Keresés

Részletes keresés

Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20242

Belevágtam a kukába! Fogok itt kínlódni vele.

 

Tudnátok valami páramérőt, mely egy két napon belül meg lehet kapni, és megbízható, pontos... ami nektek bevált?

Chik Fan Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20241

Akkor tisztázódott, a páraszenzor is a vezeték végén van.
Való igaz, nem szereti a vizet. A száradáskor kicsapódó só módosítja a szenzor munkapontját. Desztillált víz, majd óvatos szárazra törölés talán segíthet....

Ha a hőmérő rész is és a páramérő rész is meggárgyult, gyanús lehet a mellékelt két elem.

Ha már jelentősen merültek, amiatt jelezhet hülyeségeket a kütyüd.
 Meg tudod mérni az elemeket? Ha 1,3 V alatt vannak, csere!

Más ötletem per pillanat nincs.

Előzmény: Boldogtojas (20235)
juhosttt Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20240

Nekem is van ilyen szabályzóm. Én is sokat mókoltam vele ám... Tettem vízbe, meg nedves rongyba tekertem, stb stb. Sőt vmit bűvöltem is vele, amitől úgy tudtam h tönkre ment a páraérzékelője.

Na ezért a szekrénybe került kb 1 évre

 

Most elővettem mert kellett a hőmérő tudása am am működik.

Meglepődve láttam, hogy a páramérője gyanúsan jól mér... Betettem az analóg jól mérő páramérőt és közel (pár% elétéréssel) jól mért a digi is.

 

 

Amit javaslok:

Ne tedd vízbe, gőzbe és egyéb olyan közegbe, ahol lecsapódhat a pára és folyadékként a szenzorra jut. (szóval a 80-90%-os pára nem gond de felette már picit igen)

Tiszta, nem szöszölős anyaggal töröld por és egyéb szennyeződéstől mentesre.

Hagyd pihenni kicsit elem nélkül.

Majd próbáld meg újra.

Nem mondom hogy 1 nap alatt, de 2-3 nap szekrénybe elzárás TALÁN segíthet. Egyéb vajákolást nem érdemes rajta kezdeni. 

 

Továbbá ilyen cuccból kapásból 2-3at érdemes rendelni, hisz ez kínai...

Előzmény: Boldogtojas (20239)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20239

A kép atom friss, a páramérő meg vadi új.

Előzmény: etilalkohol (20237)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20238

Ha a madzagon lévő páramérő bigyóra lehelek folyamatosan, felugrik 62%-ra, majd abbahagyva a lihegést, kb. fél perc alatt vissza csúszik 10-14%ra.

Előzmény: Boldogtojas (20236)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20237

Akkor a szenzor végében a páramérő is és ha friss a kép, akkor korrózió nem látszik rajta, így megúszhatta... ellenben többet ne mártsd vízbe! Továbbra is kérdés, hogy mitől mér hülyeségeket...

Előzmény: Boldogtojas (20235)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20236

Beraktam a dobozt is, a madzagot is, meg a két bigyós végét is a keltetőbe. 5 perc után kivettem és semmi. 14rol felment 17re.

Előzmény: Boldogtojas (20235)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20235

Na én fújkodok, köpködök is  a dobozkába Chikfan, de nem mozdul el a pára... Szétszedtem a dobozkát...

 

Mit kell lógatni hova madzagon? :/

Előzmény: japipapi (20234)
japipapi Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20234

Szia Druszám!

Tökéletesen igazad van. A pára szenzort a dobozba van. A hőmérő szonda madzagon lóg, hát persze hogy csalónak tűnik. 15 % pára már jó a szárító gépnek is! :-))))) (szobába vedelném a sört)

Már volt téma, hogy ki kell szedni a házból és madzagon kell belógatni pára szenzort. Valamikor én is tettem fel külső ilyen szenzort, filléres téma. Nekem olyan van, (volt) hogy külső-belső hőt is mért, a pára a dobozba volt. Kiszedtem és belógattam. Lényeges eltérést nem nagyon okozott, hisz a párához + - 5-10 % változást szoktunk belőni. Tavaly használtam  liba neveléshez a külső hő szenzort, de mire észrevettem a libák (szép fényes volt) lezabálták. :-) 

 

Előzmény: Chik Fan (20230)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20233

Ha oda:


 

belefújsz, változik a pára érték?

Előzmény: Boldogtojas (20231)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20232

Üdv, szerintem ha a páraszenzor is a végében van, akkor az tuti nem szereti a vizet és lehet már tönkre is ment tőle.. :(

Előzmény: Boldogtojas (20231)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20231

Annyi tuti, hogy most 13% páratartalmat mutat a szobában. :/ Mikor vízben mértem a pontosságát egy lázmérővel, akkor a lázas 38fokot míg a kínais meg 56ot. Az érzékelője veszi az adást, de rosszul. A pára felugrik ugyan 99re ha vízbe nyomom, de aztán megint újból rosszat mutat. Fogalmam sincs.

Előzmény: Chik Fan (20230)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20230

Szia!

Nem lehet, az csap be, hogy esetleg nem a vezeték végén a hőmérővel együtt, hanem a készülékházban helyezték el a páraérzékelőt?

A hátlapon látok 3 téglalap alakú nyílást. Gyanús ez nekem!
 Ha közelről rálehelsz, megtudhatod, hol érzékeli a párát.
Jó hogy írtad! Most szándékozok hasonló kütyüt rendelni. Ha igazam van, keresnem kell egy olyat, aminek az érzékelői egy helyen, a vezeték végén vannak elhelyezve.

Előzmény: Boldogtojas (20229)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20229

Sziasztok. Jelentkezem újból. Sok volt sajna a vérgyűrűs, 20drb. Ez biztosan a tárolásnak tudható be, mivel volt olyan nap is, mikor nem forgattam, mozgattam meg őket, meg volt ami 8-9 napos volt. De jelenleg 25drb megvan 1hét után. Mozognak benne az embriók, a hiányzó helyeket meg kipótítottam új tojikkal. Lesz bujtató is, így megtudom oldani a máskor dátumos keléseket. Jelenleg ez a szitu.

Viszont a páramérővel bajban vagyok, mivel amit küldtek chajnából, az katasztrófa. Ahogy korábbi hszmben is írtam, hogy defektes értékeket mutat.

Ezt vettem konkrétan:

http://www.ebay.com/itm/310862173111#

 

A leírásban az volt, hogy elem nincs mellékelve, és közben volt a zacseszban kettő. Lehet, hogy valaki ezt visszaküldte, hogy nem jó, nem tudom. De miképp lehetnbe erre rendelni szenzort, vagy mit lehet vele csinálni, hogy normálisan működjön, vagy ajánlani tudtok valamit, ami általatok is nagyon bevált páramérő és óccsó. Előre is kösz válaszaitokat.

efraim77 Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20228

én már négyet rendeltem darabonként és nem volt vám rajta:)

én úgy tudom pont ha többet rendelsz akkor van vám +áfa egy összeg határ felett..:)

Előzmény: japipapi (20222)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20227

A digi lázmérő hőszenzoráról tudható valami? Lehet az van spécin kalibrálva és akkor egy külső kütyühüz lehetne illeszteni...

Van egy olcó kínai pára és hőmérőm aminek a hőfoka alacsonyabbat mutat, a pára az pontos, megpróbálom párhuzamosítani hátha nem tolja el a páraértéket...

