A villamosok és a buszok kijelzőit nem ugyanaz a cég tartja karban (amennyiben ezt nem a BKV teszi)? Vagy miért van az, hogy a 400-as Ikarusok kijelzői katasztrofálisak, és vissza kell térni a táblálhoz, ugyanakkor a Kátrákban például örömteli módon rendesen működnek. Ez csak a korbeli különbség, vagy más oka is van?
Teljesen egyetértek veled a tartalmi részt illetően.
Viszont nem egyszer kértem meg az itt hozzászólókat arra, hogy az ilyen irányú észrevételeit ne ebben a topikban tegyék közzé. Ez ugyanis nem erről szól (remélem). Arra ott van a másik topik, amit egy, az ügyben illetékes kollega rendszeresen olvas, ezt viszont tudomásom szerint nem. Bőven elég volt a képet abba a topikba betenned, mert akit célirányosan az érdekel, ott megtalálja. Itt viszont nem csak fölösleges, de zavaró is.
Célzásod találó, de téves! Egyszer sem mondtam, hogy "hülyebékávé"!
Én szerintem az utastájékoztatás része a pontos tájékoztatás is, ami nem volna szabad a megszűnt járatot otthagyni, amikor új buszjárat közlekedik.
Éppen ezért kérlek, ne forgasd ki mások gondolatait! Ha neked ilyen gondolatod van, sajnálom! Én mindenestre az utastájékoztatás pontosságát illetően tette be, hogy ez a cere kimaradt. Nem beszélhetünk arról, hogy nem készültek el, mert a változás várható volt. )Lásd metróvégállomáson az új térképet.)
Lehet, hogy én értelmezem rosszul a topiknyitó szándékát. Ha az utóbbi napok termése véleménye és szándéka szerint megfelel a topik témájának, akkor a korábban belinkelt társtopikkal való összevonást javaslom.
Ez megint az a történet, hogy a modern elektronikus csoda, a maga korlátaival kevesebbet nyújt, mint a hagyományos megoldás.
Több helyen leírtam már: az elektronikus kijelző nagyon jó a változó információk közlésére (következő megálló, pontos idő), de nem helyettesíti a hagyományos tábla hátoldalát: megállók felsorolása, átszállási lehetőségek. Nem elég, ha csak a következőt látom, mert ha én x utcához akarok menni, de csak y és z nevű megálló van, akkor vígan tovább nem megyek, míg egyszer elérkezek a végállomásra, vagy egy számomra ismerős nevű közterülethez. Míg ha előttem az összes megálló, az összes átszállási lehetőséggel, minimális helyismerettel is viszonylag jól be tudom tájolni, hol kell leszállnom.
Ehhez képest arról már nem is beszélek, hogy a mai elektronikus kijelzőrendszereknek még a pontos idő, és a (valóban) következő megálló, valamint riktán még az útirány helyes kijelzése is gyakran kihívás. Persze ezek már emberi tényezők.
Mindezt miért? Drága a tábla? Nem hiszem. Macerás cserélgetni? Ezt elhiszem. De nem azért ne öntsük már ki a gyereket is a fürdővízzel...
biztos, hogy nem tudják garantálni mert a 4-esen sem tudták garantálni, sokszor volt 415 illetve 260 is előfordult rajta. ugyan ez a kép 78-as de ennek is alacsonypadlósnak kéne lennie
A kápmegyeri menetrendeknek sincs még nyoma a honlapon.
"De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel."
A 47-49V menetrendje 100%-ig ugyanilyen...
Egyébként most hogy tudják garantálni az alacsonypadlós indulásokat (105-ön)? A 412-es flotta eléggé halódik.
412-esen nem írt ilyíen hülyeségeket, azon írta az 56-ost, és a 105-ösre se lehetett átszállni a Deákon, és a villamospótlóat is írta. A műnéni viszont nem ondta az átszállásokat.
