Keresés

Részletes keresés

Kaisi Creative Commons License 2018.04.26 0 0 11368

Létezik igen. Volt kuplungos Robi. A neve Robi Rex és Robi Rex maxi.

Ott a KMG motrot tették rá a KF hajtásra. Ebből én láttam már régebbi vas öntvény hajtásházast és a jól ismert alu öntvény KF hajtásházat. Sztem a csigatengelyük azonos méretű bordás végződéssel :-)

Előzmény: Zavo (11366)
Buszoscs Creative Commons License 2018.04.25 0 0 11367

Hello! Fènykèped van a tengelyről?

 

Előzmény: Zavo (11366)
Zavo Creative Commons License 2018.04.23 0 0 11366

Sziasztok!

Van egy csigatengelyem, ami állítólag Robi 151-eshez való, és bordás a tengelyének a vége.

Létezik ilyen egyáltalán?

 

Tudtommal a röpsúlyos gépeken ék (retesz) van, a kuplungosokon van bordás tengelyvég.

 

Köszi!

Fulesman Creative Commons License 2018.04.13 0 0 11365

 

Sziasztok.

Tudom nem Robi de szánto-rota alkatrész.

Terra T20 ra keesek ilyen vonofejet, nem todom a csoroszját felfogatni sehogy hogy jó legyen.

Köszönöm

Kaisi Creative Commons License 2018.04.11 0 0 11364

Dellorto karbi?

Ez inkább 4t motoron fordult elő anno. Attól még persze lehet hogy megy vele de nem gyári ergo a fordulat nem biztos hogy belőhető, gondolok itt az alapjáratra és a max fordulatra...

 

 

Előzmény: golf72 (11363)
golf72 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 11363

Sziasztok ! Látott már valaki ilyen kabrit Robi 151-en ?

jofi47 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11362

Szántásnál nagyon jó a regulátor.

Ha szükségét érzi tanáccsal tudok neki szolgálni. Sőt az AMAL karbi helyére robi 155 karburátort tettem, mert ehhez könnyebb kapcsolni a regulátort.

Előzmény: Kaisi (11359)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11361

Igen, közben én is észrevettem a képeken :-)

Igaz, sőt ez a motor ha eredeti a légterelője akkor a tipusszám alapján stabilmotor volt :-)

Előzmény: jofi47 (11360)
jofi47 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11360

Tirisztoros gyujtás van rajta, ott a fekete doboz az oldalán.

Más.

Ezt a motort állítva is lehet szerelni vízszintes tengellyel, úgy van kiképezve a karburátor felfogatás is, hogy el lehet fordítani kilencven fokkal, meg a tankot is lehet rajta fordítani. Stabil motorként is használható.  Nekem is volt egy, felújítottam és szereltem rá regulátort, mert eredetileg nem volt. Szántásra akartam használni, szántottam is vele, de eladtam mert hozzá jutottam egy 250T-hez.

Előzmény: Kaisi (11356)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11359

Ja igen. Még valami. A teljesítmény az fordulatszám függő így alacsonyabb fordulaton természetesen kisebb lesz a teljesítményed is.

Ezt a regulátor kiiktatásával lehetne orvosolni de mivel ilyen motorom nem volt még ebben nem tudok segíteni sajnos....

Persze az előző tulaj lehet megoldotta ezt is. Nem lehet tudni...

Előzmény: balu1976 (11355)
jofi47 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11358

https://drive.google.com/file/d/0B4YJzq8exGQFbzZEdlhUd19ERjQ/view

Itt is van hozzá egy használható gépkönyv.

A le állítást meg lehet oldani, teszel rá nyomógombot ami a gyertyát rövidre zárja a testtel.

Előzmény: balu1976 (11355)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11357

Ja most látom a képeken hogy a tiéd tirisztoros azaz elektronikus gyújtású. akkor a lenti ábra segít megtalálni mit ekll rövidre zárni a leállításhoz.

 

 

Előzmény: Kaisi (11356)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11356

Szia,

 

Kell lennie rajta egy vezetéknek amit ha testelsz, azaz a vázhoz érinted akkor leállítja a motrot. 

