Keresés

Részletes keresés

Peti817172M Creative Commons License 2007.09.11 0 0 417
BKV-nak E-mail ment :)
Előzmény: Peti817172M (416)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.11 0 0 416
A villamospótlókról van ám térkép, csak kicsit rafkósan kell előhívni, mert elb@szták a linket :)

A jó elérési útvonalak:

http://utvonal.bkv.hu/?Command=LaunchLine&type=busz&line=47-49v
http://utvonal.bkv.hu/?Command=LaunchLine&type=busz&line=149v

A bkv oldalán az első esetben a 47-es villamosra mutat a link, ami már nincs, így térkép sincs hozzá, a második esetben meg a type után villamos szerepel a bkv linkelésében, így nem találja a térképészek által logikusan buszok közé sorolt térképet :)

A 105-ös busz térképében meg van egy jó nagy hiba. A Gyöngyösi utca felé a térkép szerint befordul a Károly körútra, megáll a 9-es busz megállójában, majd visszafordul, és a következő megálló már a Bajcsy. Valójában az Apor irányú járathoz hasonlóan behalad az Erzsébet téri végállomásra, majd onnan fordul ki a József Attila utcába az Andrássy út felé.
Előzmény: paca664 (415)
paca664 Creative Commons License 2007.09.11 0 0 415
suexID Creative Commons License 2007.09.05 0 0 414
Nem általánosítok én, ha nem a 78-as busz, akkor van más. Most nem konkrét esetre értem, de lehet, hogy még olyat is találnék.
Előzmény: **BPO-700** (413)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.09.05 0 0 413

Értem a felháborodásod! Mutass nekem, olyat, hogy teleraktam volna 78-as kijelzőjével kapcsolatban!

Ha általánosítasz, akkor általánosits!

 

Lentebb írtam, mi célból raktam ide ezt a képet!

Előzmény: suexID (411)
T. Ádám Creative Commons License 2007.09.05 0 0 412
Sztem mert mindig oda rakják az utastájékoztató matricákat (tarifák, utazási feltételek...). A régi ikarusokon néha elég hülyén vesz ki magát hogy a két elhúzható ablakra matricáznak és ha elhúzzák őket egymást takarják.
Előzmény: Peti817172M (410)
suexID Creative Commons License 2007.09.05 0 0 411
Kissé unalmas már, hogy minden topikot teliszarsz a hülyeségeiddel. Ki a lószart érdekel egy tökéletesen differens topikban, hogy el van cseszve az utastájékoztatás XY megállóban? Egyébként se értek egyet ezzel a kákán is csomót keresni elvvel, mert ilyen erővel nem tudom neked hogy tetszene, ha valaki a nap 24 órájában a seggedben loholna és azt nézné, hogy mikor hibázol.

A másik topik (röhögős, fikázós) arról lett híres, hogy olyan emberek írnak bele, akiknek a szar sem elég büdös. Tipikus példa erre a 78-as busz FOK-GYEM-je, ami hónapok óta be van fagyva. Mindenki ezen károg, és nem képes felfogni, hogy a FOK-GYEM, mint cég már nem létezik, csődöt mondott és nem gyárt kijelzőket. Megnyugtatlak, ha a BKV-n múlott volna, a Volvokba is ugyanazt a magyar szart rakatta volna, mert olcsó. Aztán baromira nem hatotta volna meg, hogy már lassan 10 éve léteznek jobb kijelzők.

A probléma ott van, hogy ha a fentebb említett 412-es Ikarus helyett valami 260-ast küldene a vonalra a BKV, mert elvinnék javítani a gép kijelzőit meg vezérlőjét, akkor az összes BKV-s topik teli lenne azzal, hogy milyen pofátlan egy cég már ez a BKV. Inkább azzal kellene foglalkoznia a tisztelt topiklakóknak, hogy miért nincs megoldva több helyen a mozgássérültek utazása, a gyerekkocsival történő utazás lehetősége, miért maradnak ígéret szinten dolgok tucatjai. De nem a pixelhibás kijelzőket, meg rosszul artikuláló műtyúkokat kellene folyton kitárgyalni.

Ez a topik meg végképp nem azért született, hogy ilyesmiről essen benne szó. Ide inkább az utastájékoztatási technikák (menetrendek, kijelzők, hangosok és ezekhez tartozó gépek, szoftverek, installációk) iránt érdeklődőknek kéne írni, nem pedig azoknak a sajtkukacoknak, akiknek minimum magömlésük lesz, ha egy hibás pixelt találnak a Volvok Vultronján.

