Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy nyitott rendszerű ,szivattyús vegyes kazánom ,amit 8éve én raktam össze nincs is vele semmi gondom ,csak a szokásos ,ha meleget ,akarok akkor be kell gyújtani és ezért szeretnék pluszba egy pb palackról működő gázcirkót arra az esetre, ha lusta lennék begyújtani vagy épp nem érek haza időben az már megvan ,hogy melyik cirkót veszem ,de még nem láttam sehol ,hogy van összekapcsolva két kazán ,annyinak már sikerült utánajárnom ,hogy mindkét kazánba be kell építeni az előremenő ágba visszacsapó szelepet meg ,hogy mivel nyitott a rendszerem, még be kell építsek Iszapleválasztót.Meg tenné valaki ,hogy elmondja mi a módja két kazán összekötésének a vegyes az egy 18Kw Kazi a kiszemelt gázcirkó pedig Fég c-12.
Előre is köszönöm ,ha valaki elmagyarázza ennek a menetét és megkímél a felesleges köröktől
Régi panelépületben látok olyat, hogy a hidegvízvezetékek elágazásainak minden egyes illesztésénél valami ragasztószalagszerű anyag volt felhasználva.
Nem csak egy helyen látok ilyet, hanem gyakorlatilag a hidegvízvezetékek esetén mindenhol.
Kérdésem, hogy tudja valaki, hogy "technológiai" szempontból itt miről van szó? (Mi az a konkrét csőtípus, amelyet így illesztettek, és mi a ragasztószalag funkciója?)
Csatolok egy képet. A képen felülről jön a víz lefelé, és látható egy derékszögű kanyar, amely után a cső bal irányban folytatódik.
Ha jól sejtem, ott a bibi, hogy a radiátor hőmérséklet-csökkenésével nem egyenes arányban csökken a leadott teljesítménye. Ha csak a durva számolásból indulok ki, egy közepesen szigetelt házhoz 30W/lég-m3-rel lehet méretezni a radiátor teljesítményét 70 fokos vízzel, míg kondis kazánhoz az 50W/lég-m3 a tapasztalati érték. Ezt persze úgy kell értelmezni, hogy a radiátor 75/65/20 ˚C-os teljesítménye alapján. Vagyis egy 75/65/20˚C-on 1500W-os radiátor 50légm3-re elég sima kazánnál, és 30légm3-re kondis kazánnál (18 és 12 m2-es szoba). Persze a kondis kazán is járhat 70 fokon, ha kell...
Legyen 70 fok a mostani víz hőmérséklet. Az kizárt ,hogy napi 24 órát menne az a kazán.
A hőigény mint itt előttem írták legyen 5 kW, de ez csak ritkán fordul elő, általában a 3 -4 kW tal megy a fűtés feltételezhetően.- Ha kondis lesz, aminek alacsonyabb a vízhőmérséklete ezen a feltételezett, amúgy nem ismert rad. felületen, nyilván kevesebb hőt ad le..... adott idő alatt. De a nap 24 órából áll, tehát elvileg tudják a radiátorok a kíván hőt biztosítani. Csak bizonyos szélső esetben lehet gond. Pl. ha most eleve kevés a felület.... pl. a nap 24 órájában megy a fűtés a 70 fokon... akkor a kondis kazázán lacsonyabb vízhőfokán nem kielégítő a fűtés.
Tehát bizonyos értékeket pontosabban ismerni kellene.
de nagy valószínűséggel elég lesz a radiátor felület.
Nem azért nem működik az egyszerűsített csere, mert a kéményt bélelni kell, hanem mert a jelenlegi kazánnak a kisebb a hőterhelése, mint az újnak. Én oda egy Bosch condens 2500 kombit raknék fel, már csak azért is mert ugyan az a kiállása mint a Junkers-nek, mivel az valójában Bosch. A radiátorokat nem nagyon szokott kelleni cserélni. A szelepeket már inkább! Át kell mosni a rendszert, ennyi. Kombi kazánok általában egy csapolót képesek kiszolgálni nagyságrendileg. Ez nem nagyon változott az évek során. :) Ha budapesti lakás keress meg privátban! Mindenben tudok segíteni, ezzel foglalkozom.
