Keresés

Részletes keresés

széles tamás Creative Commons License 2008.05.25 0 0 1835
Gondoltam felhozom egy kicsit ezt a topicot.

sevenfourdrajver Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1832
ETOPS = Engines Turning or Passengers Swimming
Előzmény: Törölt nick (1830)
sevenfourdrajver Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1831
Az a 4 hajtómű Lycoming LF 507 típusú motor amit az amerikaiak a Chinook heikopterben is használnak, csak függőleges beépítéssel. A varrógépmotort kicsit bántónak érzem, nagyon jól megy az a kis repcsi még akkor is ha 2 megáll belőlük. És a repülő gyakorlatilag 737-es kategóriába esik, Mach-számban csak 0.03-al marad el a kis Boeing mögött  (0.75 ill 0.72), TAS 400 kts a 425-höz képest. Ez a röpülő kb 4 órát repül el kényelmesen ami  2800-3000 km-es távokra elegendő, a Minneapolis New Yorkot pl kb 2 óra alatt repültük vele. A légitársaságok felé a vonzereje abban nyilvánult meg, h fel és leszállósebessége az alkalmazott szárny és fékszárny miatt kb 10 csomóval kisebb mint a hasonló kb 100 férőhelyes gépeké (gyártották 100, 85 és 70 személyes változatát az angolok) Így repülhetett olyan rövid pályákra (pl London City) ahova a többi nagygépet nem engedték be. Ez az egyetlen airliner, amit az amerikaiak beengedtek Aspenbe (elevation kb 14000 ft) mert ha leállt egy motorja, még mindig tudta a hegyek közüli kiemelkedéshez szükséges emelkedési paramétereket. Utazómagassága FL 350 ami csak 2000 lábbal marad a classic 737-es csúcsmagasságától. Ja és lehet h a 154-es hajtómű harmada a tolóerő, de az elfogyasztott nafta meg a 6-a sincs, mert 1 T alatt fogyaszt óránként. És azért nem kell rá reverz, mert olyan fék van a repülőn h rágondol az ember és meg is álltál (fékventillátorral, hőmérséklet kijelzővel). A leszállósebi kb 120 csomó ami szintén egy kb 45 tonnára terhelt 737-es 500asnak felel meg. Ja és reverz híján nincs a nagy zaj leszállás után, ami szintén kereskedelmi előnyöket jelentett.
Előzmény: Törölt nick (1824)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1829
 Régebben csak 3 vagy 4 hajtóművesek kaptak óceáni engedélyt,de már vannak 2 hajtóművesek is köztük.
Előzmény: Törölt nick (1828)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1827
Mindig azt hittem hogy tengerek fölööt utaznak,a 4 hajtómű miatt. Biztosan tudod hogy minden repülőnek van olyan engedélye,hogy mennyire távolodhat el a legközelebbi vészleszálóhelytől...
Előzmény: Törölt nick (1824)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1822
 Elég zsufinak néz ki,de ha te utaztál már vele,nyilván jobban tudod. Csak a 4 hajtóműből gondoltam,hogy messzebbre is elkóbászolhat a legközelebbi kitérőtől. Különben elég drága ennyi hajtóművet üzemeltetni.
Előzmény: Törölt nick (1821)
gacsat Creative Commons License 2007.12.10 0 0 1820
Elég nyomorultnak néznek ki az ülések. Legalább a vészkijáratnál van hely a térdednek? Nekem fontos lenne a nagy csomagtartó,mert ha tehetem csak kézipoggyásszal utazom. Ezek óceáni vonalakon is mennek?
Előzmény: Törölt nick (1819)
BJani Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1818
Előzmény: gacsat (1817)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1817
Igen. Nagyon szép. Na,ezzel utaznék szivesen. Van kép a belsejéről is?
Előzmény: BJani (1816)
BJani Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1816

Gondolom délután volt, és ezt láttad:

 

http://www.airliners.net/open.file/1302680/L/

Előzmény: gacsat (1815)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1815
Nem. Tisztára olyan volt mintha Maléves lett volna. Fehér volt,de a hátulja kék(?),és az alján ék alakú volt a festés.
Előzmény: robicsek (1814)
robicsek Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1814

nyilak is voltak rajta? :-))))))

 

 

ez lehetett, valamelyik.

http://avions.iespana.es/jumbolino.htm

Előzmény: gacsat (1813)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1813
Kb.így nézett ki:
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1812
Gondolom igen. Vagy csak vak vagyok.
Előzmény: robicsek (1810)
robicsek Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1811
Jumbolino lehetett esetleg? de olyan a Malévnek nincs tudtommal.
Előzmény: gacsat (1808)
robicsek Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1810
jó ez a Pentagomba. Ez olyan ötszögletű gomba? :)
Előzmény: gacsat (1809)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1809
Látta valaki a Pentagomba beleszáguldott gép hajtóműtengelyeit?
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1808
Jó. Szóval: Láttam egy Gulfstream és Tu134es méret közötti gépet,aminek négy lefelé lógó hajtóműve volt,szemmel láthatóan kicsit szétfelé fölszerelve. A farkát (repülős körök kedvéért függőleges vezérsíkját) nem láttam,csak az alját a felhőkön át. Úgy tünt,MALÉVes festése volt.
Előzmény: széles tamás (1806)
bado Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1807

Én meg tiltakozom a csepeli épületel összevissza stílusa ellen.

