kiforrasztom a lufit és visszaforrasztom az ellenállást, azért, hogy ki tudjam törölni a hibakódot és én egyedül működő kormánylufival el tudjak menni a légzsákért, amit másnap már be is szereltem? Ugyan kérem... Loptak el tőlünk autót, 12 éves franciát, jó autó volt, a kopóak olcsók voltak, azokon kívül nem kellett rá költeni, nem úgy, mint a VW-re. Nem volt jó érzés meglátni, hogy nincs ott az utcán ahol hagytam, koránál fogva szerintem nem kérdés, hogy szétbontották, de ebből nem az következik, hogy minden bontós lopott autók alkatrészeit árulja.
Légzsákot ellenállással levakolni, és még ezt le is írni....., ha valaki meghal emiatt, akkor bizony sitt lesz a vége...... Inkább ahhoz kellett volna visszavinni, akitől vetted, és nem forrasztgatni stb. Bontott légzsákot saját autóba venni bátorság, mert manapság egy balesetnél majdnem minden alkatrészről ki tudják deríteni, hogy eredetileg milyen autóba tették! (Ha lopott akkor baj van) Érdemes ezekre figyelni, mert jobb otthon sétálni, mint Baracskán, vagy máshol zártkörű baráti közösségben....
De lehet, hogy ez az autó egy drága tanulópénz lesz ! Nem fenyegető szándékkal írtam le ezeket, de ezekre nagyon oda kell figyelni, mert az életedet örökre tönkre lehet tenni ezek miatt! (Amiről nem is Te tehetsz a leírásod alapján! De mivel tudsz róla, és a neten vagyunk ugye....., mert ugye a szó elszáll, az írás, meg a neten lévő dolgok megmaradnak.....
Azon a szondán maximum a fűtést tudod kimérni, neked meg nem arra utal a hibakódod, de ezt írta is neked 409, higgy neki. A másik meg, hogy ameddig nincs kiküszöbölve a felismert égéskimaradás, nem érdemes mással foglalkozni.
Közben jöttek újabb infók. A kocsi alapjárata ingadozik (alig észrevehető) és a műszer azt mutatja, hogy az 1 és 3 hengerben gyújtás kimaradás van. De az autó nem rángat, nem erőtlen, menettulajdonságban semmi sem vehető észre. A szondát megnézték és tökéletes.
Van valami ötlet esetleg hogy ezt mi okozhatja? Köszi
Annyit tesz, hogy szélessávú lambdaszonda pumpaáramkör szakadt. Hogy a szonda, a vezetékek/csatlakozók, vagy az ECU a hibás, azt innen nehéz lenne eldönteni. Mindenesetre csodálkoznék, ha azt a szondát kiméri valaki ilyen hibára.
A kocsi volt szerelőnél, ki lett mérve a szonda is és a kábelezés is, egyikkel sincs baj elvileg. Tudtok valami segítséget mire írhatja akkor ki ezt a hibakódot?
Ma elég sokat foglalkoztam az autó szerelésével és sajnos szembesülnöm kellett azzal, hogy balkánok vagyunk.
Kicseréltem a vízhőfok jeladót a kocsin, mert a hibakód alapján internetes keresgélés után kiderült, hogy ez tipikus MK4 betegség.
Egy tünet volt összesen, egyszer ment a hűtővíz mutatója, egyszer nem. Az első villamossági azt mondta nekem, hogy a jeladóból megy a jel az ECU-ba, majd onnan a műszerfali mutatóhoz és mivel az ECU látja a hőfokot, valószínűleg kontakthiba van az ECU és a mutató között. Szerinte nem kell vele foglalkozni, majd kigyullad a hűtővíz visszajelző, ha baj van. Diagnosztikán ő is látta a hibakódot. A második szerelő nem villamossági, de látta a diagnosztikájával a hibakódot, azt is látta, hogy az ECU tudja a hőfokot, így szerinte sem kell vele foglalkozni.
Tegnap nekem már a vízhőfokot sem látta az ECU, mivel a VAG-COM diagnosztikában 0 fokot írt a vízhőfoknak és persze a hibakód is megvolt. Ma kicseréltem a jeladót, meg is gyógyult minden. 90 fokon áll a mutató, mint Katiban a gyerek és az ECU is látja a hőfokot, megszűnt a hibakód. Nem tudom, hogy hogy lehet az, hogy erre nem jöttek rá a szerelők. Azt sem értem, hogy miért mondta azt a villamossági, hogy az ECU-ból megy a jel az órához, amikor annak a szerencsétlen jeladónak négy lába van, kettő az órához, kettő a motorvezérlőhöz. Még egy dolog, amiért megérte megvenni a kínai diagnosztikát. De nem, nem ezért vagyunk balkánok.
