Keresés

Részletes keresés

munahera Creative Commons License 2018.03.07 0 0 3958

Azért mert megjegyzést teszünk csak a te hibád(nem kell összevissza írni mindent) és nem kell felkapnod a vizet. Felteszed a kérdést a mi részünkről próbálunk segíteni, aztán oda viszed ahova akarod mivel az már nem a mi dolgunk. Ezzel ez a téma lezárva.

Egy kis segítség a Quantum karburátor tisztítására, nézd meg a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=faM2nla4_u4

https://www.youtube.com/watch?v=ArCAivgAyww

Az első videón szereplő karburátort csak kitakarítani kell és cserélni a tömítéseket, nem kell állítani semmit, csak visszaszerelni a helyére.

A másik videón ugyanaz a karburátor egy különbséggel hogy van egy állító csavar rajta, amit takarításkor átfújáskor kicsavarozol, majd ugyanazokat a műveleteket mint az elsőnél elvégzed és a végén visszacsavarozod tökig finoman majd visszatekersz 2-2,5 fordulatot. Ez lenne a "nagyon nehéz"  beállítás.

További jó munkát és sikert.

Előzmény: a.k. (3957)
a.k. Creative Commons License 2018.03.07 0 0 3957

Nyilván azért mert öregem csinálta az szedte szét én akkor házon kívül voltam(dolgoztam) majd mikor kérdem tőle nemrégen mondta hogy mi van benne tudta persze mennyi a töltése ezeknek pontosan nem! A pontosabb adatok engem érdekelnek őt nem persze, de úgylátom elkalandoznak a dolgok egy kicsit így hadjuk az egészet szerintem jobb lesz az úgy mindenkinek! A karburátor meg egyszerű igen persze meglesném ha itt belövi ezt... :) Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítségeket! További szép napot mindenkinek... 

alfi13 Creative Commons License 2018.03.07 0 0 3956

Nem mertem szólni azt hittem hogy csak én nem értem.

 

Előzmény: munahera (3955)
munahera Creative Commons License 2018.03.07 0 0 3955

Furcsa! Ha van nagy szaki a családban, akkor minek kell menni a szervizbe. Vagy ha a másik motort szétszedtétek 2x3-szor hogy nem láttátok hol a töltőtekercs meg a mágnesek? Egy egyszerű karburátorral szaladni a szervizbe? Na mindegy a te dolgod vagy én vagyok nehéz fejű.

Előzmény: a.k. (3953)
a.k. Creative Commons License 2018.03.06 0 0 3954

Na ez gyors volt meglettek a hiányzó darabok is hozzá előkerültek. Így egy gondal kevesebb... :) 

a.k. Creative Commons License 2018.03.06 0 0 3953

A 7 hp már vagy 2-3 szedtük szét és össze gond nem volt belőle nagy szaki van a családban! Gondolom ezzel sem lesz! A karbi beállítása na az kinlódás így azt most elvisszük szervíbe szórakozzanak ők vele. :) Legutobb a nagyobbat is elvittük... Elvitték előlem a cuccot.

Holnap majd leírom az adatait ami kellhet. A lényeg szelep hézagok és egyéb pontos adatok érdekelnének majd ami kellhet...

Alkatrészben elsősorban gyűrű kellene ami jó minőség. azt honnan tudok rendelni majd? A többi annyira nem lényeges milyen tömítések és egyebek... Még nagy vadászatot tartok majd a hiányzó elemekért persze... :) Bár a végén szerintem az lesz, hogy mindegy csak egybe legyen azt tegye a dolgát kinézet annyira nem lényeg. Bár a levegő szűrő fedelét nem lesz egyszerű lekoppintani ha nem találok... :) 

Előzmény: munahera (3952)
munahera Creative Commons License 2018.03.06 0 0 3952

Magyarul csak használati utasítást találsz. Azokra a beállításokat és tűréseket, amikor a motort szereled egy helyen nem találod publikálva, csak esetleg ha megveszed a Briggs által kiadott javítási és szerelési könyvét az is angolul van. De mivel azért vagyunk itt, hogy önzetlenül segítsünk egymásnak, írd meg milyen adatok érdekelnek, de ne feledd közölni a Mode és Tipe számát.