Ugyan nekem is annyi közöm van hozzá, mint a csepeli főépítésznek a légiforgalom szervezéséhez, de ma itt Magyarországon ha három ember alapít valami gittegyletet, meg tud akadályozni olyan milliárdos beruházásokat, amelyek százezrek-milliók életét könnyítik meg.

 

Abszurdisztán !!!

Előzmény: széles tamás (1804)
széles tamás Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1806
Biztos forrásból tudom, hogy VAN!

Bár a pongyola fogalmazásodból nem derül ki, hogy számodra mit takar a "kisgép" fogalma, de biztos lehetsz benne, hogy egy ekkora légitársaságnak van legalább négy olyan gépe, amelyik rendelkezik hajtóművel. :-)

Csak zárójelben jegyzem meg, hogy itt nincs karakterszám megkötés és a két karakter spórolásoddal teljességgel más jelentést kapott a hozzászólásod. :-)

Repülős körökben illik pontosan, egyértelműen (és nem 1értelműen) fogalmazni. Ha jól tudom, írott szövegben illik tizenkettőig betűvel kiírni a számot, az annál nagyobbak esetében elfogadott a számmal történő kiírás. :-)
Előzmény: gacsat (1805)
gacsat Creative Commons License 2007.12.09 0 0 1805
Van a Malévnek 4 hajtóműves kisgépe? Tegnap a felhőkön át mintha 1 ilyet láttam volna.
széles tamás Creative Commons License 2007.10.28 0 0 1804
A hülyék már megint okoskodnak. :-(

Akár merre terelik a forgalmat, valami idióta mindíg tiltakozik.

széles tamás Creative Commons License 2007.09.08 0 0 1803
Igazad van.Reménykedjünk, hogy ilyeneket csak bemutatókon lát majd a civil közönség!
Előzmény: Törölt nick (1802)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 1802

Hmmm....

Ez a gép és a polgári repülés.

Inkább ne is gondoljunk rá.

Előzmény: széles tamás (1801)
széles tamás Creative Commons License 2007.09.06 0 0 1801
Air Force Laser
Bernoulli Creative Commons License 2007.06.21 0 0 1800
TAF LHBP 211600Z 220024 32017G27KT CAVOK
BECMG 0205 30012KT
BECMG 0811 24011KT
BECMG 1215 18012KT
TEMPO 1622 VRB14G28KT 3000 SHRA TSRA SCT050CB BKN100
BECMG 2023 28015G25KT
Előzmény: széles tamás (1799)
széles tamás Creative Commons License 2007.06.21 0 0 1799
TAF LHBP 211200Z 211322 14014G24KT CAVOK
      TEMPO 1517 FEW060CB SCT200
      TEMPO 1722 VRB22G38KT 4500 SHRA TSRA SQ SCT040CB BKN100
      BECMG 1922 32018G28KT PROB30
      TEMPO 2022 2000 +SHRA TSGR FEW010 BKN030CB
Bernoulli Creative Commons License 2007.06.06 0 0 1798
Sziasztok,

ajánljuk figyelmetekbe nyári repülőgép bérlési akciónkat:
(10 óra egyösszegű befizetése esetén)

Katana 210 000 forint
DA-40 TDI 300 000 forint
Da-40 TDI G1000 360 000 forint.

És bármikor kiugorhattok egy kis sétarepülésre is.

Ne csak repülj, szárnyalj!

Üdv:
PAS
szabipilota Creative Commons License 2007.05.08 0 0 1797

Mindig erdekes helyzet alakul ki, amikor megprobalja valaki megeroszakolni a piacot: "Vagy ezt megveszed ennyiert, vagy mehecc haza". Sok nagy ceg beprobalta mar, es sose jon be. Mindig olyan "utoize" van a dolognak...

 

 

Előzmény: worosboros (1795)
széles tamás Creative Commons License 2007.05.03 0 0 1796

Most láttam a retekklub híradójában, hogy az elszabadult hőlégbalonnak sem voltak rendben a papírjai.

 

Lajos! Jól tudom? Az nem hozzátok tartozott.

 

Ezek tényleg pancserek!

Előzmény: worosboros (1795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!