Előzmény: Chik Fan (20214)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20226

Ebből miért nem tudnak 5x vagy 10x csomagot harmad ill. féláron - utólag számolva van itthon már vagy 8 darab... mindig van mit szabályozni vele, annyira univerzális...

Előzmény: japipapi (20222)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20225

Csapat(ó:)munka, kölcsönhőmérővel... genetikai vizsgálatot még nem tervezek :D:D:D

Előzmény: Chik Fan (20221)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20224

Már megjött, márciusban lesz egyéves... Lehet a lázmérő volt a ludas :D:D:D

Előzmény: japipapi (20219)
japipapi Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20223

:-)))))))))

 

Előzmény: Chik Fan (20221)
japipapi Creative Commons License 2015.03.03 0 0 20222
Előzmény: Chik Fan (20220)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20221

Csak dolgoztak a projecten, hőmérőzés címén! :-)))

Előzmény: japipapi (20219)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20220

Szia, Druszám!

Nekem nem kellett kalibrálnom. Atom pontos a lázmérőimhez! Van egy kombinált külső-belső hőmérő + páramérőm. Az, 1 tizeddel mér kevesebbet. Nem piszkálom, így veszett.

A 700 forintos kici-ócó tért el 4-5 tizedet, de azt is beállítottam a csatasorba.
Most én is rendelek majd még ilyen kütyüt, többet is. Nem tudom hány darabot, a lényeg, ha jól hallottam, hogy ne haladja meg a 40 dollárt, mert a fölött vámköteles.

Nem ez fogja szabályozni a hőfokot, csak vész esetén kapcsolja ki a fűtést. Egyébként alapból csak szimpla hőmérőként funkcionál majd.
A rendelési hely linkje érdekelne, mert akkor van esély, hogy nekem is megérkezik.!

(Nem találtam meg, hogy honnan rendeltem az elsőt.)

Előzmény: japipapi (20218)
japipapi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20219

Csak nem jön a harmadik? :-)))))))))))))))))

 

Előzmény: etilalkohol (20213)
japipapi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20218

Szia Druszám!

Éppen, nem rég megérkezett ez a kütyü,   elég pontosan dolgozik. Be lehet állítani az alsó- felső értékeket. (tegnap fordítgattam a kínaiak rossz angolságukat) Pillanatok alatt kijelzi a változást. Én is saját magamon kalibráltam egy 2 perces lázmérővel. Egy 7 A-os kis aksival játszottam. :-) Igaz, nem egy eü. eszköz, de felnőttnek megfelelően pontos állapotot ad. :-) 

Előzmény: Chik Fan (20214)
japipapi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20217

Sikerült hibáznom, bocsánat:

Min=Mint

tul=túl

"=2

Előzmény: japipapi (20216)
japipapi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20216

Szia!

Persze, tudom. Akkor rakom be a tyúkféle tojásokat, amikor a liba 11 napos és a kacsa 7 napos. Ekkor már közel azonos az igény minden tekintettben. Min írtam sokszor, nem szoktam tul variálni a keltetést, a hőt közép értékre állítom, 37,4 - 37.5 °C -ra. A pára most két napig -a lúd miatt- 70-75 %, holnap visszaveszem 55-60 %-ra, " nap múlva ismét emelem 70 %-ra -egy napra- és vissza 60 %-ra. Ez marad így a keltetési időszak utolsó 2 napjára. Forgatok 2 óránként nappal, -általában éjfélig-  éjszaka akkor, amikor felébredek. Sajnos már nem vagyok jó alvó, így legalább háromszor forgatok. Tudod a "vízművem" felébreszt! :-))))))

 

Előzmény: juhosttt (20212)
japipapi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20215

Szia Pista!

Igen, várhatóan március 31-én kelnek a csibék. A biztonság kedvéért még ráteszek 5 napot, mert a kacsák képesek átverni. Az igazság az, hogy a magyar kacsa és a néma kacsa tojás között még nem nagyom tudom felismerni. Tudom, hogy kacsa, de hogy miféle? No, ez miatt lehet a +5 nap. 

Majd küldök egy emilkét akkor, ill. hívlak, szóban jobb lesz megbeszélni. Addig is, köszi.

Előzmény: fürj999 (20209)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20214

Szia!

Sajnos túl sokat nem tehetünk! A mérés elve, módszere gyárilag meghatározott. A felhasznált chip-be beleintegrálják ezt a funkciót. Ezt utólag módosítani nem tudjuk.
Egy kicsit automatizálni csak úgy lehetne, ha a mérést indító nyomógomb áramkörét egy időzítő kapcsolás automatikusan mindig újraindítaná. Sajnos végig kell várni egy mérési ciklust. Ráadásul ennek a ciklusnak  is változik az ideje, mert a lázmérő akkor áll le, ha egy bizonyos ideig a mért érték nem változik. Úgy kellene megszabni ezt az időt, hogy a mérés biztosan beleférjen. A ki-, majd visszakapcsolás között viszonylag rövid idő is megfelel.


A buheráról jut eszembe: bátor emberek a kici-ócó hőmérőket utólag is pontosíthatják. Nekem kb. 5 tizedet csalt az egyik példány, felfelé. Többet mutatott a valós értéknél. A szonda ellenállását 100 Ω-al megnövelve (sorosan beiktatva)  pontos lett.

Ne a szonda vezetékét vágjuk el. Kipattintva a panelt, hozzáférhetünk a csatlakozó forrasztási pontokhoz.

Ha kevesebbet jelez ki, ez már kacifántosabb feladat. A szondára párhuzamosan kötött 100kΩ-os, MΩ-os nagyságrendű ellenállással korrigálhatjuk. A pontos értéket trimmerrel beállítva állapíthatjuk meg. Ezt az értéket a trimmeren megmérve a legközelebbi szabvány értékű ellenállással kiváltva véglegesíthetjük a kalibrálást.
Mellékelek egy táblázatot.

Ez, valamint az eltérés mértéke alapján jó közelítéssel akár ki is számolható a szükséges ellenállás érték. A nekünk fontos részt bekereteztem.

Előzmény: fürj999 (20211)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20213

Amikor a kölcsönhőmérőket teszteltem/átlagoltam, akkor az asszonnyal is mérettem testhőt :D:D:D

Előzmény: efraim77 (20210)
juhosttt Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20212

Szvsz a liba-kacsa keverése egyáltalán nem hátrányos, mind2 vízi szárnyas, jobban hasonlít a keltetési igénye, mint egy tyúk-kacsa keltetési igénye.

Előzmény: japipapi (20208)
fürj999 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20211

Szia

Most itt olvasgatom a hőmérő gondokat. Te elektromos ember vagy esetleg az elektromos lázmérőt , nem lehetne megbuherálni, hogy folyamatosan mérjen ?? Mert azok elég pontosak. 

Előzmény: Chik Fan (20205)
efraim77 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20210

:D ahogy mondod én le sem mertem írni hogy múltkor ezt csináltam pont:D...bedugtam a  hónaljamba a sensort meg utána a hőmérőt.:D

lassan már szabályzóval mérem én is a gyerekek lázát:D

Előzmény: etilalkohol (20206)
fürj999 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20209

Szevasz Pista 

Akkor a hónap vége felé kell a fürjtojás ?? Lesz bőven,majd a többit még egyeztetjük.

 

Előzmény: japipapi (20208)
japipapi Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20208

Sziasztok!

