Én a PE kajakomat is magasnyomásúval mosom, a PE-ből az apró iszapszemcséket csak az hozza ki.
Ha újra akarod festeni akkor nagyon finom papírral át kell csiszolni, azután langyos vízzel szivaccsal alaposan átmosni, és hígítós ronggyal megtörölni, hogy tökéletesen zsírtalan legyen.
Pusztán hossz-szélesség adatok nem mérvadóak. A vízvonal alatti kialakítás a lényeg. A tengeri kajakok fenékformája a hullámállóságra van kihegyezve. Azon kívül van elsődleges és másodlagos stabilitása a kajakoknak. Ez is sokat számít. Olvass utána kicsit és megérted.
Ez az átcipelés (nem átemelés) majd csak ott fog kiderülni. Végig kell járni először. Köszönöm a tippeket a malomról és hogy melyik part!
Próbáltam már meredek parton a Garamnál felvinni a hajót hogy kerüljek, de durva az imbolygó hajóval a válladon egy köves vagy füves meredélyen. Nem is sikerült, kellett volna vagy 50 m-t még vinni is ahol meg levinni nem tudtam volna.
Viszont beszállóhely van tömérdek a google maps szerint, akár egészen a tokolat közelében, jó pár szokásos murvás út vezet le a partra. Csak az a kérdés a vadonban vagy lakott helyen akarom hagyni az autót egy napra.
Más. Látom mindenkinél. "Kötelező" tartalék evezőt (és mini szivattyút) vinni?
Nincs valamelyikőtöknek egy küldhető gpx trackje a bejárt útvonalról? Abból sok mindent lehetne látni: hol szálltatok vízre, hol kötöttek ki, mennyi idő, stb.
Keress vissza , tavaly leírták a pontos helyet , de Obrovácnál az ABC/ Óvodánál van ingyenes parkoló kicsivel a híd felett , Itt lépcsős a part könnyű vízre tenni a hajót . Innen kb 4 km a Jankovica Buk , laza túra sodrás minimális . Inkább a széllel kell néha küzdeni de nem vészes . Legnagyobb bajod az lesz hogy legyen elég nagy SD kártyád a fotózáshoz . A volt malomnál jobb oldalt talán át lehet emeli de biztos nem 1 emberes . A malom mögötti ösvény eszerintem még 2 emberrel is nehéz . kb 2 m magas a vízesés . bal parton több helyen ki lehet kötni a malom előtt . De hogy idén milyen lessz ? szerintem kitakarította a kanyont az árvíz , vitte a fél várost is , keres rá a youtubon.
Az alsó szakasz, a torkolattól Obrovácig, vagy az első vízesésig tengeri kajakkal (vagy akár kenuval is) kényelmesen evezhető. Nem igényel több szervezést vagy felkészülést, mint egy egynapos dunai, tiszai túra.
Csak az indulási pontot kell ki és megtalálni. Ami lehet igazából akármelyik tengerparti település a közelben. Vagy Obrovác.
A felső szakaszt nem ismerem, de szerintem oda kell egy helyismerettel rendelkező vezető.
Normál idő és vízjárás estén nincs erős sodrás. Az alsó szakasz inkább tengeröböl, mint folyó. Kezdők és nyugdíjasok számára is járható. :) A felső szakasz, a Krupával együtt, folyó, oda vadvízi túrákat szoktak szervezni.
Útközben van több kiszállóhely, az első rögtön a torkolatnál mindkét oldalon, az utolsó az obrovaci strandon, illetve a vízesésnél. Szóval kényelmes napi túra.
Az első vízesés a Jankovica, ez kb. 3 kilométerrel van Obrovac felett. Ott csak egy alig járható gyalogösvényen lehet felmenni a bokrok és a romok között a vízesés fölé. Onnan a vízerőműig tudtommal nincs másik akadály, de mi nem emeltünk át. Egy napra elég volt a Maslenica-Obrovac/Jankovica távolság oda-vissza.
Indulási pontnak jó az autópályáról könnyen elérhető Maslenica, de akármelyik másik település, illetve strand is.
Hatalmas különbségek nincsenek szerintem, de ha belegondolsz 0,5km/h sebesség többlet is már jelentős ilyen "tempónál" :-). Egy sarkantyúnál felfelé araszolva 1km/h-s plusz tempó akár kétszer akkora sebességet is jelenthet a parthoz képest... :-)
Azt nem tudom, de én meg tudom számolni közben az össze kavicsot és kb együtt mozgok a bogarakkal amíg el nem hagyom a kikötőt felfele többszáz méternyire. Kb akkor lesz értelmezhető az evezés amikor már fordul a part Zebegény felé. De én ritkán megyek, biztos hozzá lehet(ne) szokni.
Árnyalásképpen jelentem, hogy én viszont több hetente szállok csak vízre és így csak az 5km/h-t tudom tartani ugyanott felfelé. 460cm/60cm és 83kg. És Nagymarosnál felfelé bitangul küzdök az átjutásért. Ezek szerint a rendszeresség többet ér mint a hossz.
Hello! Dunakeszi-Göd szakaszon rendszeresen, de a teljes Dunakanyarban is gyakran evezek sodrással szemben. 360/67cm PE rekreációs/túra kajakkal az átlag 4-5km/h tartható kényelmesen hegymenetben. Vannak szakaszok, ahol nehéz haladni (sarkantyúk mellett, Nagymaros felett stb.) de összességében símán megyek felfelé 5-10 akár 15 km-t is. Az 5m-es tengeri kajakok persze otthagynak. Profi evezős múlt 0, de két-három éve hetente többször vízre szállok, némi erőnlétem már van...
Bocs, jó régről bányásztam elő hogy jártatok ott! Segítenél, hogy milyen a Zrmanja sodrása, összemérhető a Dunával, Ipollyal? A felevezés tervezéséhez kérdezem.
Az első majdnem lehetetlen átemelés hol is van pontosan?
Ezen túl fel lehet jutni a vízerőművig, vagy van közben más nagy zúgó, gát is?
tudtok abban segíteni, hogy nálunk van ennek megfelelő képzés vagy van-e hivatalos megfelelője (egy munka ajánlatban láttam): Level 2 Canoe/Kayak Coach or UKCC 4* Canoe/Kayak,
Milyen vizsgának tudható be? Vagy ilyet csak külföldön lehet elvégezni?
Csatlakozom. A feleségemmel pont a kilencesnek mentünk neki ilyen állapotban, én elsőre felmentem, a leányzó csak harmadikra, de mindig szépen visszacsorgott, nekifutott újra és végül sikerült.
A tiszai zsilipek ("tiltónak" hívják hivatalosan) nem veszélyesek.
Lefelé mindenképp levisz az áramlás, felfelé meg legfeljebb nem bírsz felmenni. Csak középen kell maradni. A széleken, illetve a zsilip után csavargat rendesen, de az sem gond.
Ha első próbálkozásra nem sikerül felmenni és kisodródsz oldalra, akkor vissza kell csorogni és messzebbről megpróbálkozni az áramlás középvonalában maradva.
Elsüllyedni meg mitől süllyednél el? (Legfeljebb borulsz, de azt zsiliptől függetlenül is lehet. :) )
Aznap három zsilipen mentünk fel, + a Nagymorotva-Szartos csatorna oda-vissza. Volt rendes áramlás, de járható volt.
Viszont 50m-es körzetben tilos horgászni. Persze a szorgos kezek az 50-ből az 5-öt lekaparták így most mindenhol a "Műtárgy 0 méteres körzetében horgászni tilos!" tábla van, de a helyi horgászrendben természetesen továbbra is 50m szerepel.