Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.04.30 0 0 255
Szerintem errol szolt a kerdes:

Mi ez?
Előzmény: oldmumus (254)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.30 0 0 254
Szerintem a kerdezo nem erre a mai ertelemben es koznapian mondott feszitesre gondolt. Megprobalok fotot keresni rola, valahol van nekem errol a jelensegrol.
Előzmény: Vendégsín (192)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.30 0 0 253
Balatonföldvár ???? :O
Szerintem ezt valaki elirta es Szantodpusztat Foldvarhoz csatolta.
Előzmény: exmv (201)
M44-419 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 251
Ismerve a szántódi alállomás teljesítőképességét ez elég nehézkes lenne.
Előzmény: Csukacska1991 (248)
czzf50 Creative Commons License 2005.04.27 0 0 250
Ezt a módszert inkább felejtsük el.

Ha a meglevö alállomások megfelelöek, akkor megoldható. Ilyenkor célszerü egy "szétválasztó" fázishatárt elhelyezni félúton, és akkor a vonal felsö felét a 30-ason levö, az alsó felét a 41-esen levö alállomás táplálná. Azt viszont nem tudom, hogy a 2x25 kV-os balatoni rendszer miatt ez ott megoldható-e gond nélkül, majd Vendégsín elmondja.
Előzmény: Törölt nick (249)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 248
Hogy el ne süllyedjen a topik.

Az elmúlt hetekben írta valaki, hogy az alállomások 60 km-ként vannak. Ezért kérdem én, hogy egy 53 km-es vonalat (konkrétan a 36-os) lehet-e villamosítani alállomás nélkül? Mert az alállomás Balatonföldváron van (de én szerintem Szántód-Kőröshegy pesti végénél is valami olyasmi van), tehát, ha Fonyódról indulna, akkor nem lenne-e feszültségesés valahol (alállomás van a 36-os és a 41-es csatlakozásánál is?)? Mert, ha nem lenne, akkor drótot lehetne tenni a 27-esre, 37-esre, 38-asra, 44-esre, 45-ösre, 47-esre, 88-asra, 98-asra, 101-esre, 129-esre, 136-osra és a 152-esre. Igaz, hogy tök felesleges lenne.

Hogy el ne süllyedjen a topik.
czzf50 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 247
Nem az írásmódról van szó, olvasd el ezt:

http://www.bahnstrom.de/bahnstromsysteme/home.htm
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.09 0 0 246
Előbb-utóbb mindenki erre az írásmódra fog áttérni...
Előzmény: czzf50 (245)
czzf50 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 245
"utóbbi 15 kV 16,7 Hz"

Most csak kerekítettél vagy az ÖBB is áttért a 16 2/3-ról a 16,7-re? A DB áttért.
Előzmény: Vendégsín (239)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.09 0 0 244
Nincs 15 kV-s, csak ez a Pozsonyligetfalü - államhatár közötti rész.
Előzmény: Hernyofan (242)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 243
184. hozzászólás linkjében van egy térkép a szlovák felsővezetékes rendszerről.
Előzmény: Hernyofan (242)
Hernyofan Creative Commons License 2005.04.09 0 0 242
Azért érdekes, mert nagyon nem tűnik osztráknak... Az osztrákoknál egész más a felsővezeték, jellegzetes, és szerintem nagyon szép is :) A szlovákoknál van 15 kV-os vonal is az országon belül, nem ( a határmenti "átlógásokon" kívűl )?
Előzmény: Csukacska1991 (241)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 241
Akkor a jobb oldali nem egyenáramű, hanem osztrák-szabvány szerinti.
Előzmény: Vendégsín (239)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 240
Talán valahol Hidasnémeti után (Szobnál a 25 kV-os rendszer van)?
Előzmény: Hernyofan (238)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.09 0 0 239
by-169 közelebb jár. A bal oldali Oroszvár - Rajka felé, a jobb oldali Köpcsény felé vezet. Előbbi 25 kV 50 Hz, utóbbi 15 kV 16,7 Hz.

Tessék egy Menyét, sógorék mindenfélét csináltak vele távvezérelhetően. Sajnos a Laminátka szélvédőjét nem tudtam megmosni.














Induljunk.















Egy darabig együtt.














És innen külön.

















Majd soká az államhatár a vezetéken.

Előzmény: Hernyofan (237)
Hernyofan Creative Commons License 2005.04.09 0 0 238
Méghozzá szerintem Szlovákiában van, 25 kV AC, és 3 kV DC.
Előzmény: Hernyofan (237)
Hernyofan Creative Commons License 2005.04.09 0 0 237
Tipp: a jobb oldalon lévő madzag egyenáramú, míg a másik váltakozó.
Előzmény: Vendégsín (235)
by-169 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 236
az egyik magyar szabvány 25 kilo voltos a másik meg külföldi vezeték.
Előzmény: Vendégsín (235)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.09 0 0 235
Mi a különbség a két drót között?

hmsoft Creative Commons License 2005.04.06 0 0 234
scsabi,

"Igazából a kerék feltalálásával egyenértékű találmány lenne..."

Már elnézést, hogy off-ra off-fal, de ma reggel olvastam ezt a gondolatot, megtetszett.

