Keresés

Részletes keresés

apmz Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5019

Köszönöm az infót:

 

BbojsziI Creative Commons License 2007.07.26 0 0 5018
2005. 08. 30.
Kedden a hajnali órákban visszaadták a forgalomnak a Tápiószecső és Nagykáta közti vasúti pályaszakaszt, ahol előző este kisiklott a Civis InterCity két kocsija - tájékoztatta a MÁV szóvivője az MTI-t.

A mintegy 200 méteres szakaszon egyelőre óránként 20 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben, ami 20-30 perces késést okoz az ott közlekedő vonatoknál.

A Cívis InterCity utasait - mintegy három órás késéssel - különszerelvény vitte tovább a baleset helyszínéről. A szerelvény kisiklását az okozta, hogy a pályafelújítási munkák során két sínszál közé ideiglenes jelleggel 120 méter hosszan egy harmadikat is elhelyeztek, s ez elmozdult a helyéről.
Előzmény: apmz (5017)
apmz Creative Commons License 2007.07.25 0 0 5017

Üdv! Ha nem túl nagy kérés  szeretnek információt kérni a CÍVIS ic 2005 - ben történt balesetéről? KÖSZÖNÖM!

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5016
Ez a nyugati valóság ;)
Előzmény: dulla (5015)
dulla Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5015
Ez ugye vicc a jobbat el kell ismerni, még ha balkán felé van is.
Előzmény: Törölt nick (5014)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5014

Jah, persze, a Daciákat erre tervezték! A Ford Galaxy az első után azt mondta elég volt...után csak lépésben :D

 

Nem akarok én vészmadárkodni, még ha úgy is tűnhet :):):):)

Előzmény: pallee (5013)
pallee Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5013
Tegnap jöttem haza Romániából. Egy hét alatt én is láttam hasonlókat! Várható volt. Csak azt nem értem, hogy arra az átjárók olyanok, hogy legyen az az ország bármely részén. 5km/h-nál nagyobb sebességnél lehetetlen átmenni rajta, mert szétrázza az embert. Gondolom a sofőr se lassan ment...

Ez még akkor is túlzás, ha valamilyen extrémen alacsony építésű autód van. Ha egy picit jobban szétnéztél volna azt is láthattad volna, hogy a legtöbb Dália sebességcsökkentés nélkül át tud haladni az útátjárókon.

Láttam olyat is, hogy 80-as(!) szakaszon átjáró előtt egy STOP tábla van csak kitéve, holott a vonalat reménytelen belátni, mert mind a 2 vége felől kanyar van. Hogy ott még nem volt baleset? Nem akarom elhine, de az tuti, hogy lesz...

Ilyen útátjárók itthon is vannak bőven. Vészmadárkodni pedig szükségtelen, ez olyan mintha azt írnád le, hogy Magyarország összes útkereszteződésében legalább egyszer lesz baleset.
Előzmény: Törölt nick (5011)
Oedinburch Creative Commons License 2007.07.23 0 0 5012

20-án gázolás volt Fertőboznál. Azt nem tudom, ki, mi, hogyan, csak annyit, hogy egy diliházas szökevényt.

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5011

Tegnap jöttem haza Romániából. Egy hét alatt én is láttam hasonlókat! Várható volt. Csak azt nem értem, hogy arra az átjárók olyanok, hogy legyen az az ország bármely részén. 5km/h-nál nagyobb sebességnél lehetetlen átmenni rajta, mert szétrázza az embert. Gondolom a sofőr se lassan ment...

Láttam olyat is, hogy 80-as(!) szakaszon átjáró előtt egy STOP tábla van csak kitéve, holott a vonalat reménytelen belátni, mert mind a 2 vége felől kanyar van. Hogy ott még nem volt baleset? Nem akarom elhine, de az tuti, hogy lesz...

Érdekes dolgok vannak ott, az biztos. De ugye nem kell annyira messzire menni, vannak nálunk is ilyen dolgok(Siófok, most Pécel, stb stb..)