Vasárnap ismét beindult a II., (a még izzós, STC 1000-es) keltetőm. liba tojásokkal. Szerdán megy bele a  kacsatojás és jövő héten szerdám pakolom a japi és vegyes hasznosítású tyúk tojásokat. Tudom, sokan nem szeretik a vegyes keltetést, különösen a liba-kacsa keveredést, de nekem eddig még nem okozott gondot. Azért keverem, mert ha külön külön keltetnék, sok lenne a madár, összesen 80-100 db.  Eladásra nem termelek, nekünk bőven elég, hát még az etetés! Március 31-én meglesznek. Azután indítok egy pár fürjet is. Ha tavalyi gyöngyöseim letojnak, keltetek, azután idénre vége.

 

etilalkohol Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20207

"Azaz vegyétek az otthoni hőmérőt" - itt a hőmérő lázmérő lenne.. bocsánat

Előzmény: etilalkohol (20206)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20206

Sziasztok, nem kell ezt bonyolítani... a gyerekek havi szinten lázasak, ezért soxor kell mérnünk (még magunkat is, mert mi is elkapjuk tőlük a nyavajákat:), így nagy bizonyossággal elmondhatom, hogy ha már nincs lázuk, akkor hónaljban 36.5 Celsius fok szokott lenni! Azaz vegyétek az otthoni hőmérőt és szobahőfokon nyugalmi állapotban (pl. fórumozás közben:) mérjetek egyet és ha 36.5 C, akkor a digi hőmérővel is tegyétek meg, így kiderül az mennyit csal...

Még az ugrott be viccesen, hogy a kotlós seggébe kellene dugni kotlás közben hitelesítésre a hőmérőket, gondolom az stabil és dokumentált hőfokot termel :D:D:D

 

Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20205

 Szia!

 

Ez így igaz! Sőt! Pl, a precíziósnak mondott  LM35 szenzor IC esetén, még konstans áram sem kell. A hőmérséklettel arányosan a kimenetén 10 mV/C arányban jelenik meg a mérőfeszültség. Pl. 37,8 C esetén 378 mV.
DE! Gyárilag a specifikációban 0,5 C van megadva esetleges méréshiba értéknek. (Szerintem a PT100 sem adna pontosabb eredményt) Ehhez hozzáadódhat a voltmérő esetleges méréshibája.

Nem ragozom! Ide is etalon kellene, hogy tudjuk ténylegesen mennyit csal esetleg ez a fajta összeállítás.
 A másik kérdés, honnan vegyen pl. egy asztalos egy - ide megfelelő pontosságú -feszültségmérőt?
Egy háztartásban a lázmérő mégiscsak gyakoribb! Ha a precíziós szenzor 5 tizedet csalhat, mi is elfogadhatjuk a lázmérőnk esetleges néhány tized fokos pontatlanságát. Ha tekintetbe vesszük, hogy méréskor csak felfelé tud haladni a higanyszál, a leírt melegvizes módszerrel elfogadható pontossággal kalibrálhatunk velük. Fatyú barátunk is sikeresen boldogult vele.

Minden mérési módszer óhatatlanul magában foglal bizonyos mértékű pontatlanságot. A kérdés csak az, elfogadható a mértéke, vagy sem!

Törekedni kell a lehető legpontosabb eredményre, de keltetőgépről van szó, nem az OMH -nak dolgozunk!

Előzmény: vidékipupák (20202)
efraim77 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20204

nekem már elég a  90%-os kelési arány amiben segít lázmérő is én már nem bonyolítom meg annyira:)

de egyetértek veletek csak egyszerűen nincs mindenre még időm,:)  6 hónapja folyamatosan keltettek ősz óta sikeresen:)

Előzmény: Chik Fan (20194)
efraim77 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20203

:D de én azért használom a  lázmérőt pont mert megmutatja mennyi volt a  max. nekem erre jó...és ebben bízok..igaz nem a pillanatnyi érték kell hanem már ha beállt a  hőegyensúly akkor lássam mennyi volt a MAX (ha ez megyezik a szabályzónak beállított max értékkel akkor ok. elvégezte a dolgát .....másra nem de control kiegészítőnek nekem bevált...ezt mutatja a keltetési arányom is:D

Nem kell ezt annyira túl bonyolítani:D épp most kell ki kb. 200 madaram ma:D

 

Tehát  a lényeg szerintem: jó a lázmérő DE nem mindegy mire...:D

Előzmény: vidékipupák (20196)
vidékipupák Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20202

A legegyszerűbb megvalósítás hasonlóan egy multiméterhez az, hogy nagyon kis áramot (mA) kapcsolunk az ellenállás hőmérőnkre, mely olyan kicsi, hogy melegítő hatása elhanyagolható a környezethez képest. Ezzel egy mérhető, néhány 100mV-os nagyságrendű jelet kapunk.

Előzmény: vidékipupák (20201)
vidékipupák Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20201

Lineáris, de rosszul írtam az ellenállás változást, ezt egy erősítővel be lehet állítani, hogy 1C fok 1mV legyen.

Előzmény: vidékipupák (20200)
vidékipupák Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20200

Ez nem vita, csak vélemény és tapasztalat.

Én 0,1 fokos laborhőmérővel ellenőriztem a könyökhőmérőmet és gyakorlatilag egyforma volt. A lázmérő azért sem alkalmas, mert csak felfelé megy, lefelé csak ha lerázzuk. Egyszerűen megoldható az ellenőrzés egy Pt100 ellenállással. Ráadunk áramgenerátorból 1mA áramot és mérjük a feszültséget négyvezetékes kapcsolásban. A Pt100 nagyon pontos és lineáris, tehát 0C fokon 100mV feszültség van rajta 1 mA áramnál. 37,8 C fokon 37,8mV. Ezt nyugodtan vehetjük etalonnak. Én Pt100-al is ellenőriztem, az is 0,1 fokon belül volt.

Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20199

Tudom, könyökhőmérő!!
Ezek viszont egymással sincsenek köszönő viszonyban.

Legalább akkora a szórásuk, mint a lázmérőknek.

Előzmény: Chik Fan (20198)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20198

Sziasztok!

Arról megy a vita, amiben jó részt egyetértünk.
Én sem tanácsolom, és sohasem tanácsoltam a keltetőgépben folyamatos kontrollhoz lázmérőt használni!
Mivel az olcsó hőmérők, hőfokszabályzók sokat tévedhetnek, ezek pontosságának az ellenőrzésére, etalonnak javaslom a jobbfajta lázmérő(k)et. De amint írtam, trükközni kell, ha jól akarjuk csinálni.
Kerestem a neten, de nem találtam precíz, tizedfokos beosztással labor hőmérőt.

1 fokos skálával többet is, de tizedfokosat nem. Lehet, én nem voltam elég kitartó.

fürj999 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20197

Szia

Igen, már sokszor mondtuk, hogy a lázmérő, CSAK A MAXIMUMOT, mutatja visszafelé nem megy azt le kell rázni, hogy a higany lemenjen, vagy a digitálisnál nullázni kell. 

De nem a tojás és a hőmérő tömegét kell mérni, hanem a levegő hőmérsékletét. Igen nagyon jól írad. Amíg a tojás hidegebb addig a hőlengés nagyobb, ahogy a tojás melegszik egyre kisebb a hőlengés ezért a szabályzót a keltetendő hőmérsékletére  kell állítani, ha a tojás átveszi azt akkor igazítani, de nem mindig tekergetni a szabályzó.

