Gratula a gyerekekhez! A három ülés elfér, de ha extrém széles, akkor lehet vele gondod. Maxi-Cosi Priori és Priorifix elfér (nekünk a harmadik Recaro Monza Seatfix volt, de kb. olyan széles, mint a Maxi-Cosi), a középső ülés sajnos nem isofix rögzítésű.
Ami érdekes, hogy a ráncfelvarrás előttinek az anyós ülése isofixes, míg a miénkben már nem volt rögzítési pont.
Lehet hogy egy GR- vasarlas mellet dontok. OK: 3 gyerkoc egyszerre erkezik :)
De amit nagyon nem latok hogy tenylegesen elfer e 3 gyerekules kozepen illetve, hogy a kozepso ules isofix-es e vagy sem? Mindig egyforma gyerekulesekben gondolkodok.
Kétféle ember létezik: 1. aki költ az autójára és 2. aki nem költ.
Az autózásnak sajnos vannak járulékos költségei, ezt általában megértik az emberek. Viszont az autósoknak van egy kisebb csoportja, akik szó szerint veszik azt hogy perpetuum mobile. Nekik teljesen mindegy hogy a márkaszerviz, esetleg egy magánzó mondja meg a javítás árát, mindkét "árkalkuláció" magas lesz számukra. Nekik például teljesen mindegy hogy láncos, vagy szíjas e a vezérlés, jellemzően nem fognak költeni rá, vagy csak félmegoldást alkalmazva cseréltetnek ezt-azt.
Ezzel a gyönyörűséggel péntek este találkoztam:
ez egy 246000 km-t futott 82 le-s 1.5 dci vasaló eredeti vízpumpája, amit valamikor már próbált valaki csöpögésmentesíteni
Fekete kilincsek, fekete tükrök, hátul nincs hangszóró. A szélvédőn lévő matrica 4 légzsákot rajzol ki. 13cm és 4ohmos hangszóró való hátra? Néha indításkor parking brake failt ír, de utána elmúlik, ez cserés lesz?
10 alatt a környékünkön nem csinál töltést senki. Klímahűtőt 25 alatt nem kapsz, némi munkadíjjal 50 ezerben van ez a szerinted bosszantó, de nem költséges hiba.
Az automataváltókhoz jellemzően nem értenek az egységsugarú autószerelő mesterek. Sok márkaszerviz se vállalja a javításukat (csak a cserét), és ha javítani kell, akkor ők is inákbb specialistához küldik az embert (vagy a kiszerelt váltót). Ezért azt javaslom, hogy ne általános autószerelő műhelyeknél próbálkozz, hanem keress egy hozzád közeli automataváltó specialistát, és nekik mutasd meg a gépet. Keress rá a neten, biztos találni fogsz, akárhol is élsz. (Budapesten tudok ajánlani egyet, akik már vagy húsz éve is nagyon pengék voltak, és azóta is változatlan névvel/helyen űzik az ipart.)
A 2.0 dCi többféle teljesítménnyel került forgalomba, azt hiszem 130, 150 és 175 (vagy 180) lovas verzióban, a Scenicben a 150 LE tökéletes, se nem sok se nem kevés.
Ami érdekes, hogy a III-ban az automata 150 LE, a manuális viszont már 160 és nyomatékban is 380.
Lagunákra több rálátásod van, - monjuk majd rákérdezek én is - ott is ez a motor van 2.0-ban pont? Mert azoknál sokat hallani problémákat.
sokkal fiatalabb és jobb konstrukció.
Fiatalabb az biztos, talán 2004-6 körüli, nem emlékszem.
Hogy jobb e, ki tudja, én úgy vélem, db/meghibásodás lehetne egy kb szám, igen ám, de bejátszik az, hogy milyen alapossággal karbantartották, hogyan használták.
Én sajnálok, hogy mindkét motor kiesett a palettából, érdekes lenne mennyit birnának ha ma is foralmaznák, persze kicsit javitgatnának rajtuk itt-ott.
Eleinte minden rendben volt, viszont a valto elkezdett ugrani es ha hoszabb uton vagyunk, elkezdi kihagyni az elso fokozatot a valton es masodikbol akar indulni. A kijelzon pedig kiirja, hogy elektronikai hiba lepett fel es ellenorizzem a valtot.
A kornyekunkon nem vallalta el senki az automata valtot. A szamitogep csatlakoztatasakor az egyik szelepet jelezte hibasnak a valtoban.
A kerdesem annyi lenne, hogy erdemes-e javittatni, vagy teljes valto csere lenne szukseges? Valoszinuleg a teljes csere nem erne meg az autom korat tekintve. Masok ajanlottak, hogy a valtoban a szuro es olaj csereje vagy tisztitasa is megoldhatja a problemat, viszont ez nem biztos.
