Keresés

Részletes keresés

tolac Creative Commons License 2002.01.09 0 0 213
Üdv!

Elég sok fiatal van a klubban, magam is csak 28 leszek márciusban.

Kecskemétről származom, jelenleg Piliscsabán lakom.

Tényleg kár, hogy vidéken még nem annyira megy a szekér, de azért vannak tagjaink Szombathelyen és Békéscsabán, no meg Érden is. A vidéki tagoktól és más tagoktól is mindig csak azt kérem, hogy ne abból álljon a tagság, hogy elmegyünk a találkozókra, meg beszélgetünk és ilyesmi.
Ez is kell, de jó lenne, ha minél többen vállalkoznának arra (is), hogy helyi szinten segítenek a szervezésben.

Ezért is bátorkodtam egy ilyen tájékoztatóval jelentkezni...

Üdvözlettel:
Tóth László

madcircle Creative Commons License 2002.01.09 0 0 212
Üdv mindenkinek!

Először én is boldog új évet kívánok mindenkinek!

Jawa350-630:a kipuffogódból kiálló csavarokat próbáltad már kicsavarni? Mert szerintem ki lehet. Nekem az egyik kipuffogómban az egyik csavar volt ilyen és azt ki lehetett.

tolac: Te nem érdi vagy véletlenül? Mond neked az valamit, hogy Jolán?

Béke...

Mc.

Jawa350-630 Creative Commons License 2002.01.08 0 0 211
Üdv mindenkinek!

Szisan86!
Nos a homok-fújás árfekvéséhez nem tudok hozzászólni, mert nem ismerek konkrétan ilyen céget aki ilyennel foglalkozik, egyébként miért akarsz kipufogót fújatni? Azt inkább krómozni szokták, vagy ha nem akarsz rá krómot akkor le kell maratni róla az előzőt, vagy ha nincs rajta semmi akkor nem szóltam...:)
CsA!
Most már értem, hogy mi a helyzet a motoroddal, így tényleg nem rakódik le a "törmelék" a kipuffban.
Amit akarsz csinálni (a motorgyűjtést) 125-350-ig az igen nemes gondolat, én is szívesen foglalkozék öreg mocikkal csak sajnos sem időm (az abszolút :-( ) se helyem nincs már itthon, de mindegy.

Épp ma reggel (mechanikavizsga előtt) vettem egy Motor Revüt és abban olvastam rögtön az első oldalon a most alakult Jawa-Czetka klubról amiről lejjebb tájékoztatott minket Tóth László úr.
Én is nagyon örülök a klub megalakulásának csak tényleg az a kár, hogy Pesten van és hogy még nincsenek "vidéki" részei a klubnak.
Mondjuk én sem tudom, hogy hány 20 éves srác van a klubban.

Minden jót!
Kriss

Dzsudzsi Creative Commons License 2002.01.08 0 0 210
Hali!

Király a klub!!!! :)
Viszont kiváncsi lennék arra, hogy mondjuk hányan vannak 19 évesen klubtagok? :)
Kár, hogy jelenleg csak BP-en van....

Cső!
Dzsudzsi

tolac Creative Commons License 2002.01.08 0 0 209
Sziasztok!

Örömmel látom, hogy milyen jól megy ez a jawás topic...

Valaki kért a Jawa-Czetka Klubról információt, szívesen tájékoztatom az érdeklődőket:

A Jawa-Czetka Klub Magyarország 2001. március 3-án alakult azzal a szándékkal, hogy a hazánkban fellelhető Jawa és Czetka motorok híveit országos klubba tömörítse. A klubot a Pest Megyei Bíróság hivatalosan is bejegyezte, székhelyünk Gödöllőn van.

Klubunk a tagok számára a következőket nyújtja:
– évi egy, nyári találkozó (Második találkozónk 2002. augusztus 24–25-én lesz Lakitelken.),
– motoros kirándulások szervezése,
– a fellelhető dokumentáció gyűjtése és archiválása,
– tanácsadás és alkatrészbeszerzés koordinálása,
– internetes kapcsolattartás és konzultáció (Önálló honlapunkat március 15-ére szeretnénk beindítani.),
– a MAVAMSZ-on (Magyar Veterán Autós és Motoros Szövetség) keresztül olcsóbb kötelező gépjármű biztosítás a veterán korú (min. 30 év) gépek számára,
– a MAVAMSZ-tagság biztosította egyéb lehetőségek (rendezvények, hírlevél) igénybevételének lehetősége.