A digitális mérők szenzoráról finoman le szoktam törni a védőburkolatot és akkor a hőmérő még érzékenyebb lesz. Mert, csak az ellenálást kell melegíteni a levegőnek. 

Persze, ha a párologtatóból is elfogy a víz egyből magasabb lesz a hőmérséklet. vagy fordítva, ha túl magas a páratartalom akkor viszont kisebb lesz. 

Előzmény: vidékipupák (20196)
vidékipupák Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20196

Itt már többen említettük, hogy a lázmérő nem alkalmas a keltetőgép mérésére, mert mindig a maximumot méri. Ha van egy hőlengés, felmegy 40 fokra és ott is marad. Honnan lehet tudni, hogy mekkora a pillanatnyi hőmérséklet? Miután a lázmérő tömege jóval kisebb, mint a tojásé, ezért az gyorsabban felveszi a környezeti hőmérsékletet. Lehet, hogy mire a tojás átmelegszik, már nem lesz 40 fok, viszont a lázmérő azt mutatja, erre visszaveszed a hőfokot, az meg alacsony lesz. Ne használj lázmérőt.

Előzmény: efraim77 (20191)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20195

Szia!

A gyakorlatban sok mindentől, de leginkább a szigetelés minőségétől  függ.
Hűtőgépes relációban a 60 literestől nagyobb szerintem már necces lenne.
 A híre ellenére nem túl stabil szerkezet. Több példányt is kellett már javítanom. A ventilátor az egyik gyenge pontja.
A finom por, pihe miatt könnyen megszorul, emiatt elszállhat a fűtése.

Előzmény: Terrás (20190)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20194

Szia!

 

Szerintem így nem az igazi!
Ha kinyitod az ajtót, és ekkor teszed be a lázmérőket, a meleg levegő jó adagja távozik a gépből. A helyébe hideg áramlik be. Felborul a hőegyensúly. A rendszer a hőtehetetlensége miatt túl fog fűteni. Ha a lázmérők képesek is lennének gyorsan átvenni a levegő hőjét, ezt a túllövést mérnék. De a gyakorlatban, levegő esetén hosszabb idő kell, amíg átmelegednek a lázmérők.

A 10 perc a hőegyensúly visszaállásához is kevés. Ezt tapasztalatból, a saját méréseimre alapozva mondom.

Valamennyire megközelítheted a valóságot, de így soha sem kapsz megnyugtatóan pontos eredményt.
Pontosabb  mérést csak úgy tudsz megvalósítani, ha megvárod a hőegyensúly beálltát, és nem nyitod ki a gép ajtaját.

Ebben az esetben meg kell oldani a lázmérők bejuttatását a keltetőtérbe. Erre tanácsoltam régebben a „bergmann-csöves” módszert. Itt is érvényes: minél kisebb a hőlengés, ( a gyakorlatban mindig van egy kicsi), annál pontosabb lehet a kalibráció.
A másik módszer az, amit  "fatyú" barátomnak javasoltam. Meleg vízben, 37-38 fok közelében összekalibrálni egy vagy több digitális hőmérővel a lázmérőt, majd ezután már csak a digi hőmérő(ke)t használni. Ezeket nem kell ki-be pakolgatni, mint a lázmérőt, így az ajtót sem kell nyitogatni. Viszont ajtónyitás esetén, mert pl. áthelyezzük az érzékelőt, itt is ki kell várni a hőingadozás minimumra csökkenését.
Az általa használt STC1000 szabályzó minimális hiszterézise 0,3 C . Tehát ettől kisebb hőlengést sem elméletileg, sem a gyakorlatban nem várhatunk el. A gyakorlatban ez mindig több lesz.

0,5 - 0,6 fok lengést a tojások a hőtehetetlenségük miatt észre sem vesznek.
Viszont ekkora lengésnél még a lázmérő-bergmanncsöves módszer is használhatatlan eredményt adna. A módszerhez ennél kisebb 0,1 C alatti hőlengésre van szükség. (Nem könnyű, de nem megvalósíthatatlan)

Emiatt  most már a meleg vizes kalibrációs módszert javaslom inkább.

Előzmény: efraim77 (20191)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20193

Szia!


Én fent a gép hátuljára csináltam furatokat. A furatokba csövet ragasztottam. Így az ott beszívott hideg levegő a fűtésen, ventilátorokon átáramolva el tud keveredni. Alulra már így, elkeveredve érkezik.
Alul pedig a kompresszor helye felé, bentről kifelé nézve, kissé lejtősen fúrtam a lyukakat. Így a távozó meleg levegőből esetleg kicsapódó pára, hátra ki tud folyni.

Előzmény: fatyú (20192)
fatyú Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20192

7szer mértem végig a vizel.0,1-0,3 lett a vége.

Így marad, nem piszkálom. A szellőző furatokat legalulra es légfelűre tegyem?

Egyik oldalt lent a másik oldalt fent? Vagy csak fent és a fűtés fel fűti melegre, de az elhasználtnak  is távoznia kell.

Tojás kapacitás olyan 150 db.

 

 

efraim77 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 20191

én a hagyományos lázmérőt beteszem kettesével és bent hagyom legalább 10 percig...felmegy a maximumra kiveszem és megnézem őket. ...mivel a  lázmérő a maximum ponton marad a max mérésre jó...persze tudom hogy a bent lévő érzékelők mennyi maximumot mutattak. Nekem így jól megy

Előzmény: fatyú (20181)
Terrás Creative Commons License 2015.03.01 0 0 20190

Üdv!

SK-60-as fűtőegység mekkora teret tud felfűteni?Úgy értem, hogy maximum hány literes hűtőbe lehet betenni egy ilyen fűtőegységet?

Chik Fan Creative Commons License 2015.03.01 0 0 20189

Szia!

Gyanú ide, gyanú oda, ez közelebb állhat az igazsághoz, mint a 2 fok.
Egy mérés nem mérés! Ismételd meg többször! Ha nem sokat ingadozik, célhoz értél.

Előzmény: fatyú (20188)
fatyú Creative Commons License 2015.03.01 0 0 20188

Össze mértem, állítottam.

Újra mertem állítottam.

Most meg gyanúsan jó lett. 0,1 fok van a tálcák között.

 

 

Előzmény: Chik Fan (20182)
Chik Fan Creative Commons License 2015.03.01 -1 0 20187

Szia!

 

Nagyon köszi!

Előzmény: etilalkohol (20186)
etilalkohol Creative Commons License 2015.03.01 -1 0 20186

Program ímélben elküldve a rövidített léptetéssel...

Előzmény: etilalkohol (20185)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.28 -1 0 20185

Ok, megírom kommentezve és majd módosítgatod magadnak vagy jelzed ímélben, hogy min változtassunk... ha jól emléxem, akkor a fordítás is megy az égetés mellett ugye?

Előzmény: Chik Fan (20184)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.28 -1 0 20184

Kezdetnek mindig csak a léptetés idejére legyen H szinten a soron következő port. 35 mp. pihi, 1 mp. léptetés.

Lehet rövidíteni a léptetés idejét? Pl. 71 x 0,5 mp. szünet és 1 x 0,5 mp. léptetés?

Megpróbálom, kiegyensúlyozni a tojástartó bölcsőket, elég lesz-e csak az alap súrlódás helyben tartani a motort. Ha nem jó így, jöhet egy kis passzív fék.

Ha nem bírná a motor, szerintem a hosszú szünet miatt túl lehet húzni valamennyire a tápját, egy kicsit nagyobb teljesítményt elérni.