Felmentem a bkv.hu-ra. A 4-es, piros 4-es még fent van, "Érvényes 2003.05.22-től". Tehát ma is?
Aztán megnéztem a 105-öst is, az mától érvényes... Na de sikerült megint egy áttekinthetetlen menetrendet készíteni: az alacsonypadlós jel és az "a" jel szinte minden szám mellett kellően áttekinthetetlenné teszi a menetrendet.
De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel.
Sokat volt itt szó Mari néniről, akinek az új számozással segíteni kell. Szerintem ha ezen a menetrenden eligazodik, akkor a keretes-színes-betűs jelzésekkel is elboldogulna.
Csókoltatom a 105-ös FOKGYEMjeinek programozóját! A Deákon átszállhatok a 105-ösre meg a 49-es tujára (47-esre nem, ezt nem tudom, hogyan sikerült), a Béke téren meg a 4gy-re. De természetesen az 56-os villamost sem ismeri. Le a kalappal, ezt nevezem naprakészségnek!
Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst, és frissítse a buszok utastájékoztató rendszerét. Két hete volt frissítés, valószínűleg akkor letudták a szeptember 3-ai változások bevitelét is. Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.
Fantörpikus, ahogy a 32-esen a Béke térnél már hetek óta úgy mondja be a bemondónő, hogy "ászállhatnak a 105-ös buszra", holott még a 4-es jár ott. És ezek után még megy a papolás, hogy dehát a vidéki utas ne tájékozódjon félre, mert his összekeveri a számokat stb. Nevetséges, tényleg. :-/
Valóban, a közlekedési infók a rádióban valahogy jobban hangzottak a szájából:) Akkor már inkább lett volna Lorencz Pálma :) Bár szerintem Bea asszonynál még ez is jobb. Tarcsa Zsuzsás is van ezekből?
Itt, Debrecenben túl sok érdekesség nincs, mivel csak a villamosokon és trolikon van hangos utastájékoztatás, a 86-os buszokról ismert úrral. Majd én is teszek fel:)
De a topiknyitó azért kicsit általánosabban értette az utastájékoztatást, nekem úgy tűnt.
Jól tűnt! Ez is ide tartozik, pláne, hogy nem ökörségekről van szó, ahogy nem is homokozásról! Sőt, arra is szeretnélek megkérni Benneteket, hogy ha valakinek esetleg van ideje, kedve, vegye fel és tegye közkinccsé ezeket a mostanában sokat változó szövegeket, mert 1) év(tized)ek múlva nagy érték lehet; 2) biztos nem csak én vagyok itt "vidéki", akinek sajnos nincs lehetősége nyomon követni a Fővárosban folyó dolgokat, és bizony a "négyeshatosról" is sokszor az ICS-k jutnak eszébe :) És akárhogy is nézzük, az utasok számára ez is egy nagyon fontos dolog, mert miután a táblán sikerült kinéznie, hogy mikor kéne jönni a járműnek és felszáll rá, utána le is kell szállnia róla, de nem mindegy, hogy hol.
Egyébként ha már felmerült (bár ez viszont itt tényleg OFF, mert a Vasutas fórumba tartozik), Rábai Balázs nem véglegesen a "MÁV hangja", mert rengeteg helyen van Szalóczy, új beszerzések is vannak ilyen (egyébként kiváló) gépekből, és felvételek is természetesen mind a mai napig készülnek Szalóczyval. A Rábai-féle cég egy igen mocskos cég, a program sem tökéletes, a végeredmény, a bemondások meg végképp nem mondhatók annak. De ha valakinek tetszik, csak menjen ki a Nyugatiba...útirányon át... Viszont kettőjükön kívül is van két gépekben alkalmazott hang, hiszen a két fent említett rendszerekhez angolul és németül beszélő hölgyek, illetve két kísérleti rendszer is található Egerben és Sárospatakon, más hangokkal.