A részleteknél az "ügyirati szintű" részletekre gondoltam, magyarul a baleset írásos anyagára. Bocs a félreértésért. Azt hiszem, nem ez volt az első eset, ahol feltehetően más vitte el a balhét nem az, aki hibázott. Ezzel kapcsolatban ment egy mail, rakva.
Az eset körülményeit nem ismerem pontosan és Tőled ezek után nem is fogom megismerni, szerintem. A körülményeket, pontosabban a hivatalos verziót az ominózus hozzászólás után MDcske már leírta, nem ismétlem meg. A szergej mozdonyvezetőjét hibáztatták, illetve ítélték el, de nem ittasság miatt. Az helyszín, a személyek , a körülmények ismeretében akkor is, ma is az a véleményem, hogy a forgalmászok rávarrták a balhét.Bizonyítani sajnos sem akkor, sem ma nem tudom, de ezzel a véleményemmel nem voltam (vagyok?) egyedül.
Én egyiküket sem ismertem személyesen és nem is akartam megvádolni senkit sem, főleg alaptalanul. Az eset körülményeit nem ismerem pontosan és Tőled ezek után nem is fogom megismerni, szerintem. Az esetről az újságokból tudok, illetve kaptam pár képet mdbz topiktárstól. A személyzet ittasságára való utalás pedig ezen topik 945. sz. hozzászólásában hangzott el, bűnöm annyi, hogy elhittem az ott leírtakat.
Nem viccelődtem, értesüléseim szerint a Szergej mv.-je ittas volt, de ez nem 100 %-os infó. De ha ennyire bánt, tudok olyan esetet is, ahol a nem teljesen józan személyzet miatt siklott ki a tehervonat a 60 km/h sebességre alkalmas pályán 95 km/h sebességgel mentek. És ez benne van a baleset irataiban is, nem én találtam ki!
Akkor az már egy másik balesete a 1034-nek, mert a százhalombattaiból a gép számát biztosan tudom, mivel keresik a rádióját egy ügyiratban amiben közlik a pályaszámot. Minden esetre ezt a hozzászólásodat mentem, mert ez megint csak egy adat egy számomra eddig ismeretlen balesetről.
A 216 is vaklami korábbi esemény lehet, mert itt még csillagos a gép. Az általad említett esetéről tudsz valami konkrétabbat, mert én csak ennyit:
1993.12.31 Pusztaszabolcs : V43 1175 M62 216
A Dunaújváros felöl Pusztaszabolcsra érkező 4019 személyvonat V43 1175 mozdonya kb. 50 km/h se-bességel összeütközött a hátsó vágányról kiinduló M62 216-tal egy angolváltón kb.4,35-kor. A személyvonat lezárt vágányúton, szabad jelző mellett haladt be, az M62 216 félreértésből indult meg. A V43 1175 oldala és főkerete teljesen megrongálódott, a mozdony oldala a villamos berendezésekig benyomódott, az M62-esnek a jobb első sarka roncsolódott. A személykocsikban kisebb károk keletkeztek, utasok nem sérültek, mindkét moz-donyvezető sértetlen maradt. A friss fővizsgás V43 1175 mozdonyt a magas javítási költségek miatt nem állították helyre, alkatrészeit felhasználták, végül 1999.02.10-én selejtezték. Az M62 216-ot Székesfehérvár VF állította helyre.
A fotó természetesen érdekelne a 216-ról, mert csak az 1175-ről van 2-3 képem.
Én , pedig úgy tudom , hogy az 1034 az 1061-el ütközött Gödöllő környékén , ebből az 1061 jött ki vesztesebben , mert mindkét vez.fülkét újra heg.azaz rogyott az eleje .De az is lehet , hogy az álltalad leírttak után volt, 1984-ben keztem az "Északit"akkor volt a Puskinos szili is (1173)...
A 216-os szergejes képed megütött , mert 1993.Dec.31.-én akkori 4019-es, szintén a 216-os ütközött a volt beo. 1175-ös szilivel ,amit selejteztek.Érdekessége , hogy akkor éjjel Én voltam vele , majd hajnali váltás után kb 30' , zuhanyozás végeztével közölte az akkori felvigyázó a balesetett. A leváltott friss kolléga szerencsére a men.ir .bal oldalra ugrott be , karcolások nélkül meguszta !Van fényképem róla...csak szken...
Jó, persze, csak, a kérdés maga, volt egy kicsit számomra is meglepő! Miért kell, egyből beszólni olyat hogy nehéz visszaolvasni?! Ha egy kicsit is érdeklődne a másik valami iránt egyből elmegy a kedve! És ezt más topikban is tapasztaltam, csak most nálam ez verte a biztit. Elég lett volna ha csak azt írod hogy: 20 hozzászólással lejjebb olvass! Elolvasta volna, és talán legközelebb úgy áll neki hogy végigolvassa az aktuális témát, utána kérdez. Másrészről meg nem könnyű az olvashatósága a fórumnak... De ez más tészta, és nem kritika akart lenni, mert én sem tudnék jobbat csinálni, sőt semmilyet nem tudnék csinálni!
De béke, és ne ezen menjen a vita hányszor kell leírni dolgokat...
Igen, nehéz! Egyébként meg nem arról folyt a beszélgetés kettőnk között mitől tört össze, hanem hova valósi a gép! És utólag olvastam én is csak vissza a baleset okát!
Elnézést ha egyes emberek nem tudják elviselni, ha a másik nem olvas vissza két-három oldalt egyszerre!
Nem tudjátok véletlenül, hogy milyen pályaszámú fűtőkazánkocsi volt az 1970-es évek elején bekövetkezett balfi balesetnél a GySEV Szergej után kapcsolva?
Jól tudod, a baleset idején is csabai honosítású volt, csak a csabai Szilik közül párat ki szoktak Kiskunhalasra adni. Véletlenül ahogy ki volt helyezve Kiskunhalasra, akkor tört össze.
A mindegy Szili sokáig várt javításra! Úgy tudom akkor Kiskunhalason volt kihelyezett gépként amikor a baleset történt. De ha nem így van bocsi! Az időpontot nem tudom pontosan csak tippelni tudok...
Az egyik képen rajtavan a kedvencem is a mindegy Szili ( V43-1111). Tudtok róla vmit, h mikor és hogyan sérült meg, és mikor javították meg? Múlt héten is láttam őkelmét egy személyvonat élén ( Békéscsaba-Szolnok) vagyis már üzemképes.
Ha egyre gondolunk, akkor az a százhalombattai baleset lehetett 1983.08.19-én. Erről viszont csak annyit tudok, hogy a gép "a 2. végénél frontális ütközést szenvedett..." Ez egy olyan iratból derült ki, amiben a mozdonyrádió alkatrészeit keresik, amelyek hiányoztak a gépről, miután az Északi Járműjavítóban végzett baleseti javítás után hazatért honos vontatási telepére, Miskolcra. 1984. decembér 21-én. Annyit még megemlít az irat, hogy a a gép 2. vége egészen a géptérig benyomódott. Te tudsz valamit erről a balesetről?