Keresés

Részletes keresés

pnyaki Creative Commons License 2007.09.05 0 0 408
Zárható? Mert jó lenne abba az irányba elindulni.

A villamosok és a buszok kijelzőit nem ugyanaz a cég tartja karban (amennyiben ezt nem a BKV teszi)? Vagy miért van az, hogy a 400-as Ikarusok kijelzői katasztrofálisak, és vissza kell térni a táblálhoz, ugyanakkor a Kátrákban például örömteli módon rendesen működnek. Ez csak a korbeli különbség, vagy más oka is van?
Előzmény: Peti817172M (406)
paca664 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 407

Példának mondtam, nem kell magadra venned.

 

Teljesen egyetértek veled a tartalmi részt illetően.

Viszont nem egyszer kértem meg az itt hozzászólókat arra, hogy az ilyen irányú észrevételeit ne ebben a topikban tegyék közzé. Ez ugyanis nem erről szól (remélem). Arra ott van a másik topik, amit egy, az ügyben illetékes kollega rendszeresen olvas, ezt viszont tudomásom szerint nem. Bőven elég volt a képet abba a topikba betenned, mert akit célirányosan az érdekel, ott megtalálja. Itt viszont nem csak fölösleges, de zavaró is.

Előzmény: **BPO-700** (405)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.05 0 0 406
Nini, újfajta táblatartó?

**BPO-700** Creative Commons License 2007.09.05 0 0 405

Üdvözöllek paca664!

 

mostezhetvenhatosgyorsvagykettőhetvenhatexpresszhehehehehülyebékávé

 

Célzásod találó, de téves! Egyszer sem mondtam, hogy "hülyebékávé"!

Én szerintem az utastájékoztatás része a pontos tájékoztatás is, ami nem volna szabad a megszűnt járatot otthagyni, amikor új buszjárat közlekedik.

Éppen ezért kérlek, ne forgasd ki mások gondolatait! Ha neked ilyen gondolatod van, sajnálom! Én mindenestre az utastájékoztatás pontosságát illetően tette be, hogy ez a cere kimaradt. Nem beszélhetünk arról, hogy nem készültek el, mert a változás várható volt. )Lásd metróvégállomáson az új térképet.)

 

Baráti üdvözlettel.

Előzmény: paca664 (404)
paca664 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 404

A bőröndödönös gondolatoddal egytértek.

 

Azt viszont nem értem, hogy ha közismerten létezik egy hasonló, de mérsékeltebb szakmai igényességű topik, akkor a(z):

  • errrromlottafokkkgyemmmjajjjdevicces;
  • mostezhetvenhatosgyorsvagykettőhetvenhatexpresszhehehehehülyebékávé;
  • olyancsúnyahangjavanabemondónéninekagyorsháromszáznyolcvanegyesbuszon;
  • stb.

témájú hozzászólások hogyan tévednek ide.

 

Lehet, hogy én értelmezem rosszul a topiknyitó szándékát. Ha az utóbbi napok termése véleménye és szándéka szerint megfelel a topik témájának, akkor a korábban belinkelt társtopikkal való összevonást javaslom.

Előzmény: vrobee (376)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 403
a volvókon az induló végállomás->következő megálló->megálló->megálló->...>érkező végállomás kijelzők sem működnek tökéletesen
Előzmény: dyz (401)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.09.04 0 0 402

Örs vezér tere

Most melyik is?

dyz Creative Commons License 2007.09.04 0 0 401
Ez megint az a történet, hogy a modern elektronikus csoda, a maga korlátaival kevesebbet nyújt, mint a hagyományos megoldás.

Több helyen leírtam már: az elektronikus kijelző nagyon jó a változó információk közlésére (következő megálló, pontos idő), de nem helyettesíti a hagyományos tábla hátoldalát: megállók felsorolása, átszállási lehetőségek. Nem elég, ha csak a következőt látom, mert ha én x utcához akarok menni, de csak y és z nevű megálló van, akkor vígan tovább nem megyek, míg egyszer elérkezek a végállomásra, vagy egy számomra ismerős nevű közterülethez. Míg ha előttem az összes megálló, az összes átszállási lehetőséggel, minimális helyismerettel is viszonylag jól be tudom tájolni, hol kell leszállnom.

Ehhez képest arról már nem is beszélek, hogy a mai elektronikus kijelzőrendszereknek még a pontos idő, és a (valóban) következő megálló, valamint riktán még az útirány helyes kijelzése is gyakran kihívás. Persze ezek már emberi tényezők.

