Pozsonyban március elején rossz műszaki állapota miatt az utolsó 412-est (#4141) is kivonták a forgalomból (eredetileg 3 volt belőle Pozsonyban).
Az első 412-es 1998-ban érkezett a városba, Pozsonyligetfalu városrész vásárolta a közlekedési vállalatnak, hogy a 370-es (iskolásokat kiszolgáló) vonalon szállítsa vele a mozgáskorlátozott gyerekeket - egészen 2011-ig szolgált ezen a vonalon. A másik két buszt 2001-ben vásárolta Pozsony. A Solarisok megjelenéséig (2006) az egyedüli alacsonypadlós járművek voltak a városban.
Hidd el sokkal rosszabb állapotban van, mint a 01-03. Azt a váz maradékot, ami a 156-ból megmaradt, ha elmozdítanánk a helyéről, szépen méterenként darabokra hullana. Az MTB82-es megmaradt váza "jobb" állapotnak örvend, mint előbbi... :/ Én is örülnék, ha legalább már arra lenne akarat, hogy reprodukálni lehessen - és olcsóbb lenne - egy volt autóbusz kasztnit felújítani és átalakítani 280.91-esre, mint a 156-os kocsit rekonstruálni. Nem beszélve arról, hogy szakmailag nem lenne teljesen korhű, mivel ZIU5-ös villamos berendezést a cégnél nem találsz már, legfeljebb egy ZIU9-es villanymotorját és segédüzemeit lehetne alávágni, igaz a hatás nagyjából ugyan az maradna.
Én pedig azt nem tudtam, hogy aranyárban mérik. Legalábbis az eladója. Aki esetleg még "versenyezne" érte, hétezernél jóval drágább. Én kiszáltam, ha esetleg van valakinek elfekvőben 7 ezret tudnék max adni érte.