Jó estét, suexID voltam!
Előzmény: **BPO-700** (405)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.05 0 0 410
Ha jól látom, nem zárható, viszont az elhelyezkedése által fölül berakhatnának egy elhúzható ablakot. Meg ha már ablakról esik szó, vajon a 2. ajtóval szemben lévő ablakot miért csinálják előszeretettel nem nyitható ablakra a legtöbb típusnál?
Előzmény: pnyaki (408)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.05 0 0 409
Kátrák nem futnak kétperncenként kátyúba, a vaspálya viszonlag sima, az azsfaltút meg göröngyös.
Előzmény: pnyaki (408)
pnyaki Creative Commons License 2007.09.05 0 0 408
Zárható? Mert jó lenne abba az irányba elindulni.

A villamosok és a buszok kijelzőit nem ugyanaz a cég tartja karban (amennyiben ezt nem a BKV teszi)? Vagy miért van az, hogy a 400-as Ikarusok kijelzői katasztrofálisak, és vissza kell térni a táblálhoz, ugyanakkor a Kátrákban például örömteli módon rendesen működnek. Ez csak a korbeli különbség, vagy más oka is van?
Előzmény: Peti817172M (406)
paca664 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 407

Példának mondtam, nem kell magadra venned.

 

Teljesen egyetértek veled a tartalmi részt illetően.

Viszont nem egyszer kértem meg az itt hozzászólókat arra, hogy az ilyen irányú észrevételeit ne ebben a topikban tegyék közzé. Ez ugyanis nem erről szól (remélem). Arra ott van a másik topik, amit egy, az ügyben illetékes kollega rendszeresen olvas, ezt viszont tudomásom szerint nem. Bőven elég volt a képet abba a topikba betenned, mert akit célirányosan az érdekel, ott megtalálja. Itt viszont nem csak fölösleges, de zavaró is.

Előzmény: **BPO-700** (405)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.05 0 0 406
Nini, újfajta táblatartó?

**BPO-700** Creative Commons License 2007.09.05 0 0 405

Üdvözöllek paca664!

 

mostezhetvenhatosgyorsvagykettőhetvenhatexpresszhehehehehülyebékávé

 

Célzásod találó, de téves! Egyszer sem mondtam, hogy "hülyebékávé"!

Én szerintem az utastájékoztatás része a pontos tájékoztatás is, ami nem volna szabad a megszűnt járatot otthagyni, amikor új buszjárat közlekedik.

Éppen ezért kérlek, ne forgasd ki mások gondolatait! Ha neked ilyen gondolatod van, sajnálom! Én mindenestre az utastájékoztatás pontosságát illetően tette be, hogy ez a cere kimaradt. Nem beszélhetünk arról, hogy nem készültek el, mert a változás várható volt. )Lásd metróvégállomáson az új térképet.)

 

Baráti üdvözlettel.

Előzmény: paca664 (404)
paca664 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 404

A bőröndödönös gondolatoddal egytértek.

 

Azt viszont nem értem, hogy ha közismerten létezik egy hasonló, de mérsékeltebb szakmai igényességű topik, akkor a(z):

  • errrromlottafokkkgyemmmjajjjdevicces;
  • mostezhetvenhatosgyorsvagykettőhetvenhatexpresszhehehehehülyebékávé;
  • olyancsúnyahangjavanabemondónéninekagyorsháromszáznyolcvanegyesbuszon;
  • stb.

témájú hozzászólások hogyan tévednek ide.

 

Lehet, hogy én értelmezem rosszul a topiknyitó szándékát. Ha az utóbbi napok termése véleménye és szándéka szerint megfelel a topik témájának, akkor a korábban belinkelt társtopikkal való összevonást javaslom.

Előzmény: vrobee (376)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 403
a volvókon az induló végállomás->következő megálló->megálló->megálló->...>érkező végállomás kijelzők sem működnek tökéletesen
Előzmény: dyz (401)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.09.04 0 0 402

Örs vezér tere

Most melyik is?

dyz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 401
Ez megint az a történet, hogy a modern elektronikus csoda, a maga korlátaival kevesebbet nyújt, mint a hagyományos megoldás.

Több helyen leírtam már: az elektronikus kijelző nagyon jó a változó információk közlésére (következő megálló, pontos idő), de nem helyettesíti a hagyományos tábla hátoldalát: megállók felsorolása, átszállási lehetőségek. Nem elég, ha csak a következőt látom, mert ha én x utcához akarok menni, de csak y és z nevű megálló van, akkor vígan tovább nem megyek, míg egyszer elérkezek a végállomásra, vagy egy számomra ismerős nevű közterülethez. Míg ha előttem az összes megálló, az összes átszállási lehetőséggel, minimális helyismerettel is viszonylag jól be tudom tájolni, hol kell leszállnom.