Ha esetleg barkinek van ilyesmivel kapcsolatban tapasztalata vagy javaslata, szivesen varom.
jó néhány benzines off autó is láncos, amiket céges autónak is használnak előszeretettel és a világból kimennek, 3-500ezer km-t alapkarbantartással
Nem létezik céges (személy)autó 300 ezer kilométerrel :-)
Az általunk kezelt flottákban a jó években tipikus volt az első nagyszervizig üzemeltetni az autókat (a VW-csoportnál ez 90e km, Fiatoknál 80, Daewoo-Chevrolet-nél 60), aztán a hét szűk esztendő beálltával ez elszaladt előbb fix 100-ig, aztán nagyon gyorsan 150-ig, de 200 előtt minden flottás autót lecserélnek, mert addigra annyira megnőnek a karbantartási költségek, hogy nem éri meg tartani. (A flottáknál nemcsak a forintosítható szervizköltség számít, hanem az állásidő is, a trélerezés meg egyenesen katasztrófának minősül.)
Természetesen előfordulnak kivételek, nálunk például a VIP mentőszolgálatnál volt egy speciálisan betegszállításra átalakított Passat kombi az adagolós 1.9 TDI motorral, amit a különleges felépítmény miatt nem lehetett évente cserélni: ez végülis csaknemm 1 millió kilométert ment nagyjavítás nélkül. Igaz, 99 százalékban autópályán, váltott vezetőkkel, úgy, hogy a motorja szinte csak tankoláshoz volt leállítva.
Gondolom a gyárnál van valamiféle statisztika mennyi ment tönkre 2.0 dci-ből, lehet, hogy több, vagy ua mint 1.9-ből.
A Renault-kban gyakorlatilag problémamentes a motor. Lényegesen strapabíróbb, mint az 1.9
dCi, de nem azért, mert láncos (az csak egy dolog), hanem mert sokkal fiatalabb és jobb konstrukció.
Ugyanakkor a 2.0 dCi-vel is lehet szopni, például nemigen cserélhetőek a befecskendezői, csak a hengerfejjel együtt, tehát egy viszonylag sűrűn előforduló, kopással-használattal együttjáró hiba is csak rettenetesen drágán javítható.
Arányaiban kellene megnézni az eladott autokat motorizáció alapján, azonos kasznikkal. Gondolom a gyárnál van valamiféle statisztika mennyi ment tönkre 2.0 dci-ből, lehet, hogy több, vagy ua mint 1.9-ből.
Lusta vagyok utánnakeresni, hogy a lagunákban, más renaultban a 2.0 dci megegyezik e a scenicével, mert emlékezetem szerint - lehet tévedek - lagunák jobban eszik ezeket a motorokat.
Ha másmilyen autónk lett volna másik motorral, biztosan elégedettek lettünk volna azzal is, de nálunk így alakult. Most, hogy keressük az utódját csak 2.0 érdekel, pedig 1.9-esből sokkal nagyobb a választék, nem beszélve az 1.5-ről.
Én ajnározom a két literest, még akkor is ha voltak rossz szériák belőle.
A láncot azért gondolom problémamentesebbnek, mert jó néhány benzines off autó is láncos, amiket céges autónak is használnak előszeretettel és a világból kimennek, 3-500ezer km-t alapkarbantartással, aztán azt is tudjuk, hogy a sok barom úgy hajtja a céget, hogy nem érdekli kihullik-e alóla.
1) ha szakad vagy átugrik, akkor nagyon drága javítás lehet a vége
2) emiatt "biztonsági csere" van előírva, tehát előfordulhat, hogy olyan szíjat (és perifériákat) cserélünk "idő előtt," ami még 30-40-100 ezer kilométert hiba nélkül elmenne.
A láncnak az az előnye, hogy akkor kell cserélni, amikor elkopott/megnyúlt, és elszakadni gyakorlatilag nem is tud. De ez nem jelenti azt, hogy örök életű. Valójában kb ugyanannyit bír, mint a szíj, de kétségtelen, hogy nincs szükség "biztonsági cserére."
Ha a szíj cserére szorul, annak jellegzetes csörgő hangja van.
Kétségtelen, hogy a vas fele annyi volt, mint korban, mint km-ben, így kisebb a valószínűsége egy műszaki problémának, illetve teljesen véletlenül lett ilyen autónk, de annyira megszerettük, hogy nem is kell másmilyen. Renault szervizestől hallottam, hogy láttak olyan Mastert amelyik többszázezer km-t ment megfelelő karbantartás nélkül (olajat gondolom csak cseréltek attól, hogy tekert volt az óra) és ment a kocsi. Nyilván léteznek hasonló történetek más motorokkal is, de azért ez a (Nissan) motor szívösabb a többihez képest.