A másik és egyben utolsó hibakód, aminek utána akartam járni az a 01274, magyarul nem lehet állítani a Climatronicon a külső vagy belső levegőkeringését. Internetes kutatás után kiderült, hogy ez is sokaknál előjön, nem is érdemes vele foglalkozni (ráadásul mindkét szerelő ezt mondta egyébként), a szervomotor adja meg magát. Nagyon sok mindent kell bontani, ezért szoktak együtt élni a tulajok ezzel a problémával. Mivel én Budapesten is használom az autót, ezért fontosnak tartom, hogy dugóban, szmogban be tudjam kapcsolni a belső levegőkeringetést. Le is kaptam a kesztyűtartót, láttam, hogy nem lesz egyszerű hozzáférni, ezért nem is foglalkoztatott tovább ez a kérdés, amikor megláttam, hogy az utasoldali légzsák gyújtókábelét valami balkáni kókánymester elvágta, otthagyta szigeteletlenül és a légzsák helyére beforrasztott egy ellenállást -szintén zsugorcső nélkül-, hogy azért a parasztnak ne világítson a sárga lámpa a műszerfalon. Az előző tulajt jól átverte kókányúr, valószínűleg zsebrerakta a légzsák árát, ki tudja hány éve megy ez az autó így. Persze a VAG-COM nem írt semmi hibát. Mikor visszaforrasztottam és lezsugorcsöveztem a légzsákot akkor pedig kijött a hibakód. Egyenlőre töröltem a hibakódot, visszaraktam az ellenállást, hogy ne is legyen újra hibakód, azért mert így számíthatok a többi lufira, ha azok helyett nem ellenállás van. Az autó nem volt törve egyébként. Kiábrándító, hogy egyesek ilyen könnyelműen játszanak mások életével. Holnap nekiállok új vagy bontott légzsákot keresni a rossz helyére és le is fogom ellenőrizni a többit.
Figyelmeztetés! Légzsákot csak saját felelősségre szerelj! Inkább azt mondom, hogy ne is nyúlj hozzá, mert, ha nem értesz hozzá, akkor belerobban a pofidba. Ha esetleg mégis hozzányúlnál, akkor vedd le az akkuról a negatív sarut és kapcsold fel a világítást a kóbor áram miatt.
Fontos! Nem vagyok szerelő, nem értek az autókhoz. Két évig jártam elektro suliba, igényes vagyok, RC repülőmodelleket építek a saját kezeimmel, mindent meg tudok bütykölni. Eldöntöttem, hogy amit tudok, azt meg is csinálom az autómon internetes utánajárás után. Két napja van diagnosztikai kábelem, lehet, hogy teljesen tévúton járok, az itt leírtakat csak saját felelősségre használd fel a saját autódnál!
Ha ismerősnél működik akkor Nálad is fog. A hivatalos oldalon van fent ezekhez a kábelekhez hivatalos, nem lopott, jogtiszta program amit szabadon lehet tölteni. Igaz lite így kevesebbet tud mint a pénzes változat, de kezdésnek ez is jó. VCDS lite
Amúgy youtubon rengeteg videó van amiből elég jól ki lehet deríteni milyen problémához milyen menübe találni megoldást.
Ma kicseréltem a vízhőfok jeladót, törlés után nem is jött vissza 01039 hibakód. A motornál bedobott valami más hibakódot a jeladó kicserélése után, törlés után az sem jött vissza, valszeg. azért volt, mert nem vettem le az akkusarut csere közben. Tehát a motornál tudok hibakódot olvasni és törölni, de csak ennyit. Egyébként az első hozzászólásban szereplő képen látszik, hogy mire vonatkozik a kérdésem. A motornál csak a hibatárolót tudom megnézni, pl. élő adatokat nem is tudok olvasni? A képen is látszik, hogy ki van szürkülve a többi menüpont, nem lehet rájuk kattintani.
Egyenlőre ismerkedem a diagnosztikával. MK4 1.6 16V BCB motorkódos autóról van szó.
Pozitívumok
-egyszerű volt a telepítés
-sikerült beállítani az automata ajtó zárást és nyitást
-megtaláltam azt a két hibakódot, amit a szerelőm is azonosított a saját diagnosztikájával (apróságok...: 01039, 01274), szerencsére nincs is több
-leellenőriztem a légzsákokat és az övfeszítőket
-több sikeres tesztet is lefuttattam
Negatívumok, persze lehet, hogy csak én nem értek hozzá, ezért ebben kérnék segítséget
-az immonál nem tudok semmit sem csinálni, lehet, hogy be kéne lépnem, meg kéne adnom a kódot és akkor utána menne??? Vagy az előző tulaj kiiktatta az immót?
-a motornál valamiért csak hibakódokat tudok olvasni, semmi mást, erről van kép is. Hogyan tudnék élő adatokat olvasni, tesztelni, adaptálni? Ráadásul furcsa nekem, hogy a component-nél nem az 1.6 16V szerepel, hanem MARELLI 4MV..., ez valami chiptuning, vagy nem a gyári motorvezérlő van az autóban?
2005-ös Audi A4 B7 2.0 TDI-hez nézelődök kábelért itthoni diagnosztikához valamint Multitronic váltó tanításhoz. Ha jól tudom ehhez az autóhoz már nem jó a sima KKL, hanem CAN-os kábel kell.
Sziasztok! Szeretnék megismerkedni ezzel a fajta diagnosztikával. Nem, nem csináltam még soha ilyet, de valahol el kell kezdeni. Nem a tuning és a buherálás a cél, hanem hogy ki tudjam olvasni az esetleges hibákat, valamint törölni azt. Megszereztem a programot, most kábelt szeretnék hozzá rendelni. Az alany egy B5 Passat, azt is tudom már hogy OBD2-es csatija van. A kábelhez amit rendelnék tartozik egy leírás amiben ez áll: Operating Software Compatibility: Windows 98SE / ME / 2000 / NT and XP. Akkor most ez win 7-hez nem jó? Köszi előre is!
Igen működik win7-el használom a passatomon és egy 4-es golfon próbáltam idáig. Előtte kölcsön kaptam egyet (15.7 ver.) az is vitte szépen az én passatom még nem can bus-os úgyhogy egy csomó funkciót ki se tudok használni szerintem nagyon megéri, ha a dunakanyarban jársz vagy budán kipróbálhatjuk az autódon.
Egy olyan kérdésem lenne higy szeretném leellenőrizni a DPF állapotát kiválasztva a megfelelő groupot ezt látom... ki van a DPF herélve? Köszi a választ!