Előzmény: rg7 (5010)
rg7 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5010
Nem magyar, de érdekes:

http://index.hu/politika/bulvar/rombusz0722/

Ami igazán meglep, hogy ezt a firkászok "véletlenül" buszbalesetként aposztrófálják. (Az is, csak ugye minálunk ez vonatbaleset lenne...)
Infós Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5009

Én még vagyok annyira naív, hogy azt gondoljam: nem érdemes hülyeséget leírni az utasításba. Leírták valahogy, baleset lett belőle. Ezután leírták a negáltját. Abból is. Most megint visszatérnének az eredetihez. Én ebben inkább látok szakmai nihillizmust (©Andó G.), mint következetes szabályozást. Talán másképpen, máshogyan kéne megfogni ezt az egészet, ami a vonatbefolyásolással és a térközökkel kapcsolatos... :-(

És ha végre lenne egy korrekt, betartható utasítás (-rendszer), akkor már érdemes lenne számon kérni is a népeken. De addig csak a csesztetés jön le, akármit csinál az ellenőrző közeg. L. pl. naproló esete... (Szvsz számonkérni jelenleg inkább csak a szemléletet, elveket lehet, a pontok szövegét ritkábban, attól megáll a vasút. Viszont előbbi senkit nem érdekel a végrehajtásból, mert egy esemény alkalmával a pontok szövege alapján születik az ítélet. - szvsz.)

Előzmény: exmv (5007)
V43 1128 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5008
Köszönöm az infót!
exmv Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5007
Egy utasítás pontosan annyit ér, amennyire betartható és amennyire betartják. Hozhatunk akármilyen előírást a biztonság érdekében, akkor fogja csak elérni a célját, ha az érintettek követik is...
Előzmény: Infós (5005)
varjan01 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5006
Btx-023 gázolt
http://www.haon.hu/engine.aspx/page/article-detail-page/cn/hahjnews-20070721-11013133/dc/
Infós Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5005

A bizt. beres része kicsit pontatlan: Szob végponti végén dolgoztak, és nem is gondolták, hogy kábelt fognak vágni, nyilván nem erre készültek. Főleg nem arra, hogy az állomás kezdőponti végéhez csatlakozó állomásközben lesznek sötétek a térközjelzők (pontosabban egy részük).

 

Ezt a balesetet követő utasításmódosítás után így néz ki a forgalmi utasítás:

"Ha az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, a vonatokat állomástávolságban kell közlekedtetni.

15.37. Az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, ha:

— a menetirányváltás lehetetlen, s emiatt a vonatokat a korábban beállított menetiránnyal szemben kell közlekedtetni,

— a biztosítóberendezési szakszolgálat a vonali berendezést kikapcsolta és ezért valamennyi térközjelző sötét."

 

Tehát a helyszínre kell mennie a bizt. beresnek, és a jelfogók állása alapján ő már meg tudja mondani, hogy valóban mi van kint a térközben, azaz mit láthat a mozdonyvezető. Neki erről írásban nyilatkoznia kell.

A megfogalmazás azonban pongyola, csak akkor lehet áttérni az állomástávolságú közlekedésre, ha a bizt. ber. kapcsolta ki a tkz-berendezést, nem pedig önmagától lett sötét. :-(

 

És a fagyi visszanyal:

A Közlekedésbiztonsági Szervezet a szőnyi baleset után a következő ötlettel állt elő:

"A KBSZ Vizsgálóbizottsága azonnali intézkedést javasolva a következő, megelőző célú biztonsági ajánlást teszi a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak:

BA2007-0047-5-01 Javasolja az F.2. sz. Forgalmi Utasítás arra irányuló kiegészítését, hogy az önműködő térközjelzőkkel felszerelt pályaszakaszokon, amennyiben a teljes állomásközben lévő forgalmi helyzetről a visszajelentő fények kiértékelésével nem lehet meggyőződni, állomástávolságú közlekedésre kelljen áttérni. Az új forgalmi utasításban pedig olyan szabályozást javasol, amely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt."