Ha tirisztoros gyújtású akkor íme az ábra:

Ha ducati gyújrású azaz csak egy vastag gyertyakábel és két vékony kábel jön ki a gyújtástól akkor az egyik vékony a világító tekercs, a másik a leállító.

 

Arra figyelj hogy nem elég csak megnyomni és elengedni hanem addig rövidre kell zárni a testtel amíg a motro le nem áll mert képes még alacsony fordulaton is újraindulni :-)

Előzmény: balu1976 (11355)
balu1976 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11355

Köszönöm a válaszokat.

Akkor szerintem teljesítményben nem lesz gyengébb sokkal mert alacsonyabb fordulaton adja le a 4 lovat.

Ez gondolom a regulátor miatt lehet mivel ez is 153ccm ezert valoszinü hogy a dugó henger főtengely ugyanaz .

Már csak az a kérdés hogy mivel állítom le a motort mert nem találtam semmit rajta ami leállítja .

 

Előzmény: Kaisi (11354)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11354

Még valami. A facebook-on a Robi 151 éltetők csoportban a file-ok között megtalálod a motor javítási dokumentációját, robbantott ábrákkal és cikkszámokkal.

Mondjuk ott sem helyesen de ilyen néven van fent: robi151_javitasi_utasitasa.pdf

A tiéd (amennyiben eredeti rajta a légterelő ) akkor egy álló motor volt talppal:

Előzmény: balu1976 (11351)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11353

Szia,

 

Jól mondja a kolléga. A motor ami rajta van a Kismotor és Gépgyár (KMG) terméke. Ők gyártották a Veszprémi mezőgépnek (robix) is anno de sok más célra is. Van függőleges tengelyű és vizszintes változata, regulátoros és regulátor nélküli 4LE, 5,5LE és 7LE-s változata. 

A robi 151 elnevezés a teljes kapára vonatkozik. 

 

Ez a regulátoros változat lehet hogy a egy fűnyírón volt vagy szivattyún de robi 151-re nem szerelték. A regulátor lényege egyébként az hogy ahogy a motor terhelést kap próbálja a fordulatszámmal kompenzálni. Ergo terhelés nélkül alapjárat közelében pötyög, majd ha beleereszted a földbe érzi hogy le akar esni a fordulat így ráengedi a gázt magától. Amolyan önszabályzó.

 

A fura hogy a CSK hajtóművet pannonia 125ös blokkal szerelték ergo sehogy sem stimmel. Lehet hogy a pannonia motor tönkrement rajta (egyébként azzal sok baj volt anno) és mivel a hajtómű elég masszív fajta az előző tulaj eszkábált rá egy KMG motrot. De mivel a pannoniának más volt a felfogatása kicsit alakítani kellett a dolgon, ez magyarázná hogy a kormány sem ismerős rajta...

 

Ha elégedett vagy vele akkor használd egészséggel. A lényeg nem a név hanem a funkcionalitás. Ha jó akkor jó :-)

Előzmény: balu1976 (11351)
studiod1 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11352

Olyan hogy 151-es motor nincs, csak kmg, tehát kismotor és gépgyár termékei.

Előzmény: balu1976 (11351)
balu1976 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11351

A tankja lent van a földön mellette mert 2 napig csak pucoltam de még mindig van benne lerakódás .

Amugy jófogáson vettem 30ezerért.Évekig állt a fészerben ezért szedtem szét és pucoltam át az egészet.

Amugy bitang kompresszió van benne szikra az nem volt de megtisztítottam a tekercseknél az állórészeket mert rozsdás volt.

A karbit kitisztítottam a légszűrőt is kimostam és így tettem kisérletet az indításra ami sikeres volt:)

Beindult de kicsit nehezen mert előtte a hengert felöntöttem olajjal hogy az állás miatt kicst átjárja az olaj a belső részeket.

Amugy ha nem 151 akkor mi lehet a neve mert ha jól tudom a 151 motor kódja 30023 az enyém pedig 30022 .

