adjatok lsz tanácsot: Van egy max motors sherpám 17.000 km.-rel. rendben ment az önindítója, a burkolati elemei néhol már hiányosak. (mindjárt érted ezt miért írom ) Nemrégiben a sztenderén állva kétszer is elázott egymás után, durva hosszú nyári esőben. Ahogy emlékszem már az első eső után sem volt igazi az önindítója, a második után meg sem nyikkant. Mivel a második eső után elment a műszerfal villágítás is, ezért ellenőriztem az akku melletti biztosítékot, ami ki volt égve és a foglalata fehér/zöldes korrodált volt. Biztosítékot kicseréltem azóta duda/műszerfal világítás már van, de az önindító nem jött vissza. Nem hallok kattanást sem, azaz mintha a relé sem húzna be rendesen. Van valamekkora műszaki érzékem, de robogót még nem szervízeltem. Milyen sorrendben induljak el szerintetek, hogy a leggyorsabban megtaláljam a hibát? Egyáltalán hol van az önindító, a relé, meg ilyesmi ezeken a gépeken? (ezek után köszönöm nem kérek olyan tanácsot, hogy ha még ezt sem tudom akkor vigyem szervízbe, mert ez csak tapasztalat, nem képesség kérdése) köszi
:-) En is hallottam mastol is, hogy elegedetlen volt azzal a szervizzel.
Az alkatreszek meglehetosen olcsoak, annak utana neztem. Dugo 3000, hajtas szij gorgokkel, szerelessel 12000, ilyesmi. Nem erzem soknak. A suru elromlas bosszantana inkabb, nem az arak.
Erre szokták mondani felénk, hogy ez kimagyarázás (ausrede)
Mindennel lehet talafonálni, nem csak az Iphone-val, motorozni is mindennel lehet, nem csak Vespával.
De vajon miért számít etalonnak az Iphone és a Vespa? Vajon miért veszik annak ellenére, hogy drága? És vajon miért akart mindenki lebeszélni a kínairól?
Nem kell válaszolni, már döntöttél. Neked a telefon fontos volt, a robogó nem. Hogy az idö büntet e érte, az meg kiderül...
Abban erzem a problemat hogy folyamatosan olyanokra reagalsz, amit nem irtam. Olvass, ne csak irj. Nem irtam hogy tetszik. Nem akartam kinait. Leirtam, hogy olasz, nagykereku robogot kerestem.
A Vespa ujonnan a duplaja, igy ne hasonlitsuk ossze a hasznalt arakat sem, mert ertelmetlen.
A Motowell dobozzal kicsit 300 ezer alatt van ujonnan. Ez 180 volt ket eves, bukas mentes allapotban, de nekem 120 csak, mert a maradekot mashogy intezzuk, azt eszre sem veszem.
Annyit szerintem meger!
Szoval ezert vettem, nem pedig mert tetszett.
Én személy szerint drukkolok, hogy beváljon neked az a moci.
Szerintem ha karban tartod, odafigyelsz rá, sokáig jó lehet. A huhogókra meg ne hallgass. Ha mondjuk 2 év alatt ráköltöd azt a pénzt, amennyivel olcsóbban vetted egy olasz robogónál, már nem jártál rosszul.
A BAH csomópontos szervízben én is egyszer voltam életemben, a Scarabeo-val, izzócsere miatt. Nem is mentem többet. Úgy látszik, ez egy ilyen hely...
Ezzel komoly informaciohoz juttattal. Mindkettovel rendelkezem, ugyhogy tisztaban vagyok vele, hogy nem ugyanaz a ketto. De hogy tuti legyen, azert megprobalok telefonalni egyet a robogoval es az ajfonnal meg menni egy kort. :-)
Amigy arra figyelj, hogy ne vedd egy kalap ala az osztrak meg a magyar atlag lehetosegeit. Nekem most erre volt lehetosegem/penzem.
"Muszaj volt, ket evesen 3000km-el annyiba kerult, mint egy Auchanos elektromos bicikli ami ugy van osszehegesztve, hogy magam is szebben megcsinalnam talan."
Muszaj volt, ket evesen 3000km-el annyiba kerult, mint egy Auchanos elektromos bicikli ami ugy van osszehegesztve, hogy magam is szebben megcsinalnam talan.
En amugy olvastam rola jot es rosszat is, mint szinte barmirol.
Majd meglatjuk, jelzem itt ha gondom lesz vele, meg azt is ha nem. :-)
Gopndolkodtam én is rajta sokat, és mivel nem volt sűrgős egy éven át olvastam a motowell fórumos tapasztalatokat, mindegyik modeljükről. Aztán inkább nem vettem. :)
Nem keverem, peldakent emlitettem, mint Kinaban gyartott, de nem ott tervezett termeket ami rendben van. Ha jol tudom a Motowell sem Kinai tervezes, csak a gyartas van ott...egyelore, Raadasul ahogy utana olvastam szinten nem kinai kontroll alatt.
Amugy mikor izzot vettem hozza egy most nyilo robogosnal, kerdeztem hogy kinai robit is szervizelnek-e, erre ok, hogy azt nem. Mondom hogy Motowell, mire ok, ja, az johet.
Elso meglepetes: egy db elso izzo a BAH csomoponti robogosnal 2000ft, mig az emlitett ujonnan nyilt Alle kozelinel komplett izzokeszlet 1300ft.
A BAH csmopontit nem ertem, mondtam hogy most vettem, hoznam majd szervizre, stb., erre "lehuz" egy izzoval. Nyert mondjuk egy gyors ezrest, elbukott egy leendo kuncsaftot..."ugyes" kereskedo! :-)
Köszi. :-) Igen, magyar fejlesztés /is/ meg a gyártásnál is van valami kontroll kínában magyar részről. Nekem eredendően nincs gondom a kínai gyártással, csak a "gagyi kínai" vonallal. De ott van pl. az iPhone, annak is ott a Made in China felirat a hátulján, aztán semmi baj vele, tök jó!
A benzin temető egy 2 literes öthengeres öreg Lybra! :-)
Addig variáltam meg túrtam a Képes Motort, hogy Scarabeo vagy Liberty legyen-é, míg végül jött egy hirtelen lehetőség és ez lett:
Ami annál is érdekesebb, mert mindenképp nagy kerekűt szerettem volna, ha lehet olaszt és semmiképp sem ilyen sportos formát, inkább /mű/ retrot. De hát ez van: jó áron, újszerű, minimális kilométerrel, megbízható forrásból, ismert előélettel bukkant fel, így nem haboztam.
Az idő majd eldönti igaz-e amit itt írt valaki: "olasz robogóval lehet hogy lesz gondod, kínaival tuti hogy lesz!"
Mindenesetre az üdítő pillanat volt, mikor 120 km után megtankoltam és alig bírtam 1500-ért bele passzírozni a tankba benzint! :-) Pláne, hogy akitől vettem nem titulálta túl takarékosnak a jószágot. Ő egy 750-es Honda Shadow-ra váltott, ami alig fogyaszt többet mint a Motowell. De nekem ez is kánaán a képen mellette látható négykerekű benzintemetőhöz képest.
Tanulni mindig a kicsin, gyengén, bonyolulton kell.
Mert a motorozás nem teljesen veszélytelen, ezért minden nehézség, tudás, tapasztalat hozzátesz a hosszú élethez.
Nehezen tudom elképzelni, hogy ha egy 14 éves robogón nöl fel, akkor csak úgy átülve egy váltós gépre, netalántán nagyobbra, akkor csak úgy gond elkül elboldogul vele, míg ugye fordítva bárki...