Köszönöm a válaszod! Akkor lehet, hogy ott fog elhasalni a történet, hogy az előző tulaj a garancia lejárta után egy sima olajcserét nem a márkaszervizben végeztetett, hanem egy független szervizben? Ez befolyásolhatja a dolgot?
A vezérlése sok városi használat esetén nem bírja ki a 210ezret, de legalább többnyire megússza a motor a himbák törésével.
A Magasnyomású pumpa (CP4.1) sajnos egy időzített bomba, nem biztosítja semmi benne az emelőgörgő helyzetét, ami így el tud fordulni 90°-ot. Mire kiderül, meghalt az egész befecskendező rendszer. Ez nagyjából 1millió ft-ot jelent. A legtöbbnél sosem fordul elő, de van ügyfelünk, akinek már kétszer. Az első még garancia időben volt, de a másodiknál nem volt őszinte a mosolya.
Az elektromos EGR mechanikájába bejut a kipugáz és az egészet szétrágja.
Aztán ott a hírhedt olajpumpa meghajtó, bár ezekben már egy javított változat van, valamivel tovább bírják. (erre van hazai átalakító megoldás)
2011 májusban adták ki erre a motorra a hibás helyett (06H 107 065 CP) a javított változatú dugattyút (06H 107 065 DF), amit hajtókarral (06J 198 401 H) együtt kell cserélni.
Lejárt garancia esetén akkor lehet érvényesíteni a szavatosságot, ha a motor még nem volt megbontva és végig márkaszervizben volt szervizelve az autó. Sajnos megpróbálják letagadni, de ütni kell a vasat, esetleg közvetlenül a PoHu-hoz fordulni.
Tiszteletem! Erről tudnál nekem esetleg bővebben felvilágosítást adni? Ugyanis az én 2010-es 1.8 TSI-m (CDAA) közel két liter olajat fogyaszt ezer kilométerenként.
A Skoda szerviz természetesen megjavítaná, de csak akkor, ha én fizetem a költségeket. Kompenzációtól mereven elzárkóznak.
Nehogy bántásként értsd. Eszembe sem jutna megbántani itt senkit. Az enyém sem eszi, remélem ez így is marad. De manapság elég sokan cikkeznek erről, és nyilván bennem is bennem van a frász. Mindenesetre, ha a szakemberek a lentebb leírt problémákkal sorozatban találkoznak, akkor elég durva, hogy a VAG, csak reklamálás esetén cserél.. Erre mondja a békési parasztember "kaparjunk rá földet, és akkor nem látszik" Szerintem ez elég blama. Mint ahogyan a Porshe Hungária nyilatkozó főguruja is, aki szerint a 0,6-1 liter/1000 km, az még beleesik a normál üzemmódba..
Ha kérdést nekem szántad,akkor a válaszom az ,hogy nem ezért eladó az autó!
Az enyém nem eszi az olajat és tudtommal nem cseréltek még benne dugattyúkat sem,tehát nem biztos hogy mindegyik alapból hibás,mint ahogy azt előzőleg írták.
Persze lehet én vagyok csak szerencsés és jó példányt fogtam ki.....
Ennek a motornak, különösen a 2008-2009-es gyártásúaknak hibás a dugattyúja és a gyűrűi*.(ezért eszik az olajat) Ezt garanciában cserélik (lejárt garancia esetén is) 2011-ben kiderült, hogy a módosított dugattyú sem jó, így egy újabb változatot hoztak ki, de ezt csak a hajtókarral együtt lehet cserélni.
A VAG-hoz híven, visszahívás nem volt rá, csak azoknak csinálják meg, akik reklamálnak.
* Rövidek a dugattyúk, nincs szoknyájuk. Gyakorlatilag csak akkorák, ami a csapszeg felett van, ezért billegnek, és ebbe mindössze 1.0 és 1.2mm széles gyűrűket tettek. A kettő együtt önmagában kódolja a magas olajfogyasztást. (az Opel már 98-ban pofára esett ugyanezzel)
"Akkor feleslegesen dobtam ki egy rahedli pénzt?"