Ehhez képest arról már nem is beszélek, hogy a mai elektronikus kijelzőrendszereknek még a pontos idő, és a (valóban) következő megálló, valamint riktán még az útirány helyes kijelzése is gyakran kihívás. Persze ezek már emberi tényezők.

Mindezt miért? Drága a tábla? Nem hiszem. Macerás cserélgetni? Ezt elhiszem.
De nem azért ne öntsük már ki a gyereket is a fürdővízzel...
Előzmény: Euloalius (400)
Euloalius Creative Commons License 2007.09.04 0 0 400

>Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.

 

A gáz az, hogy tegnap meg egy olyan buszon ültem pont, ahol 4-est mondott, de már 105-ös járt. Komolyan, ez már szánalomszint. :-(((

Előzmény: [db] (389)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 399
biztos, hogy nem tudják garantálni mert a 4-esen sem tudták garantálni, sokszor volt 415 illetve 260 is előfordult rajta.
ugyan ez a kép 78-as de ennek is alacsonypadlósnak kéne lennie
Előzmény: pnyaki (396)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.03 0 0 398
Sejtettem :)
Előzmény: pnyaki (395)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.03 0 0 397
De legalább sikerült rendesen frissíteni a 76T menetrendjét :) Eddig az egyik irányba 2007-es, a másik irányba 2006-os menetrend volt fönt.
Előzmény: pnyaki (396)
pnyaki Creative Commons License 2007.09.03 0 0 396
A kápmegyeri menetrendeknek sincs még nyoma a honlapon.

"De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel."

A 47-49V menetrendje 100%-ig ugyanilyen...

Egyébként most hogy tudják garantálni az alacsonypadlós indulásokat (105-ön)? A 412-es flotta eléggé halódik.
Előzmény: dyz (393)
pnyaki Creative Commons License 2007.09.03 0 0 395
Igen, bocs, azt elfelejtettem írni, hogy 415-ösökről beszélek.
Előzmény: Peti817172M (394)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.03 0 0 394
412-esen nem írt ilyíen hülyeségeket, azon írta az 56-ost, és a 105-ösre se lehetett átszállni a Deákon, és a villamospótlóat is írta. A műnéni viszont nem ondta az átszállásokat.
Előzmény: pnyaki (392)
dyz Creative Commons License 2007.09.03 0 0 393
Felmentem a bkv.hu-ra. A 4-es, piros 4-es még fent van, "Érvényes 2003.05.22-től". Tehát ma is?

Aztán megnéztem a 105-öst is, az mától érvényes... Na de sikerült megint egy áttekinthetetlen menetrendet készíteni: az alacsonypadlós jel és az "a" jel szinte minden szám mellett kellően áttekinthetetlenné teszi a menetrendet.

De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel.

Sokat volt itt szó Mari néniről, akinek az új számozással segíteni kell. Szerintem ha ezen a menetrenden eligazodik, akkor a keretes-színes-betűs jelzésekkel is elboldogulna.
pnyaki Creative Commons License 2007.09.03 0 0 392
Csókoltatom a 105-ös FOKGYEMjeinek programozóját!
A Deákon átszállhatok a 105-ösre meg a 49-es tujára (47-esre nem, ezt nem tudom, hogyan sikerült), a Béke téren meg a 4gy-re. De természetesen az 56-os villamost sem ismeri. Le a kalappal, ezt nevezem naprakészségnek!
[db] Creative Commons License 2007.09.03 0 0 391

Pontosan.

Előzmény: 18-09 (390)
18-09 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 390
"Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst"

Hát igen... egy ember nem sok erre a feladatra.
Előzmény: [db] (389)
[db] Creative Commons License 2007.09.03 0 0 389
Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst, és frissítse a buszok utastájékoztató rendszerét. Két hete volt frissítés, valószínűleg akkor letudták a szeptember 3-ai változások bevitelét is. Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.
Előzmény: Euloalius (388)
Euloalius Creative Commons License 2007.09.03 0 0 388
Fantörpikus, ahogy a 32-esen a Béke térnél már hetek óta úgy mondja be a bemondónő, hogy "ászállhatnak a 105-ös buszra", holott még a 4-es jár ott. És ezek után még megy a papolás, hogy dehát a vidéki utas ne tájékozódjon félre, mert his összekeveri a számokat stb. Nevetséges, tényleg. :-/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!