Azt gondolom hogy a szakszerviz nem kapkodja el a dolgokat. Holnap ha nem felejtem el rákérdezek náluk a villamossági haveromnál. Ha gondolod csengess meg nehogy elfeledjem. Hátha tud valamit mondani.
A legújabb szériás VW jetta esetében a napfénytető nem zár be, visszanyit mert -gondolom- az erőkorlátozás úgy érzi, hogy megakadt.
Ha kézzel segítek neki akkor becsukódik. Lehet kalibrálni, hogy mekkora erőnél érzékelje úgy, hogy akad vagy ez egy gyárilag fix érték és minden esetben mechanikai hibát jelez?
Az autó 2 hónapos 4000km-rel így tekinthető gyári állapotnak.
szia, bocsi, nem értem ide, kimértük a vezetéket is, a vezeték hibátlan, jel átmegy rajta, vezérlőből egyáltalán nem jön ki áram, multiméterrel megmértük,
ez egy audi a4 b5 átkódolni lehet csak a vezérlőjét:
de kikapcsolva nincs elméletileg a vezérlőmből a kürt, meg akkor miért dobná a hibát... a kód ami eredetileg benne volt 13131, ezt most átállítottam 13163 (ez elméletileg bezárja automatikusan az ajtókat x sebesség felett)
A kérdés az, hogy milyen kábelhez? Ha eredeti akkor a hivatalos weboldalról is letöltheted. Ha meg kamu kábel akkor ahhoz nem jó akár milyen program. (legalábbis én így tudom) Esetleg még használhatod a vcds lite-ot, de az meg teljes értékű progi.
Sziasztok! 2004-es évjáratú AVF motorkódú passaton lehet olyat,hogy bezárom a távirányítóval az autót és felhúzza az ablakokat? A komfort elektronikában nem találtam ilyet,a központi elektronikával meg nem kapcsolódik össze. Lehet ennél a típusnál nem lehetséges.
Előző írásom végén kicsit felcseréltem a sorrendet. Azt akartam kihozni, hogy esetleg nincs megfelelő vákuum és azért nem nyit rendesen az EGR, nem tölt rendesen a turbó. De oda is írtam ez csak fikció.
Azt viszont nagyon remélem, hogy nem terelek senkit zsákutcába. :) Várom a fejleményeket a csőcsere után.
A 700mg értéket 3. sebesség fokozatban 3000 fordulatnál kaptam ahogy korábban is írtam, a mérést vcds-el 003 és 011 mérőcsoporttal végeztem.
A légtömegmérő ha nem hozzá való akkor elárulnád, hogy te milyen típust találtál azért érdekes én is és gcsaba4 is ugyanazt találtuk sőt a bárdiban is ezt adták úgy hogy nem én kértem ezt a típust hanem ezt dopta a gép én csak annyit mondtam az eladónak, hogy bosch legyen.
A turbó tesztet a vcds-ben a basic settings-el csináltam "Ott a vákuumcső rajta, azon keresztül lényegesen egyszerűbb tesztelni. 550-600mbar (g) vákuumra teljesen be kell húzza a geot" ha akad a geometria bármennyi vákuum lehet akkor sem fogja koppig felhúzni az a vákuum meg mekkora azt nem tudom mert nincs vákuummérőm ezért próbálnám a turbó karját kézzel mozgatni, hogy felmegy-e az ütköző csavarig.
A passathoz és a vcds-hez biztos nem értek azért is kérdezek a megfelelő fórumban van egy nissan patrolom idáig azt szereltem elég jó eredménnyel annál volt olyan, hogy ha sokat járt a motor alacsony fordulaton bekormolódott a geometria és akadt ott viszont egyből láttam a turbónyomás mérőn, hogy nem megy fel a nyomás.
"Nem kötözködni akarok, de szerintem a légtömegmérő az bele való."
Én sem, és nem szokásom hasraütésből beírogatni. Még akkor rákerestem, és ahhoz a Passathoz, abban az évjáratban, ahhoz a motorkódhoz nem említik ezt a légtömegmérőt.
"így szerintem inkább az lehet, hogy valami miatt nem működik a kipufogógáz visszavezetés"
Nem lehetetlen, hogy zárva marad, de hogy alapjáraton ennyit mutat az önmagában nem jelent semmit.
Inkább abból indultam ki, hogy "fordulaton felmegy 700mg/löketre". Bár azóta sem sikerült megtudni, hogy ez milyen körülmények között volt ennyi. Ha a megfelelő metódus alapján nézte, akkor nagyon kevés. Ha ilyenkor a turbónyomás megfelelő, És a MAP szenzor is valóságot mutat, akkor gyaníthatóan nem odavaló az a MAF.
"Az is eszembe jutott, ha már a turbó se az igazi meg az EGR se nyit rendesen akkor simán lehet, hogy szökik a vákuum."
Már bocs, de ez szamárság. Milyen vákuum szökne ettől?
Nekem az jön le, hogy mindkettőtöknek igen kevés a hozzáértése mind a diagot, mind a motor működését tekintve, így egyre jobban zsákutcába terelitek egymást.
Nem kötözködni akarok, de szerintem a légtömegmérő az bele való. Az ESItronicba ellenőriztem neki.
A tömeg értékei hasonlítanak az én vakolt motorom értékeihez, így szerintem inkább az lehet, hogy valami miatt nem működik a kipufogógáz visszavezetés. (Az is eszembe jutott, ha már a turbó se az igazi meg az EGR se nyit rendesen akkor simán lehet, hogy szökik a vákuum. Persze ez csak találgatás, de talán érdemes lehet azt is ellenőrizni.)