A klub távlati célja, hogy valóban országos szintű szervezetté válhasson, azaz az ország minden régiójában működjenek a klub helyi szervezetei. A helyi szervezetek élére és az ott kialakítandó motoros élet megszervezésére, a klub népszerűsítésére stb. vállalkozó szellemű tagokat keresünk!
Jelenleg minden hónap második csütörtökjén, 17.30-kor tartjuk klubestünket a budapesti Grinzingi borozó pincéjében (V. ker. Veres Pálné u.), tekintve, hogy a tagság 80%-a fővárosi vagy főváros környéki. Szeretnénk, ha a helyi szervezetek létrejöttével a klub vidéken is életképessé válna, és e szervezetekben is önálló kezdeményezések születnének!

A tagsági díj 2002-ben havi 300 Ft, melyet féléves vagy éves bontásban kell a tagoknak befizetni. Ebből a pénzből fedezzük a MAVAMSZ-tagságot, az esetleges meghívókat és a felmerülő adminisztrációs költségeket. A klub évente legalább egyszer tart közgyűlést.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Üdv:
Tóth László
elnök

CsA Creative Commons License 2002.01.08 0 0 208
Na mi van má'! Csak én keltem fel ma reggel??? Így még a Romet-topic is legyorsul bennünket...
:-(
CsA
Előzmény: CsA (207)
CsA Creative Commons License 2002.01.07 0 0 207
Üdv!
Jawa350-360:
Ja, én még nem égettem ki. De mint jóval lentebb írtam, 1988-ban vettük a gépet, 1990 vagy 1991 táján járt le a műszakija, és azóta a garázsban áll. Amíg jártam vele (csak pusztán hobbiból), alig több mint 1000 km-t mentem. 1x a kipufogó végén levő csavart kicsavartam, a véget meg a benne (pontosabban mögötte) lévő betétet kivettem, megpucováltam. Olajos trutyis volt, csak letörölgettem.
Ezért érdeklődöm tehát, mert én is sejtem, hogy aktuális a kiégetés, még akkor is, ha az előző tulaj nem olyan régen az eladás előtt kiégette. Csak sajnos már nem tudom megkérdezni tőle, mivel már közel tíz éve az "égi országutakon motorozik", nyugodjon békében... :-(
A krómozását qvára féltem, mivel a motor nem volt restaurálva, nincs is rá szükség, meg ha rajtam múlik, akkor nem is lesz. Ha leműszakiztatom, akkor is max. 1000-1500 km-t akarok beletenni évente. Így lesz a beszerzendő Pannóniával is, az már közel 3000 km. (Szeretnék egy teljes sor csepptankost 125-350 ccm-ig, meg egyet a fontosabb Pannónia típusokból. De egyenlőre még nem tudnám őket hová tenni. Álom, álom, édes álom...)
CsA
Előzmény: Jawa350-630 (198)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.01.07 0 0 206
Hali!

Szerintem a menetes kipufogó a norma, legalábbis a 125-ösön biztos úgy van, és tapasztalatom szerint sokszor ugyanazt az alkatrésztípust használják a motorokon.

Szerintem a kiálló csavarból vágjál le egy kicsit, hogy ha rácsavarod az anyát, akkor egy szintben legyen a csavar teteje, meg az anya is.... :)) Igy talán nem annyira feltünő az eltérés... :))

Cső!
Dzsudzsi

szisan86 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 205
Mennyiért homokfújnak le 1pár Pannonia kipufogót?
Jawa350-630 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 204
Üdv!

Amit Dzsudzsi írt az jó ötlet, át kell itatni egy kis tiszta benzinnel a belső lerakódott "kátrányt" vagy mit és utána begyújtani és akkor kiég az egész.

Misi! Kösz a telós infót, majd jövő héten kerül rá sor asszem. A homokfújónak, pedig örülj nagyon, mert sokat ér - mindent és minden felületet újjá lehet vele varázsolni!

Kérdeznék valamit: nekem az egyik kipufogómban a rögzítésnél (két csavar egymás mellett - középen) - az egyiknél menet van a kipuff-ba, a másik kipuff-ból pedig kiáll két csavar (ugyanott ahol a másikban menet van) és azt kell a vázhoz rögzíteni, ez nálatok is így van, vagy csak az én motorom előző(első) gazdája volt nagyon kreatív??

Minden jót!