Amit a jó minőségi alkatrészről tudni kell, hogy általában itthon kaphatóak általában Kinai, Taiwan stb. utángyártottak. Eredeti Briggs alkatrész már eltűnőben van, lehetne a kereskedőnek importálni külföldről, de akkor nem lenne nagy nyeresége rajta. Még a tavaly volt a Profikisgép.hu-nek Briggs és Tecumseh alkatrész listája amiben feltüntette az eredeti gyári alkatrészt, de sajnos megszüntette. Úgyhogy marad csak az EBAY vagy Amazon ahonnan tudsz rendelni, de nem a mi fizetésünkre szabták az árakat plusz még rájön a szállítás, áfa és a vám ha meghalad egy bizonyos összeget(talán 40 dollár).

Széttermelni úgy ahogy sikerült, de jól összerakni az igazi siker. Murphy tőrvéne szerint: Bármely készülék összeszerelése után maradék alkatrészek kerülnek elő és a borítólemez meghúzása után derül ki, hogy kifelejtettél valamit.

Apropó megvetted a múltkor megmutatott Briss Quantum 55 motort. Mert valaki már elvitte.    

Előzmény: a.k. (3951)
a.k. Creative Commons License 2018.03.06 0 0 3951

Érdeklsőni szeretnék a Robix 56 briggs quantum xm 55 motorjához nincs valakinek valami leírás magyarul? Ilyenek érdekelnének szelep hézagnak mekkorának kell lenni és egyéb baállítási finomságok és egyéb szerelési javaslatok. + hol kapok hozzá normális minőségű alktrészeket(lehetőleg eredetit itthon)? Gyűrűzni biztosan kell azt is hol kapnék atom jó minőségűt itthon? Köszönöm a segítséget előre is! 

Széttermeltük, de vannak gondok így alkatrész fog kelleni... 

munahera Creative Commons License 2018.03.06 0 0 3950

Abban igaza van a HEGYIFARKAS fórumtársnak, hogy az új az jobb mint a használt. Csak fogórészt itt is lehet érdeklődni:

https://www.boda.hu/

A keresés mezőbe beíród simán Briggs és kiad két forgótekercset, csak érdeklődni kell érte.

Előzmény: Turóczi elvtárs (3947)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.05 0 0 3949

Itt újak vannak: de lehet hogy van csak forgórész is.

http://www.kukolyvill.hu/onindito-john-deere-am122337/p58963

Előzmény: Turóczi elvtárs (3947)
munahera Creative Commons License 2018.03.05 0 0 3948
Előzmény: Turóczi elvtárs (3947)
Turóczi elvtárs Creative Commons License 2018.03.05 0 0 3947

Van valakinek eladó működő önindítója 11 LE-s motorhoz?

Sajnos zárlatos lett a foigórészem.

cncés Creative Commons License 2018.03.03 0 0 3946

Köszi. Megnéztem, de sajnos az enyém másfajta.

Keresek tovább.

Előzmény: jános 55 (3943)
munahera Creative Commons License 2018.03.03 0 0 3945

Látom még nem kaptál választ kérdésedre. Egy lehetséges ok, hogy nem írtad milyen motorról van szó, Tecumseh vagy Briggs-ről, mivel mind a kettőnek van I/C sorozata. És jó lenne közölni a Model és Tipe számát, amit valahol a burkolaton megtalálsz.

Előzmény: Dezs74 (3932)
Füli1975 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 3944

Azért finoman megkérdezném: miért döntöttél a munkaakku mellett?

 

Indítóakksi :

Rövid időre nagyon nagy indítóáramot tud leadni, de csak kevés ideig.( ezért kell az indítások közt pihentetni )

Viszont lehet elég nagy árammal tölteni.

 

Munkaakksi:

Hosszú ideig azonos ampert képes leadni .( elektromos kerékpárok)

Nem bírja a nagy áramú töltést.

Szerintem az indításhoz nem megfelelő.

Előzmény: a.k. (3940)
jános 55 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 3943

Az agroinform oldalon látszatra egy ilyet árulnak asztallal. Van telefonszám is. Hátha az eladó készséges lesz és segít, mi, hogy van felszerelve. Egy telefont megér.

Előzmény: cncés (3929)
a.k. Creative Commons License 2018.03.01 0 0 3942

Igen azon már túl van(volt). Hónolása volt most jó erőben van nem is eszi az olajat egyáltalán(csak a gyűrűt szokta szeretni :) ), de mint eddig nem hiszem sokáig így lesz ez... Na majd elválik persze... :) Az bizttos mondták szervízben egyszer, hogy ez nem egyedüli eset, hogy eszi azt mondták rá sokkal járnak így sajnos gyengék a gyűrűk... 