És felesleges is leszedni. Ott a vákuumcső rajta, azon keresztül lényegesen egyszerűbb tesztelni. 550-600mbar (g) vákuumra teljesen be kell húzza a geot. Ha elengeded a vákuumot, koppig ki kell nyílnia.
"lehet kapni viszonylag olcsón szilikoncsövet."
Az a vákuumot is bírja? Egyszerűbb kétrétegű résolajcsövet venni hozzá.
A légtömegmérővel kapcsolatban továbbra is az a véleményem, amit korábban is írtam.
Ha tölt a turbó, akkor mekkora a nyomás a rendszerben? 1,4barnak kellene lennie amit a program 2400 mbar-al ír ki. (Ha nem tölt akkor mennyi?)
És úgy érted, hogy azért több a beáramló légtömeg, mert folyamatosan tölt a turbód? Nézted már kiszerelt légtömegmérővel? Lehet úgy is meg kéne nézned. Nekem a nyomásmérő plusz töltő levegő hőmérséklet mérő volt nem belevaló. Kiszereltem és úgy néztem rajta értéket programmal. Ugye a légköri nyomást és a hőmérsékletet kellett volna mutatnia, de nem. Több volt a nyomás és több volt a hőmérséklet is. Vettem egy hozzá valót és megoldotta a gondot.
A légtömegmérő témában nem jutottam előrébb viszont van egy hibakódom p1550 ami kb. 2500 fordulat felett jelentkezik mint sok más embernél is. Csináltam a vcds-el tesztet és olyan mintha a turbó rudazat nem mozogna a teljes tartományban holnap ha lesz időm megpróbálom leszedni a vákuum szabályzó rudazatot és megmozgatom a turbó karját viszont ahogy néztem nem egyszerű hozzáférni a seger gyűrűhöz. Lehet a légtömegmérő is azért mutat többet mert a turbó nem nyit-zár kellőképp. Jövő héten cserélem a vákuum csöveket is ha valakit érdekel solymáron a PEMÜ-nél lehet kapni viszonylag olcsón szilikoncsövet.
Nem a Te hibád, gyalázatos a fordítás. :( A népek azt hiszik, ha ismerik az irodalmi angolt, akkor tudnak műszaki szövegeket is fordítani. Ritkán jön össze, így tele vannak az ilyen fordítások sületlenségekkel.
"valamelyik nap a szenzor kiszedésével (de a kábelt nem húztam le róla) engedtem le a hűtővizet."
Azt meg hogyan? A szenzor majdnem a hűtőtér tetején van. Ott akkor lehet leengedni a vizet, ha felfordítod az autót. ??
Akkor bocsánat. Ez volt az első amit találtam. Viszont megint kérnék egy kis segítséget. A műszercsoport dobott egy P1654 hibakódot. neten rákerestem és a hűtővíz szenzor hibát dobta fel rá. Na most valamelyik nap a szenzor kiszedésével (de a kábelt nem húztam le róla) engedtem le a hűtővizet. Elképzelhető, hogy emiatt jött elő ez a hibakód vagy totál rossz helyen keresgélek? A kocsi Passat B5.5 1.9PDTDI AVF motorkóddal. Köszi.
Talán az lehet az oka, hogy rossz az alábbi leírás.
Jobb gombot nyomod, gyújtás rá, amikor megjelenik a service felirat elengeded a gombot és órajárás irányában elfordítod a bal gombot, amíg törlődik a kijelző. Gyújtást leveszed.
Bocs, de nem. Ha neten rákeresel a cserélt eszközökre (plussz tedd hozzá, hogy pinout) nem dobja ki a kiosztást? Így az is kiderülne, (amit 409 említett) hogy azonos e a két modul vezetékezése.
holnap vagy hétvégén tudom megnézni ezzel a progival, akartam még próbalámpával megnézni a vezetéket, hogy hátha az van elszakadva, de elég gyanús hogy közvetlen a csere után nem ment.
Nem tudsz véletlenül kapcsolási rajzot, vagy vezeték kiosztás, hogy melyik a sziréna vezetéke, mi vezérli (hátha egy relé) és onnan menne másik vezeték ilyenekre gondolok.
Így van. Valószínű a program és a kábel nem kompatibilis egymással. Szerintem próbáld meg a Lite verzióval amit direkt az ilyen kínai kábelekhez készítettek. Ezzel lehet menni fog és legalább a TEK se megy majd hozzád. VCDS Lite
Te tudod, én nem húzogatnám az oroszlán bajszát. Talán itt mesélte valaki, hogy egy szaros keréktárcsa embléma miatt cibáltak meg valakit, sok 10e ft-jába lett a végén.
Jöhetnek, én már reggel 5-6-kor nem vagyok itthon általában :-)
Nem én csinálom, nem én forgalmazom, csak jó helyről vettem. Itt találnak egy kábelt saját használatra, sőt még azt sem, mert nálam van az autóban.
Vannak szervizes barátaim, nekik természetesen eredeti van, de saját használtra kicsit sokallom az eredeti HGJ árát, hogy főleg egy darab egy milliós autóhoz használom. Az eredeti az autó 20%-a!!!
M.Jocó-nak egy ide berakott log file alapján már sikerült kilőnie az interfészt, 5 perc bosszúságot okozót vele, mert TeamViewer-en keresztül ennyi idő volt a javítás az eladó által. Nem ebay-röl vettem, lenyomozhatatlan. Ciprusi offshore cég, Sesel szigetek-i bankszámla, és egy harmadik országból jött postával. (most már tuti jön a TEK!)
De azzal mindenki tisztában lehet, hogy előbőre járnak nett sötét oldalán, mint a fejlesztők.