-Misi- Creative Commons License 2002.01.05 0 0 203
szisan86, persze, mielőtt égettem, kivettem a furulyát, szerintem ezt a többiek is tudják, na majd írok, ha vmiben elakadok, Üdv mindenkinek!
szisan86 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 202
Én a Pannoniába 1:20-ast rakok, mert bejáratós.
És csöpög az olaj a kipufogóból.
Előzmény: Dzsudzsi (201)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.01.04 0 0 201
Hali!

Azthiszem én is az 1:40-es keverékkel próbálom majd meg, ha eljutok addig.... :)
Szerintem érdemes egy kicsit beleönteni a kipufogóba, meg megrázogatni, hogy az olaj egy részét legalább kioldja. (Nekem a kisebbik motor 30-as keverékkel megy, annak a kipufogójából mindig csöpögött egy kis olaj.)
Meg lehet, hogyha az olaj egy része kijött, akkor jobban el tud égni a maradék.

Cső!
Dzsudzsi

szisan86 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 200
A furuját ki szokkták venni a kipufogóból. Azt hittem ezt tudjátok.
Előzmény: -Misi- (199)
-Misi- Creative Commons License 2002.01.04 0 0 199
Hello Kriss, rég halottam felőled:)
A telókat én már rendbe tettem, hát van szimering, de nem vészes, nekem gyönyörű állapotban van az egész. Elég olajos lesz ha szétszeded, érdemes utána tiszta papírba eltenni, én úgy csináltam, mert a teló bemenőrészét viszem krómoztatni, addig szétszedve van. Amugy köszi hogy megnézted nekem a homok fújást, de az eljárást ismertem, útolag kiderült, hogy apámnak is van, csak homokot kell bele venni:) Ugyhogy nagyon megörültem neki, mondtam hogy előbb is szólhatott volna és akkor nem írtam volna ennyit:)Bye -Misi-

A kipugogóégetés benzinnel nem azért nem jó, mert leégeti a krómot, nem égeti le, nekem legalábbis nem égette le, annyira nem is volt meleg, pedig égettem több mint egy órán keresztül, hanem a fekete beállt füst vagy mi a kipufogóban maradt, nem igazán szedte ki.
Nekem a kipufogó legvégén van + egy cső, a vége olyan ferdén van vágva, az is egy furuja, így jobb a hangja a mocinak, csendesebb, na az gyönyörűen kiégett, de a középső része és a könyög nem igazán, ha belenézel látod a rárakódott fekete...izét..:)nem tudom mi a szakszerű szó rá:)
Megpróbálom a gázpalackot még. Üdv mindenkinek -Misi-

Jawa350-630 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 198
Üdv!

Nos igen, 1:40-es sima keverékkel, de lényegében mindegy, csak ne tiszta benzin legyen, mert az gyorsan "ellobban". Ezt mindenképpen a szabadban csináld, egyébként ez nem csinál olyan forróságot, hogy elszineződjön a fém tőle, de nem garancia semmi sem...
CSA!
Én azt sem értem, hogy egy ennyi idős motort még nem égettél ki egyszer sem, vagy csak keveset használtad, mert ráadásul az üzemanyag is olyan, hogy egy hónap alatt eltömít mindent a magas olaj-arány miatt. Lehet, hogy ha kiégeted 30%-os hatásfoknövelést tapasztalsz majd :-))
Nekem azt mondták a krómozócégnél, hogy nem kell kiégetnem, majd ők elintézik azt is a krómozás előtt. Na majd meglátjuk.

Minden jót!

NZ 350 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 197
Üdv!
Mél ment!A részletek ott.
Üdv!
Előzmény: -Misi- (193)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 196
Még jó, hogy úgy égetek majd, hogy még nincs lekrómozva.
Előzmény: CsA (195)
CsA Creative Commons License 2002.01.04 0 0 195
-misi-:
Akkor a benzinnel való kiégetés nem hozta le a koromlerakódásokat? Gondolom ezt érted az alatt, hogy "nem volt túl sikeres"...
Jawa350-360:
Neked ezek szerint bejött a benzines módszer. Mit értesz olajos benzin alatt? Keveréket?
???
Akkor most mi a tuti módszer? Marhára nem szeretném ha a kiváló krómozás (ami 33 éves, de nagyon szép) tönkre menne a kipuffomon...
Jó hétvégét mindenkinek!
CsA
Jawa350-630 Creative Commons License 2002.01.03 0 0 194
Üdv Mindenkinek és Boldog Új Évet így jan. 3-án...

