"És azért azokról a balesetekről se feledkezzünk meg, amikor leengedett szakállas sorompóba szállnak bele, illetve leengedés vagy felemelés alatt a szakállba szalad bele pl a motoros. Azaz ott is van választék..."
A jelenleg alkalmazott önműködő félsorompók vagy teljes sorompók úgy vannak kialakítva, hogy a szél nem törheti le, viszont a motoros sisakjának már törnie kell a nyírócsavarját (egy csavar rögzíti a csapórudat a hajtóműhöz, ami a nyakánál meg van gyengítve). Ha vasrúd lenne, akkor a közeledő vonat is bajba kerülhetne, adott esetben szvsz ki tudná emelni a szerkesztési szelvénybe fordult, ferdén felfelé, kifelé mutató vascső (= szakállas sorompó behajlított rúdja). Az ilyen, masszív technikához kell helyi személyzet, aki ott helyben, vagy máshonnan rátekintéssel, de folyamatosan tudja biztosítani, hogy a sorompó üzemszerű. A jelenleg használt üvegszálas műanyag ezt nem igényli, ha belóg, aprítja majd a vonat maga alatt tovább.
"(...) , de ha jól tudom éppen azért alkalmaznak automata sorompóknál csak félsorompókat, hogy a közúti járművek közrezárását elkerüljék." Osztott pályás útátjáró, és irányonként kettő, tehát összesen 4 félsorompó kell. A haladási irány szerint elsőnek talált két csapórúd a piros fény megjelenése után 12 sec múlva indul, a másik kettő, ami a csapórúd kikerülése ellen véd, később, mondjuk 25 sec-re (természetesen a leghosszabb, leglassabb jármű paraméterei egyértelműen meghatározzák). 120 > v >= 160 km/h esetén így kell csinálni kis hazánkban.
Egyetértek, de mi van ha egyedül utazik? Akkor nem áll meg az emberölési kisérlet. Egyébként azt is pártolom, h a vasúti kábelt meg a fénysorompó akksit meg bármit a vasútról ellopó füstösöket is a legszigoróbban büntessék. Vasúti közleekdés veszélyeztetése, sőt a terrorcselekmény előkészülete is megállna ez esetben, ami akár 15 évet is jelenthet. Volt már abból vonatszerensétlenség, h biztosítóberendezéshez való kábelt loptak, abból is mikor fénysorompó akksit loptak el.
Sajna nincs teljesen igazad,mert ott ,ott van az "ember" aki néha figyelmetlen és hibázhat.Ld.:Kutas!Már többször leírtam itt is és nyomatom 1000-rel:SZIGOR! 5 év börtön,kényszer meló,utána 5 év jogsi nélküli élet!A vád:szándékos embwer ölési kisérlet,mert rajta kivül senki sem akar meghalni!
Meg fogom nézni, de egyre határozottan emlékszem. Egyébként tuti van vmi szabály arra, h fénysorompót is kell tenni bizonyos helyekr,e mert pl. a 120-ason Mezőberény és Gyoma között minden útátájrónál van fénysorompó, pedig sok a földút, ahol tényleg nincs nagy forgalom és amúgy sztem 2 traktor/ 3 hónap forgalomért nem volna indokolt, de mégis van, tehát tuti ,h kell. A felújított szakaszokon pedig minden útátjáró megmaradt és mindenhol lett aszfaltozás az átjáró előtt és után ill. fénysorompó és félsorompó is.
Egy ilyen esetről én is tudok! Valamikor A 70-es évek végén Salgótarjánban volt, hogy a busz beszorult a sorompók közé! Arra emlékszek, hogy a busz (7/a viszonylat) behaladt az átjáróba és a sorompó hirtelen leszaladt előtte. Az utasok kiabáltak a sofőrnek, hogy menjen neki a sorompónak mert közeledik a vonat. Ekkor még járt arrafelé a Polónia gyors. A sofőr (ha jól emlékszem valami Andrásnak hivták) a busszal kinyomta a sorompót és a vonat elrobogott a busz mögött. Csúnya ködös idő volt és az őrhely messze volt az átjárótól, igy a sorompókezelő nem láthatta,hogy a sorompó lecsapódik. Később a vizsgálat megállapitotta,hogy a sorompólánc elszakadása okozta a lecsapódást(legalábbis az újság ezt irta!) Nemsokkal később az őrhelyet áttelepitették az átjáró mellé. Volt egy fénykép annak idején az újságban a kidöntött sorompóról. Utánna kéne nézni a Nógrádi hirlap arcivumában. Ezeket is onnan tudom, a fater rajta volt a buszon és ő mesélte
Egyébként láttam már automata soormpót két csapórúddal. A 100-as vonalon Abony és Cegléd között van ilyen az egyik átjáróban. Mind a két oldalon van egy félsorompó. Persze közbezárni itt is lehet, de ilyenkor ugye a jármű kitöri inkább a sorompót.
