Keresés

Részletes keresés

M.VIII Creative Commons License 2007.07.06 0 0 4957
Hali!  Már akkor volt szergej? :)) 1907-ben? :)))) (bocsi...biztos elírtad)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (4951)
RhB Creative Commons License 2007.07.06 0 0 4955
Nyilván a mínusz egyes pályaszámú elő-prototípus volt... :-))))))) Ez még gőzzel működött...
Előzmény: 2761 017 (4953)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.06 0 0 4954
Az olyan gyorsan ment, hogy még én sem láttam. Viszont a benne szereplő gőzöst Csongrádon tavaly ősszel fotóztam.
Előzmény: Törölt nick (4952)
2761 017 Creative Commons License 2007.07.06 0 0 4953
"Az 1907 10 11-én történt balesetről mutatott felvételeket."
"A legelején hányas Szergej volt?"
Nocsak, mik ki nem derülnek... :)
Előzmény: Törölt nick (4952)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.06 0 0 4951
Látta vki ma délben az RTL klubon a XXI. Század című műsort???
Az 1907 10 11-én történt balesetről mutatott felvételeket.
Spidermans Friend Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4950
A wiki azt írja: "two trains passing each other threw sparks", tehát két találkozó vonat vetett szikrát. Pedig ha "gáz van", akkor elég egy vonat is, hogy belobbantsa, nem?

Szerintem ez a technológialopásos dolog túl durva, hogy igaz legyen, de ki tudja...

Kösz az infót, és én is bocs az OFFért, de nem tudtam, hol kérdezzem.
Előzmény: manhattani (4949)
manhattani Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4949

Kering erről a balesetről néhány szóbeszéd.

 

A gázvezeték nem csak szivárgott, hanem az eltört csővezetékbe gázt töltő szivattyú próbálta növelni a nyomást, és a gáz ömlött. Ennek pedig az volt az oka, hogy a amik megúnták, hogy az elvtársak lopják a technológiájukat, beépítettek egy-több folyamatirányítási hibát és a technológiát lophatóvá tették. Ezért próbálta meg a szivattyúállomás növelni a nyomást a törött csőbe.

 

A levegőnél nehezebb gáz megtöltött egy medencét, és abba futott bele a vonat. Ekkor már el sem lehetett volna kerülni a szerencsétlenséget. A tűz alatt nagy távolságra is majdnem nappali világosság támadt.

 

Na, én meg OFFolok itt jól, mert nem igazán vasúti baleset, és igazán nem magyar...

Előzmény: m65 (4948)
m65 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4948
Az ufa-i balesettel kapcsolatban azt olvastam, hogy a vonat egy szivárgó gázvezeték mellett ment, és talán fékezéskor a szikrák meggyújtották a szivárgó elegyet és gyors tüz ütött ki a vonaton.A sors végzete, hogy szemben érkezett egy másik személky, ennek tudható be asok áldozat-..
Sabee Gigant Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4947
Szamarát tosszantott a vonat

 

Abaújszántó - Az abaúji városon keresztülhaladó, Szerencs – Hidasnémeti vasútvonalon történt baleset kedd délelőtt.

<!-- var ord=Math.round(Math.random()*100000000); document.write(''); //-->

A helyszínen megtudtuk, a településen Kis Állomásként ismert megálló közelében egy zsákutca választja el a vasúti pályától a lakóházakat. Ezek egyikének udvaráról tolatott ki Lada Szamarájával egy hölgy. A manőver során az autó farrésze megközelítette a töltést, és a Hidasnémeti irányából érkező vonat ezt eltalálta. Szerencse a balesetben, hogy személyi sérülés nem történt, és az autóban sem keletkezett jelentős kár. A helyszínelést a Tállyai Rendőrőrs munkatársai végezték, ebben az időszakban állt a vonalon a vasúti közlekedés.

 

http://www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-ZEMPLEN/cikk/szamarat-tosszantott-a-vonat/cn/news-20070703-11300211

gbor128 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4946
Sziasztok!
Bárdos Imre "Sajnos megtörtént" c. könyvéhez hogyan lehet hozzájutni? Egy jó régi hozzászólásban olvastam róla itt.
Infós Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4945

"A nagy könyv szerint (...)"

Lesz még tél, jó lesz az a könyv. :)

De pontosan milyen könyv is ez?

 

"Veled ilyen kérdésben nem fogadok, mert tuti vesztenék."

Köszönöm a bizalmat.

 

Szóval D55/D70 biztosítóberendezésnél:

Váltóállítás szigetelés kikapcsolással

Két gombos, két ütemű kezelés

A SZIGETELÉS KIKAPCSOLÁS véletlen benyomást gátló szerkezettel és számlálóval ellátott nyomógombbal, mint közös nyomógombbal és a váltó egyéni nyomógombjával, mint egyéni nyomógombbal történik. A közös nyomógomb lenyomásakor az ahhoz tartozó számlálószerkezet egyet előre lép, majd egy munkaérintkezőn keresztül zárja az áramkör további útját.

Ezzel a kezeléssel van lehetőség a ténylegesen nem, csak a berendezés által foglaltnak látott kitérő állítására, lett lényen akár a ráfutási szakasz, akár a váltó foglalt. A kezelés előtt a váltó állításával és ellenőrzésével megbízott dolgozó mindig köteles a helyszínen ellenőrizni, hogy a váltó ténylegesen nem foglalt, és felé nem is közeledik jármű*.

