Elgázolt a vonat egy nőt kedden este Budapesten, az illető a helyszínen életét vesztette, közölte a rendőrség. A baleset a főváros XVII. kerületében, a Rákoscsaba és Rákoscsaba-Újtelep közötti szakaszon történt. A Rákoscsaba irányából érkező személyvonat este kilenc óra körül egyelőre ismeretlen személyazonosságú nőt gázolta el.
A baleseti helyszíni szemle ideje alatt az érintett szakaszon csak félpályán közlekedtek a szerelvények.
Előtteme egy szórólap az Aranybánya Kft ajánlatával. Avagy hogyan legyünk gazdagok!!!
A szórólapjukon Esztergomi és Visegrádi utazást ajánlanak szervezett programmal. Az ár át van javítva egy jóval magasabbra. Pedig az eredeti ár (12 999 Ft) sem volt alacsony. De a honlapjukon az alacsonyabb ár szerepel.
A program mit tartalmaz?
Utazás menetrendszerinti nosztalgiavonattal.
Bazilika, Kincstár, Vár megtekintése.
Busztranszfer, ebéd.
A költségek: vonatjegy (teljesárú) : 2*544 Ft.
Pótjegy: 2*400 Ft.
Busztranszfer: ca. 500 Ft. (a Bazilikához illetve vissza)
Múzeumok:
Bazilika: Ingyenes. Vármúzeum: Állami múzeum, így jelenleg ingyen látogatható. Kincstár: 500. Kupola:200, Alemplom: 100.
Ebéd: Egy ebéd menüvel (leves, főétel, desszert + aperitifflel és egy pogár itallal (bor/sör/üdítő/ásványvíz) szerintem 3000-4000-ből simán kihozható egy középkategóriás étteremben. Főleg csoportos étkezésnél, amikor nem étlapról rendelnek, hanem mondjuk két menüből választhatnak. mert gondolom így szokás ilyen esetekben.
Számoljunk csak!!!
Vonat: 1088
Pótjegy: 800
Busz: 500
Múzeum: 800
Étterem: 3500 (ca)
Összesen: 6680 Ft.
Adjuk hozzá az idegenvezető bérét: Legyen ca. 1000 forint/fő.
Akkor is 7700 forintból simán hozható a kirándulás. A haszon ebben részben benne van. Étterem jutaléka, nagyvonalú felfelé kerekítések. Csoportkezdvezmény a múzeumban és a vonatjegyen. De akkor is összesen 9000-ből simán megállna az út.
12999 helyett 15999-ért már szárnyashajóval hoznám az embereket vissza és nagymellú szőke nők szolgálnák fel a menüt az étteremben.
Nem beszélve arról, hogy diáknak és nyugdíjasnak a vonatjegy és a pótjegy olcsóbb. Gyerekeknek még a pótjegy is.
Vajon hányan fizenek ennyit, hogy utazhassanak?
Szerintem csak külföldi csoportok vehetők erre rá. erre az 50-60 €-s költségű útra.
"Ne túlozd el saját jelentősségedet, a súlyodnak megfelelő mennyiségű cukorrépa sokkal fontosabb szállítmány a cég számára, mint kelmed..."
Mint látható a lényeg e fél mondatban megvan! A többi az már csak felesleges körítés.:)
"Jobban is kényeztetik." Ez szintén nem érdemel kommentálást. ;)
"Ahhoz képest, hogy mennyire sokadrangú errefelé egy szemétszállító vonat, azt hiszem az ügy elég korrektül van megoldva." A Győrből induló 15.05-ös személyt azért lehetne korábban indítani, jó negyed órával is. Tudom IC-t megkell várni! Olyankor úgy sem megy tehervonat, azzal legtöbbször Ikrényben van kereszt.
nem sokkal Sopron után az eréjes fellépésemnek hála rend lett hőmérséklet fronton
1. eréLYes
2. A GySEV az első generációs IC kocsik beszerzése alkalmával két dolgon spórolt. Az egyik az ajtó, a másik a fűtő-szellőztető berendezés. Nem tudom, mit értessz erélyes fellépésen, de nem kizárt, hogy a vjv-nek volt igaza, már ami a fűtőmasinát illeti. Erről az adott időjárási viszonyok, és a konkrét személykocsi ismerete nélkül hiba lenne nyilatkozni.
