Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2021.06.22 -2 2 468215

Tudja az a kocsi az EP fékezést? Ugye hogy nem. Máris nem jó, mivel pl. a Flirtnek az üzemi féke ugye arra dolgozik.

Tehát ami minimum kell, az a központi ütköző-vonókészülék, EP fék és zöld hurok a kocsira, hogy minimum elvárható műszaki és biztonsági feltételek teljesüljenek.

Előzmény: Vendégsín (468213)
timetable Creative Commons License 2021.06.22 -1 3 468214

Csehországi mellékvonalon láttam ezt megoldást:

http://www.plzenskonakole.cz/cz/sobotni-oranzovy-cyklovlak-zacal-vozit-cyklisty-do-ceskeho-lesa-1469.htm

 

A kerékpárszállító jármű egy vasúti teherkocsi. A személyzete csinálja a rakodást, és mint egy ruhatárban, bilétát kap a kerékpár tulajdonosa. Én el tudom képzelni, hogy ez az egyszerűsítés a jövő iránya, nem a termes kocsik (akár átépítése, beszerzése).

 

- Regionális forgalomban azért, mert az ottani járművek szállítókapacitását így lehet a legjobban megnövelni.

- Távolságiban már van ennek is hátulütője, de ha mondjuk elfogadjuk azt, hogy a le és felszállást csak bizonyos állomásokon tesszük lehetővé, ahol ez a tartózkodási időbe is beleépíthető, akkor jó lehet. Illetve, távolságiban ilyenkor le kellhet venni a nyeregtáskát is. (Jó, egyébként is egyszerűbb úgy emelgetni a kerékpárt, ha le van véve - de erre talán lehet olyan megoldás, hogy a teherkocsi egy része egy zárható rekesz, ahová elhelyezhető, és nem kell a személykocsiba átvinni.

Előzmény: kombi (468199)
Vendégsín Creative Commons License 2021.06.22 -3 6 468213

Nézzük, mi mindenért nem lehet megcsinálni. Még vagy egy tucat szempont előhozható.

 

Egyelőre arról volt szó, hogy a koncepciótlan, idióta vasútvállalat hogyan tud tömeges kerékpárszállítási igénynek eleget tenni. Hely ehhez tengelygenerátoros poggyászkocsiban is van. A klíma nem játszik, a fűtés sem, kiszolgáló személyzetnek és utasnak sem kell ebben utazni, így nincs műszaki akadály mindez előtt.

Előzmény: r1232 (468209)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.06.22 -1 0 468212

És az ajtóvezérlést honnan kapja a BDzx?

Előzmény: extrémgörkoris (468210)
r1232 Creative Commons License 2021.06.21 -1 0 468211

Azt megnézném, ahogy a Flirt segélyvonókészülékét felrakod a BDzx könnyített vonóhorgára... :DD

Előzmény: extrémgörkoris (468210)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.21 -1 3 468210

Flirt, segélyvonó, BDzx. 

Előzmény: r1232 (468209)
r1232 Creative Commons License 2021.06.21 -3 0 468209

Nézzük a Flirtöt.

Van rajta másik jármű energiaellátását lehetővé tévő csatlás?

A segédüzem teljesítménye elegendő egy másik jármű energiaellátásához, klímával, fűtéssel együtt?

Ha a válasz mindkettőre igen, akkor nincs műszaki akadálya, de ha az egyikre vagy mindkettőre nem, akkor bizony van.

 

Akkor nézzük a Desirót. Áhh ne is nézzük, esélytelen.

Vagy a Talent? Viccnek is rossz.

Van még valami?

Előzmény: Vendégsín (468205)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.21 -2 2 468208

"árhol, bármikor...  és icipicit előre nézve: hosszabb távon nem csak a fuvarozási szolgáltatással: bicajkölcsönzés, szerviz, büfé. és szállásszolgáltatás..mind-mind jó üzlet lenne,"

 

 

Már meg is van a hosszútávú gyógyír a problémára.Megfelelő árú bérbeadás mellett,minek cipelné az átlag kerékpáros a saját eszközét?

