Hányféle női hang "dolgozik" most a BKV-nál? Mintha új lenne a Combinókon*, de más-más pl a 7-es és a 3-as buszokon is (de lehet, hogy csak rosszul hallottam).
* Pl a Blahánál miért csak a metrót mondja be átszállási lehetőségként?
Apropó... A lerohadt fokgyemes 412-esek a ablaktörlő mögé bújtatott iránytáblával, az ON, mert rendszeres jelenség, és nem megfelelő módja a viszonylatjelzésnek.
Aha. Tehát a BKV odaragasztja, aztán szegény vezetőre mutogat, hogy "ugyan már, hogy várhatnám el tőle..." Korrekt. Pedig jónéhány buszon ismert a megoldás: a cserélhető tábla. Igaz, már kezd feledésbe merülni :(
Az utastól sem várható el ugyanis, hogy fejből tudja a megállókat. Az illetőnek igenis komoly gondot okozott, hogy a 4-es helyett jött 105-ös vajon éppen arra megy-e, mint a régi 4-es. A vezető meg igen morcos lenne, ha minden utas tőle tájékozódna élőszóban (bár korrektül megtette felszálláskor).
Na röviden: amíg a BKV nem tudja garantálni, hogy minden kocsi csak a rajta feltüntetett vonalakon jár, addig legyen szíves cserélhető táblákat alkalmazzon.
A 105-ös buszon belül szerintetek miért a 11-es megállói vannak felsorolva? A pesti szakaszon (ahol eddig a 4-es járt) ma egy utas hosszasan nézte, majd jól fel volt háborodva. Szerintem jogosan.
A bkv oldalán az első esetben a 47-es villamosra mutat a link, ami már nincs, így térkép sincs hozzá, a második esetben meg a type után villamos szerepel a bkv linkelésében, így nem találja a térképészek által logikusan buszok közé sorolt térképet :)
A 105-ös busz térképében meg van egy jó nagy hiba. A Gyöngyösi utca felé a térkép szerint befordul a Károly körútra, megáll a 9-es busz megállójában, majd visszafordul, és a következő megálló már a Bajcsy. Valójában az Apor irányú járathoz hasonlóan behalad az Erzsébet téri végállomásra, majd onnan fordul ki a József Attila utcába az Andrássy út felé.
Sztem mert mindig oda rakják az utastájékoztató matricákat (tarifák, utazási feltételek...). A régi ikarusokon néha elég hülyén vesz ki magát hogy a két elhúzható ablakra matricáznak és ha elhúzzák őket egymást takarják.
Kissé unalmas már, hogy minden topikot teliszarsz a hülyeségeiddel. Ki a lószart érdekel egy tökéletesen differens topikban, hogy el van cseszve az utastájékoztatás XY megállóban? Egyébként se értek egyet ezzel a kákán is csomót keresni elvvel, mert ilyen erővel nem tudom neked hogy tetszene, ha valaki a nap 24 órájában a seggedben loholna és azt nézné, hogy mikor hibázol.
A másik topik (röhögős, fikázós) arról lett híres, hogy olyan emberek írnak bele, akiknek a szar sem elég büdös. Tipikus példa erre a 78-as busz FOK-GYEM-je, ami hónapok óta be van fagyva. Mindenki ezen károg, és nem képes felfogni, hogy a FOK-GYEM, mint cég már nem létezik, csődöt mondott és nem gyárt kijelzőket. Megnyugtatlak, ha a BKV-n múlott volna, a Volvokba is ugyanazt a magyar szart rakatta volna, mert olcsó. Aztán baromira nem hatotta volna meg, hogy már lassan 10 éve léteznek jobb kijelzők.
A probléma ott van, hogy ha a fentebb említett 412-es Ikarus helyett valami 260-ast küldene a vonalra a BKV, mert elvinnék javítani a gép kijelzőit meg vezérlőjét, akkor az összes BKV-s topik teli lenne azzal, hogy milyen pofátlan egy cég már ez a BKV. Inkább azzal kellene foglalkoznia a tisztelt topiklakóknak, hogy miért nincs megoldva több helyen a mozgássérültek utazása, a gyerekkocsival történő utazás lehetősége, miért maradnak ígéret szinten dolgok tucatjai. De nem a pixelhibás kijelzőket, meg rosszul artikuláló műtyúkokat kellene folyton kitárgyalni.
Ez a topik meg végképp nem azért született, hogy ilyesmiről essen benne szó. Ide inkább az utastájékoztatási technikák (menetrendek, kijelzők, hangosok és ezekhez tartozó gépek, szoftverek, installációk) iránt érdeklődőknek kéne írni, nem pedig azoknak a sajtkukacoknak, akiknek minimum magömlésük lesz, ha egy hibás pixelt találnak a Volvok Vultronján.
Ha jól látom, nem zárható, viszont az elhelyezkedése által fölül berakhatnának egy elhúzható ablakot. Meg ha már ablakról esik szó, vajon a 2. ajtóval szemben lévő ablakot miért csinálják előszeretettel nem nyitható ablakra a legtöbb típusnál?