(Már van publikus javító csomag a kilőt interfészekre is!)
Van egy Magyarországból rendelt halót 15.7-es verzióm (azt vihetik), ha lesz egy kis időm, akkor kipróbálom a renoválást.
ezt már megtaláltam én is, de ott is se irnak tuttit csak vagy ez vagy az vaagy ezaz. A Bosch-s ismerős azt mondta ha lemegy a teszt a kapcsolórol akkor az jó.
Az ilyen olcsó klón kábelek nem működnek a rendes vcds programmal, csak azzal amit hozzá adnak. Viszont a csatolódat ki tudja nyírni az etedeti program. A magyar verzió csak az itthon 2x áron eladott csatolóval működik.
Köszönöm! Bátorkodtam letölteni a VCDS-HGJ-17.8.0 verziót (ezt találtam neten a legfrissebbnek..),de ez meg nem látja az interfészt valamiért... :/ A portot hiába probálom beállítani semmi... A programot amit kaptam hozzá probáltam rendszergazdába is futtatni,de semmi változás annál sem. A codes.dat fájlt nem tudja olvasni továbbra sem... Valaki probált már ezzel a régebbi programmal szervizt nullázni esetleg?
Egyszer úgy csináltam amikor elfelejtette az összes kulcsát, hogy az alul említett valamelyik ki tudta olvasni a pin(?) kódot, majd azt írtam login kódnak a VCDS-ben.
Itt most az a kérdés, hogy működik-e ez így más kulcsokkal is,amik bontóból jönnének a zárakkal.
Köszönöm,megpróbálom majd rendszergazdában. Honnan tudnék esetleg letölteni valami újabb programot hozzá? Irták hozzá,hogy ne használjam más programmal mert tönkre teheti...ezért érdekelne olyan ami tuti jó! :)
Futtasd rendszergazdába és akkor nem lesz ez a hiba. Viszont azt nem tudom, hogy ezzel a progival lehet e a szervizintervallumokat nullázni. Van amúgy gombnyomkodós nullázás is. Az nem jöhet szóba?
A napokban vásároltam egy VAG_COM 409.1-es diagnosztikai kábelt. Fel is telepítettem ahogy a leírás szerint kell,csatlakozik is az automra (VW Passat 2000évj 1.9PDTDI 116LE),de nem tudom az olajcsere szervizt sem nullázni vele.Körbe néztem már rengeteg youtube-os videot,de sehol nem találom a programban a szerviz nullázásokat. Induláskor kiír valami hibát a program,nem tudom ehhez van-e köze!? Hol találnék valami értelmes leírást hozzá? Lefényképeztem mit ír ki és a programomat is.
Csináltam egy videót, hogy nálam hogy működik. Nekem 12 a verziószáma a programnak. A 208 az elég régi, a lite-ot azt nem ismerem. Valószínű, hogy ez a beállítás a hibakódjaidat nem oldja majd meg, de szerintem érdemes lehet ránézni.
Youtube link Valami ilyesmit kellene keresned. Az a baj, hogy más VCDS verziószám és máris másképp néz ki a felület (neked melyik verzió van?). Mielőtt elállítanál bármit is, csinálj róla egy fényképet, hogy vissza tudd állítani ha szükséges. A hibakód lehet azért is mert mondjuk érzékelte, hogy kicserélted, esetleg benne maradt a régi kocsiból, próbáltad kitörölni? Ha igen akkor következő alkalommal visszajött? Az is lehet, hogy össze kell párosítani a többi cuccal, de vannak itt okosabbak majd ők megmondják ha így van.
egy kis segítséget kaphatok hozzá, progim van hozzá, de hogy hol tudom ki be kapcsolni? esetleg youtube link ha van, de addig keresgélek, cska akkor azt nem értem, miért dobja a hibát, ha ki lenne kapcsolva benne.
Nos az ESI is ezt hozza: 0 281 002 216. Viszont ránéztem az én gépemre, ami AVF motorkódú, de szerintem ez most lényegtelen. Alapjáraton 406.7 a MAF értéke, de nekem azért, mert le van vakolva az EGR (már így vettem). Az EGR 84.5%. Én úgy tudom, hogy alapjáraton van nyitva a szelep és ha terhelés éri vagy túlmelegszik a motor akkor van zárva. Ebből nekem az jön le, hogy igaza lesz a többieknek és nem nyit a szeleped. Esetleg mérj még rá a csatlakozóra, hogy az 5V referencia feszültség az tényleg 5V e.
Szia, a motorkód AJM az elsawin vagy az etos is ezt a típust írta viszont ami benne volt az F 00C 2G2 027
Cam aro: folyamatosan néztem alapjárattól, nulláról gyorsítottam 3. ba 3000 fordulatig ahogy a vcds írja, de csináltam log fájlt is ott is látszik. Az egr-t nemrég takarítottam ki.
Nekem alapból nem szólt a duda riasztózáskor. A komfort modulba állítottam be, hogy szóljon ha lezárom. Esetleg nézz rá, hogy nálad mit ír ki jelenleg. Próbáld ki majd vissza kapcsolni. (Passat B5.5)
Mióta központi zár modult cseréltem (d-ről c-re azt hiszem) nem szól a kürt amikor bezárom vagy kinyitom távirányítóval a kocsit, se akkor amikor riasztana.
Ezeket a hibakódokat dobta, valaki tudna ebben segíteni? A furcsa az egészbe, hogy korábban szólt a kürt amikor zártam nyitottam kulccsal az autót.