Na akkor sorba megyek a témákban - Misi!
Először is, nem az én motorom, az enyémen már a berugókar és a váltókar egy és ugyanaz, a képen pedig még két külön kar látta el ezt a dolgot. A motorblokkom esztétikailag egyébként pont ugyanígy néz ki. A hengerfejet homok-fújattam, ezzel együtt a karburátort lefedő lemezt, a blokk oldalait, a kerékagyakat és mindent szinte ami aluminium a motoron, kivéve persze azokat az alkatrészeket amik nem látszódnak (pl.:karbi).

A felület gyönyörű lesz a homokfújás után - a lényege, hogy 1-2 tized mm-t lekapnak erős homokos sűrített-levegővel és előjön az alu gyönyörű gyári színe, ahogy a képen a hengerfejeken is látszik (kép-lejjebb).
Nos a fújást Győrben csinálta egy ismerősöm aki egy turbó-felujító cégnél dolgozik és hetente egy-egy alkatrészt tudott "becsempészni" és szépen lefújni, de hallottam már, hogy valahol csinálják "nagyüzemben" is.

Hőálló feketét szintén a turbókhoz használnak, de lehet kapni festékboltban is spray formában 600-800 fok-ig hőálló fekete festék, kicsit borsos az ára.

Kipuff-égetés: én a babettáét és a KTM-ét égettem eddig, úgy hogy szédszedtem amennyire tudtam és olajos benzinnel leöntve az alkatrészeket egy vastepsiben szépen meggyújtottam, ez égett 5 percig, ennyi idő alatt az összes korom leégett róla és kész. Egyszer csináltam gázégővel is, akkor nem szedtem szét annyira, csak simán fölétettem a forró lángnak a cuccot és pár perc múlva már csorgott ki a fekete trutymó a kipuff végén. Egy autószerelő barátom ennél durvább ám annál hatásosabb megoldást választott - belenyomta a CO hegesztőpisztolyt a kipufogóba és (persze nem a kék hegesztőlángon) kiégette, de ez szemmel is követhető volt, lehetett látni, ahogy végigmegy a csövön a forróság és frankón elszíneződik az egész szép lilára, meg vörösre.

Ez persze nem igazán egészséges a rajta levő krómnak, csak akkor érdemes ezt válsztani, ha valami igénytelenebb motort akarunk jobb hatásfokra bírni.

Tegnap helyreállítottam a kürtöt ami szegény 20 évig nem adhatott ki magából hangot. Szédszedtem, kipucoltam a sok pókot, meg miegymást belőle. Csak akku-töltővel próbáltam ki 6 V-on, majd' egy óra volt mire behangoltam a csavarokkal, estére már csengett tőle a fülem is.

Szedte szét már valaki közületek a Jawa telszkópjait? Én most készülök rá, mire figyeljek? Szimmeringek és gyűrűk tucatjai találhatók benne állítólag, de csak az elsőben mert csak az olajos ugyebár. Van egy robbantott rajzom róla, de azon elég nehézkes kiigazodni...

Üdv!

-Misi- Creative Commons License 2002.01.03 0 0 193
Üdv mindenkinek!

NZ 350 : Üdv, ígérted hogy megnézed nekem a küllőket, majd írj már léca, sajna elég sürgős és írtam az előző hozzászólásomban, hogy kéne nekem 350-es hengerfej, vmikor írtad, hogy neked vannak alkatrészeid 350-esekhez. A hengerfejemről nemrégiben Jawa 350-630 feltett egy képet, nekem olyanfajta kéne és jobb oldali hengerfej, elég jó lenne ha tudnál szerezni, természetesen fizetek érte. Várom válaszod, előre is kösz, -Misi-

Írta vki hogy benzinnel fogja kiégetni vagy petróleummal a kipufogót, a benzin nem volt nálam túl sikeres, állítólag gázos disznóperzselő jó, ez igaz?Tényleg azzal érdemes próbálkozni, a kipufogó krómozás előtt áll, ugyhogy nem baj ha füstös vagy elszínezett lesz.
Írjatok észrevételeket, ötleteket, köszönöm, -Misi-

szisan86 Creative Commons License 2002.01.03 0 0 192
Én tudok olyat aki restaurál Pannoniát pénzért, de én az enyémet saját magam csinálom. Nekem tanácsokat ingyér ad.
Előzmény: Mantona (190)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.01.03 0 0 191
Hali!