Forrás: http://www.kbsz.hu/vasuti_kozlekedes/20070206_ba.htm

 

Tehát visszaállítanák a zebegényi utoléréses baleset következtében átírt utasítás előtti verziót. Biztos, hogy ennek lenne értelme? Egy újabb Zebegény után majd újra beleírják, hogy a bizt. beresnek a helyszínre kell menni, és írásba kell adnia, hogy ..., aztán megint eltörlik?

Előzmény: Benny94 (4999)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5004
Sajnos, hogy ez a felszólítás mire vonatkozott arra nem találtam magyarázatot az idézett szöveg megírása óta sem de, hogy ez volt oda írva (talán még most is ott van) az biztos.
Előzmény: Törölt nick (5003)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5003
Ha már "lococlub", én is találtam valamit, amire - remélem - tudtok magyarázatot adni!

Konkrétan az 1375-ös Szili 1987-es balesetével kapcsolatos a kérdésem. Az említett honlapon ez áll:

"A mozdony egyes vezetőállásának (ez ütközött) hátfalára valaki a következőt írta filctollal ,,Ha valamit nem tudsz, kérdezz!"

Sajnos, a magyarázat elmaradt, én pedig nem ismerem a baleset részleteit, márpedig annak a filctollas szövegnek nyilván oka van, engem pedig érdekelne az a bizonyos ok.
apmz Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5002
Hali! Valaki tudna információt vagy képet a CÍVIS IC 2005 balesetéről mert én csak annyit tudok hogy valami sínre ráment és kisoklott ha igen megköszönném?!
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5001
5001
Benny94 Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5000
Előzmény: Benny94 (4999)
Benny94 Creative Commons License 2007.07.21 0 0 4999
Zebegény
V43 1269

15,48-kor állomásközben utolérte a Csárdás IC-t a 2144 sz. vonat és kb. 70 km/h sebességgel beleütközött. 18 személy megsérült köztük a személyvonat 31 éves mozdonyvezetője Bencsik Antal Sl VF dolgozója életveszélyesen. Ő a baleset után egy héttel belehalt sérüléseibe.
A baleset előtt a blokkosok dolgoztak Szob állomáson és elvágtak egy kábelt. Ettől Nagymaros és Szob között a jelzők egy része zavarba esett. A 360 sz. Csárdás expressz már elindult Nagymarosról mikor ez történt. Odaérve az első sötét jelzőhöz utasítás szerint két percet tartózkodott, megpróbált pályatelefonon értekezni és mi-után ez nem sikerült, tovább indult. A következő jelző előtt volt, mikor a 2144 sz. vonat kb. 70 km/h sebességgel belerohant. Szob állomás telefonon közölte Nagymarossal a kábelvágást és az állomás távolságú közlekedés be-vezetését, de visszjelet nem adott a Csárdásról. A marosi szolgálattevő megírta a rendelkezést a 2144 sz. vonat számára majd elmenesztette a vonatot. A vjv. az utasításnak megfelelően fel akart szállni a mozdonyra de a moz-donyvezető intett neki, hogy ne menjen előre. Így ő maradt életben. A személyvonat egy zölddel kihaladt az állo-másról és meglépte a következő két, zöldet mutató térközjelzőt is. A harmadik térközjelzőn a pótvörös fény égett, ez a jelző már zavarban volt. Ekkor a mozdonyvezető kb 60 km/h sebességnél hátraszaladt és kiiktatta az EÉVB-t, hogy az ne vágjon le a vörös jelző meghaladásakor. A zebegényi viadukt előtt kb. 300 méterrel a jobbos ívben érte utol az IC-t. Mindkét vonat szétszakadt az IC utolsó két kocsija kisiklott és oldalra borult. Az utolsó kocsi maga alá temette a személyvonat mozdonyvezetőjét, aki kiugrott a mozdonyból. Szerencse volt, hogy a gyorsvo-nat utolsó kocsija első osztályú a személyvonat első kocsija pedig bicikliszállító volt, így utas nem nagyon volt bennük. Bencsik Antalt 09.11-én temették el Mezőtúron. Temetése 14,30-kor kezdődött. Parancskönyvi rendelet-re ebben az időpontban az összes úton lévő mozdony egy percen keresztül sípolt.
A gyors az első négy kocsival továbbment a sínen maradt két kocsiját a ZSR 711 005-7 mozdonya vitte el, éjféltájban. A már vendégforgóvázon álló Bmpz kocsit a baleset miatt Szobon rekedt nosztalgia vonat 424,009 psz. gőzöse vitte fel Szobra. A helyreállításban részt vett az ÉVF közúti segélykocsija és az 1253 psz. daruja az M61 017 géppel, valamint Fc VF. M62 224 és M62 265 psz. gépe ill. a felsővezeték szerelők ún. tornyoskocsija.