Interneten nem találtam rá semmit.

A tankja a kipufogója a berántó a henger minden a 151es .

 

 

Kaisi Creative Commons License 2018.04.09 0 0 11350

Ja és a legfontosabb. Hol a manóban van a tankja? ;-)

Előzmény: Kaisi (11349)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.09 0 0 11349

Hűha! Na megpróbálom leírni mit is látok :-)

 

Alulról felfelé:

- CSK-03 hajtómű. (Ez egyébként nem rossz csak bazi nehéz, emellett elnyűhetetlen ha van benne mindig hajtómű olaj (80W90))

- kerekes csoroszlya. Na ez inkább mankókerék de nem hiszem hogy helyettesíti a csoroszlyát mert nem állítható a magassága...

- Motor közdarab. Ez nem látszik jól de lehet hogy a CSK-é

- Kormány. Ilyet még nem láttam. A robié és a csk-é is más. Lehet vmi házi gyártmány.

- Motor: KMG (olyan mint a 151-eken de ez regulátoros) Kapákra nem szoktak regulátorost tenni de elvileg mennie kell vele.

 

A válasz tehát: Ez nem robi 151. Egyébként üzemel a masina? Indítottad? Földben volt már? A regulátoros motor miatt lennék rá kíváncsi hogy hogyan teszi a dolgát :-)

 

 

 

Előzmény: balu1976 (11348)
balu1976 Creative Commons License 2018.04.09 0 0 11348

Sziasztok éltetők.

 

Vettem egy robi 151-et de nem tudom melyik tipúsa mert ez egy kicsit más mint ami nagyfaternak volt gyerekkoromban.

Azegy 5.5lovas kuplung nélküli változat volt amit meg most vettem ez kuplungos és 4lovas.

A régin volt csoroszlya ezen meg műanyag kerék van és a szarv is más forma és azon volt leállító gumigomb ezen meg nincs ezért úgy állitom le hogy leveszem a gyertyapipát.

Vagy ez nem 151es?

 

 

Rózsa János Creative Commons License 2018.04.04 0 0 11347

sziasztok valaki tud valahol karburátort robi rex  tipus 300023 ?

golf72 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 11346

Szia! Akkor ezek szerint a rugót kell cserélnem ,a ház nincs összehorpadva ! Köszönöm!

Előzmény: studiod1 (11345)
studiod1 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 11345

Golyós retesz a léptető viláknál illettve az íves léptetőknél szintén golyós retesz, persze a kart csak akkor ha a "kapcsolószekrény" "kulissza"  fennt van a váltó oldalán vagy nincs összegörbülve.

Előzmény: golf72 (11344)
golf72 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 11344

Szia! Volna egy kérdésem,hogy a váltókart megfogja valami a föl le mozgásba illetve üresbe mert nekem lefittyen !

Előzmény: geby85 (11343)
geby85 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 11343

Hali nekem is a váltoszekrény hiányzik szeretnék csinálni de pontos méreteket nem tudok el tudnád küldeni a méreteket ha van?

Előzmény: Kaisi (11318)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 11342

Elnézést, én nem erre gondoltam!

Volt egy  ilyen csoport: robi 50,52,54,151 és 155 éltetők és ez kb. két hete megszűnt.

Vagy 2 és 4 ütemű adok-veszek,  ez is megszűnt.

 

Előzmény: Kaisi (11341)
Kaisi Creative Commons License 2018.03.30 0 0 11341

Azt furulnám :-) Tag vagyok. Minden nap ránézek párszor.

Itt a link:

https://www.facebook.com/groups/1476421926000104/?ref=bookmarks

Előzmény: jofi47 (11340)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.29 0 0 11340

Az a csoport megszűnt!

Előzmény: Kaisi (11339)
Kaisi Creative Commons License 2018.03.29 0 0 11339

Szia,

 

Ajánlom a robi 151 éltetők facebook fórumot. Ott többen vannak és nagyobb az esélye hogy valakinek van eladó.

 

Kaisi

Előzmény: vida öcsi (11338)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!