Nem feltétlenül, mert a vezérlése is meglehetősen gagyi. Hajlamos kinyúlni a lánc és megkopni a lánckerekek. Egy mezei kínai biciklin komolyabb lánc van, mint ezekben a motorokban. :-//
Ha jól számolom, a kartergázelvezető rendszerük most tart a 7-ik javított változatnál.
Csak nem eszi az olajat? :D Mert a totalcar ezt szajkózza szeretett autónk benzines motorjáról? Szerintetek tényleg igaz ez? Szerelők! Kinek mi a tapasztalata erről?
Superb II. 1,8 TSI (2008.12.18) 147e km. Elvégeztettem a vezérműlánc cserét. Tudom, h csak 180e km-nél kellett volna, de idén 2 hosszabb utat terveztünk a bálnával, és nagyon nem szerettem volna, ha pl. szerb testvéreinknél adódott volna a vezérléssel valami gebasz. A műveletet elvégezték. Az autó nem jelez problémát. Szépen, egyenletesen jár, jól pörög.
Viszont üresben, álló helyzetben, csak 3,800-ig forog. A kérdésem az, hogy ez a jelenség természetes e? Esetleg ez a gyári beállítás? Vagy valami probléma van a vassal?
Szeretnék a hátsó lökhárítótól a müszerfalig elhúzni egy vezetéket.
Hogyan,hol érdemes hogy minél kevesebbet szenvedjek vele,illetve ha valami burkolatot bontani kell,akkor ahhoz valami leirás vagy videó található e a neten?
Mert ha igen lehet várok addig vásárlással. Ha jól tudom 180ekm futás körül lista ár harmada szokott lenni maradványérték, ha arra rádobsz egy korrekt "jutalékot" akár meg is egyezhetünk.
Az én céges L&K DSG CR Superb (2013) jelenleg 120500km van benne, ami se nem budapesti taxisként, se nem kulcsosként nem funkcionált. Végig márkaszervizbe hordott, lizingelt autó, ezért mindent kicseréltek jóval korábban, minthogy az elem elkopna. Ergo inkább vennék egy 180e futottat 3 évesen, mint egy importált 80e kilóméterest. Már most sajnálom, hogy le/el kell adnom januárban.
Olcsóbb-e a szervizelés, az "olcsóbb" hatású beltér jobban bírja-e az idő múlását?
A szervizelés forintra azonos, mert
- a karbantartás pontosan ugyanolyan ütemezés szerint működik
- a szervizek rezsi óradíja között nincs jelentős különbség. ha van, gyakran a Skoda lesz a drágább. (Vannak Skoda márkaszervizek, ahol a Superb-bel más, magasabb díjszabással dolgoznak)
- az alkatrészek nagy részének azonos a cikkszáma, így az áruk is
- mivel elterjedtebb, az egyedi alkatrészek a VW-hez nagyobb eséllyel beszerezhetőek utángyártottban vagy bontottban, így mondjuk egy kisebb koccanás kijavítása érezhetően olcsóbb lehet a Passat esetében
Ha használod a szűrűt a keresőben azért nem 1-2 db marad a kínálatban.
Nem azt mondtam, hogy nincs, hanem hogy nem éri meg :-)
ha van személyes tapasztalatod mert nézegettél párat
Netalán, esetleg és elképzelhetően megtörténhet, hogy láttam már egy-két használt autó kereskedést. És még csak nem is a villamos ablakából ;-) ;-) ;-)
Az igazat megvallva inkább veszek 200ekm-el egy gépet és cserélem rajta a cserélni valót, mint elhiggyem a 80ekm-s futást aztán csodálkozzak, hogy 100ekm-nél mennyi baja van a kocsinak...
De a kérdésem igazából arra vonatkozott, hogy érdemesebb-e használtan superb-et venni mint passat-ot, mivel az újkori árelőny nagyjából elolvad ilyen kor és futás körül.
Olcsóbb-e a szervizelés, az "olcsóbb" hatású beltér jobban bírja-e az idő múlását?