Ha így sem OK, jöhet az ötleted, az aktív fékerő bontás a léptetés idejére!

Előzmény: etilalkohol (20183)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.28 -1 0 20183

Üdv, rendben... kérdés, hogy tartson is pozícióban: azaz nagyon lassú, de folyamatos léptetés legyen vagy léptetés után lekapcsoljon a következőig?

Előzmény: Chik Fan (20180)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20182

Akkor itt a hiba!

Keltetőgépben lázmérőt mérésre használni korrekt módon nem tudod. Ha kinyitod az ajtót, felborul az addig esetleg kialakult hőegyensúly. A lázmérővel mért érték, minden lesz, csak nem hiteles.

A lázmérő, akár higanyos, akár digi, csak némi trükközéssel alkalmas etalonnak.
Fogj egy edényt, amibe legalább 4-5 liter víz belefér. Tölts bele 39-40 fokos vizet. 40 foknál több tuti ne legyen, mert elcsattan a higanyos hőmérő! Tedd az edényt egy jól szigetelő lapra. Hungarocell, habszivacs, de deszkára helyezett száraz ruhára is teheted. A lényeg, aránylag jól szigeteljen. Szintén vedd körbe az edényt száraz ruhával. Ezt azért kell , hogy a víz minél lassabban hűljön az edényben. A lerázott lázmérő mellé fogd össze a többi érzékelőket. Tedd a vízbe, miközben folyamatosan kevered a vizet. Figyeld a lázmérő csíkját és a digi eszközökön mutatott értékeket. Amikor már nem emelkedik tovább a higanyoson az érték, jegyezd fel, mit mutatnak a digitális mérők, és persze a higanyos! Ismételd meg többször a mérést, hogy pontosabb eredményt kapjál. 36 fok alá ne hagyd hűlni a vizet. Ha kell meleg vízzel tornázd vissza 40 fok köré. Addig ne legyen a vízben a lázmérő, mert esetleg, - amint már írtam - túlhaladva a 40 fokot, tönkre mehet.
Így összevetve, - ha a lázmérő aránylag pontos -, a többi eszközről megtudhatod, mennyit csalnak.
Kíváncsi vagyok, így milyen eredményeket kapsz majd!
A kalibrálás után tedd félre a lázmérőt, a gépben ne mérj vele, úgysem a valós értéket mutatja!

Előzmény: fatyú (20181)
fatyú Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20181

http://www.meromuszerek.hu/product_info.php?products_id=115

egy ilyet e lázmerőt rendes régi higanyosat at stc érkelőjét összefogtam egy helyre innét tudtam, hogy a digitálisra 0,6 fokot kell rászámolni az stcbol elvenni 0,4 tizedet mind a kettőt a higanyos maximális értekéhez számolva.Tehát mindhárom legmagasabb érteket néztem.

Tetem be egy légterelőt .

Most így alakult a hőfok: 37,8 van állítva , legalább 20 percet mielőtt hőfokot nézzek.

 

fent  37,3

középen itt van az erzekelö 37,8

lent 38,4

Azon gondolkodtam hogy így hagyom es a tálcákat fogom cserélgetni a sorrendet.

Előzmény: Chik Fan (20179)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20180

Szia!

Ez nagyon jó ötlet! Így a szünetekben sem lesz semmilyen áramfelvétele a szerkentyűnek, csak a vezérlés fogyaszt némi áramocskát!
Ám most mégis azt kérem tőled, egyenlőre csinálj nekem egy beégetendő fájlt, ami csak 36 másodpercenként léptet egyet a motoron. Kezdésként csak addig akarok eljutni, hogy 4 óra alatt körbeforduljon a moci.
Előre is köszi!

Előzmény: etilalkohol (20173)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20179

Szia!

Nálad milyen távolság van két tálca között? Nálam 12 cm. A legfrissebb képeidet nézve neked se sokkal több! De legyen nálad mondjuk a duplája 25 cm.
Ekkora távolságon 2 fokot hűt a levegőn valami? Ilyen nincs!

Szerintem a mérésnél van a kutya elásva! Az előző gépednél is 2 fokot különbözött két tálca között a levegő. Link 

Nagyon gyanús ez az egyezés! Két gépet pontosan egyformán elrontani nem lehet!
Gondold át, milyen hibát követhetsz el a méréskor. Milyen hőmérőkkel mérsz? Hogy lett hitelesítve? Mi a mérés menete? Hol és hogy helyezted el a szondákat?  Stb. stb!
Több gépet is csináltam már. Soha nem volt ilyen jellegű gondom egyikkel sem!
De nem csak én, mások is építettek már hasonló elven működő légkeveréssel gépet. Náluk sem volt ilyen hiba!
Nem kell elfektetni! Nem az elvben van a hiba!

Előzmény: fatyú (20177)
fürj999 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20178

Szia

Bocs, hogy így kezdem, de megmondtam neked . Egy magas gépben soha nem tudsz egyenletes hőmérsékletet csinálni. (nem olvastam vissza, de gondolom azt a megoldást csináltad ami 2-300 hozzászólással ezelött volt) Csak vedd alapul egy szobába, ha megy egy ventillátor ezerrel akkor is vannak 2-3 fok eltérés, a keltetőben még nehezzen is jár a forgatók közt. 

Szóval, ha még maradt kedved, fektesd oldalra a gépet és tegyél egyik végébe egy nagy ventillátort (Pl. szobait) ami a legkisebb fordulaton is jól teljesít. Igaz én a motort kivűl helyeztem, hogy a tojásokról szívja a levegőt és fúja az ellenálásokra. Keress rá van kép is róla kb egy éve. Tudom, most a tojástartó stb. De nekem kb ez a huszon valahányadik gépem és ez tökéletes ! 

Vagy teszel ebbe annyi ventillátort, hogy egyenletes legyen a hőfok. és jó nagy fordulaton járatod, hogy szélvihar legyen benne.

Előzmény: fatyú (20177)
fatyú Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20177

Így egynapnyi meregetés után.... :(

Az alsó tálcán melegebb van 2 fokkal a felsőhöz képest

Nem szökik a meleg (bele füstöltem)

Tegyek be plus ventit. 8v mennek de 12 is ugyan ez a helyzet.

Valakinek ötlete.

Istvan56 Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20176

Szia!

 

Valójában ezek a berendezések jók mint már párszor leírtam, ideje volna sok építgetőnek alapvető elektromos illetve érintésvédelmi alapismeretekkel megismerkedni .

Ezeket a berendezéseket olyan országokban tervezték és gyártották ahol nem földelt csillagpontos hálózat van , említetted az oroszokat ott is un földfüggetlen az elektromos hálózat de Kína is ilyen .

Aki behoz (bevásárol ) ilyen berendezést ezzel számolnia kell nem elég leírni kicsit csíp eljön az ideje amikor olyan nyújt melyre 3 csaj sem képes és akkor nincs XD...

Gondolj bele ezért ostoroztuk Törpét a ketyeréjével az Ő esete más volt mert úgy eszkábált -árult szabályzót hogy tudnia illett volna a fenti ÉV alapvetést.

Ilyen berendezéseknél az a megoldás ha az alkatrész bármely pontja feszültség alá kerülhet akkor LEVÁLASZTÓ TRF.

 

 

Előzmény: Chik Fan (20175)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20175

Szia!

