Diesel generátorral, amihez szintén oda kell szállítani tankerben a gázolajat, majd alacsony hatásfokkal és pár órányi időveszteséggel feltölteni a jármúveket?
Vagy csak superchargerrel ellátott területen háborúzik Amerika a jövöben? S ha az ellen ledönti a távvezeték oszlopot, akkor game over?
Ezt én nem tudhatom, majd eldöntöd magad, de piaci áron spájzolni nem sok értelme van, kannába meg már nincs hatósági áras üzemanyag.
Nekem mindig is volt gázolaj tartalékban, igaz nem annyi, mint most, de volt.
Hosszú ideig nem maradt meg a kannás üzemanyag mert időnként elhasználtam, és a hiányt alkalmanként pótoltam.
Most már nincs lehetőség az utánpótlásra hatósági áron, ezért addig még lehet ennyiért tankolni nem használom el a tartalékot.
Romlandóság...
A 90-es évek elején mikor kezdtem a dieselést ( hol volt még prémium, meg ilyen olyan csodagázolaj ) akkor is volt tartalékom gázolajból, nem kevés hanem sok, sosem romlott meg az üzemanyag, azóta meg már eltelt néhány évtized, az üzemanyag minősége is csak javult az akkorihoz képest.
Úgyhogy én nem félek, hogy megromlik a kannás gázolajom.
A benzines fűnyíróba superbenzint vettem még vmikor év elején, az 5 liter sokáig elég, ha nem akkor meg hozok egy kannával piaci áron, mit tud csinálni az ember.
A Stihl láncfűrészhez viszont van tavaly óta bekeverve 2T-s benzin, még semmi baja.
Mindig is volt tartalék gázolajom kannákban, eddig még nem romlott meg egyszer sem, remélem ezek után sem fog.
" MOL kutakon 400-420 Ft az ára. Általában erős 20%-al fogyaszt többet gázból az autó, mint benzinből, így itt és most már nem éri meg gázzal járni. "
Igaz az üzemanyag ( benzin, gázolaj ) még hatósági áras, de ennyiért, és még 20%-al többet is fogyaszt, mint benzinből, mégis megéri vagy már nem, mert van aki azt írja megéri,más meg azt, hogy már nem.
" (Mint ahogy hétfő reggel sehol sem volt gázolaj kies városunkban) "
Mi ebből a tanulság...pénteken, és hétfőn nem tankolunk....ja, nekem meg édesmindegy mert van itthon jónéhány kanna gázolaj rosszabb időkre.
(én LPG-re alakíttattam a Dustert pár éve, azzal is járok, szóval elsőkézből tapasztalat)
Az árplafonos üzemanyagár nem vonatkozik a LPG-re, ment is felfelé rendesen. MOL kutakon 400-420 Ft az ára. Általában erős 20%-al fogyaszt többet gázból az autó, mint benzinből, így itt és most már nem éri meg gázzal járni. Hallani Bpesten ettől kedvezőbb árakról bizonyos magánkutakon, ott még talán. Illetve én most szlovák kúton tankolok ha megtehetem, náluk 0.84 eur az LPG.
Nekem fél év alatt behozta az átalakítás költségeit, egy szavam se lehet. Gond nincs vele, időnként szűrőcsere, meg diagnosztikai ellenőrzés, 130 ezer környékén elhasalt a befecskendező szelep, pártízezer ft volt a csere.
Van pár rossz tapasztalata az embereknek a beépítéssel kapcsolatban, szerintzem azért idegenkednek. Kontárpista nem tudja beállítani a gázrendszert, ami a beépítés legfontosabb eleme -lenne-. Persze van pár jó szaki az országban, de őket meg kell találni.
A bizonytalan jövőben el tudok olyan esetet képzelni, hogy épp nincs benzin a kúton, vagy elhasználod már a napi tankolási limitet és akkor milyen jó az LPG.
(Mint ahogy hétfő reggel sehol sem volt gázolaj kies városunkban)
Tisztelt loganos! Kérhetnék Öntől egy telefonszámot? Dacia vásárlás előtt állok, és lenne pár kérdésem. Olvasom a Loganos, a Dokkeres, és a Dusteres fórumot is, de még így is bizonytalan vagyok egy-két kérdésben. Köszönöm előre is.
Maradjunk a házunk tájékán...Daciának vannak LPG-s modelljei, mégsem viszik őket, mint a cukrot az olcsóbb üzemeltetés lehetősége miatt.
2hete került a családba egy új Jogger, eszükbe nem jutott gázosat rendelni, pedig a lehetőségük megvolt rá, a motor ugyanaz, csak 3 hengeres van 110LE-vel.
Égés szempontjából jobb a PB mint a benya, kevesebb CO2 és több H2O keletkezik. DE vagy földgázból és/vagy nyersolajból állítják elő. Tehát összefügg az ára a nyersanyagéval -elvileg...
Ha nem emelkedik a benzinével azonyos arányban, akkor az számomtra bizonyaték a jelenlegi generált hisztériás árképzésre, aminek semmi köze a beszerzési, előállítási költségekhez.
210 kWh/hó kvóta feletti árakon? A rendszer úgy van és lesz kitalálva, hogy a jövedéki adón elbukott pénzt be kell szedni akkkor az áramon.
Egyre jobban beetetésnek és hülyeségnek tűnnek ezek az elektronyos autók.
Ismerős már írta, beszopta az elektronyost. Új építésű, de társasház, mélygarázzsal, napelemre nem nagyon van lehetőség. (Ha a GSM szolgáltató évi 1-2 millát fizet 5 nm tetőért, tőle mennyit kérne a társasház 3-6 kWp napelemért?)
Ehhez is talán un. elhivatottság kell, mert ahogy a képlet mutatja nagyon kevesen vállalják a gázos autózás "előnyeit".
Egyetlenegy kollégámnak sincs gázos autója, és ismeretségi körömben sem tudok egyről sem, azért írtam, hogy nagyon kevés a gázos autós, pedig ha így mennek tovább az üa. árak lehet sokan elgondolkodnak rajta vagy az elektromosra váltáson.
Az utóbbi azért, főleg mostanában, jóval népszerűbb.
Vajon meddig marad az LPG ára is alacsonyan, mikor nyúlnak ahhoz is hozzá?