Előzmény: munahera (3941)
munahera Creative Commons License 2018.03.01 0 0 3941

Az nem biztos, hogy mindig a gyűrű a hibás. Mindig megemlítem, minőségi és előírt olajat kell használni és időben lecserélni. Biztos a henger is kopott vagyis már nem alapméretes 2-3 gyűrűzés után, ezért hiába teszel rá új alapméretes gyűrűket. Ilyenkor szokták honolni vagy felfúrni, perselyezni és javítóméretes dugattyút meg gyűrűt beletenni Abban igazad van, hogy ezek az utángyártott gyűrűk gyengébbek és így is elég drágák, de ha megnézed egy eredeti gyári árát akkor észreveszed hogy 3-4-szeresébe kerül. Nem csak a gyűrű miatt fogyhat az olajod. Meg kell nézni a szelepszár kotyogását a szelepvezetőben is. Mivel a szívó szelepnél ha nagyobb a kopás (van amelyiken van szímering is)

ott szívásnál olajat is felszív és elégeti, amit nem fogsz észrevenni mert nem füstöl mint a kopott gyűrűknél.

A 14V-ot 3600 ford/perc-nél mérik a leírás(3-ik kép) szerint

Előzmény: a.k. (3940)
a.k. Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3940

Igen töltő tekercses mint kiderült. Telefonos segítség révén. 2x vagy 3x volt már gyűrűzve. Embertelen amilyen hamar elkopik a gyűrű benne pár szezon és enni kezdi az olyaj nem gyengén... Nincs gondolom anyag minőség a gyűrűben. Egyszer rámértem régebben a töltésre mikor aksi volt benne 13,4-13,5V körül mértem. Most extrém nagy aksival ment elmult két éve egy 33A munka akksival ezzel tekerte hűségesen az biztos ilyen gondja nem volt eddig előtte 2 aksit megvett viszonylag gyorsan... :) Majd méricskélek ismét egyet. Remélem kiderül miért hagy ki a gyujtása, idegesítő volt benne egyre jobban...

Előzmény: munahera (3939)
munahera Creative Commons License 2018.02.28 0 1 3939

A model és a tipe után ilyennel van felszerelve:A kettő közül valamelyik, de változik még hogy milyen évben szerelték. Innen kell kibogarászni és összehasonlítani azzal ami rajta van. Azért nem látod hol van mivel a lenkerék alatt van az álló tekercs és a mágnesek a lenkerék belső részén. Működéskor 14V-ot kell mérni úgy ahogy írta Füli1975Egy kis mérési segítség:

Előzmény: a.k. (3937)
Füli1975 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3938

A melegen leállás :  lehet a gyújtáshézag rossz beállítása ( én már küzdöttem vele)

 

A töltés: töltőtekercs》 fesszabályzó 》 akku

1, Járó motornál az akkut leveszed és kb 14v egyen.

Ha nincs akkor:

2, A fesszabályzó előtt kellene mérni ( ha van delej akkor a fesszabályzó halott)

Ha töltőtekercset cserélsz utána ismételt mérés az akkunál.

Sok sikert :)

 

 

Előzmény: a.k. (3933)
a.k. Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3937

Jó Quantum projekt persze nem sürgős ilyen árak mellett rákokányolunk valami kupát azt annyi. A levegőszűrőnek szintén valamit oda kokányolunk ha kell. Annó még ment a haver aztán az szabályzóját nem tudta beállítani azt rá is hagyta valahol megvannak a darabjai de eddig nem került elő. Na majd lesz vele valami. Nyilván széttermelés lesz előtte. De ezek már biztosan hiányoznak róla... :) Az biztos ha másik motort lesz belőle az van itt ismerősnek eladó tökéletes üzemképes, de az utolsó sorba marad több lom nem kell. De 10000 az jó lenne az kellene... :) 

A 7Hp adatai amit kérdeztél: Modell 170707 Type 5637 01. 

 

Előzmény: munahera (3935)
a.k. Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3936

Utánna fogok járni ilyenre nem is gondoltam még... Tavaly kezdte el az előtti szezonban semmi baja nem volt még... Ha az a gyenge akkor azt lehet cserélni?

Előzmény: Nobody1 (3934)
munahera Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3935

Egyelőre csak a Quantum -ról.