A nyomógombok lenyomására majd felengedésére a váltó állítási vezérlést kap. Egyedüli feltétel (a nyomógombok lenyomott helyzetén kívül), hogy a váltó ne legyen lezárva, ugyanis lezárt váltót nem lehet így állítani.

D70-nél mindig, D55-nél pedig az újabb építésű berendezéseknél egy számlálóálláshoz csak egy váltóállítási parancs használható fel, a közös nyomógombot fel kell engedni.

 

Egyedül, ami gondot okozhat, az a számlálóállással való elszámolás. Megakasztani nem lehet (mert egyrészt látszik utólag, másrészről ha nem lép, nem fogja működtetni az áramkör többi részét), visszaléptetni pedig erősen ellenjavallt (régebbi pultokon műszakilag megoldható, az újabbakon azonban (asszem) kilincsmű van beépítve).

 

*: volt valahol egy D55-tel bíró Balaton-parti állomáson egy rendelkező forgalmi szolgálattevő, akinek szórakozása, hobbija volt, hogy a bejáró vonat alatt elkényszerezte a vágányutat, majd a berendezés által foglaltnak érzékelt, azonban a valóságban már nem foglalt kitérőt a SzKi-vel állította. Egyszer mellényúlt, valami siklott vagy borult és visszanézték a számláló-felhasználásokat a Hibaelőjegyzési könyvben. Az ő szolgálataiban feltűen sok volt a KO és a SzKi, ezzel bukott meg.

Előzmény: CKD Kombinát (4944)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4944
A nagy könyv szerint nem lehet.....de most nem ásom elő.
Egyébként - ha nem haragszol - Veled ilyen kérdésben nem fogadok, mert tuti vesztenék.
Előzmény: Infós (4943)
Infós Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4943

"(...), azzal meg nem igazán tudsz aláváltani..."

Fogadunk? :-)

Előzmény: CKD Kombinát (4942)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4942
Azt a váltót amin éppen áll a vonat az állomási Dominoról vezérlik, azzal meg nem igazán tudsz aláváltani...
Szerintem itt valami más disznóság lehetett...
Előzmény: SÜNÖCSKe (4941)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4941
Aláváltottak, vagy megnyílt a váltó?
Előzmény: szv (4939)
V63-017 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4940
Big bada-bumm! :S Jöhetnek Cellbe gyógyulni!
Előzmény: szv (4939)
szv Creative Commons License 2007.07.03 0 0 4939
Tegnap Györ elörendezö(AUDI):

Holdkooros Creative Commons License 2007.07.02 0 0 4938
Szombathely és Pécs között?
Előzmény: Törölt nick (4934)
Infós Creative Commons License 2007.07.02 0 0 4937
Ennyi erővel írhatnák, hogy "Záhony és Sopron között..." :))))
Előzmény: SÜNÖCSKe (4936)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.07.01 0 0 4936

Ezt most találtam a kbsz.hu-n:

 

2007.05.14. Göd és Dunaharaszti állomások között a 2131 sz. vonat elgázolt egy férfit, akit a mentők súlyos sérülésekkel kórházba szállítottak.

 

A jelzett állomások között azért elég sokáig kell menni vonattal... :)))

L45H Creative Commons License 2007.07.01 0 0 4935
Híresek vagyuuuunk :)
Előzmény: exmv (4933)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.01 0 0 4934

Az a Jadran volt.

Előzmény: Holdkooros (4931)
exmv Creative Commons License 2007.07.01 0 0 4933
Vajon hova mutat a KBSZ honlapjának Fórum menüpontja?
Holdkooros Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4932
Vagy a Qrvinus-icce-vonat lett volna? De akkor az is több mint egy órás késésben volt akkor.
Előzmény: Holdkooros (4931)
Holdkooros Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4931
Gyorsvonat ötközött össze személygépkocsival...a Szombathelyről Pécsre tartó vonat nem sokkal fél tizenegy előtt karambolozott a személyautóval.
(http://index.hu/politika/bulvar/vonbal0630/)

Nem sokkal fél tizenegy előtt?????????????????????

A Szomhely-Pécs gyorsvonat menetrendszerint ~ 5 óra 53 perckor halad el GYőrvár mellett...
Előzmény: M41-2314 (4925)
Peti mdmot 3034 Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4930
Az utobbi útátjáróba volt a baleset. :-(

Képek: http://www.langlovagok.hu/html/galeria/825.shtml
Előzmény: V63-017 (4927)
lesifotos Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4929
Ez még Vas megye, nem Zala. Vasi rendőrök helyszíneltek.

A falu Zalaegerszeg felőli legutolsó házánál kell lekanyarodni ehhez az átjáróhoz.

Gyermekhalál a síneken

Előzmény: V63-017 (4927)
Levi12 Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4928
Minden jel arra mutat:-)))
Előzmény: division by zero (4926)
V63-017 Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4927
Ott a közelben, ha jól emlékszem csak az állomás egyik végében van útátjáró. Valamint Győrvár megálló előtt jóval van még egy. Nem tudni melyikben volt a baleset? Az utóbbi útátjáró eléggé veszélyes. A pálya a megállóhely felől íves és egy erdős bevágásbam halad, annak a szélén van az útátjáró. Az utolsó 50-100 méteren lehet látni, hogy van-e valami az átjáróban.
Előzmény: M41-2314 (4925)
division by zero Creative Commons License 2007.06.30 0 0 4926
Hoppá :-) Aláváltás?
Előzmény: Levi12 (4923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!