2 Hibakódot talált: 01366 - Opened via Crash Signal 35-00 - 01134 - Alarm Horn (H12) 49-00 - No Communications
Annyit kiderítettem hogy a dudának nincs semmi, baja, szeritetek mi lehet a gond? programozási beállítás?
Az mitől lehet, hogy az új maf szenzor sokkal nagyobb jelet ad már alapjáraton is mint az előírt 250 helyett 400-440 és fordulatra felmegy 700-ig passat 1.9 pdtdi 115le. A maf elvileg belevaló Bosch 0281 002 216 egr nincs levakolva a fogyasztás jó 5-5,5l
segítséget kérnék adott egy Skoda Octavia kombi 1.6 1Z5 BSE motorkód amiben sajnos elszált a tempomat kiolvastatam bosch KTS560nal a hiba kódot és P1569 - Menetsebesség szab.kezelőegysége - Nem elfogadható jel
-t ír ki. A kapcsoló ellenőrzésnél simán lement szóval nem a kapcsoló ludas mi lehet a probléma?
Előfordulhat, hogy rossz vagy nyitott helyzetben megszorult a szelep. Olcsóbb volt lezárni, mint cserélni/javítani. Innen nem lehet megmondani, hogy konkrétan mi a hiba. lehet a VCDS-el is nézegetni, de szerintem egyszerűbb megnézni, hogy mi a hibája, nem egy ördöngős szerkezet.
Kiszedtem az előző tulaj által berakott EGR vakolást a kocsimból, de sajnos rosszat tettem vele. 1500as fordulatnál és alatta dadog a motor és füstös, büdös kipufogó gáz jön a kocsiból. Alapjáraton egy ideig megy rendesen majd mintha le akarna állni aztán vissza normális fordulatra utána újra a leállás közeli állapot és ezt ismételgeti. Ezek szerint vagy rossz valami az EGR rendszeremnél (esetleg van még valami mók benne) vagy bele van nyúlva az ECU programjába. VCDS-el lehet ezt valahogy vizsgálni? (2001 Passat B5.5 1.9PDTDI AVF motorkód. A vakolást inkább visszaraktam, mert ez a rángatás nem hiszem, hogy jót tesz a motornak, kettős tömegűnek.)
Ez a tábla nem Alhambra-é. ?? Legalábbis nem az Mk2-é. Ha PD és motoros a csappantyú, akkor az 2.0PD kell legyen, az meg Mk2. A V157 az nem biztosíték, hanem maga az csappantyú. Nincs külön biztosítéka. Ha az a biztosíték kimegy amelyikről a tápot kapja, akkor megáll a motor is.
Sikerült vennem egy olyan autót amiben nem működött az ESP illetve a tempomat. Az ESP nem ad életjelet sem a gomb nem világít ha megnyomom, se a műszerfalon nem világít a visszajelző lámpa. A tempomat kar gombjait érzékeli az ECU (VCDS-el nézve), sőt el is tárolja a sebességet, de mikor szeretnék arra a sebességre gyorsítani vele, akkor csak egy határozottat húz a kocsi kb fél másodpercig aztán leesik az orra és nem gyorsul tovább.
Szellőző rendszerben van néhány hiba, az gondolom mindegy ebből a szempontból.
A motorműködéssel összefüggésben ez a hiba volt csak: P1540 Sebességjel túl magas.
A műszerfalon működik a sebességmérő órám tisztességesen, nem ugrált a mutató, nem volt vele semmi baj mióta nálam a kocsi.
VCDS-el próbáltunk kormány szögállás kalibrációt csinálni, mutatta szépen a program a kormányszöget ahogy tekergettük, de mikor kérte a program, hogy induljunk el, akkor nem érzékelte a program, hogy haladunk. A kormánytekergetést továbbra is kijelezte, de nem sikerült így a kalibrációt megcsinálni.
Az autó egy 2001.09 havi Ford Galaxy 1.9 PDTDI AUY.
ESP oldalirányú gyorsulásérzékelőt cseréltünk, az nem oldotta meg a problémát.
A tulaj elmondása szerint, a turbo hiba előtt sem volt olyan mint egy vele azonos teljesítményű 116Le passat. Ma délelőtt kipróbálta és azt mondta,hogy így ment eddig is.
Tulaj hozott rá egy gyári felujítottat, meg egy coolert. Azt mondja mielőtt eltört a turbo tengely akkor sem ment jobban mint amennyire most. Ezek szerint eddig is úgy járt vele, hogy nem volt rendes turbo nyomás amit ő észre sem vett csak gépen látni,hogy késik az érték. Remélem minnél hamarább meglesz a hiba. Neked is köszönöm.
Én ezt a tesztet futtattam annó és kerestem a lyukat a vákuum csövön. Kicsit mozgott nekem is a vákuumdob, de az nem volt elég, hogy felpörögjön a turbó. Esetleg próbálj rásegíteni kézzel. Ha elindul a turbó azt hallani fogod.
Vákum van a csőben, mozgatja a geometriát is. Kevés lenne a vákum és nem annyit húzna a turbonál. Akkor ahonnan a vákumot kapja lehet ott a baj. Eddig is köszönöm.
Passat 1999-évjárat AJM Motorkód, Turbó tengely törés plusz lyukas intercooler. Minden kész és nincsen turbó nyomás, létezhet,hogy rossz a vákumszelep. Az autóban hibakód nincsen, vákumcsövek átnézve kicserélve. Ha elektromos hiba lenne csak kéne hibát tárolnia. Valaki járt már így előre is köszönöm.