- "Ha a bemenet alacsonyabb a kimenetnél az a step up táp."
Ebben teljesen igazad van! Én fogalmaztam félreérthetően. Bocsánat! Nem emeltem ki, hogy a 310 volthoz képest beszélek alacsonyabb feszültségről. A "step-down"-nál persze, hogy mindig magasabb a bemenő feszültség, mint a kimeneten!

Mindketten tudjuk, az "Up" esetén felfelé, a "Down" esetén lefelé, lépcsőfokként, egy lépésben emelkedik/csökken a kimeneti feszültség. Ha sok apró lépcsőben, vagy egyenletesen emelkedik/csökken, "ramp", rámpa szabályozásról beszélünk.
- Ezt nem miattad említem. A fórumon szerintem a leggyakrabban nem csak a kérdezőnek válaszolunk.  Mások is olvassák, esetleg tanulhatnak belőle. Okosságot, vagy hülyeséget. Mikor milyenre sikerül a komment!
Ez az oka az időnkénti "szájbarágós" stílusomnak. Bocsánat, ha valakit zavar!


- A fényképen láthatod, sajnos ez a kütyü ilyen! Nekem sem esett le a tantusz elsőre, amikor Gergő panaszkodott, ráz a szabályzója. Már akkor kerestem a trafót, lásd, de fel sem tételeztem ekkora galádságot!

Az írtam: "De nem ez a lényeg! "  DE!!! Ez a lényeg! Itt van a kutya elásva! Sajnos akkor nem gondoltam át alaposabban a dolgot. Még szerencse, hogy nem történt komolyabb baj emiatt! Furdalhatna a lelkiismeret!
Régebben az orosz cuccoktól állt időnként égnek a hajunk, de kiderült, a kínaiak is tudnak meglepivel szolgálni!

Előzmény: vidékipupák (20174)
vidékipupák Creative Commons License 2015.02.28 0 0 20174

Ha ez a kapcsolás, akkor ez így egyszerűen életveszélyes. Erről nincs is mit beszélni. Nagyon csodálkozom, hogy nincs galvanikusan leválasztva, én még ilyen megoldással nem találkoztam. Már olyannal, hogy nincs leválasztótrafó. Akár 50Hz-re, akár több száz kHz-re, vagy olyan védelem, ami biztosan megakadályozza az áramütést. Én ezt így biztosan nem használnám, akármilyen ócsó  is lenne. Ha a bemenet alacsonyabb a kimenetnél az a step up táp. De nem is ez a lényeg. 500Ftért vettem 220/12V 1A boost converter tápot, és az is le van galvanikusan választva.  Egyetlen olyan készülékkel - sem ipari, sem háztartási - készülékkel nem találkoztam, ami ne lenne galvanikusan leválasztva.

Előzmény: Chik Fan (20164)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20173

Üdv, mindent lehet, időzítés kérdése, de ha áramszünet is lehet közben, akkor a pwm-es elektromos pozíciótartás mit sem ér... A 36 másodpercből kiindulva azt lehetne, hogy egy elektromágneses fékkel kellene fixálni az állapotot (rászorít a tengelyre, vagy egy tárcsára), ami áramszünet esetén is befékezne azaz csak áram alatt nyitna. Ekkor kb. így nézne ki:

- 1. másodperc, motor pozícióban áramot kap (az adott pozícióhoz tartozó tekercsek)

- 2. másodperc, fék kinyit

- 3. másodperc, motor lép a következő pozícióba

- 4. másodperc, fék lezár

- 5. másodperc, motor nem kap áramot

- 6-36 másodperc, szünet, várakozás

Ezután kezdődne elölről...

Ilyen lépésekben még a motort is lehetne túlhúzni/alulméretezni...

 

Előzmény: Chik Fan (20171)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20172

Szia!

Nagyon szívesen!
Nem vagyok mester, maximum mekkmester!

Előzmény: fatyú (20170)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20171

Szia!

Jónak tűnik az ötlet, de talán túlzottan elbonyolítja az amúgy sem egyszerű feladatot.

Annyit derítettem ki a motorról, hogy 4 pólusú (2 póluspáros) állórésszel és 50 pólusú forgórésszel készítették.

200 lépéses, másként fogalmazva 1,8 fokot lép egy impulzusra. Így már van kiindulási alapunk. Ez alapján lehet úgy módosítani a vezérlő programot, hogy 2 óra alatt 100 impulzust kapjon? Ha jól számolom 36 másodpercenként egyet.
Kacérkodtam a féllépéses üzemmóddal, mert megduplázná a lépésszámot, de valahol azt olvastam, az áram kikapcsolása után igyekszik a motor felvenni a legközelebbi teljes lépéses helyzetet. Tehát ha jól értem, vagy vissza, vagy előre elmozdul egy fél lépésnyit, 0,9 fokot.
Ha lesz rá időm, valószínűleg tapasztalatszerzésként, csak hogy valamit tanuljak, játszom el a témával. Nemigen lesz ebből forgató! De más célra még jó lehet a megszerzett tapasztalat.
Arról sem vagyok meggyőződve, helyes-e, vagy árt-e csibéknek ez a lassú átfordítás?

Előzmény: etilalkohol (20169)
fatyú Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20170

Köszönöm a segítséget Mindenkinek.

Neked főleg mester (Chik Fan )

Igazad volt. 

 

etilalkohol Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20169

Itt még az ugrott be, hogy egzaktabb lenne ha mégis pwm-el lenne visszafogva a pihenő időszakban az aktuális pozícióban tartó tekercseken lévő teljesítmény. Ezt a konkrét mechanikához kellene meghatározni és csak valódi léptetéskor kellene a teljest ráadni...

Előzmény: Chik Fan (20148)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20168

Fogni kell két kisteljesítményű (gondolom nem vesz fel sokat a vezérlés) kb. azonos trafót (220/x V áttételűt) és primer-szekunder-szekunder-primer módon összekötni és ezzel táplálni a szabályzót, így meg is van a leválasztás...

Előzmény: Chik Fan (20162)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20167

Gratula, ha a kimérted a gépet, akkor a végén emeld a hőfokot fel (ha lehet) és vajjal, mustárral, sóval fogyaszd is el a krumplikat (héjábafőtt/sült krumplinál ez a kedvencem):) - igazi próbaüzemi menü :)

Előzmény: fatyú (20165)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20166

Előzmény: fatyú (20165)
fatyú Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20165

Nagyából elkészültem!

Jelenleg tesztben megy krumplikkal.

Ha minden stimmel lefestem amit le kell, műgyanta borítást kap a fűtésnél a fa meg a parketta is.

Egyenlőre a hő is jól őszlik, aztán majd elválik a tálcák között fel fok van.

A felső polc ugyan olyan lesz mint a többi csak meg szárad.

A fűtés kicsit olyan lent mint qvazimodo fogsora, de működik.

 

 

 

Chik Fan Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20164

Hol látsz ezen a képeken földelést?  Hol látsz egy transzformátort? Akár egy icipici kapcsoló üzeműt is, amin keresztül le lehetne választani a primert a szekundertől? Azért nem láthatsz, mert nincs! Nincs leválasztva az elektronika. Az életvédelmi leválasztást a relére bízták. Bár 12 voltot kap a relé, de ez a 12 V is ráz! Gergő ezt is megtapasztalta! Az érzékelőnél pedig a szigetelésre hagyatkoztak, de az sem sikerült valami fényesre!

