A bkv oldalán az első esetben a 47-es villamosra mutat a link, ami már nincs, így térkép sincs hozzá, a második esetben meg a type után villamos szerepel a bkv linkelésében, így nem találja a térképészek által logikusan buszok közé sorolt térképet :)
A 105-ös busz térképében meg van egy jó nagy hiba. A Gyöngyösi utca felé a térkép szerint befordul a Károly körútra, megáll a 9-es busz megállójában, majd visszafordul, és a következő megálló már a Bajcsy. Valójában az Apor irányú járathoz hasonlóan behalad az Erzsébet téri végállomásra, majd onnan fordul ki a József Attila utcába az Andrássy út felé.
Sztem mert mindig oda rakják az utastájékoztató matricákat (tarifák, utazási feltételek...). A régi ikarusokon néha elég hülyén vesz ki magát hogy a két elhúzható ablakra matricáznak és ha elhúzzák őket egymást takarják.
Kissé unalmas már, hogy minden topikot teliszarsz a hülyeségeiddel. Ki a lószart érdekel egy tökéletesen differens topikban, hogy el van cseszve az utastájékoztatás XY megállóban? Egyébként se értek egyet ezzel a kákán is csomót keresni elvvel, mert ilyen erővel nem tudom neked hogy tetszene, ha valaki a nap 24 órájában a seggedben loholna és azt nézné, hogy mikor hibázol.
A másik topik (röhögős, fikázós) arról lett híres, hogy olyan emberek írnak bele, akiknek a szar sem elég büdös. Tipikus példa erre a 78-as busz FOK-GYEM-je, ami hónapok óta be van fagyva. Mindenki ezen károg, és nem képes felfogni, hogy a FOK-GYEM, mint cég már nem létezik, csődöt mondott és nem gyárt kijelzőket. Megnyugtatlak, ha a BKV-n múlott volna, a Volvokba is ugyanazt a magyar szart rakatta volna, mert olcsó. Aztán baromira nem hatotta volna meg, hogy már lassan 10 éve léteznek jobb kijelzők.
A probléma ott van, hogy ha a fentebb említett 412-es Ikarus helyett valami 260-ast küldene a vonalra a BKV, mert elvinnék javítani a gép kijelzőit meg vezérlőjét, akkor az összes BKV-s topik teli lenne azzal, hogy milyen pofátlan egy cég már ez a BKV. Inkább azzal kellene foglalkoznia a tisztelt topiklakóknak, hogy miért nincs megoldva több helyen a mozgássérültek utazása, a gyerekkocsival történő utazás lehetősége, miért maradnak ígéret szinten dolgok tucatjai. De nem a pixelhibás kijelzőket, meg rosszul artikuláló műtyúkokat kellene folyton kitárgyalni.
Ez a topik meg végképp nem azért született, hogy ilyesmiről essen benne szó. Ide inkább az utastájékoztatási technikák (menetrendek, kijelzők, hangosok és ezekhez tartozó gépek, szoftverek, installációk) iránt érdeklődőknek kéne írni, nem pedig azoknak a sajtkukacoknak, akiknek minimum magömlésük lesz, ha egy hibás pixelt találnak a Volvok Vultronján.
Ha jól látom, nem zárható, viszont az elhelyezkedése által fölül berakhatnának egy elhúzható ablakot. Meg ha már ablakról esik szó, vajon a 2. ajtóval szemben lévő ablakot miért csinálják előszeretettel nem nyitható ablakra a legtöbb típusnál?
A villamosok és a buszok kijelzőit nem ugyanaz a cég tartja karban (amennyiben ezt nem a BKV teszi)? Vagy miért van az, hogy a 400-as Ikarusok kijelzői katasztrofálisak, és vissza kell térni a táblálhoz, ugyanakkor a Kátrákban például örömteli módon rendesen működnek. Ez csak a korbeli különbség, vagy más oka is van?
Teljesen egyetértek veled a tartalmi részt illetően.
Viszont nem egyszer kértem meg az itt hozzászólókat arra, hogy az ilyen irányú észrevételeit ne ebben a topikban tegyék közzé. Ez ugyanis nem erről szól (remélem). Arra ott van a másik topik, amit egy, az ügyben illetékes kollega rendszeresen olvas, ezt viszont tudomásom szerint nem. Bőven elég volt a képet abba a topikba betenned, mert akit célirányosan az érdekel, ott megtalálja. Itt viszont nem csak fölösleges, de zavaró is.