Előzmény: V43 1128 (4998)
V43 1128 Creative Commons License 2007.07.21 0 0 4998
Hellósztok!Nem tudja valaki,hogy milyen baleset történt 1998 08.29.-én a 70-es vonalon?
698 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 4997
Üdv.!
A ma hajnali makói busz-kamion balesetről pontos infója, képe van valakinek?
Bár OFF egy kicsit, de mégsem, mert a vasúti pályára zuhantak, és a forgalom állt.
Köszi előre is.
gőzfan Creative Commons License 2007.07.18 0 0 4996
A 411,261 balesetéről tudna-e valaki valami infóval szolgálni ? Van egy fotóm róla, (a kép készítője ismeretlen) amely szerint feltehetőleg belerohant egy álló teherszerelvény végébe és az utolsó 3-4 állatszállító kocsit lefordította. Vagy esetleg beletolatott az előtte levő teherszerelvény.
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4995

Találtam egy nagyon érdekes kisfilmet. Mozdony(vmi angol?) vs. Renault Grand Espace . Lassítva, több kameraállásból is.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zRKb6Xv2jGA

Bárdos Imre Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4994
2003.10.08. 22:00-kor Budapest Ferencváros pu. "érkező A" vágányára bejáró 51017 sz. vonatba (V43 1167) belehúzott a VII. sz. állomási tartalék (M62 227). A tehervonat három kocsija siklott, egy oldalára borult.
Előzmény: Boroka88/14 (4992)
m61-008 maki Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4993

Nézd meg a 23691-es hsz-t a Szergejes topikban.

Előzmény: Boroka88/14 (4992)
Boroka88/14 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 4992
Erről tud vki vmit? Én csak annyit hogy tehervonattal ütközött.?
Boroka88/14 Creative Commons License 2007.07.10 0 0 4991

2 öngyilkosságról tudok, az egyik 2007 áprilisában történt Gödöllőnél, a bejáratnál, gy ember öngyi lett a mozdony teljesen maga alá gyűrte

 

 

A másikról részletesebb infóm van, mivel a házunk előtt történt... 2005. 12.16án az egyik falusi már a busz előtt is ténfergett... aztán mikor bevásárlásból jötünk haza kaptuk a hírt hogy vki öngyilkoss lett más úton jöjjünk... az ember bemászott a félkaró sorompó sínek felöli részéhez. A vonat rádudált, de vagy az ijedsétgől, vagy direkt a sínekre ugrott. A kaller mesélte utána, hogy 10-15 éve ugyanezzel a vonattal, ugyanitt, mikor ő volt a kaller valaki öngyilkos volt. Pff.

Ja meg még egy.. olyan 2000 környékén egy sportkocsi Balatonszepezd környékén besodródott a 2 sín közé.

Gashpy Creative Commons License 2007.07.09 0 0 4990
Off:
Kriszta csak simán Máté, h nélkül...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (4987)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!