3. Ne túlozd el saját jelentősségedet, a súlyodnak megfelelő mennyiségű cukorrépa sokkal fontosabb szállítmány a cég számára, mint kelmed, tekintettel az abból, és a belőled befolyó, illetve kifolyó jövedelemre. Jobban is kényeztetik. Ahhoz képest, hogy mennyire sokadrangú errefelé egy szemétszállító vonat, azt hiszem az ügy elég korrektül van megoldva. Szerencséd volt, mert akadt volna kalauz, aki egy óvatlan pillanatban elhelyezett volna a pesungoldalban, aztán kereshetne évekig, aki keresni akar. :-)
A legközelebbi GYSEV állomás kicsit messze van ide...
És ott is csak a falnak beszélnél, mert személyzet az nem nagyon van...
1. neked még nincs ic-törzskártyád? :-D 2. ki lehet találni a címeket, nem nagy kunszt. néhány levélváltás a mailer-daemonnal, de sztem harmadikra sikerülni fog!
A legközelebbi GYSEV állomás kicsit messze van ide...
A gyakorlat egyébként nem igazolta a kellert, vagy a kocsi a tudta nélkül már át lett kapcsolva! :) Minden esetre nem sokkal Sopron után az eréjes fellépésemnek hála rend lett hőmérséklet fronton. Úgy vélem a GYSEV pályavasúti részlege nem azért hívott le Sopronba, hogy személyszállító részlege minőségügyi nem megfelelőségeit kikalapáljam. De ha már ott jártam miért ne legyek segítségére a GYSEV SZÜ-nek a minőség fejlesztésében?
A GYSEV ZRt "szakembereinek" műszaki képzettsége alapvetően veszélyezteti a szolgáltatás elvárt színvonalú nyújtását! A soros oktatáson az IC kocsik hűtő/fűtő rendszerét újra át kéne venni!!!
- Van bármi biztos ismereted, amire ezt a kijelentést alapozni mered? - Nincs. - Vagy csak a szokásos hőzöngés? - Igen.
Megalapozatlanul vádaskoni nem szép dolog. Kérlek tartózkodj tőle!
2006. május 2-án Sopronból 15.12-kor induló IC 933-as vonattal teljesárú elsőosztályú menetjeggyel utaztam Budapestre. A vonatot indulás előtt 5-6 perccel járatták be az első vágányra. A MÁV Taurus mögött rögtön az elsőosztályú GYSEV vagon következett. Felszállva feltűnt, hogy nem működik a légbefúvás a kocsiban! A napos idő hatására a vagonban kellemesnek már nem mondható meleg volt emiatt. Indulás után a GYSEV-es vezető jegyvizsgáló MP3 lejátszójáról elvégezte az utastájékoztatást a kocsim peronján, de a "fűtést" nem kapcsolta be! Megkérdeztem, hogy miért nem kapcsolja be, mire a következő szakértői válasz született:
- Még nincs átkapcsolva téli üzemmódrról nyárira a kocsi, így a fűtés bekapcsolásával fűtene erősen és még melegebb lenne!
Ezt az okfejtés vitattam, tudomásom szerint ilyen kapcsoló nincs a kocsin. A jármű a kocsi hőmérskélete és az elvárt hőmérséklet összehasonlításával "dönti el", hogy fűt, vagy hűt.
A GYSEV ZRt "szakembereinek" műszaki képzettsége alapvetően veszélyezteti a szolgáltatás elvárt színvonalú nyújtását! A soros oktatáson az IC kocsik hűtő/fűtő rendszerét újra át kéne venni!!!
GYSEV NEGATIV 2.
A gysev.hu oldalon gondos keresés után sem találtam egyetlen e-mail címet sem, ahová panaszom megtehettem volna. Ehhez képest a MÁV legalább kiírt egyet, igaz, arról visszapattan minden levél "kézbesíthetetlenség" miatt...