Előzmény: kombi (468187)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.21 -1 0 468207

"A Kissek átszékezéséről korábban annyi szó volt hogy szezonban bővítik majd a bicajos férőhelyek számát. Hallani ennek esetleges megvalósításáról valamit mostanában?"

 

 

Nem,mivel még mindig nem kerültek a Megrendelő tulajdonába.

Előzmény: kombi (468186)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.06.21 -2 1 468206

Van elég dög Tégla hozzá.(1/2 vicc)

Előzmény: 01016-25 (468203)
Vendégsín Creative Commons License 2021.06.21 -1 1 468205

A szabályozás és akarat kivételével nincs műszaki akadálya.

Előzmény: 01016-25 (468203)
r1232 Creative Commons License 2021.06.21 -2 0 468204

Nagyjából semmi. A jelenlegi motorvonataink nem alkalmasak erre jelen formájukban.

Előzmény: 01016-25 (468203)
01016-25 Creative Commons License 2021.06.21 -3 1 468203

Műszakilag holnaptól is minden adott hozzá?

Előzmény: Vendégsín (468200)
01016-25 Creative Commons License 2021.06.21 -2 2 468202

Gondolj csak bele, néhány éve még azon röhögtünk, hogy a hülye labancok direkt biciklis vonatot indítanak Bécsből Passauba.  És tessék, itt a Tisza -tó expressz, megjelent a kínálatban az első itthoni, dedikáltan bringás vonat. És eléggé úgy tűnik, lassan valami hasonlót kellene varázsolni majd a Velencei tóhoz is, mert a Flirtek nem győzik. 

Van ilyen, a G30-asok.

OK, kell koncepció, akarat, pénz. De még ha(?) ezek mind rendelkezésre is állnak, sok év(tized) lemaradását nem lehet néhány hónap alatt behozni. És ez nem azt jelenti, hogy nyugodjunk bele a helyzetbe. De a polgárt (a biciklist és a gyalogost is) el lehet riasztani a korlátlan kapacitás ígéretével is, ha aztán koppan. Nem biztos, hogy egyezik a véleményünk, de ha választani lehet (és csak ebből a kettőből) én inkább szembesülnék vele időben, hogy nem férek fel a vonatra (még akkor is, ha a valóságban elácsoroghattam volna a peronon, nyakamban a bringával), mint hogy a helyszínen kapjam a képembe, hogy "Próbálja meg a következőt".

Előzmény: kombi (468199)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.06.21 -1 2 468201

Én a 90 es évek bicikliszállitásán nőttem fel, nem tudnak elriasztani 😂😂😂😂 Legnagyobb mutatvány a kecskeméti triatlon napján a vonatfoglalás a nyugatiban, 200+ bicikli, a kaller rendőrt hivott a Bmx kocsikba mindenhova felpakolt biciklik miatt, végül lett egy BDBhv kocsi keritve 😂😂😂

Előzmény: kombi (468199)
Vendégsín Creative Commons License 2021.06.21 -1 4 468200

"De ezeket sem tudnád akármikor igénybe venni, csak egyes kijelölt járatokon, mert nem tudod őket motorvonatokba sorolni."

 

Ez így nem teljesen igaz. Motorkocsi és egy nagy kapacitású kerékpárszállító doboz egy vonatba sorozása csak szabályozás/akarat kérdése.

Előzmény: r1232 (468197)
kombi Creative Commons License 2021.06.21 -1 5 468199

Most van kapacitáshiány, most kell erre megoldást valamilyen találni.

 

Ezt nem vitatom, a mostani helyzet szükséges rossz. Az új struktúra több eleme nagyon is elfogadható. A Déli parton és az északi Füredig a több rétegű szolgáltatással elfogadhatónak tűnik. A gond szvsz. leginkább a dízeles szakaszokon van és az átszállós forgalomban. Kérdés, hogy a júliusban, amikor igazán elindul a buli, hogy fog a rendszer vizsgázni.  

 

Ráadásul nem ez a prioritás szvsz, hanem az elöregedett járműpark lecserélése. Kizárólagosan kerékpáros szempontból nézed a dolgot és ez szvsz torzító hatású.