Szerintem mindegyik olyan ezen a szakaszon, de biztos nem vagyok benne.
A két egyoldalon lévő sorompó nem egyszerre záródik, hanem a közút menetirány szerinti első sorompó záródik először majd a második kicsit késleltetve, pont a bentragadás elkerülése végett.
És azért azokról a balesetekről se feledkezzünk meg, amikor leengedett szakállas sorompóba szállnak bele, illetve leengedés vagy felemelés alatt a szakállba szalad bele pl a motoros. Azaz ott is van választék...
A másik, amit ilyenkor még tenni lehet, h mindkét irányba elküld pár utast, h menjenek a vonat elé és kalimpáljanka meg kiabáljanak a vezérnek, h álljon meg. A vazér még ha nem is érti mi van ha a síneken szalad vki szembe vele akkor vészfékezni fog és így meg tud állni.
Igen, többször is. Most hirtelen 3 ilyen eset jut eszembe, de gyaníthatóan több is volt:
1949-ben Magdolnaváros (ma Angyalföld), ahol a sorompókezelő nem győződött meg a tehervonat teljes szerelvényének beérkezéséről, felhúzta a sorompót, a leszakadt vonatrész pediog elütötte a 20-as buszt.
1965-ben Soroksáron az Ócsai úti sorompónál gázolta el a Ráckevére tartó sebesvonat a FAÜ autóbuszát, miután a sorompóőr a páratlan személyvonat után megfeledkezett a páros sebesről, és felnyitotta a sorompót.
1974-ben Kispest állomásnál gázolt a vonat villamost, mert a sorompóőr megfeledkezett a páros személyvonat után kijáró páratlan tehervonatról
Egy sorompóáttörésre én is emlékszem, valamelyik vidéki Volán busza ragadt bent az átjáróban, szerintem még valamikor a '70-es évek végén. aÍ sofőr leszállította az utasait, majd az üres kocsival sikeresen áttörte a sorompót. Utána azért kapott, mert nem utasokkal törte át a sorompót és a késlekedéssel veszélyeztette az utasai életét. Bennem felmerült, hogy mi lett volna, ha az utasok fent maradnak, a busz pedig valamiért nem bírt volna a sorompóval? Akkor - szerencsétlen esetben - nem csak a sofőr, hanem néhány utas is áldozatul eshetett volna, de szerencsére nem ez történt.
A sorompók felszerelésének mikéntjéről fogalmam sincs, nem tudom mi alapján dől el, mely átjáróba szükséges biztosítás és azt sem, ennek milyenségét (fél- és fény- ill. csak fénysorompó) mi határozza meg.
Igen, én is erre gondoltam, h itt csak az lehet veszélyes ha a bakter nem engedi le, ilyen baleset volt is már. Olyan is volt ,h korán húzta fel? Azt azért nehezebb elhinni ,azt igen ,h elvonták a figyelmét és elfelejtette leengedni. Ráadásul ha korán húzzák fel és jön a vonat akkor a sofőrt nem lehet vádolni, hiszen ki gonodlna arra, h akkor fog vonat jönni mikor felhúzzák a soormpót? Persze ha előttem negednék le és anélkül nyitnák fel, h nem jött vonat gyanakodnék, de ha arra érnék oda, h le van engedve és nyílik akkor nem, mert azt gondolnám ,h biztos most ment el nemrég a vonat.
Egyébként láttam már automata soormpót két csapórúddal. A 100-as vonalon Abony és Cegléd között van ilyen az egyik átjáróban. Mind a két oldalon van egy félsorompó. Persze közbezárni itt is lehet, de ilyenkor ugye a jármű kitöri inkább a sorompót.