általánosságban minden igaz, meg annak az ellenkezője is.
Neki viszont egy konkrét lakásban, egy konkrét radiátora van. Teljesen felesleges általánosságokról beszélgetni, amikor egy konkrét problémát akarunk megoldani.
- eddig hány fokos vízzel fűtött. Ha 60 vagy alatta, esélyes hogy nem kell csere
esetleg mennyi a 73m2-re a gázfogyasztás, hány és mekkora radiátor van. Ha nincs 800m3 a gáz(melegvízzel), akkor nincs nagy hőveszteség, ehhez van annyi radiátor ami 40fokon tud 5kW-t, akkor készen is vagyunk. olyan kazán kell, ami lemodulál 3-4kW-ra, és kész.
NEM szükséges a radiátort cserélni, de célszerű átmosatni a rendszert ( vannak erre nagyon hatásos folyadékok ) és a feltöltés alkalmával inhibitort használni.
2000-ben épült 73m3-es társasházi lakásban tervezzük a cirkó cseréjét, mert egyre megbízhatatlanabb. Jelenleg egy Junkers ZW20 KD23 kazán van használatban.
Jól gondolom, hogy az egyszerűsített csere nem működhet, ha a kéményt is bélelni kell a kondenzációs kazánhoz?
Több cikket is olvastam a témáról, ahol azt írták, hogy cirkó cseréjével erősen ajánlott a radiátorok cseréje is. Ennyi különbség lenne a mostani és a ~18 éves lapradiátorok között?
A meleg vizet nagyjából egy helyen tudjuk csak használni. A kézikönyv szerint a mostani állásban a "vízmennyiségtartomány" 4-13 l/min a melegvíz mennyisége. A mostani kombi kazánokkal jobb esély van már egyszerre két helyen is melegvizet használni?
Milyen márkák között érdemes körbenézni? Az Ariston 5 éves garanciája szimpatikus. Azt nem tudom, hogy az éves ellenőrzések költségei (eddig minden fűtési szezon előtt megnézettük a kazánt) eltérnek-e márkánként.
Gondolom vannak cégek, amelyek a teljes papírozást és kivitelezést is megcsinálják?
Néztem, hátha van valami pályázat korszerűsítésre, de ahogy látom nem igazán erőltetik a dolgot. :(
Nem kérdezel hülyeséget. Ebben nem tudok segíteni mert, nem Németországban élek. Gondolom, hogy a Német piacra gyártott radiátorok jobb minőségűek, mint a kelet európai. Ez szerintem minden termékre igaz.
Vogel, Magyar gyártás itt gyártják Mosonmagyaróváron, legalábbis azt amit itt forgalmaznak. Azt hogy innen exportálják e a Német piacra nem tudom. Minden más itthon kapható radiátort a Sanica gyárt és török, még amiről azt hiszed magyar pl Dunaferr az is török. Dunaújvárosban már rég nincs gyár. Tehát nincs Magyar gyártású radiátorunk csak a Vogel.
Remélem tudtok segíteni a témában...A napokban hallhatóan szivárgott a vízvezeték a lakásban.Halk zizgő hangot hallottunk.A ház melletti aknában megjelent egy kevés víz,amit ha kimertünk a ház alól folyott ismét oda.A lényeg hogy tutira lyukas a vízvezeték.1-2 napra elutaztunk miközben a vízet elzártuk.Most ahogy ismét rányitottuk a pár perc után megszűnt a szivárgás hangja.A vízóra is lelassult...majd 2-3 óra után megállt a vízóra és megszűnt a szivárgás.Ez hogyan lehetséges?Öngyógyuló az a régi acélcső?Persze a biztosítótól jön az emberke és tutira hülyének fog nézni minket.
Tovabb olvasgatok, és német forumokon azt emlitik, hogy markajelzésként érdemes figyelni a RAL védjegyet(? Gütezeichen), mert a CE jelzés nem sokat szamit.
Ti mit gondoltok erröl, ismeri valaki a RAL-t (nem mint szinkodot).