 

Persze hogy bicajos szempontból nézem. :) 

 

De bizonyos fokig a kettő együtt jár. A jelenlegi közép- és nagykapacitású bringaszállító kocsipark legnagyobb része bőven 40+ életkorú, egy részük a szó szoros értelmében már a Magasfogadóról megszöktetett jószág. Az üzemeltetés lehetőségei végesek, bármit is próbálnak bűvészkedni, hogy üzemben tartsák ezeket a csotrogányokat, a szitává rozsdásodott hossztartókon már nem segít semmi varázslat. Még 3-4  év és itt állunk majd nagy kapacitású kocsik nélkül. 

 

De ezeket sem tudnád akármikor igénybe venni, csak egyes kijelölt járatokon, mert nem tudod őket motorvonatokba sorolni.

 

A mostani koncepció szerint a hosszú távú járatok gerincét elsősorban mozdonyvontatású vonatba sorolt, normál építésű (IC+ és társai)  személykocsik fogják alkotni. És az is tény, hogy az itthoni kerékpáros igények a frekventált körzetekben már most is olyan meredeken nőnek, hogy azt már motorvonattal nem lehet mindenütt lefedni. Mert a motorvonat sem mindenható. A nagykapacitású kocsik hirtelen változó igényeknél sokkal flexibilisebben használhatók, mint  a motorvonatok. 

 

Gondolj csak bele, néhány éve még azon röhögtünk, hogy a hülye labancok direkt biciklis vonatot indítanak Bécsből Passauba.  És tessék, itt a Tisza -tó expressz, megjelent a kínálatban az első itthoni, dedikáltan bringás vonat. És eléggé úgy tűnik, lassan valami hasonlót kellene varázsolni majd a Velencei tóhoz is, mert a Flirtek nem győzik. 

 

Kell tehát az újbeszerzés, ha ez itthonról megoldható lenne, Szolnokról, vagy Dunakesziről, annak én örülnék a legjobban 

 

Hosszú távon pedig nagyon komoly perspektíva lehet a bringafuvarozásban. 

 

Ha belegondolsz, a kerékpáros turizmus, ezáltal  a belföldi turizmus növelése egyfajta hosszú távú kitörési pont lehet a Start részére, mert a távolsági szegmensben is az utazások számát tudja növelni.  De akkor el kell tudnunk vinni a bringást és a bringáját is, méghozzá elfogadható áron. A kettő csak együtt megy, egymás nélkül nem műxik.

 

Egy elégedett kerékpáros utas a Balatonnál, a későbbiekben jó eséllyel további vasúti utazásokat fog generálni az ország más részeiben is. És ha ügyesen további szolgáltatásokat kapcsolunk a vasúti utazáshoz: büfé, bringaszerviz, biciklikölcsönző az állomáson, azzal nem csak további utazásokat tudunk generálni, hanem kis befektetéssel további, jelentős, járulékos bevételeket is. 

 

Ha viszont sikeresen elriasztjuk a polgárt a vasúttól már most, a Balatonnál (pl a merev és drága jegyrendszerrel, a kapacitásgondokkal)  akkor beint nekünk, vesz egy autót és süthetjük: a koma többé nem fog vonatozni, hanem autóval fogja a biciklit vinni mindenhova, azaz a benzinkutas fog rajta keresni, nem a vasút. 

    

Előzmény: r1232 (468197)
manhattani Creative Commons License 2021.06.21 -2 1 468198

Nem csak Budapestről mennek kerékpárosok vonattal.

Előzmény: Lovrin (468196)
r1232 Creative Commons License 2021.06.21 -2 3 468197

Alapvetően hibásnak tartom ezt a megközelítést.

 

Nagyjából ezek a tények. Most van kapacitáshiány, most kell erre megoldást valamilyen találni. A nem létező járművek nem a megoldás részei.

 

És nem telik bele majd alig egy-két év, de itt teremnek majd a magánvasutak is, nagy tőkeerővel, korszerű járművekkel  kimazsolázva a legfrekventáltabb viszonylatokat.

 

LOL! A nemzetközi tapasztalatok sem ezt mutatják.

