Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7280
Köszönöm a pontos infókat. Az általam leírtakat pletykaként hallottam akkoriban, és most megint bebizonyosodott, hogy nem szabad hinni a pletykáknak!
Előzmény: Vendégsín (7279)
Vendégsín Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7279
Infós írta jól. A V 43-nak állt a kijárat, ő a vonatszámról érdeklődött a jelző tövében, bentről csak az ismétlőjelző látszott, és mivel a személyvonatnak is indulása volt, a külsős el is menesztette.
Előzmény: Bárdos Imre (7276)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7277
Örkébny = Örkény
V43 1077 helyesen V43 1047!!
Előzmény: Bárdos Imre (7275)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7276
Pontosabban "ott felejtették" a hazatérő Szilit a kijáraton és közben menesztették a személyvonatot, aminek megjelent a szabad jelzési kép, aminek okát külön vizsgálták, de ennek eredményét nem tudom.
Előzmény: Infós (7272)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7275
1. 1999.05.15. 16:30 Táborfalva - Örkébny között egy nem bizosított átjáróban gázolt VW Golfot a Lajosmizséről hazatérő Árpád sínautóbusz.

2. 2002.08.07. 17:37. Budapest Nyugati pu. I. vágányáról menesztés után induló 2446. sz. vonat (BDV 004) a kijárati jelzőnél álló V43 1077-be ütközött.

4. Monor 1984 v. 1986. V63 006 borulása, többet erről és a többi képről sem tudok.
Előzmény: Törölt nick (7269)
Infós Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7274
A topic követhetőségének érdekében a "válasz" linkre kattintottam, de ettől függetlenül a kérdés nem (csak) neked szól(t).
Előzmény: Törölt nick (7273)
Infós Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7272
A második kép nem az az eset, amikor pár évvel ezelőtt a gépmenet Szilinek álló kijárati jelzőt magára vette a Hernyó vezére és belehúzta magát a Szili végébe?
Előzmény: Törölt nick (7269)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7271
MSN: szergej506@freemail.hu
Skype: imri1964
Előzmény: Törölt nick (7267)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7268
A felső képet Fábián László készítette Celldömölkön, 1993.08.09.-én. A baleset körülményeiről semmit sem tudok.
Az alsó kettő: Börgönd, 1982.01.08. A 4970 sz. vonat M62 210 psz gépe összes tengelyével siklott.
Előzmény: Törölt nick (7266)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.05.03 0 0 7265
Előfordulhat, hogy tudnék segíteni, mivel a magyarországi vasúti baleseteket kutatom, de ahhoz látnom kellene a CD-t.
Előzmény: Törölt nick (7264)
pacalbeer Creative Commons License 2008.05.01 0 0 7263

:)

 Hétköznapi nyelven akartam , lám elég tudományosra sikerededt ! Köszönöm !

(Mármint a felsővezetékes monológot...)  :)

Törölt nick Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7262
Annak idején azt mondták az oroszok, hogy 750V de tartósan bírja a +10%os feszültséget is, na azóta ennyivel mennek. Bírja :)
Előzmény: Bárdos Imre (7259)
alállomás Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7261
Elnézést, hülyeséget írtam, azóta megnéztem, hogy autókban hogy van, szóval szorry, hülyeséget beszéltem.

Az offolásért meg bocsánat, részemről vége.
Előzmény: Törölt nick (7236)
r1232 Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7260
És a mozdony teteje miért lyukad ki ilyenkor szinte mindig? Elég hozzá egy faág is...
Előzmény: pacalbeer (7207)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7259
Jók az emlékeid, a metróval kapcsolatban. Metrós energetikust kérdeztem meg anno, mikor a metróban dolgoztunk erről. Elmondása szerint a vontatási feszültség hivatalosan 750 V +/- 10 %, de üzemszerűen a 750 V +10%-ot tartják.
Előzmény: educator (7258)
educator Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7258
"1 városi villamos vasút 550v egyen
2, metro 850V egyen
3, HÉV 1500V 50Hz
4, MÁV 25kV 50Hz ----- és a siófok -keszthely . nyagykanizsa 2X25kV 50Hz."

Az első 600 V=, a második 825 V=, a harmadik 1000 V= vagy 1100 V= (irományfüggő).