OFF
Tudok mondani megfelelő energiaátalakító berendezést, bár nem villamosenergia jön ki belőle. A hatásfoka kiváló, ellenben sajnos egyéb célokra energia nem kinyerhető ki belőle, ugyanis mindet elhasználja a saját fenntartására, miután ez az energia a működésének az alapja.
A berendezés neve: emberi társadalom. :P
ON

hm
Előzmény: scsabi (226)
Hernyofan Creative Commons License 2005.04.05 0 0 233
Hujj, de okos vagyok akkor! Azt láttam, hogy oda van írva, de angolul még nem tudok egy szót se, sajnos.....
Előzmény: czzf50 (232)
czzf50 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 232
"a construction used to move the wires when lorries carrying boats pass underneath"

Oda van írva: felsövezetéket elmozgató szerkezet, hogy hajókat vihessenek át alatta.
Előzmény: Hernyofan (227)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.05 0 0 231
...de ez nem szerencsés.

Nem is, mert egyfázisúak, hiszen kétfázisúnál a két fázis feszültsége időben eltoltan változik.
Előzmény: BbojsziI (230)
BbojsziI Creative Commons License 2005.04.04 0 0 230
Kicsit összecsúszott a szöveg a "3 fázis" - tól az egy következő téma lenne a takaréktranszformátorok nem háromfázisúak!!!! Mondhatnánk kétfázisúnak ( Vonal - táp) de ez nem szerencsés.
Előzmény: BbojsziI (229)
BbojsziI Creative Commons License 2005.04.04 0 0 229
Keszthelyen egy takaréktranszformátor állomást láttál. Az nem betáplálás. A 2x25kV os rendszernél vannak ilyenek. Szabadbattyán - Keszthely ; Balatonszentgyörgy - Gékényes ; Gyékényes - Kapospula vonalakon. kb. 22db 3 fázis " 1903 október 27-én Marienfelde-Zossen között végzett kisérleti menetek során az AEG villamos motorkocsija 210,2 km/h rekordsebességet ért el ... csak fél évszázad múlva döntötték meg a francia villanymozdonyok." Forrás: Mezei István Mozdonyok 128.old. Ha előbányászom a szkennerem küldhetek képet a megadott címedre (ha érdekel).
Előzmény: Hernyofan (212)
Hernyofan Creative Commons License 2005.04.04 0 0 228

Itt a Link, mert lebutította az index:

 

http://www.railfaneurope.net/pix/gr/trams/DSC_1041.jpg

 

Én így ránézésre egy "felsővezeték-sorompót" látok benne. Mivel mögötte ott egy yacht-kikötő, ami teli van magas árbóccal felszerelt hajókkal, könnyen lehet, hogy azért van ez itt, hogy át tudják vinni a vitorlásokat utánfutón. Fogalmam sincs...

Előzmény: Hernyofan (227)
Hernyofan Creative Commons License 2005.04.04 0 0 227

No, Emberek! Mit látunk itt?:

 

 

u.i.: köszönöm a linket a háromfázisú vasútról szóló oldalhoz!

scsabi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 226
Mint már lejjebb íródott: ez is volt már téma korábban.

A villamosítás egy vasútvonal átbocsátóképesség-növelésének egyfajta eszköze. Ha nem kellőképpen kihasznált vonalat villamosítunk, úgy a másra használható anyagi forrásokat szórjuk ki az ablakon. A villamosítás gazdaságosságának néhány előfeltétele:
a) sűrű, nagy elegytömegű tehervonati közlekedés,
b) rövid követési idejű elővárosi jellegű személyvonati forgalom,
c) gyakori nagysebességű (v>160 km/h) személyvonati forgalom,
d) rövid távolságon leküzdendő nagy szintkülönbségek

Emellett alacsonyabb forgalom mellett is gazdaságos lehet a vonal villamosítása, ha a környékben (lehetőleg megújuló természeti erőforrásból* nyert) olcsó villamosenergiából tartós kapacitásfölösleg van (különösen a vonatközlekedés szempontjából meghatározó napszakokban).

off
*Igazából a kerék feltalálásával egyenértékű találmány lenne, ha a föld legjelentősebb megújuló trmészeti erőforrásának (az emberi ostobaságnak) közvetlenül villamosenergiává való átalakítását -bármilyen rossz hatásfokkal is- megoldanák.
on
Előzmény: Törölt nick (214)
orangutan Creative Commons License 2005.04.02 0 0 225

Pécs-Kaposvár-Fonyód-[Tapolca-Celldömölk/Siófok]

Kaposvár-Tapolca-Celldömölk-Szombathely

Corvinus ícé (2 áramnemű)

Szlovénia felé menő vonatok (szintén 2 áramnemű)

abszolút bili: Budapest-Moszkva 2 áramnemű, nyomtávváltós:)

Budapest-Győr-Szombathely

de talán hozzá lehet venni a sima gépcserés ícéket és gyorsokat is, Budapest-Zalaegerszeg, Szekszárd, Szentes, Mátészalka, Salgótarján...

 

tartalékszerelvény ha van és éppen működik, akkor felsővezetékkarbantartás idejére beugorhat az érintett vonalakon a rendes vonatok helyett

 

Előzmény: exmv (223)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.02 0 0 224

Például most Tapolcai 29 en gépcsre van Szfehérvárnál azaz szilit csörgőre csörgőt szilire cserélik

Szebadbattyánnál 10 km hosszabb villamos szaskaszonmehetne a vill vonatatás így  meg lehetne csinálni.

 

Ráadásul amit javasoltam az alállomástól huzzunk "drótot" felsővezetéket a feszültségeseés határáig azaz 30 km távra Igy csjág utána talán füredig lehetne ezen meg a 81 esen Pásztóig pl aláll ép nélkül és jöhetne a dizel+25000 motorvonat ami a nem villmosított pl Bfrüred tapolca Pásztó starján szakaszt vinné.

Gépcsere vágányokat köt le pl fehérvárnál gyakori hogy 1 vágányon egyvonat+ 1 mozdony vagy 2 vonat áll.

Előzmény: exmv (223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!