Egy esetre emlékszem ,amiről hallottam vhol, h egy busz szorult be két teljes sorompó közé úgy, az egyiken még átment, de a második csapórúd már lecsapódott előtte. Hátratolatott és úgy jött le, közben megnyomott pár kocsik, akik mögötteá lltak, de azt a biztosító rendezte és ugye ők is megértették ,h nem maradhatott a síneken. Egyébként egyetértünk be kell tartani a KRESZ-t és passz. Ugye a siófoki buszos eset után emlegetétk ,h sorompót tegyenek ki, mert azt majd jobban észreveszik,és ez így nem jó, meg már kellett volna. A hülyeség ellen semmi sem elég és ott is csak a buszvezető volt a hibás, hiszen piros volt a fénysorompó mégis át akart menni. Egyébként van vmi előírás, h hová kötelező sorompót tenni? Emlékszem pl. Kétpónál régen nem volt csak fénysorompó, most miután pályafelújítás volt arrafelé már csapórúd is van. Sőt földutakra is tettek LED-es fénysorompót meg csapórudat mindenhová. Olyanra is, amit már nem is használtak, max. évente kétszer átmegy ott egy traktor. Azt tudom, h ahol menetrendszerinti buszközlekedés van, oda kell fénysorompó akkor is ha ritkán használt iparvágány. Viszont olyan fővonal is van, ahol csak andráskereszt van és 80-as ott a pálya ( 135-ös vonal a néhai Pósahalom megállóhelynél)
A teljes csapórudas, szakállas sorompónál sem nulla a balesetveszély. Tudod, hány olyan baleset volt ezen sorompók idején, ahol a nyitva felejtett vagy korán felhúzott sorompónál gázolt a vonat? Igaz, az ilyen baleseteknél általában a sorompókezelő volt a hibás (a sofőrön kívül, mert figyelési kötelezettsége ez utóbbinak is volt felhúzott sorompónál is, a hatályos KRESZ szerint), mert nem sorompókezelt időben, esetleg túl korán tette ezt. Ma már ki lehetne küszöbölni az emberi tényezőt a teljes csapórudas sorompóknál is, de ha jól tudom éppen azért alkalmaznak automata sorompóknál csak félsorompókat, hogy a közúti járművek közrezárását elkerüljék.
Egyszerűen csak be kéne tartani a vonatkozó KRESZ szabályokat!
Így igaz, sztem is azt kéne, h ha átjáróban piros fénysorompónál autó vs. vonat találka van akkor ott a közúti jármű vezetője cska a felelős és mindent ráterhelni. Mert ilyenkor sztem mindig a közúti jármű vezetőnek kell figyelnie, az a minimum, h piros fénysorompónál sosem megyünk át, lezárt sorompót nem kerülünk meg. De bizony még fehérnél sem árt néha szétnézni, nekem is mondta már mozdonyvezető, h bizony vele is előfordult már, h átment egy átjárón és fehér volt a fénysorompó és a csapórúd nyitva. A legjobb a kézi teljes szakállas sorompó, kikerülni nem lehet átbújni alatta megint nem lehet, balesetveszély nulla. A félsorompót meg a sok hülye kikerüli, a piros fénysorompónál sem állnak meg.
Az a minimum, hogy az ilyen állatok soha többet ne ülhessenek a volán mögé.
Az lesz majd necces, ha nyár körül rendbe teszik a 2 átjárót és megszűnik a sebességkorlátozás. Abba jobb nem belegondolni, hogy egy 80-as tempó mellett mi lenne egy ilyen találkozás eredménye, mert amiket lehet néha látni, sajnos szinte biztosan lesz olyan sofőr, aki 19-re lapot fog húzni és felteszi a saját életét, a mozdonyvezetőét és az utasokét azért, hogy ne kelljen várakoznia az átjáróban 1 percet, amíg elmegy ott a vonat.
Én kőkeményen megbüntetném az ilyen sofőröket. Remélhetőleg végre eljutunk egyszer odáig is, hogy aki ilyet tesz, az soha többet ne ülhessen a kormány mögé.
Jogsi a páncélszekrénybe. Örökre. Intő példa lenne a többi balfék kamionosnak (egyik nap a nullás-ötös lejáratnál a sarkamban jött egy....szó szerint. Jó, mi?).
Remélem, a MÁV leperli a gatyát is arról az idióta sóderbányás sofőrről, hogy a többi zéró IQ-val megáldott sóderbányás száguldozó teherautós is tanuljon az esetből.
Én igazából azon csodálkozom, hogy "csak" ennyi baleset van, mert állat módjára száguldoznak.
Húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúdeköszi! Közben én is jártam tanfolyamra,ahol a mozdonyszolgálatot éppen olyasvalaki okította (magyarázta el nekem!),aki közöttük is dolgozik,tehát némi korrupció és minden kiskapu kinyílódott,csak időm híján nem tudtam megtekinteni,de köszi a segedelmedet! (majd leisszuk!)
Én is bírom a gépet, bár gépész szemmel nézve van benne egy pár nekem nem tetsző megoldás. Ami viszont már idegesít az agyonsztárolás, meg mindenszaraminemnohab hozzáállás.
UI Már konzultáltam az illetékessel, így előbb utóbb lesznek már képek a segélykocsi cuccokról (ha emlékszel még).