 

Gondoljunk csak a Regiojetre: Amint felmerült az igény, egy pillanat alatt megszervezte a belföldi forgalmát is az 1-es vonalon.

 

Nemzetközi forgalomban szabadon maradt helyek értékesítésével, nem önállóan. Nagyon nagy különbség.

 

Jármű kell, közép- és nagykapacitású bringaszállító jármű.

 

De ezeket sem tudnád akármikor igénybe venni, csak egyes kijelölt járatokon, mert nem tudod őket motorvonatokba sorolni.

Ráadásul nem ez a prioritás szvsz, hanem az elöregedett járműpark lecserélése. Kizárólagosan kerékpáros szempontból nézed a dolgot és ez szvsz torzító hatású.

Előzmény: kombi (468190)
Lovrin Creative Commons License 2021.06.21 -1 1 468196

"Felkészül a Fertő -tó, Nyugat-Dunántúl és az Őrség."

 

Ha kap egy kis promóciót, Északkelet-Magyarország is csodálatos bringásterep tud lenni Szatmártól-Beregtől Zemplénig és Aggtelekig. Délkeleten, Gyula környékéről már ne is beszéljünk. 

 

Az eljutási idő azért be fogja határolni a népszerűséget.

Az Őrségbe vagy Nyírségbe nem lehet csak úgy kiugrani Pestről mint a Dunakanyarba. 2x4 óra vonatút 5 óra biciklizésért nem a legjobb arány.

 

Szerintem a Mátra és a Bükk esetében várható hogy jobban rákapnak a biciklisek.

 

Gyöngyös viszonylag közel van, de a Bükk sincsen távolabb Eger felől mint a Tisza-tó. Nyilvánvalóan egy tó körül tekeregni sokkal inkább vonzó kocakerékpárosoknak mint hegyet mászni, de azt már látni hogy az elektromos rásegítéses biciklik terjednek és jóval szélesebb körnek teszi elérhetővé a hegyvidéket is.

Előzmény: kombi (468191)
Panzerbear Creative Commons License 2021.06.21 -1 0 468195

Anfahren gegen "Halt"-többet itt nem kell olvasni...

Előzmény: oldmumus_v.2 (468164)
gunji jackdaw Creative Commons License 2021.06.21 -1 1 468194

Nomeg most, hogy a 30a-n kezdi megint elérni az utasok száma a járvány előtti szintet, a reggeli és esti csúcsban megint szóló Flirtök járnak. Így persze a szokásos tömegnyomor, utaslemaradás, késések, nem beszélve az ilyenkor szokásos egy-két iskoláscsoportról. Nem feltétlen utasbarát ez így. :(

De legalább talán már holnap találkozni fog a kereslet a kínálattal Kelenföldön is a beígért vízosztás vonatkozásában.

Előzmény: gunji jackdaw (468109)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.21 -1 1 468193

Nagyon jó! 👍

Előzmény: nazareth (468174)
01016-25 Creative Commons License 2021.06.21 -2 3 468192

Helyjegyet ugyanis csak járművek a hivatalos férőhelyéig adhatsz ki.

A gyakorlatban a hivatalos férőhely  viszont messze alatta marad az adott járművel valóságosan elvihető bringák számának. (nagyjából  azonos a helyzet mint az ülőhelyes kocsi ülőhelyeinek és tényleges elvihető utasok számai közötti különbség esetében)  Egy halberstadti vegyes  terében 8 db bicaj a hivatalos, de a 15 -20 bicaj cipőkanállal gond nélkül  beszuszakolható oda. Flirtre 6 a hivatalos, de van olyan viszonylat,  egységenként 30-35 utazik rendszeresen. Desiro..4 vs 15-20 , Bmx 16 kampó vs 25-30, ha egymás mellé vannak pakolva a bringák. De a nagypakliknál is tudnak mesélni a kezelők a valóságos számokról, amikor beindul a bolt.   

 

Ebben igazad van. De a vonatokon nem csak kerékpárosok utaznak. Amikor a Flirt-ön van 30-35 bringa, akkor hugyozz magad alá, mert a WC el van barikádozva. A felszállásnál és leszállásnál +5-10 perc ácsorgás. És a bringásoknak sem mindig önfeledt a mosolya, amikor reped-szakad-törik valami a drótszamáron a "kicsi a rakás" következtében.