Én az áramkörben mindössze egy tekercset látok. Ez pedig arra mutat, hogy valamilyen, a mellékelt képen láthatóhoz  hasonló elven, csak leszabályozzák a 310 voltot 12 voltra. Látható, a GND-n keresztül a bemenet és a kimenet közös ponton van.Pontosan úgy, ahogy a fotón berajzoltam!

 


Létezik ilyen kapcsolóüzemű táp. Buck step-down szabályozás a neve.  A "betáp" oldalon a legtöbbször alacsonyabb feszültséget használnak, de magasabb feszültségről is működhet. Csak a kapcsoló eszköz szabhatna határt, de ma már egy fetnek a 310 V semmi!

Előzmény: vidékipupák (20163)
vidékipupák Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20163

Szerintem egyszerűen rossz a földelés. A kapcsolóüzemű tápon keresztül kapacitív csatolás van a hálózat felé, azért bizsereg. Ha a földelés kifogástalan, ennek nem szabadna megtörténnie. Már 4-5 méter földvezeték után is lehet érezni, - ha a földelési pont és a készülék között 4-5 méter vezeték van - főleg, ha nedves kézzel fogod meg. Ott még 1V is elég, hogy érezzed. Nézesd meg a földelést azt be tudják mérni. Ha nem akarsz nagyobb bajt.

Előzmény: juhosttt (20158)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20162

Galvanikus leválasztás alatt azt értjük, amikor két, (vagy több) áramkör között nincs közvetlen elektronáramlás.

Például a legtöbbször nem vagy közvetlenül elektronikus kapcsolatban a hálózati fázis feszültséggel. Ha igen, akkor pedig ráz!
Megfelelő (kettős)szigeteléssel esetleg ki lehet küszöbölni, ne kerülhess kapcsolatba a dzsúdógéppel. De ez nem mindig sikerül. Pl. párás, nedves a környezet.

A gyakorlatban más módon is elérhetjük, hogy ne rázzon. Pl. (leválasztó) transzformátor alkalmazásával. Itt az elektromágnesesség viszi át a kellő teljesítményt a primer és a szekunder oldal tekercsei között. Ez az ún. induktív csatolás. Elektromos vezetés szempontjából el van szigetelve a két oldal. Sem fémes, sem galvanikus kapcsolat nincs a két oldal között.

( Az ionizáció jelensége miatt a folyadékok is vezethetnek. Az emberi szervezetben is a sós testnedvek vezetik leginkább az áramot.)

Előzmény: juhosttt (20161)
juhosttt Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20161

Na már csak ezért megérte leírni a dolgot! :)

De amúgy tényleg csak csipkedett, látod még (még XD) élek! 

 

Most kipróbálom a víz álló érzékelőt, elvileg annak nem kellene ilyen gondja legyen.

 

De amúgy ezzel lehet valamit okoskodni? Le fogom mérni természetesen és majd megírom mi a harci helyzet. De azért kukába csak nem dobnám. Ismerősöm éppen lehet át tudja forrasztani az ellenállást. De a galvanikus leválasztást csak hírből ismerem, tudom hogy van ilyen. De gyakorlatban ez mit is jelent? Konkrétan hogyan kellene megoldani?

 

Amúgy köszi a segítséget, így lehet pár nappal hosszabb lesz az életem, mert nem az áram vág agyon :D :D

Előzmény: Chik Fan (20160)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.27 0 0 20160

Szia!

...szerencsére csak csipked az áram, nem csinál komolyabbat.

Én ebben nem lennék ennyire biztos!

A kütyüd tápja nincs leválasztva galvanikusan a hálózatról! Az érzékelőd egyik szála a táp testpontjával közös. A testpontra,  egyutas egyenirányítás esetén hol a fázis-, hol a nulla potenciálja kerül a dugvilla helyzetétől függően! Graetz egyenirányító esetén pedig ezek felváltva! Itt egyutasnak látom a kapcsolást.

Korábban tettél fel fotókat a kütyüd belsejéről.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130856290&t=9180932

Az egyiken jól kivehető mindez:

 
Szerintem a sárgával jelölt helyen rövidzár, "0 Ω-os ellenállás", esetleg kis értékű ellenállás van. Ha feszültségmentes állapotban rámérsz a "csokikon" a két pirossal összekötött pontra, és alacsony ellenállást mérsz, tutira ez a hiba oka!
Ezért nyúvad ki minden NTC-d is ! Ha a fázis kerül az NTC egyik ágára, a másik pedig letestelődik, az érzékelőnek  5, 3 W teljesítményt kellene elviselnie 22 fok közelében. A hőmérséklet emelkedésével ez a teljesítmény érték szintén növekszik.
Az, hogy tönkre megy emiatt az érzékelő az a lényegesen kisebbik baj! Sokkal nagyobb baj az áramütés veszélye!

Ne használd így ezt a szerkentyűt!

Előzmény: juhosttt (20156)
juhosttt Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20159

Nem jól mondtam a dolgot* (elnézést fáradt vagyok)

Előzmény: juhosttt (20158)
juhosttt Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20158

Ja akkor nem jól mondtam a dolog! A fém részek szigetleve vannak, ez azért nálam is alapvető!!! A kerámia rész ér a nedves dolgokhoz akkor ráz. De lehet hogy a szigetelés nem az igazi és áthúz a víz segítségével rajta az áram és ezért ráz. Na de ez már másik téma, de ebből kiindulva majd meglesek egy másik érzékelőt is.

Előzmény: japipapi (20157)
japipapi Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20157

Tudod, már az izzós fűtést bőven kiveséztük, van olyan kötés sor, hogy elvileg, és gyakorlatilag is a "kiégés" kizárható. A zsugor csőnél nincs semmiféle fars érzékelés. Csak addig kell takarni az NTC vezetékeit, ameddig a testből kilép, az általában kerámia, nem szokott rázni. :-)

Előzmény: juhosttt (20156)
juhosttt Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20156

Az égőknél volt amikor megvettem 10 db-ot és 9 db egyből kivágta. De volt olyan hogy hónapokig ment. De azért évente cserélem, biztos ami biztos alapon. A kikerült égők meg jók lesznek olyan helyre ahol hamar észreveszem, ha kiég.

 

Köszi a tanácsot, szerencsére csak csipked az áram, nem csinál komolyabbat. Nem tudom, hogy csak én vagyok ilyen szerencsétlen, vagy más is jár így csak nem mondja :D De én legalább vállalom a bénázásokat is, abból is sokat lehet tanulni.

 

A zsugorcsövet viszont nem nagyon szeretném, mert félek hogy befolyásolná a hőérzékelést. Inkább vigyázok hogy ne érjen sehova.

Előzmény: japipapi (20155)
japipapi Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20155

Szia!

Tényleg Neked volt már jó pár peched a relékkel. Nekem még izzó sem szált el, pedig tavaly egész éven át ment az ilyen fűtés, a kattogós pedig tette dolgát. Az NTC pedig átüthet, jó lesz vigyáznod. A burkolt biztonságos, de csak zsugor csöves adhat Neked rázós élményt. Szóval, vigyázz!

Előzmény: juhosttt (20154)
juhosttt Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20154

Lehet szimplán vmi selejtet fogtam ki. De ha visszaolvasol az enyémnek más a típusa is, lehet ez is a gond. Amúgy nem, nem keltetőben van, hanem gyökereztetőben. Itt tartósan 70-80% feletti a pára. Lehet nem ez a gond, végül is nem tudom mi lehet. De ha visszaolvasol mint írtam egyszer csak megbolondul aztán bumm...

