Egyrészt igazad van, mert a bejáratás főleg a régi autóknál volt szükségszerű, a pontatlanabb megmunkálás miatt, de itt is előírják/felhívják a figyelmet arra, hogy az első időszakban óvatosan.
Szóval 1500 km-ig ne menj gyorsabban 130 km/h-nál, illetve 2.500 f/p fölé ne pörgesd a motort, majd 6000 km-nél éred el a max. teljesítményt.
Szóval, ezek szerint itt is van bejáratós időszak, ami viszont a jelenlegi olajoknál nem feltétlenül jelent cserét is, ezért lennék kíváncsi a tuti jó megoldásra. Nyilván mindenki azt csinál amit akar ez ügyben, de kíváncsi lennék arra, hogy még is mi a legjobb a motornak.
Amit linkeltél, ott a 30 ezres olaj cserét írják 22-25 ezerre redukálni.
Nekem a kereskedő 10-15 ezret mondott /és 3000-nél első olaj cserét/, a fórumon is 10 ezret olvastam. Na most a 10 ezer és a 22 ezer között is több, mint 100% eltérés van. nem 10%. Nem 20 %. Hanem 100. Szerintem baromira nem mind1. De ki mond igazat?
Szerintem mindenki cseréljen ahogy akar, higgyen amit akar. Ki tudja az igazat? Ki?
A bejáratásnak nevezett dolog zsigulis időkből való.
A "bejáratós olajcsere" is inkább azért javasolt, mert ki tudja mit töltenek bele a gyárban.
A kíméletes üzemmód azért 800-1000km-nél jóval tovább javasolt. Gépkönyv szerint a benzines 3000km a dízel 6000km megtétele után éri el a maximális teljesítményét. Eddig azért annyira nem érdemes kínozni egyiket sem.
Nekem a dízel nagyon tuti, 2000-2500km alatt megeszik 1l olajat, imádom. Ja nem utálom mint a szart :)
Az egész autó egy kotvány, hányadék. Fél év alatt lassan mindene zörög, rengeteg garis javításon vagyok túl. Most jön a motor megbontása :(
Még jó hogy vannak mellette valódi autóim, amin Nissan, Toyota és Infiniti feliratok vannak. Még így melós autónak használva is nagyon gáznak tartom. 0 presztízs, 0 minőség, cserébe legalább nem olcsó, egyáltalán nem olcsó!
Nagyjából ugyanazt mondják. Szóval ártani nem árt, sőt az ember lelkének kifejezetten jót tesz annak tudata, hogy amit csak lehet, megtesz a kocsija egészségéért.
Én amúgy úgy emlékszem, mikor még magam cserélgettem olajat az autóimon, hogy valamennyi vasreszelék mindig volt a leeresztőcsavar mágnesén. (Fiat, Opel, Renault)
Mellesleg ha azt mondja a szervíz, hogy elengedi a szervízdíjat, vagy kedvezményt ad erre, akkor nem biztos, hogy túl sokat keres rajta, de azt az érzetet kelti, hogy odafigyel a kocsimra. (Meg egy kicsit azt is, hogy ő sem hiszi, hogy csúcsminőségű motor van benne, így nem árt jobban odafigyelni rá. :-))
A 10.000 km-s intervallummal egyetértek. De biztos, hogy felesleges a bejáratós olajcsere? Mert a régieknél volt értelme, illetve bejáratást most is írnak a kocsira. Sőt több szervizben is megemlítették a kocsiknál ezt ajánlottként.
Sziasztok! Segítséget szeretnék abban kérni hogy 3 napja sikerült átvennem a Lodgynkat és szeretném frissíteni a térképet a navin. Letöltöttem a programot a gépre ami kell hozzá de amint elfogadom a felhasználói feltételeket "Hiba történt próbálja újra" hibaüzenetet kapom és onnantól semmit nem csinál már próbáltam újratelepíteni is de akkor is ugyan ezt a hibát kapom. Esetleg tudnátok segíteni hogy ilyenkor mit lehetne tenni?
