Szerintem a kerdezo nem erre a mai ertelemben es koznapian mondott feszitesre gondolt. Megprobalok fotot keresni rola, valahol van nekem errol a jelensegrol.
Ha a meglevö alállomások megfelelöek, akkor megoldható. Ilyenkor célszerü egy "szétválasztó" fázishatárt elhelyezni félúton, és akkor a vonal felsö felét a 30-ason levö, az alsó felét a 41-esen levö alállomás táplálná. Azt viszont nem tudom, hogy a 2x25 kV-os balatoni rendszer miatt ez ott megoldható-e gond nélkül, majd Vendégsín elmondja.
Az elmúlt hetekben írta valaki, hogy az alállomások 60 km-ként vannak. Ezért kérdem én, hogy egy 53 km-es vonalat (konkrétan a 36-os) lehet-e villamosítani alállomás nélkül? Mert az alállomás Balatonföldváron van (de én szerintem Szántód-Kőröshegy pesti végénél is valami olyasmi van), tehát, ha Fonyódról indulna, akkor nem lenne-e feszültségesés valahol (alállomás van a 36-os és a 41-es csatlakozásánál is?)? Mert, ha nem lenne, akkor drótot lehetne tenni a 27-esre, 37-esre, 38-asra, 44-esre, 45-ösre, 47-esre, 88-asra, 98-asra, 101-esre, 129-esre, 136-osra és a 152-esre. Igaz, hogy tök felesleges lenne.
Azért érdekes, mert nagyon nem tűnik osztráknak... Az osztrákoknál egész más a felsővezeték, jellegzetes, és szerintem nagyon szép is :) A szlovákoknál van 15 kV-os vonal is az országon belül, nem ( a határmenti "átlógásokon" kívűl )?
"Igazából a kerék feltalálásával egyenértékű találmány lenne..."
Már elnézést, hogy off-ra off-fal, de ma reggel olvastam ezt a gondolatot, megtetszett.
OFF Tudok mondani megfelelő energiaátalakító berendezést, bár nem villamosenergia jön ki belőle. A hatásfoka kiváló, ellenben sajnos egyéb célokra energia nem kinyerhető ki belőle, ugyanis mindet elhasználja a saját fenntartására, miután ez az energia a működésének az alapja. A berendezés neve: emberi társadalom. :P ON
Kicsit összecsúszott a szöveg a "3 fázis" - tól az egy következő téma lenne a takaréktranszformátorok nem háromfázisúak!!!! Mondhatnánk kétfázisúnak ( Vonal - táp) de ez nem szerencsés.
Keszthelyen egy takaréktranszformátor állomást láttál. Az nem betáplálás. A 2x25kV os rendszernél vannak ilyenek. Szabadbattyán - Keszthely ; Balatonszentgyörgy - Gékényes ; Gyékényes - Kapospula vonalakon. kb. 22db
3 fázis
" 1903 október 27-én Marienfelde-Zossen között végzett kisérleti menetek során az AEG villamos motorkocsija 210,2 km/h rekordsebességet ért el ... csak fél évszázad múlva döntötték meg a francia villanymozdonyok."
Forrás: Mezei István Mozdonyok 128.old.
Ha előbányászom a szkennerem küldhetek képet a megadott címedre (ha érdekel).
Én így ránézésre egy "felsővezeték-sorompót" látok benne. Mivel mögötte ott egy yacht-kikötő, ami teli van magas árbóccal felszerelt hajókkal, könnyen lehet, hogy azért van ez itt, hogy át tudják vinni a vitorlásokat utánfutón. Fogalmam sincs...
Mint már lejjebb íródott: ez is volt már téma korábban.
A villamosítás egy vasútvonal átbocsátóképesség-növelésének egyfajta eszköze. Ha nem kellőképpen kihasznált vonalat villamosítunk, úgy a másra használható anyagi forrásokat szórjuk ki az ablakon. A villamosítás gazdaságosságának néhány előfeltétele: a) sűrű, nagy elegytömegű tehervonati közlekedés, b) rövid követési idejű elővárosi jellegű személyvonati forgalom, c) gyakori nagysebességű (v>160 km/h) személyvonati forgalom, d) rövid távolságon leküzdendő nagy szintkülönbségek
Emellett alacsonyabb forgalom mellett is gazdaságos lehet a vonal villamosítása, ha a környékben (lehetőleg megújuló természeti erőforrásból* nyert) olcsó villamosenergiából tartós kapacitásfölösleg van (különösen a vonatközlekedés szempontjából meghatározó napszakokban).
off *Igazából a kerék feltalálásával egyenértékű találmány lenne, ha a föld legjelentősebb megújuló trmészeti erőforrásának (az emberi ostobaságnak) közvetlenül villamosenergiává való átalakítását -bármilyen rossz hatásfokkal is- megoldanák. on
Például most Tapolcai 29 en gépcsre van Szfehérvárnál azaz szilit csörgőre csörgőt szilire cserélik
Szebadbattyánnál 10 km hosszabb villamos szaskaszonmehetne a vill vonatatás így meg lehetne csinálni.
Ráadásul amit javasoltam az alállomástól huzzunk "drótot" felsővezetéket a feszültségeseés határáig azaz 30 km távra Igy csjág utána talán füredig lehetne ezen meg a 81 esen Pásztóig pl aláll ép nélkül és jöhetne a dizel+25000 motorvonat ami a nem villmosított pl Bfrüred tapolca Pásztó starján szakaszt vinné.
Gépcsere vágányokat köt le pl fehérvárnál gyakori hogy 1 vágányon egyvonat+ 1 mozdony vagy 2 vonat áll.