 

Másik érdekes dolog amit ma vettem észre véletlenül:

A párásítást elősegítő szövethez (egy kinőtt póló vízbe áztatva majd kicsavarva) ért a szabályzó hőérzékelője, én meg ahogy matattam, hozzá értem a (amúgy semmilyen fizikai kapcsolatban nincs a gyökereztetővel) radiátorhoz és megrázott az áram (csak kellemetlen bizsergetés volt, semmi komoly) O.o No ez aztán az érintésvédelem... Azért így még egy szabályzóval sem jártam :D

 

De ettől függetlenül nem akarom ócsárolni, betáraztam hőszenzorokat, így ha megint beüt a gond, pár perc alatt cserélni tudom... De azért elég gagyi, hogy gyakran nézni kell, nem-e mér a hőszenzor 10-90 fokkal is többet mint a valós érték. (ekkor a fűtés logikusan nem kapcsol be így a légtér nagyon lehül.)

Előzmény: efraim77 (20152)
Boldogtojas Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20153

Én konkretan 3.50dolcsiert vettem az ebayon. Rele csere megvolt, es igaz lassan még csak egy hete megyen, de most többet ér már nekem, mint a 128as plazma tv-m. :)

 

Előzmény: juhosttt (20151)
efraim77 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20152

érdekes hogy neked ennyi gondod van a kínai szabályzókkal:D akváriumban használod?:D

nálam az 5$-os változat kattógós relével 6 hónapja folyamatosan megy és keltet megállás nélkül igaz van belőle tartalék is de a relét sem cseréltem még ki......és még a  sensorja sem mennt tönkre:) én az csak ajánlani tudom mindnekinek...persze vegyen belőle vagy hármat de az akkor is mégcsak 3500 Ft.:)

Előzmény: juhosttt (20151)
juhosttt Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20151

Konkrétan ezzel a típus számúval nem volt dolgom, de pár dolog:

- A kattogós relében nem bíznék!!!

- Nekem a 3. NTC szabályzó lesz már az ehhez hasonló kínai szabályzóban. Nem tudom hogy a pára, vagy a szabályzó vágja haza, de ezek nagyon hamar megbolondulnak... Most vettem egy víz álló szenzort, ha ezzel jó lesz akkor okés. Ha nem, akkor el kell gondolkozni, hogy a kínai szabályzót most törjem össze vagy később....

 

Mindent összevetve, ezen az áron veszek chic fan-tól közel 3-4 szabályzót és be is dobozlom és szilárdtest relézem, baji elektronikától veszek 2-t és 1et még be is szilárd test relézek...

Félre ne értsd, semmi reklám, de hogy én még1x nem fogok drágán venni szabályzót, az 1000%

Előzmény: Pulicka32 (20150)
Pulicka32 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 20150

Sziasztok!

 

Valaki használt már ilyen termosztátot és ha igen menyire megbízható stb???  http://www.pedrolloszivattyu.hu/kelteto_homersekletszabalyzo_wh_9168b__5099_celsius_fok_541

etilalkohol Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20149

(nem az érdekli a nyomtatót, hogy mennyire döcögve éri el az adott pozíciót, hanem az, hogy az adott pozícióban lője ki a festéket.... de valóban, ez most itt lényegtelen...)

Igen, ez lenne a cél, hogy öntartó legyen a forgató, mert akkor kis elmozdulás után egy üres pihenőt be lehet iktatni, így a motor kímélődne - kérdés ezt milyen módon lehet megoldani úgy, hogy egy (inkább másfél) keltetést stabilan kibírjon a kopó alkatelem....

Előzmény: Chik Fan (20148)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20148

......adott pozícióhoz legyen jó...

Igen, de a jó pozícióba mégiscsak a motorral kell a fejet finoman mozgatni. De ez részletkérdés!
Parasztosan nem lehetne kivédeni ezt a tartóáramos dolgot?

Arra gondolok, mi van, ha egy kicsit fékeznénk a tengelyt? Akkora erő kellene csak, ami megakadályozná a forgatótálca kiegyensúlyozatlansága miatti visszaforgást, de ne fojtsa le a motort.

 

Előzmény: etilalkohol (20147)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20147

A nyomtatókban általában a valós pozíciót vagy a motorvégi tárcsával vagy egy vonalkázott szalaggal nézik attól függetlenül, hogy a motor léptetőmotor... ott az a fontos, hogy a leütés vagy a festékspriccelés az adott pozícióhoz legyen jó...

Előzmény: Chik Fan (20145)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20146

Itt azt kell megtalálni, hogy mi az a melegedés amit stabilan elbír - azaz a bevitt teljesítmény - és utána kell tudni megsaccolni, hogy ilyen előfeszítéssel (teljesítménnyel) tudja-e tartani a forgatótálcát minden pozícióban...

Kisebb felbontást úgy szoktak, hogy az egymás után jövő tekercsekre PWM-el osztják le az arányt, így kvázi nagy erőt tudnak mikrolépésekkel kihozni... (magyarul nem a teljes tápot kapcsolgatják a tekercsekre, hanem 'kvázi analóg' ezt elosztják - bár szerintem ez luxus ide...)

Előzmény: Chik Fan (20145)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20145

A csudába! Erre nem gondoltam!
Megoldható szerinted ilyen lassú, de aránylag folyamatos üzem?
Biztató, hogy az én motorom 8 tekercses.  Ez is 6 kivezetéses, de belül 1-1 tekercs sorba van kötve. Valószínűleg az állórészen kialakított póluspárok duplázásával a motor lépésszáma is duplázódik. De ezt még át kell gondolni!
 A nyomtatóban a fejszánt mozgatta. A jó felbontáshoz nagyon finom mozgást is tudnia kellett.

Előzmény: etilalkohol (20141)
etilalkohol Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20144

Már 'mé' haragudnék, de szerintem nem értjük egymást... Szerintem ha nincs önzáró mechanika pl. csigahajtással, akkor a motornak kell tartani a pozíciót, amit csak úgy lehet, hogy elő van feszítve egy vagy két tekercse... azaz ha lefutna egy stabil végállásig, ahonnan nem billen magától (ehhez kellhet esetleg egy ellensúly), akkor ott pihenhetne és visszahűlhetne...

Előzmény: Chik Fan (20143)
Chik Fan Creative Commons License 2015.02.25 0 0 20143

Kiegészíteném, ha nem haragszol! Itt nem egy aránylag gyors, 1-2 perc alatti átbillentés a cél, hanem a motor szakaszos működtetésével, - igen rövid üzem, és igen hosszú szünetek alkalmazásával - elérni egy olyan állapotot, mintha nagyon-nagyon lassan, folyamatosan forogna a motor. A 2 órás  forgatási időt úgy tudjuk elérni, ha a motor 4 óránként tesz meg egy teljes fordulatot. 2 óráig oda-, 2 óráig visszafelé billenti a tálcákat. Emiatt a (relatíve ) folyamatos üzem miatt elmarad(nak) a végálláskapcsoló(k).
Szóval az elvárás emberi nyelven: A motor 4 óra alatt tegyen meg egy fordulatot.
Sajnos az impulzusok sűrűségének és idejének kiszámításához tudnom kellene a motorom lépésszámát. :-(
Ez még rejtély,de majd kiderítem!

Köszi a besegítést a kínai kütyü ügyében!

Előzmény: etilalkohol (20136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!