 

Jármű kell, közép- és nagykapacitású bringaszállító jármű. Ha már erre a szezonra nem is  , de jövőre mindenképpen keríteni kell néhányat valahonnan.

 

Na ebben meg még inkább igazad van. És lehet azt mondani, hogy ha öt éve gondoskodtak volna járműről, akkor most nem kéne kerékpárhelyjegyezni, vagy nem ilyen árakon. De ilyen-olyan okból nem tették meg. Lehet, hogy eszükbe sem jutott, lehet, hogy nem volt rá forrás. De akárhogyan is történt, szerintem nem lehet korlátlanul felengedni egy Flirt-re/Desiro-ra a bringásokat. Akkor sem, ha a veresiben, vagy Villány felé nem kell helyjegy. Mert ott nincs is belőle napi szinten konfliktus.

 

A legtöbb helyre azért elérhető a 99 Ft-os megoldás is. Igen, ehhez kicsit alkalmazkodni kell. Biztosan lehetne finomítani a díjszabáson. Az is lehet, hogy jövőre majd lesz teherkocsi, ahogy írod. Bár a Flirt-ös vonatról akkor is el kell terelni a bringást, amennyire lehet.

 

És a problémával szerintem azonnal kezdeni kellett valamit.

 

 

Előzmény: kombi (468187)
kombi Creative Commons License 2021.06.21 -2 3 468191

Ez az egész bringás mizéria csak nyáron és csak a Velencei tóhoz és a Balatonhoz (néha a Tisza tóhoz)  közlekedő vonatokon keletkezik.

 

5-10 éve csak a Balatonnál volt cirkusz.  (Máshol nem is nagyon lehetett, mert az ország összes bicajos kocsija a Balatonnál futott, nyáron országos fővonalak maradtak bicajos kocsi nélkül) . 

 

Közben vagy rögtön utána jött a Dunakanyar, amikor a négyszázas BDt-ben volt vonatonként 20-25 bicaj. 

 

Megjöttek a Flirtek. 5 éve már Velencei- tónál is bőven zsufi van, oda ma már a hármas Flirt is kevés. (Korábban a fehérvári sittes ingákban a Bdt valahogy nem volt ennyire népszerű :) )

 

Tavaly már a Tiszta-tónál is túlpörgés volt.

 

Felkészül a Fertő -tó, Nyugat-Dunántúl és az Őrség. 

 

Ha kap egy kis promóciót, Északkelet-Magyarország is csodálatos bringásterep tud lenni Szatmártól-Beregtől Zemplénig és Aggtelekig. Délkeleten, Gyula környékéről már ne is beszéljünk. 

 

A fejlődés és az igények növekedése folyamatos.    

 

Előzmény: koller andor (468188)
kombi Creative Commons License 2021.06.21 -2 4 468190

Alapvetően hibásnak tartom ezt a megközelítést. Egy évtizede stagnáló és tegyük hozzá, a kerékpáros szervezetek részéről érkező számtalan kérés, intés, figyelmeztetés ellenére, a folyamatosan növekvő igényeket évekig elhanyagoló,  bringás szempontból   alapjaiban hibás járműfejlesztési politikát a jelenleg teljesen jogos igényeket támasztó kerékpáros turizmuson leverni több mint meggondolatlanság.

A turisztikai piac ezen szegmenségben a vasút számára -- és ezen belül a START számára --  adódó hosszú távú lehetőségek kiaknázása helyett, annak továbbra is teljes semmibe vétele hatalmas stratégiai hiba lenne.    

 

A bringaboom itthon egy lassan már évtizede  óta zajló, öngerjesztő és egyre csak gyorsuló folyamat. Az utóbbi két évben a Covid még csak alaposan rá is tett a fejlődés sebességére. Ennek csak egy része jelentkezik most a vasúton. A nálunk a boomhoz kapcsolódó kerékpáros turizmus egy nyugaton már teljesen elfogadott turisztikai ág,miközben nálunk még csak most kezdődnek a kezdeti szárnypróbálgatások. Ugyanakkor lassan, de a kormányzat is kezd ráébredni az ebből származó turisztikai lehetőségekre.