Mindezt miért? Drága a tábla? Nem hiszem. Macerás cserélgetni? Ezt elhiszem.
De nem azért ne öntsük már ki a gyereket is a fürdővízzel...
Előzmény: Euloalius (400)
Euloalius Creative Commons License 2007.09.04 0 0 400

>Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.

 

A gáz az, hogy tegnap meg egy olyan buszon ültem pont, ahol 4-est mondott, de már 105-ös járt. Komolyan, ez már szánalomszint. :-(((

Előzmény: [db] (389)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 399
biztos, hogy nem tudják garantálni mert a 4-esen sem tudták garantálni, sokszor volt 415 illetve 260 is előfordult rajta.
ugyan ez a kép 78-as de ennek is alacsonypadlósnak kéne lennie
Előzmény: pnyaki (396)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.03 0 0 398
Sejtettem :)
Előzmény: pnyaki (395)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.03 0 0 397
De legalább sikerült rendesen frissíteni a 76T menetrendjét :) Eddig az egyik irányba 2007-es, a másik irányba 2006-os menetrend volt fönt.
Előzmény: pnyaki (396)
pnyaki Creative Commons License 2007.09.03 0 0 396
A kápmegyeri menetrendeknek sincs még nyoma a honlapon.

"De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel."

A 47-49V menetrendje 100%-ig ugyanilyen...

Egyébként most hogy tudják garantálni az alacsonypadlós indulásokat (105-ön)? A 412-es flotta eléggé halódik.
Előzmény: dyz (393)
pnyaki Creative Commons License 2007.09.03 0 0 395
Igen, bocs, azt elfelejtettem írni, hogy 415-ösökről beszélek.
Előzmény: Peti817172M (394)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.03 0 0 394
412-esen nem írt ilyíen hülyeségeket, azon írta az 56-ost, és a 105-ösre se lehetett átszállni a Deákon, és a villamospótlóat is írta. A műnéni viszont nem ondta az átszállásokat.
Előzmény: pnyaki (392)
dyz Creative Commons License 2007.09.03 0 0 393
Felmentem a bkv.hu-ra. A 4-es, piros 4-es még fent van, "Érvényes 2003.05.22-től". Tehát ma is?

Aztán megnéztem a 105-öst is, az mától érvényes... Na de sikerült megint egy áttekinthetetlen menetrendet készíteni: az alacsonypadlós jel és az "a" jel szinte minden szám mellett kellően áttekinthetetlenné teszi a menetrendet.

De a 76-os troli menetrendje sem semmi. Szerintem rejtvényújságba is beillene, hogy melyik indulás alacsonypadlós. A szombati jelzés nemes egyszerűséggel a fejrovatba tették. A táblázat alá is írtak valamit, amin hosszasan gondolkodnom kellett, hogy van összefüggésben az időadatok mellett látott jelzésekkel.

Sokat volt itt szó Mari néniről, akinek az új számozással segíteni kell. Szerintem ha ezen a menetrenden eligazodik, akkor a keretes-színes-betűs jelzésekkel is elboldogulna.
pnyaki Creative Commons License 2007.09.03 0 0 392
Csókoltatom a 105-ös FOKGYEMjeinek programozóját!
A Deákon átszállhatok a 105-ösre meg a 49-es tujára (47-esre nem, ezt nem tudom, hogyan sikerült), a Béke téren meg a 4gy-re. De természetesen az 56-os villamost sem ismeri. Le a kalappal, ezt nevezem naprakészségnek!
[db] Creative Commons License 2007.09.03 0 0 391

Pontosan.

Előzmény: 18-09 (390)
18-09 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 390
"Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst"

