Az a 4 hajtómű Lycoming LF 507 típusú motor amit az amerikaiak a Chinook heikopterben is használnak, csak függőleges beépítéssel. A varrógépmotort kicsit bántónak érzem, nagyon jól megy az a kis repcsi még akkor is ha 2 megáll belőlük. És a repülő gyakorlatilag 737-es kategóriába esik, Mach-számban csak 0.03-al marad el a kis Boeing mögött (0.75 ill 0.72), TAS 400 kts a 425-höz képest. Ez a röpülő kb 4 órát repül el kényelmesen ami 2800-3000 km-es távokra elegendő, a Minneapolis New Yorkot pl kb 2 óra alatt repültük vele. A légitársaságok felé a vonzereje abban nyilvánult meg, h fel és leszállósebessége az alkalmazott szárny és fékszárny miatt kb 10 csomóval kisebb mint a hasonló kb 100 férőhelyes gépeké (gyártották 100, 85 és 70 személyes változatát az angolok) Így repülhetett olyan rövid pályákra (pl London City) ahova a többi nagygépet nem engedték be. Ez az egyetlen airliner, amit az amerikaiak beengedtek Aspenbe (elevation kb 14000 ft) mert ha leállt egy motorja, még mindig tudta a hegyek közüli kiemelkedéshez szükséges emelkedési paramétereket. Utazómagassága FL 350 ami csak 2000 lábbal marad a classic 737-es csúcsmagasságától. Ja és lehet h a 154-es hajtómű harmada a tolóerő, de az elfogyasztott nafta meg a 6-a sincs, mert 1 T alatt fogyaszt óránként. És azért nem kell rá reverz, mert olyan fék van a repülőn h rágondol az ember és meg is álltál (fékventillátorral, hőmérséklet kijelzővel). A leszállósebi kb 120 csomó ami szintén egy kb 45 tonnára terhelt 737-es 500asnak felel meg. Ja és reverz híján nincs a nagy zaj leszállás után, ami szintén kereskedelmi előnyöket jelentett.
Mindig azt hittem hogy tengerek fölööt utaznak,a 4 hajtómű miatt. Biztosan tudod hogy minden repülőnek van olyan engedélye,hogy mennyire távolodhat el a legközelebbi vészleszálóhelytől...
Elég zsufinak néz ki,de ha te utaztál már vele,nyilván jobban tudod. Csak a 4 hajtóműből gondoltam,hogy messzebbre is elkóbászolhat a legközelebbi kitérőtől. Különben elég drága ennyi hajtóművet üzemeltetni.
Elég nyomorultnak néznek ki az ülések. Legalább a vészkijáratnál van hely a térdednek? Nekem fontos lenne a nagy csomagtartó,mert ha tehetem csak kézipoggyásszal utazom. Ezek óceáni vonalakon is mennek?
Jó. Szóval: Láttam egy Gulfstream és Tu134es méret közötti gépet,aminek négy lefelé lógó hajtóműve volt,szemmel láthatóan kicsit szétfelé fölszerelve. A farkát (repülős körök kedvéért függőleges vezérsíkját) nem láttam,csak az alját a felhőkön át. Úgy tünt,MALÉVes festése volt.
Én meg tiltakozom a csepeli épületel összevissza stílusa ellen.
Ugyan nekem is annyi közöm van hozzá, mint a csepeli főépítésznek a légiforgalom szervezéséhez, de ma itt Magyarországon ha három ember alapít valami gittegyletet, meg tud akadályozni olyan milliárdos beruházásokat, amelyek százezrek-milliók életét könnyítik meg.
Bár a pongyola fogalmazásodból nem derül ki, hogy számodra mit takar a "kisgép" fogalma, de biztos lehetsz benne, hogy egy ekkora légitársaságnak van legalább négy olyan gépe, amelyik rendelkezik hajtóművel. :-)
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy itt nincs karakterszám megkötés és a két karakter spórolásoddal teljességgel más jelentést kapott a hozzászólásod. :-)
Repülős körökben illik pontosan, egyértelműen (és nem 1értelműen) fogalmazni. Ha jól tudom, írott szövegben illik tizenkettőig betűvel kiírni a számot, az annál nagyobbak esetében elfogadott a számmal történő kiírás. :-)
Mindig erdekes helyzet alakul ki, amikor megprobalja valaki megeroszakolni a piacot: "Vagy ezt megveszed ennyiert, vagy mehecc haza". Sok nagy ceg beprobalta mar, es sose jon be. Mindig olyan "utoize" van a dolognak...