Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Úgy gondolom hogy egy chip tuning nem egy olyan nagy tuning hogy félnem keljen a motor miatt. Chip nélkül is szét lehet hajtani az autót . Tud akkor valaki segíteni hogy kivel csináltassam meg ill ki foglalkozik evel ?
Megoldódott a fűtés problámám!:)))
Valóban a biztosíték volt a hibás! Csak azert csapott be, mert 2 hete elment a hatso világításom és akkor is ez a biztosíték volt a ludas! Kicsit meg is olvadt! Akkor ki is cseréltem a biztit, ma meg "csak" annyi volt a baja h nem érintkezett rendesen! Kicsit megcsiszoltam a biztosíték táblán levő csatiját es mostmár jól működik!maga a biztosítékon semmi nem látszott, teljesen jó volt ezért is szivatott meg!
Nem gondoltam volna h egy biztosíték felel a klimaér a fűtőmotorért meg a hatso vilagitásért!
(Persze mielőtt kiderült h a hópelyhes biztosítékot jobban vizsgáljam át, azelőtt direktre kötöttem a fűtőmotort!) Úgyhogy "fölöslegesen" fűtőmotorig lebontottam az elejét!:))
Ez így nem állja meg a helyét,a 20 vt-ben több potenciál van,ugyanakkor a 16vt-hez a sarki fűszeresnél is lehet venni alkatrészt olcsón.
Egyébként egy 10x éves autót motorikusan 'húzni' nagy bátorság,hiszen erre az időre elfáradnak az alkatrészek,kivéve,ha becsületesen meg lesz építve,és még úgy se biztos,hogy bírni fogja.
Hello! Ablaktörlőd működik? Van egy relé a kormány alatti bizotsítéktáblán, az felel azért ha indítozól addig leállítja az ablaktörlőt meg a fűtőmotort...Nálam ez volt anno a hiba :)
Nyilván ez a te dolgod - ha felvállalod a pluszrizikót - ami ezzel jár - és lesz anyagi lehetőséged/kedved költeni rá, ha esetleg szétmegy, akkor hajrá ;)! Én csupán tapasztalatokat mondtam, mert véleményt, tapasztalatot kérdeztél..
Egyébként az egyik ismerős osztrák excoupés-nak pl egy évig húzta csak a vadiúj turboja a tuning mellett, ráadásul főtengelycsapágyas is lett a végére az amúgy 120e Km-es autója.
Ha úgy elindult, mázlid van mert nem égett le. Én már kettőt cseréltem...egy bizosíték sem ment tönkre. Nincs biztosíték neki. A "klímarendszeré" a hópelyhes.
Na megtört az átok, csak elindult a fűtő motor, külső áram rasegitessel! Valahol lennie kell egy biztositeknak ami huncutkodik!
Szerintetek?! Valami ötlet h hol lehet?!
Olyan gondom lenne h elment a kocsimba a fűtés! Mielőtt leállítottam azelőtt fújt rendesen, miután bevásárloltam, elindítottam a kocsit és semmi fűtés!
Az összes biztosíték átnézve, mind jó!
Valakinek valami ötlete?! Most elkezdtem lebontani a kocsit h hozzáférjek a fűtő motorhoz!
Valaki járt már így?!
Sajnos tapasztalatból tudom,hogy a csipptuning nem teljeskörű,hanem tömegcikk. Két teljesen egyforma autónál is lehet motorüzembe eltérés,és lehet hogy míg az egyik jól megy,viszonylag jól is fogyaszt,addig a másik ua. a csippel nem akar menni.
Nem is olyan régen megjöttek az 'ezres' siemensek a tengeren túlról,és nekiálltuk felprogramozni a kocsi.Nem kis idő,mire részterhelésen és hidegindításnál tökéletesen fog működni.A tél és a közelgő államvizsga miatt inkább tavasszal fogom megcsinálni,és a maximumot fogja remémyeim szerint teljesíteni. A motorblokk még ua!
De nagyon ellene vagytok a chiptuningnak ! Összebeszéltetek talán ? Elhiszem hogy nem bírja sokáig a nagy teljesítményt plusz az álatkodást de majd meglátjuk. Ritkán használnám ki a nagy teljesítményt. Olyan helyen dolgozom ahol szinte minden féle vas megtalálható vékony lemeztől a 15cm ig ill minden féle hegesztő avi is plazma vágó eszterga cnc is , csőhajlitógép csővek 1m átmérőig,hőkezelés (edzés) ,isotop anyagvizsgálat ,saváló ill rozsdamentes csövek is vannak ,homokszorás stb. Van itt minden ha bajom lesz. Az autón felújított turbó ill hengerfej van így remélem bírni fogja . Ezen belül még autószerelők is vannak cégen belül.
Kswturbo autója bordó kombi volt, chiptuningos, de az 2.0 16VT volt - ami még egy fokkal egyszerűbb eset alkatrész szempontjából.
Persze mindenkinek szíve joga chiptuningolni az autóját - a 2.4 JTD-knél pl tudtommal több ex-Cartársam autójában is sokáig birta/birja vele - a 2.0 20vt-nél viszont kétszer meggondolnám.. A 2.0 20v, a 2.4 20v és a 2.0 20vt azonos blokkot használnak sok hasonló alkatrésszel és már az én ex-kappám 2.4es motorja esetében is kifejezetten sok széthullásos esetről tudok, a 20vt esetében pedig még többről.
Őszintén szólva nem tudok elképzelni olyan szitut, amihez nem lenne elég egy gyári alap ménes-létszám, hacsak nem szeretsz versenyezni komoly, nagyerős vasak ellen.BMS még nem szólt hozzá, de leírta már számtalanszor:először azon kell lenni, hogy összetereld a szétszaladt lovakat, aztán esetleg lehet agyalni a továbbtenyésztésen.De szerintem aki 300lóra vágyik ,annak lenne jobb választás, persze soxoros pénzért...
Félre ne érts, nem tartom szentségtörésnek egy Kappa tuningolását, csak szerintem nem a legjobb alany hozzá.
"Néha a megtartás is kompromisszumokkal jár. Egy, nyáron a belvárosban 424-es mozdonyt játszó, maga alá forró víztócsát folyató - sok néző előtt, naná, olasz primadonna :) -, padlógázra autópályán több száz méteres vastag fehér kondenzcsíkot húzó, egy liter azonnali olaj-utántöltést kívánó, megmagyarázhatatlanul magas alapjáratú, menet közben olaj- és hűtőfolyadék-szagúvá váló autót nehéz szívből szeretni...
Magnifico most az elhasználódás jeleit mutatja (olajevő turbó, szivárgó klímacső, menet közben gépszagok az utastérben, a nyáron felforró hűtőfolyadék stb.) amúgy megvan, gurul becsülettel.
Magnifico motorja betérdelt, a héten megpróbálom megjavíttatni, de attól tartok, Tapolcának részünkről annyi. Ember tervez... :( "