Mielőtt megvennéd e három darab alkatrészt, jó lenne szétszedni darabokra a meglévő motort, hogy biztos legyél javítható-e még(gondolok itt a hengerre, dugattyúra és hajtókarra). Ha mindent jónak találsz a tűréshatáron bejül akkor érdemes beinvesztálni. Mert igazából ha darabonként veszed meg és ahol kapható nagyon húzós árat kérnek érte. Például itt:

http://www.vatera.hu/briggs-quantum-berantoszerkezet-2597824973.html

http://www.vatera.hu/briggs-quantum-uzemanyagtank-2597824859.html

Ez csak két darab és nincsenek meg még a csavarok a felfogásához ami között van különleges csavar is. Időnként megjelenik a Jófogáson is egy ipse (Csornáról) hogy motor bontodik, de nem ajánlom mivel a felét sem küldi el a kért dolgoknak és úszik a lové.

Én inkább ajánlom hogy vegyél egy egész használt, működő vagy nem működő motort ami egészben van és marad még donor alkatrészed is.

Itt a jófogáson mutatok egyet:

https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Briggs_funyiro___rotacios_motor_76487950.htm

és ha észreveszed a fenti két darab árából kapsz egy teljes motort, még talán működik is.

Előzmény: a.k. (3933)
Nobody1 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3934

Nem lehet, hogy ennek az "ősrégi" motornak a lendkerekén elgyengült már a mágnes? Melegen - hasonlóan a mágneskapcsolós (kattogós) Weller forrasztópákához - még sokkal gyengébb lesz a mágneses hatás és ezért hagy ki majd áll le a motor? Erre utal a nem "valami acélos" töltés is...

Ha valahol be lehet nyúlni (természetesen álló motornál!) egy csavarhúzóval érdemes lenne hidegen és melegen is ellenőrizni, mennyire rántja magához a csavarhúzót az a bizonyos mágnes, mielőtt trafó/ka/t vennél.

Előzmény: a.k. (3933)
a.k. Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3933

Na igen itt jönnek a bajok. :) Fogalamam sincs hova dugták el rajta a töltő tekercset az biztos kihagy a gyujtás meg a töltése sem valami acélos. A számát leírom még ma és visszatérek ide szaktanácsadásért! Nem is tudtam ennyi fajtával csinálták ezeket...

Quantum motorról a felső burkolata a motoron kellene tankal együtt meg a levegőszűrőnek is van valami fedele gondolom az is kellene. Így került ide ezek nincsenek rajta. Ajándék ló volt így nem nézem a fogát... :) Valaki ha bontana esetleg és ezek meglennének egy árajánlatot szivesen olvasnék! 

Előzmény: munahera (3930)
Dezs74 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3932

Ezt elfelejtettem beleírni. A motor 14.5 lóerős. I/C  kivitel.

Előzmény: Dezs74 (3931)
Dezs74 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3931

Sziasztok!

 

Keresnék egy alkatrész, de nem találtam, pedig jó pár oldalt végig néztem már.

Vettem nemrégiben egy fűnyíró traktort, elvileg felújított motorral, ami igaz is volt, de nekem fura volt, hogy az oldala olajsaras... és az is, hogy nem volt benne légszűrő, ezért én széthúztam a blokkot és ekkor láttam, hogy a vezérműtengely röpsúly darabokban volt. A volt tulaj nem tud róla semmit, mert egy emberke vágta vele Neki bérbe a füvet. Azt mondta, a felújítás után 5 üzemórát működött a motor (látszik is belűről). Le is szállította nekem, és azt mondta foglalkozni kell vele. Nekem ez nem gond, viszont nem találok alkatrészt.

Teszek fel róla képet. Ha tud valaki segíteni, azt nagyon megköszönöm. Esetleg ha valaki javított már ilyet, akkor tanácsokat is elfogadok, én ettől kisebb lóerős motorokat javítottam (Briggs motorból....).

munahera Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3930

Első sorban jó lenne tudni milyen töltő tekercs van rajta, mivel több fajta van van. Ha megkeresed valahol a burkolaton a Mode és Tipe számát akkor lehet be azonosítani  milyent tett rá a gyártó, mivel van 0,5A-től felfelé sok típus. Valahol a fórumban, ha jól emlékszem még volt ez a hiba valakinek. Olvass vissza hátha megtalálod. De biztos vannak fórumtársak akik tudnak segíteni.

A briggs Quantum 55 motornál milyen alkatrészről lenne szó?

Előzmény: a.k. (3928)
cncés Creative Commons License 2018.02.28 0 0 3929

Arról érdeklődöm, hogy nincs valakinek HAKO fűnyírótraktor vágóasztal felfogatásáról valami jól használható rajz vagy fotó?

Használtan vettem alkatrészekben és nem tudok rájönni hogyan kell felfogatni, lehet, hogy alkatrész is hiányzik.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!