Hát igen... egy ember nem sok erre a feladatra.
Előzmény: [db] (389)
[db] Creative Commons License 2007.09.03 0 0 389
Jelenleg nincsen arra ember, hogy minden éjszaka végigjárja az összes garázst, és frissítse a buszok utastájékoztató rendszerét. Két hete volt frissítés, valószínűleg akkor letudták a szeptember 3-ai változások bevitelét is. Ha meg ma 4-est mondana, akkor meg az lenne a baj... Majd ha a BKV igényt tart rá, akkor lesz napi frissítés.
Előzmény: Euloalius (388)
Euloalius Creative Commons License 2007.09.03 0 0 388
Fantörpikus, ahogy a 32-esen a Béke térnél már hetek óta úgy mondja be a bemondónő, hogy "ászállhatnak a 105-ös buszra", holott még a 4-es jár ott. És ezek után még megy a papolás, hogy dehát a vidéki utas ne tájékozódjon félre, mert his összekeveri a számokat stb. Nevetséges, tényleg. :-/
unikumi Creative Commons License 2007.09.01 0 0 387
Ezek szerint tehát ugyanúgy volt, mint az Astoriáig közlekedés idején. Kár... Pedig nem sokba telne felvenni vele...
Előzmény: Peti817172M (386)
Peti817172M Creative Commons License 2007.09.01 0 0 386
Összevágod a Deák ferenc tér, és a végállomás, kérjük kedves utasainkat, hogy... szövegeket, és kész a szalóczys bemondás :)
Előzmény: unikumi (384)
unikumi Creative Commons License 2007.09.01 0 0 385
(vagy csak volt?).
Sajnos csak volt. Hála a csoda GPS rendszernek...
Előzmény: vrobee (376)
unikumi Creative Commons License 2007.09.01 0 0 384
Néhány apróság Debrecenből

Nincs valamelyikőtöknek véletlenül Szalóczys felvétele Deák térig közlekedő M2-ről? Nekem csak ilyet sikerült ottjártamkor.
unikumi Creative Commons License 2007.09.01 0 0 383
Valóban, a közlekedési infók a rádióban valahogy jobban hangzottak a szájából:) Akkor már inkább lett volna Lorencz Pálma :) Bár szerintem Bea asszonynál még ez is jobb.
Tarcsa Zsuzsás is van ezekből?

Itt, Debrecenben túl sok érdekesség nincs, mivel csak a villamosokon és trolikon van hangos utastájékoztatás, a 86-os buszokról ismert úrral. Majd én is teszek fel:)
Előzmény: Peti817172M (382)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.31 0 0 382
Előzmény: unikumi (381)
unikumi Creative Commons License 2007.08.31 0 0 381
De a topiknyitó azért kicsit általánosabban értette az utastájékoztatást, nekem úgy tűnt.

Jól tűnt! Ez is ide tartozik, pláne, hogy nem ökörségekről van szó, ahogy nem is homokozásról! Sőt, arra is szeretnélek megkérni Benneteket, hogy ha valakinek esetleg van ideje, kedve, vegye fel és tegye közkinccsé ezeket a mostanában sokat változó szövegeket, mert 1) év(tized)ek múlva nagy érték lehet; 2) biztos nem csak én vagyok itt "vidéki", akinek sajnos nincs lehetősége nyomon követni a Fővárosban folyó dolgokat, és bizony a "négyeshatosról" is sokszor az ICS-k jutnak eszébe :) És akárhogy is nézzük, az utasok számára ez is egy nagyon fontos dolog, mert miután a táblán sikerült kinéznie, hogy mikor kéne jönni a járműnek és felszáll rá, utána le is kell szállnia róla, de nem mindegy, hogy hol.

Egyébként ha már felmerült (bár ez viszont itt tényleg OFF, mert a Vasutas fórumba tartozik), Rábai Balázs nem véglegesen a "MÁV hangja", mert rengeteg helyen van Szalóczy, új beszerzések is vannak ilyen (egyébként kiváló) gépekből, és felvételek is természetesen mind a mai napig készülnek Szalóczyval. A Rábai-féle cég egy igen mocskos cég, a program sem tökéletes, a végeredmény, a bemondások meg végképp nem mondhatók annak. De ha valakinek tetszik, csak menjen ki a Nyugatiba...útirányon át...
Viszont kettőjükön kívül is van két gépekben alkalmazott hang, hiszen a két fent említett rendszerekhez angolul és németül beszélő hölgyek, illetve két kísérleti rendszer is található Egerben és Sárospatakon, más hangokkal.
Előzmény: vrobee (376)
Peti817172M Creative Commons License 2007.08.31 0 0 380
M2 is Szalóczy, csak már elfelejtett beszélni :)

Eredetileg a Bőzsöny Ferenc beszélt a metrókon, illetve a szalagos magnók korában a Feri bá mellett a Debrenti Piroska is.


Ma meghallgattam a Kiricsi művésznőt a 7-es meg a 103-as buszon. Szörnyű. Egyébként ő mondta a metróállomásokon a felújításos szöveget is.
Előzmény: MUV 3404 (377)
MUV 3404 Creative Commons License 2007.08.31 0 0 379
ő dolgozott a bkv-nak is(a metrón). nem olyan rég kellett mennie a fent említett cégtől a barátom apjának(zenei szerkesztő volt) és ő ismerte az urat
Előzmény: 18-09 (378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!