Először is : Mindenkinek boldog új évet, és jó motorozást!

Kiégetésről:
Sajnos voltam olyan hülye, hogy amikor a 125-öst égettem ki, akkor PB gázos "melegitővel" ugrottam neki, ami eléggé elszínesitette (lilásra) a krómot, ugyanis rendesen kék volt a láng (meleg volt mint állat).
A többi rész égetésénél meg kívülről hűtöttem. :)
Legközelebb, amikor majd a 350-est égetem ki, akkor benzinnel, vagy majd petróleummal "kezelem".

A kicsiben volt a kipufogóban egy furulya, na annak adtam rendesen lángégővel.

Cső!
Dzsudzsi

Mantona Creative Commons License 2002.01.02 0 0 190
Hz 350!!!

Pannoniaból...hát mindenekelőtt jó nagyot, szépet és olyat ami restaurált. ez persze nem olcsó tudom. vagy ha nem restauráltat akkor egy olyan helyet/embert is aki helyrepofozná. van nyaralónk és ott van két srácnak pannoniája gyönyörűek. saját maguk pofozgatják. szóval olyat ami ilyen klasszikus nagy kerek lámpákkal gömbölyűbb cseppformás tankal és lehetőleg 2 fő is felülhessen. köbcentire kb250es vagy amelyik épp jó....nem tudok tipust mondani de képről tuti megmondanám melyik lenne az ideális. Te tudsz eladót? vagy eladókat? az MZ Trophy is nagyon érdekel még

szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 189
Nem, mert feketére le van festve. És ezután újrakentem.
Előzmény: CsA (188)
CsA Creative Commons License 2002.01.02 0 0 188
És amikor a robogóét csinálták neked, akkor nem szineződött el rajta a krómozás (már ha krómozott volt)?
CsA
Előzmény: szisan86 (186)
szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 187
Hengherfej felfúrást már csináltattam és még kell is. A pannoniánál a menet jó csak a perselyt amit beleraktak e-mellett fújja ki a benzint.
szisan86 Creative Commons License 2002.01.02 0 0 186
Szóval kipufogó égetés.
Én csak hallottam, hogy kell és csak láttam egy másik technikát eddig.
1. Akitől vettem a Pannira a kipufogót ő azt mondta, hogy ő önt bele egy kis benzint és begyújtja. És így szépen kiégeti magát.

2. Ezt a robogómnál csinálták.
Van olyan lángos hegesztő avval kiégették. Egy ideig a lángot nyomatták bele majd az oxigént. Így kiégett.

3. Ezt édesapámtól hallottam:
Amivel a sertést szokták pörzsölni avval is ki lehet égetni.

Én még nem próbáltam az egyiket se, de majd kell, mert krómozom a kipufogókat. Talán a 2. A legjobb.

Előzmény: CsA (185)
CsA Creative Commons License 2002.01.02 0 0 185
Mindenkinek benzinben, "leletekben" (nem orvosi értelemben), motorozásra való időjárásban gazdag Új Esztendőt kívánok!
Micsoda horrorisztikus történetek! Hál' Istennek eddig csak biciklával estem - kop-kop le is kopogom - az is elég élmény volt.
-Misi-:
Elméletileg ha a menet besz@rt, akkor lehet egy betétet bele csinálni. A rossz menetet nagyobbra vágják, a közbetét külső mérete olyan, hogy passzol az új menetmérethez, a belső pedig a gyertyához. Én a Trabit vettem ilyen hengerfejjel. Nem volt vele gond, de elég rondán nézett ki. Esztétikai szempontok miatt érdemes egy jó menetű bontottat beszerezni. Ilyen közbetétről láttam valahol rajzot. (Talán a Simson tuningolás topic-ban, de pontosan nem emlékszem...)
mindenki:
Valaki, aki már csinálta, megválaszolhatná -Misi- topictársunknak a kipuffégetés metódusát, mer' engem is érdekel. Én még sosem égettem ki moci kipufogót, és valószínűleg igencsak aktuális lenne (1:25-ös keverékkel jártam anno)... :-(
Valamilyen autós vagy motoros lapban olvastam (talán Motor-revü?) az ünnepek alatt, hogy alakult egy magyar Jawa-Cz klub. Ki mit tud róla?
CsA
CsA Creative Commons License 2002.01.02 0 0 184
Jéééé, én vagyok az első hozzászóló 2002-ben???
CsA

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!