Célzásod találó, de téves! Egyszer sem mondtam, hogy "hülyebékávé"!
Én szerintem az utastájékoztatás része a pontos tájékoztatás is, ami nem volna szabad a megszűnt járatot otthagyni, amikor új buszjárat közlekedik.
Éppen ezért kérlek, ne forgasd ki mások gondolatait! Ha neked ilyen gondolatod van, sajnálom! Én mindenestre az utastájékoztatás pontosságát illetően tette be, hogy ez a cere kimaradt. Nem beszélhetünk arról, hogy nem készültek el, mert a változás várható volt. )Lásd metróvégállomáson az új térképet.)
Lehet, hogy én értelmezem rosszul a topiknyitó szándékát. Ha az utóbbi napok termése véleménye és szándéka szerint megfelel a topik témájának, akkor a korábban belinkelt társtopikkal való összevonást javaslom.
Ez megint az a történet, hogy a modern elektronikus csoda, a maga korlátaival kevesebbet nyújt, mint a hagyományos megoldás.
Több helyen leírtam már: az elektronikus kijelző nagyon jó a változó információk közlésére (következő megálló, pontos idő), de nem helyettesíti a hagyományos tábla hátoldalát: megállók felsorolása, átszállási lehetőségek. Nem elég, ha csak a következőt látom, mert ha én x utcához akarok menni, de csak y és z nevű megálló van, akkor vígan tovább nem megyek, míg egyszer elérkezek a végállomásra, vagy egy számomra ismerős nevű közterülethez. Míg ha előttem az összes megálló, az összes átszállási lehetőséggel, minimális helyismerettel is viszonylag jól be tudom tájolni, hol kell leszállnom.
Ehhez képest arról már nem is beszélek, hogy a mai elektronikus kijelzőrendszereknek még a pontos idő, és a (valóban) következő megálló, valamint riktán még az útirány helyes kijelzése is gyakran kihívás. Persze ezek már emberi tényezők.
Mindezt miért? Drága a tábla? Nem hiszem. Macerás cserélgetni? Ezt elhiszem. De nem azért ne öntsük már ki a gyereket is a fürdővízzel...
biztos, hogy nem tudják garantálni mert a 4-esen sem tudták garantálni, sokszor volt 415 illetve 260 is előfordult rajta. ugyan ez a kép 78-as de ennek is alacsonypadlósnak kéne lennie
A kápmegyeri menetrendeknek sincs még nyoma a honlapon.
"De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel."
A 47-49V menetrendje 100%-ig ugyanilyen...
Egyébként most hogy tudják garantálni az alacsonypadlós indulásokat (105-ön)? A 412-es flotta eléggé halódik.
412-esen nem írt ilyíen hülyeségeket, azon írta az 56-ost, és a 105-ösre se lehetett átszállni a Deákon, és a villamospótlóat is írta. A műnéni viszont nem ondta az átszállásokat.
Felmentem a bkv.hu-ra. A 4-es, piros 4-es még fent van, "Érvényes 2003.05.22-től". Tehát ma is?
Aztán megnéztem a 105-öst is, az mától érvényes... Na de sikerült megint egy áttekinthetetlen menetrendet készíteni: az alacsonypadlós jel és az "a" jel szinte minden szám mellett kellően áttekinthetetlenné teszi a menetrendet.
De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel.
Sokat volt itt szó Mari néniről, akinek az új számozással segíteni kell. Szerintem ha ezen a menetrenden eligazodik, akkor a keretes-színes-betűs jelzésekkel is elboldogulna.
Csókoltatom a 105-ös FOKGYEMjeinek programozóját! A Deákon átszállhatok a 105-ösre meg a 49-es tujára (47-esre nem, ezt nem tudom, hogyan sikerült), a Béke téren meg a 4gy-re. De természetesen az 56-os villamost sem ismeri. Le a kalappal, ezt nevezem naprakészségnek!
Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst, és frissítse a buszok utastájékoztató rendszerét. Két hete volt frissítés, valószínűleg akkor letudták a szeptember 3-ai változások bevitelét is. Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.
Fantörpikus, ahogy a 32-esen a Béke térnél már hetek óta úgy mondja be a bemondónő, hogy "ászállhatnak a 105-ös buszra", holott még a 4-es jár ott. És ezek után még megy a papolás, hogy dehát a vidéki utas ne tájékozódjon félre, mert his összekeveri a számokat stb. Nevetséges, tényleg. :-/