Köszönöm! Kipróbáltam amit tanácsoltál. Ami tisztán látszik a diagramból, az az, hogy még mindig nem szedtem ki a vakolást az EGR-ből és hogy ha elkezdem neki taposni akkor visszaveszi az EGR-t. Viszont még csak városi forgalomban néztem meg, de hétvégén kimegyek valami elhagyatott útra és odalépek neki kicsit jobban. Szerintem ott jobban előjön a dolog és értékelhetőbb lesz. Majd beszámolok a fejleményekről.
Az engine oldalon measuring blokknál 011 group. Ezt loggoltattam a progival utána excelbe csináltam diagrammot. Van a Specified, azaz a kívánt érték és az Actual, azaz a pillanatnyi érték. Mértem sima forgalomba és mértem a tanácsolt módon is. Negyedikbe 1500 fordulatról padlógáz. Nagyjából fedte egymást a két diagramm. A tetején volt kicsi hullámzás a tényleges értéknek. Nem volt szép sima.
1.9PDTDI Passat B5.5 AVF motorkód 2000fordulat/percnél kicsit megtorpan. Néztem vcds-el turbónyomás karakterisztikát ami szerintem jó volt (követte a tényleges a szükségest). Esetleg valakinek valami ötlet, hogy mit vizsgálhatnék meg, hogy kiderüljön, hogy mitől van a torpanás? Köszi előre is.
Bocs ha rosszúl írtam. 2db érzékelő lett cserélve, egy 2 vetetékes,és egy 4 vezetékes. A 2-érzékelő közzűl valamelyik nem oda való lenne ezek szerint. Mielőtt jó volt a hőfokmutató nem ment a szivattyú, most méri a vízhőfokot megy a szivattyú. Akkor muszáj lesz keresgetni így akkor nem jó.
Köszi, gondoltam én is rá és amíg válaszra vártam, átforrasztottam az összes nem smd alkatrészt, semmi eredmény. Végül úgy néz ki, megoldódott az immo -> Adaptation -> 00 -> Save -> gyújtás le 15 másodpercre metódussal. Indul, nem dob hibát. Csak el ne kiabáljam. :-)
Van egy Audi A4 B5 (1.6 benzin ADP) '97-es autóm. Egy ideje néha villogtatja, néha nem az immo hibajelzőt. Ennek ellenére eddig indult rendesen, de tegnap egyszercsak nem. A jelenség: beindul és le is áll (egyértelmű immo tiltás). A tároló "01177 - engine control unit 65-10 - unauthorized - intermittent" hibát dob törlés és indítási kísérlet után. Ezt csinálja az összes kulccsal. Ellenőriztem a kulcsérzékelőt, nem szakadt és nem kontakthibásak a csatlakozók sem, akku feltöltve. Lenne valaki Vác környékén, aki házhoz jönne és emberi áron meggyógyítaná?
Ezt dekódolni kellene, mert ebben a formában értelmetlen. (mi az a szívócső előmelegítő???)
Két esetet tudok elképzelni. Vagy felcseréltetek két csatlakozót, vagy az keringetőszivattyú termokapcsolóját cseréltétek nem egy nem ahhoz valóra. A keringető állandó áramról működik, így nem is fog megállni a gyújtás levételére, ha a kapcsolója zárva van.
Sziasztok! Transporter 1.9TD ABL motorkód. A műszerfalon nem volt jó a vízhőfok jelző,cserélve lett egy vízhőfok érzékelő és egy hőkapcsoló szívócső előmelegítő érzékelő. Azóta a vízcsőben lévő szivattyú megyen benne még akkor is amikor kulcs nincs az autóban. Valaki ilyennel találkozott? Választ köszönöm.
Annyit tudok mondani ez ügyben, hogy én ebay-en rendeltem kínai vackot (csak hobby célra) és az angol. Viszont azt a pár dolgot amit én nézegettem, nem volt nehéz megtanulni. Rengeteg videó van a neten a program használatáról. (Igaz ahhoz is kell némi angol tudás, de a google fordító csodákra képes.)
Az lenne a kérdésem, hogy a VCDS progit magyarul honnan lenne érdemes beszerezni? OLyan kéne, ami működik rendesen, és nem demo verzió. Persze nem a gyári százezresre gondoltam:)) Az Ebay tele van vele, de nem tudom, azok milyen nyelven vannak, és müxenek e rendesen? A válasz jöhet privátban is.
Nem rég lettem tulajdonosa egy 2000es évjáratú Seat Leonnak 1.6 SR.
A kérdésem az, hogy ebben már volt check engine visszajelző? Ha ráadom a gyújtást akkor nem jelenik meg a visszajelző, viszont vag commal tesztelve az órákat benne van és világít is.
Utángyártott kínai, de eddig nem volt semmi gond hibakódot tudtam vele olvasni.Most pedig nem tudom párosítani a számítógépet az autóval egyik portot sem ismeri fel.
Ha eredeti lenne, nem lenne ez a szarakodás. Biztosan az a helyzet hogy valami tizenhét évnél fiatalabb autót akar diagnosztizálni egy kövület KKL kábellel.
És kínai utángyártott vagy eredeti? Soros portos vagy USB? Mit ír a Windows eszközkezelője? Van az eszközkezelőben felkiáltójel a kábel mellett? Milyen programot használsz? Mi a verziója? VAG-COM options-ba a teszt mit mond?
Nekem az a problémám, hogy nem tudok rácsatlakozni az autóban lévő portra,ebben az az érdekes, hogy ez eddig sikerült és minden változás nélkül most csak nem sikerül.Kérlek sgítsetek.
A vag-com, az alább is írt 409.1-es verzióig működik ezzel a csatolóval. Addig szoftverkódos volt a program és a csatoló egy mezei szabványos eszköz, amire sokan írtak szoftvereket. Ennél magasabb számú vag-com már hardverkódos, így csak a saját csatolójával működik. Ma már VCDS a neve.