 

Ugyanakkor hazánkban most dől el, hogy a bringás modal-split hogyan alakul az elkövetkező évtizedekben: hogy mennyien fogják a távolsági utazáshoz, a bringáscélpontok megközelítéséhez a vasutat  vagy a közutat és vele az egyéni közlekedést  használni. Ebből a szempontból az első élmények meghatározók lehetnek. 

 

A Balatonkerülés a fiatalabb- és tegyük hozzá, nálunk a középkorú és az idősebb korosztályból is sokaknak az első komolyabb, csomagos bringástúra.  Van, akinek az egyetlen is marad, de aki ráérez ennek az ízére az máskor is nekivágna. És nem csak a Balatonhoz, idővel majd máshova is. A kérdés az, a jövőben ezt vonattal, vagy autóval teszi ezt majd.

Ne felejtsük, a  Balaton és környéke csodálatos tanulópálya. A tó és környéke kerékpárturisztikai szempontból  rendkívül szerencsés helyzetben van, elképesztően hatalmas potenciállal rendelkezik és nem csak a nyári csúcsszezonban hanem a tavaszi-őszi elő is utószezonban is számos lehetőség adódik itt a bicajosok számára. 

 

A gond az, hogy ha széttárt kézzel ezen kapacitásigények lekezelését teljes mértékben a piacra bízzuk, a piac meg is fogja tenni. De már részben a vasút és javarészt a Start nélkül.

 

A bringások egy része elmegy személyautóval, másik részére alakulnak majd sorra a kisebb-nagyobb, közúton mozgó vállalkozások  amelyek kisbusszal-trélerrel fogják a bringásokat és a bringákat vinni.  És nem telik bele majd alig egy-két év, de itt teremnek majd a magánvasutak is, nagy tőkeerővel, korszerű járművekkel  kimazsolázva a legfrekventáltabb viszonylatokat. Gondoljunk csak a Regiojetre: Amint felmerült az igény, egy pillanat alatt megszervezte a belföldi forgalmát is az 1-es vonalon. 

 

Tényleg ezt akarjuk? 

 

Jármű kell, közép- és nagykapacitású bringaszállító jármű. Ha már erre a szezonra nem is  , de jövőre mindenképpen keríteni kell néhányat valahonnan. .

 

Tény, beruházás nélkül nem megy, de nincs más út, előre kell lépni.

 

 

Ha másképp  nem megy, rövid távra le kell bérelni 120-ra vizsgáztatott fedett teherkocsikat, valami Gabs jellegű jószágokat, ahogy a labancok is teszik. Kifestve -kipofozva 60-80 kampóval, két kirakóval a különvonatok és a nyári szezonban a ritkán megálló balatoni expresszvonatok remek kisegítő járműve lehet. 

 

 

És el kell kezdeni a mostani nagypaklik és a 15-20 kampós középkapacitású kocsik pótlási projektjét is, mert ilyen kocsik beszerzését jelenleg még nem is tervezzük. De meg kell tenni, mert másképp tényleg megesz minket a piac. 

 

 

Előzmény: r1232 (468185)
hmsoft Creative Commons License 2021.06.21 -3 9 468189

- Kedves kerékpáros utasaink, az áramvonalasított árú kerékpárjegyhez (2000 HUF) mostantól ingyen lángos jár.

- Jó, de ez a lángos miért hideg és száraz?

- Kicsit megfogták a bejáraton.

 

hm

Előzmény: koller andor (468188)
koller andor Creative Commons License 2021.06.21 -3 3 468188

Ez az egész bringás mizéria csak nyáron és csak a Velencei tóhoz és a Balatonhoz (néha a Tisza tóhoz)  közlekedő vonatokon keletkezik.

 

Ha egy lángosért ellehet kérni egy ezrest a tónál főidényben , akkor egy bicaj szállításáért miért ne lehetne ?

 

Felénk abszolút megoldott egész évben a bringaszállítás a Bd kocsiknak köszönhetően.