Mától a garázsomban az új Lodgy. Kérdeztem átvételkor a hűtőfolyadékot, és ajándékba kaptam egy literes flakon töményet. Valamint az értékesítő felajánlott 30% kedvezményt anyagárból és munkadíjból egyaránt, ha beviszem háromezres olajcserére.
Az LPG-s Lodgy véleményem szerint nem a legészszerűbb választás.
Elég nagy tapasztalatom van gázautózás terén, ismerem a nagyobb gyártók szekvenciális rendszereit, magam is használtam hosszú évekig.
1.6 biztosan gyenge egy ilyen autóhoz, főleg gázüzemben. Alapvetően benzinnel sem túl jók a fogyasztási értékei, gázzal 10-15% többletet produkál minimum, némi teljesítményveszteséggel.
Persze cserébe egy faék 1.6 motor, minden drága rákfenétől mentes. 20e km ként kötelező gázszűrőcserék, műszaki vizsgákra pedig gázbiztonsági szemle. Tankolni persze már nagyon sok helyen lehet, de szinte sehol nem önkiszolgáló. Kútja válogatja milyen gyorsan jön a kutas, de néha idegőrlő arra várni, hogy épp másnak a szélvédőjét nyalogatja egy fényes 100-asért, te meg nem tudsz haladni. Majd ha méltóztat odalépni hozzád, megjegyzi, hogy szar neki ez az LPG-zés mert sose adnak érte borravalót. A gáztank pedig sajna nagyon gyorsan kifogy, esetemben 3 naponta mindig végigjátszottam a tankolást. Örülök, hogy elengedtem az LPG-t, de ettől függetlenül ajánlható és környezetbarát megoldás.
Már tavaly életbe lépett az EURO 6d temp szabvány (emiatt van többek között szinte már mindenben részecskeszűrő), és az EU ennek szigorításaként 2021.jan.1-től bünteti azok autógyártókat akik nek tudják teljesíteni a 95 gr/km-es CO kibácsátást flotta szinten. Nyilván rengeted típus nem tudja ezt az értéket hozni sem dízel sem pedig benzines motorral, de ennek számítása függ az autó milyeségétől is, méret, tömeg stb.
Most minden autógyártó elektromos autókat fejleszt mert azokat 0 grammal veszik figyelembe és jelentősen javítja a statisztikákat.
A DACIA-nak nincs elektromos autója és eddig a Renault nem is szándékozott ilyen technológiát adni nekik, ezért kénytelenek voltak hozzányúlni a gáz+benzin kombóhoz hogy valamelyest mérsékeljék a várható büntetésüket. Azt gondolom az eddigi jelentős áremelkedésekben már ezt is árazták be nemcsak az EUR árfolyamot. Most annyi változás van a dologban hogy a Renault vezetője bejelentette mégiscsak adnak nekik ilyen technológiát.
Forgalomba lehet helyezni, csak büntetést kell fizetni utána. Az értékesítő nekem 1.6 millió/kocsi büntit mondott.
Majd tőlem kérdezte ki fogja ezt kifizetni?
Az évszámban nem vagyok biztos, de talán jövőre vezetik be a szigorú CO kibocsátást. De talán az is úgy van, ha van mellé pl: villany autód, akkor az ellensúlyozza a rosszabb értéket. Ezért fejleszt mindenki villanyt.
De én annyira nem tudom, illetve nem is vagyok érintett a dologban.
Biztosan van valami képlet, vagy szabály ami alapján az LPG-vel szerelt változat kevesebb CO-t kibocsátó kategóriába esik.
Különben miért csinálnák?
Gondolom ment a fejtörés, hogy hogyan váltsák ki esetleg a jelenlegi legmodernebb 1,3-as turbó benzines motort, ami így sem tudja hozni a CO szintet. Na de mit tegyenek be helyette? Erre kitalálták a benzin-LPG-t.
Ezt értem, de nem hiszem, hogy csupán az LPG miatt jobb lett a környezetvédelmi besorolása. Attól még ha benzinüzemben működik, ugyanaz a motor marad, mint előtte. Hacsak nincs még valami más ismeretlen az egyenletben.