Ezek a pár dolláros kínai eszközök ahogy a panaszokat látom, vagy működnek, vagy nem.
Sziasztok.! Van egy vcds programom meg egy vag kkl kábelem.! Rátettem a gépre meg az autora (passat b5) és azt írja hogy port ok, interfész nem talált.!
Szokás szerint hibás a magyar fordítás, ez eredetiben Steering Angle Sensor, azaz kormány helyzet (szög) jeladó. Önmagában nem szokott lenni, van hozzá kiegészítő információ is, ami a hiba jellegére utal. De, minden valószínűség szerint az lesz a gond, amit mica-r is ír, hogy nincs középen a kormány.
Ha beállítják, bizonyára kell a jeladónak egy alaphelyzet tanítás is.
Az egy sima 9 pin D-SUB csati, a hagyományos soros port is ilyen. Sok lábon lehet K-vonal, az Opel, a Fiat, a VW több K-vonalat is használt amit vagy átkapcsolgattak vagy multiplexerrel elektronikusan oldották meg az átkapcsolást. Az a csatlakozó tehát nem az autóhoz csatlakozó (SAE J1962) dugó.
Én a rajzról csak a hetes pint néztem le, ami a te rajzodon hármasnak van jelölve. Akárhogy keresem mindig csak 7esre hozza a k-line-t. Hármasra Vendor option-t írnak. Talán a te rajzod se jó?
Én is most kaptam meg a soros kábelemet (ebay, kína) és nálam sem működött. Mivel olcsó volt és nem volt mit vesztenem szétfaragtam. A K-line pinhez nem csatlakozott vezeték így tudtam, hogy ezzel kb semmit nem érek. Egy kapcsolási rajzot alaposabban tanulmányozva kiderült, hogy egy egyszerű szintillesztőről van szó. Régen a nokia telók is használtak ilyen mbus-os megoldást, sőt rádiókat is programoztam ilyen kütyüvel. Így előszedtem a régi adatkábelemet és azzal ment simán a programozás. Igaz én VDSPRO-t használtam, de ha a TOOL is Kline-on kommunikál akkor lehet Nálad is ez a gond. Linkelem a kapcsolási rajzot.
Vettem egy K/L kábelt, de sehogy nem csatlakozik vwtool a passathoz. Egy régi laptoppal próbálom csak egy egér és a soros kábel van bedugva mind a 4 porton kipróbáltam amit a vwtool felkínál, de nem ismeri fel az autót. Az eszközkezelőben a com1-et mutatja, de átállítottam 2,3,4-re is és semmi. Van valakinek ötlete mi lehet a gond.
Jobban bele gondolva nem volt az még üzemmeleg, mert bár a víz volt már 90 fokos, de az olaj tutti nem. A többi megvolt. 1 perc már eltelt az indítás óta és minden fogyasztó (kivétel a rádió) le volt kapcsolva.
Értem. Akkor végül is most a C-s van benne ami meg is hozta a várt eredményt. Jelenleg a nyomást is jól mutatja és a hőmérséklet is jó. (Előzőekben azt el is felejtettem írni, hogy a töltő levegő hőmérsékletére is nagyobb értéket hozott.) Így gondolom a motor is "örül", hogy tényleg a Diesel cycle map szerint dolgozik. (Bár nem tudom mennyit jelent pár száz milibár eltérés vagy 10-20 Celsius fok.)
C végűn melyiket érted? Sajna én csak a BOSCH számozásokat ismerem. Amúgy bementem a boltba és megvettem a 401es végűt, mert az ESI Tronic is azt dobta ki na meg a kollégának is az van gyárilag az AVF motorba. Ami érdekes volt, hogy a Unixba nem ezt akarták adni.
Akkor legalább próbára kellene keríteni egy C végűt a B végű helyett. De szerintem, ezek egyforma jelet kellene adjanak, a különbség annyi, hogy a C-s tovább képes mérni. De most, erre azért nem esküszöm. :)
Hátha ez segítség. A 989mbar légköri nyomásra az ECU 1250 körüli értéket adott. Hogy a többi nyomásértékre mit mérhetett azt nem tudom. Az is lehet, hogy volt olyan pont a karakterisztikán mikor valós érték jött ki.
VCDS-be meg lehet valahogy nézni, hogy belenyúltak e egy 1.9PDTDI AVF motorkódú ECU-ba?
Azért érdekelne a dolog, mert nem rég vettem a kocsit és le van vakolva az EGR amit szeretnék megszüntetni plusz a töltő levegő nyomás érzékelő se az ami gyárilag benne kéne legyen (0281002401 helyett 0281002399) így alapból rossz nyomásértéket közöl az ECUval. Nem tudom, hogy valami "okosság" van az autóban vagy csak egyszerűen rossz típust raktak bele.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől van egy 99'-es B5 1.9 pdtdi passatom milyen kábelt kellene vennem , hogy a vwtools progival tudjam használni pc-n.
Passat 2004-es AVF motorkód olyan gondom lenne, hogy Cd-t nem tudjuk kivenni. Eject gomb nyomásra egy pittyegés, valami trükk a kiszedésre létezikm mint az 5-ös golfhoz?
Rendeltem VAG-COM 12.12-es kábelt az Octaviamhoz. Egyik kollegám azt mondta, hogy a rossz nyelvek szerint az utángyárott kábelek elronthatják az autót. Abban az esetben ha csak csatlakoztatom a kábelt, de semmit sem kódolok át az autóban, tényleg lehetséges hogy, tönkremegy az autó?