Sz'al az első lenne a metró, mint mélyvezetésű vasút - OVSZ szerint 750V=
(Bár saját emlékeim szerint is 825V= rémlik...
Előzmény: Infós (7242)
educator Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7257
"itt 2 szakaszolás van --középen feszültmentes szakaszal 3m től --120m-ig"

Ezt gondold át még egyszer, mert hamar ONtopikká válik a téma...
Előzmény: Atis57 (7240)
ROCOman Creative Commons License 2008.04.30 0 0 7256
Üdv Mindenkinek!

Örömmel látom, hogy a vontatás elektromos árammal való ellátása mennyi embert érdekel. Mégis, nem lehetne átfáradni ezzel a témával a felsővezetékes topikba?! :-(
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7255
Sziasztok

hát igen... 30 sorban helyesen leirni 4 éves középiskolai anyagot ... NEKEM NEM MEGY!
elnézést a sok bakiért, de remélem igy is érthető a lényege.....
ha nem szivesen válaszolok....................................................köszi
Előzmény: Atis57 (7254)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7254
szia !
igen a 3 kimaradt! helyesen a 3fázisú rendszer...
Előzmény: Infós (7249)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7253
Szia!
Ez sem 1X ű ...mivel 3 f trafóval állitják elő igy az 550V X 1,25 adja a végét.
egyenirányitásnál az 1,15,,,,,1,25,,,,és 1,41 szorzók fordulnak elő
váltkozónál az 1,41 és 1,73
Előzmény: Infós (7248)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7252
szia!
ebben igazad van jól elirtam ....BÁR a Siófok trf vége Szabadbattyán......
és valóban gyékényes felé megy -nem Nagykanizsára ---csak utasként 1-2 évente járok arra...... KÖSZ) pontositást
Előzmény: BbojsziI (7250)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7251
Szia!
Ez messzire vezet....DE RÖVIDEN
HA 1 primer tekercs van 2 kivezetéssel --- 1 FÁZISÚ
ha 2-3 primer tekercs akkor lehet 3 Fázisú
a szekunderek ehhez képest n+1 variáció ....
legegyszerűbb eset 1szekunder/ 1 primer 2--/2 kivezetés 1 fázis
ha a bemenőjel emelkedik : a szek jimenőjel is emelkedik 0 fol--
a szek kimenő jel esik 180fok
3 fázisnál még 15 fokos eltérések is vannak ...
Előzmény: Infós (7249)
BbojsziI Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7250
Szevasz!
Alkudjunk nem 6 csak 2x3 :) de ezt ne feszegessük mert nincs gyakorlati értelme.
"de a máv a 0 fokot használja" ez tuti ? mert egyszer felmerült hogy...
A 2x25 kV-os hálózat a teljesség kedvéért: Szabadbattyán - Gyékényes, Kapospula - Gyékényes, valamint a B.szentgyörgy - Keszthely.
Előzmény: Atis57 (7241)
Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7249
???

A te hozzászólásodban emlegetsz 120°-ot, meg háromfázisú rendszert, majd írod, hogy vagy 0°-t vagy 180°-ot forgat... Erre megkérdezem, hogy miért, majd közlöd, hogy "A fázisú rendszer"-ről van szó. Ki kivel van?
Előzmény: Atis57 (7247)
Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7248
"azért a névleges feszt adják meg mindenben az 550V felső határa tényleg 625V "
Egyenfeszültségű vontatásnál a névleges miért nem annyi, amennyi az elektromos készüléken található? És hogyan lesz az 550 V névleges feszültség felső határa 625 V? Be kell szorozni gyökketővel? Vagy mi?
Előzmény: Atis57 (7246)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7247
Szia!
IGEN----DE EZ A fázisú rendszer!
Előzmény: Infós (7245)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7246
Szia!
azért a névleges feszt adják meg mindenben az 550V felső határa tényleg 625V
de a 230V is pont 230 HA 198 ÉS 265 V közé esik...STB.
a gépkocsi 12V-jy is 10,5-------14,4----15,3V
Előzmény: Infós (7242)
Infós Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7245
"a trafok 1 esetén 2 féle fázishelyzetúek lehetnek 0 fok és 180 fok"
Van valami olyan, hogy kapcsolási csoport, és ott van valami olyan, hogy egy Dy5 kapcsolás az 150°-ot forgat. Vagy nem? Tényleg nem tudom, nem értek hozzá.
Előzmény: Atis57 (7241)
Atis57 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 7244
Szia!
azt és a metróét nem láttam ----ha valaki jobban tudja -irja le! köszönettel..
Előzmény: CKD Kombinát (7243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!