Előzmény: r1232 (468185)
kombi Creative Commons License 2021.06.21 -2 7 468187

"...egy huszárvágással megtiltom a kerékpárszállítást Budapest és a Balaton között azokon a közvetlen járatokon, ahol ez csak többcélú tér igénybevételével biztosítható..." 

 

Lássák meg a véleményedet a bringások.. a történelem folyamán sokan ennél jóval kevesebbért is szenvedtek már máglyahalált.. :) :)  

 

 

Az eleve meglévő, a szükségesnél jóval  szűkebb kapacitást jóval tovább szűkítenéd egy ilyen lépéssel. A helyjegynek van egy iszonyú nagy átka: amellett, hogy rendezettebbnek tűnik az utazás, a valóságban alaposan kapacitást szűkítesz vele és ezáltal tovább gerjeszted a kapacitáshiányt.

 

Helyjegyet ugyanis csak járművek a hivatalos férőhelyéig adhatsz ki.

A gyakorlatban a hivatalos férőhely  viszont messze alatta marad az adott járművel valóságosan elvihető bringák számának. (nagyjából  azonos a helyzet mint az ülőhelyes kocsi ülőhelyeinek és tényleges elvihető utasok számai közötti különbség esetében)  Egy halberstadti vegyes  terében 8 db bicaj a hivatalos, de a 15 -20 bicaj cipőkanállal gond nélkül  beszuszakolható oda. Flirtre 6 a hivatalos, de van olyan viszonylat,  egységenként 30-35 utazik rendszeresen. Desiro..4 vs 15-20 , Bmx 16 kampó vs 25-30, ha egymás mellé vannak pakolva a bringák. De a nagypakliknál is tudnak mesélni a kezelők a valóságos számokról, amikor beindul a bolt.   

 

A helyjegynek van egy másik gondja: a merevség... ezen a hálózaton, ahol mindennapos a késés, csatlakozásmulasztás, műszaki okokból történő fekvemaradás.. igen kockázatos a helyjegykötelezettség teljes körű alkalmazása, a Balatonnál így most nem maradt biztonsági szelep, ami levezesse ezeket az ilyen vasútüzemi gikszereket.  

 

Bringás oldalról pedig szintén macerás a helyjegy. Egy biciklitúra nagyon képlékeny dolog. Számos összetevő befolyásolhatja a túra hosszát, útvonalát- Erőnlét,. műszaki gondok, időjárás... A Balatonnál már rég nem az lenne a szolgáltatás, hogy valamikor úgy-ahogy elfuvarozzuk az utast: itt  a szolgáltatásnak már rég a rendelkezésre állásnak kellene hogy legyen: hogy a bicajos turista biztosan támaszkodhasson a vasútra.

 

Bárhol, bármikor...  és icipicit előre nézve: hosszabb távon nem csak a fuvarozási szolgáltatással: bicajkölcsönzés, szerviz, büfé. és szállásszolgáltatás..mind-mind jó üzlet lenne, relatíve kevés beruházással hiszen az alap épületállomány mind-mind adott már hozzá a Balatonnál.  

Előzmény: timetable (468184)
kombi Creative Commons License 2021.06.21 -1 4 468186

...És ez elég nagy baj, itt is be kellene vezetni a kerékpár helyjegyet....

 

A Velencei tónál a hármasegység Flirtre olykor 100 körüli bringás akar felkapaszkodni.  Melyik a jobb: ha egységenként  kiadod a hivatalos 6 bringára helyjegyet, tehát egységenként lesz 6 menetjegy bevételed a 6 bicajostól, vagy  és slussz, vagy felengeded a 30-35  bringát és  lesz egységenként  30-35 menetjegy bevételed a 30 -35 bicajostól?

 

Egy vonatra kivetítve 18 vs 100 menetjegy bevétel a különbség.. és ez csak egy vonat. 

 

Egyetlen járható út van: a férőhely bővítés. 

A Kissek átszékezéséről korábban annyi szó volt hogy szezonban bővítik majd a bicajos férőhelyek számát. Hallani ennek esetleges megvalósításáról valamit mostanában? 

 

 

 

  

Előzmény: r1232 (468182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!