Keresés

Részletes keresés

TRA 395 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 353
Persze, mint a Bécsi úton, igaz errefele nincs lakótelep.
Előzmény: SzigDani (351)
TRA 395 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 352
Föleg egy olyan buszon utazni rossz ami 35-40-el megy, a bkv-nál ez nem ritka. A sofôr magasról szarik a többiekre, csak az ô üzemanyag pénze számít, nem a mögötte levô kocsisor ill. az, hogy az utasok majd elalszanak. Egyébként már utaztam olyan távolsági busszal, ami 115 km/ó-val ment Budapesten.
Előzmény: Sumo (350)
SzigDani Creative Commons License 2000.06.09 0 0 351
Ha már bili: esetleg kiépíthetünk végre biztosított váltókat egyenesben vmax, kitérőben 40 km/h sebességgel. Ekkor már nem gond a sebesség! A 18-as és az 56-os igaz, hogy ritkábban jár, mint a 18-61-59? Kb. ugyanaz!

SzigDani

Előzmény: TRA 395 (344)
Sumo Creative Commons License 2000.06.09 0 0 350
egyebkent az 55 a legjobb eset. de az altalanos a 40-45. ami azert mar trabanttal is rettento duhito:)
Előzmény: rgranc (346)
rgranc Creative Commons License 2000.06.09 0 0 349
Munchausen: Néhány hozzászólással lejjeb valaki talán te azt írta, hogy a szabálytalankodó bringástól vegyék el egy hónapra a bicajt. Nem rossz az ötlet, de ugyanezt én autóra is alkalmaznám, pl. a folyamatosan a buszsávban haladó, a kerékpárúton parkoló autósoknak ez lenne a mellékbüntetése, csak nincs mindegyiknek két garnitúra merdzsója

Igen! Es adjak Munchausennek arra az egy honapra!
:)))

Előzmény: Munchausen (345)
Sumo Creative Commons License 2000.06.09 0 0 348
hehe a hungarian vegig hetven:)))
Előzmény: rgranc (346)
hzolee Creative Commons License 2000.06.09 0 0 347
szerintem a hungárián és a vácin 90, a szabadkikötőn és az árpádhídon 100, mindenütt máshol 80, nem? nem igy van? aszittem :-)))
Előzmény: rgranc (346)
rgranc Creative Commons License 2000.06.09 0 0 346
Sumo: bocs, errol az osi, nagy sikeru Konvoj c. film jutott az eszembe.
De megis, azert ez megengedhetetlen, hogy a busz es a kamionok hatvannal toljak maguk elott szegeny szerencsetlen autosokat, akik minden erovel igyekeznenek betartani a telepulesen beluli otven kilometeres sebessegkorlatozast...
:)
(Ha esetleg a Hungarian megis 70 lenne, bar en nem emlekszem ra, akkor nem is szoltam.)
Előzmény: Sumo (339)
Munchausen Creative Commons License 2000.06.09 0 0 345
Kedves Hamster!

De értem, én viszont néhány helyről kifejezetten kitiltanám őket, és cserébe kisebb forgalmú utcákra vezetném. Mondjuk ha lenne parkolóház a Rákóczin,
megvizsgálnám, hogy nem lehetne-e valamelyik párhuzamos utcában az egyik oldalon való parkolást megszüntetni, ésa helyére bicikliutat rakni. De
viszont ha utána valaki a Rákóczi úttestén kerekezik..!

Ezt mondom én is, tessék normális kerékpárutakat csinálni, esetleg Bringabuszt, olyan tömegközlekedési eszközt amire bringával is fel lehet szállni, mint már néhány hozzászólással ezelőtt említettem ez megoldaná azt, hogy a főbb közlekedési útvonalakon, ahol nincs kerékpárút, nem fér el, mittudomén mi miatt nem lennének zavaróak a kerékpárosok.
A belváros köré és egyébként a város fontosabb csomópontjain lehetnének ezeknek megállóhelyeik esetleg rögtön autós parkolóházak vagy nagyobb parkolóhelyek is lehetnének ezeken a területeken, mert akkor a belvárosból teljesen ki lehetne tíltani az autós forgalmat, megfelelő kivételkezeléssel, taxik, szállítás, külön engedélyes, ottlakó behajthat a többi viszont nem. Persze ez esetben le kellene mondani a parkolási bevételekről ezen a területen, esetleg pótlandóan méregdrágán adnék behajtási engedélyt, s.t.b.

Néhány hozzászólással lejjeb valaki talán te azt írta, hogy a szabálytalankodó bringástól vegyék el egy hónapra a bicajt. Nem rossz az ötlet, de ugyanezt én autóra is alkalmaznám, pl. a folyamatosan a buszsávban haladó, a kerékpárúton parkoló autósoknak ez lenne a mellékbüntetése, csak nincs mindegyiknek két garnitúra merdzsója. ;-)))

Előzmény: Hamster (336)
TRA 395 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 344
Ez nekem, mint 18-as törzsutasnak nem tetszik, mivel éppen a Déli-Mikó egy olyan szakasz ahol végre gyorsan tud menni a villamos. Ez fôleg a János Kórház felôl kellemes, itt végre már lehet menni. Epp ezért nem tetszene, ha ezt a szakaszt váltókkal lassítanák, bár 1-2 tetü soförnek váltó sem kell a lassúsághoz.
Előzmény: Hamster (343)
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 343
Előzmény: hzolee (341)
hzolee Creative Commons License 2000.06.09 0 0 342
az egyházak se!! :-)
Előzmény: Hamster (340)
hzolee Creative Commons License 2000.06.09 0 0 341
sziasztok
A Déli-Móka közti villamosforgalom (legutóbbi tapasztalatom szerint) igen lassú, szerintem sem férne bele a 4-6, ami szerintem nagyobb embertömeget (és nem közösséget:-)) szállít, szoval gyakrabban is érkezne, mint az 59/61/18. De ez még hagyján. Viszont. Hogyan fordulna? (Bocs ha valamit nem olvastam). A menetirányváltás + vezetőálláscsere + váltóváltogatás eltart 1 kis ideig, ezalatt a 4-6 útban lehet. Vagy kap 1 saját vágánydarabot saját célra? De akkor a frissen felújított déli-környéket kell megint szétverni. Vagy a 18-as irányába térne, és mivel az amúgy is BAROMI ritkán jár, ott lenne ideje meg helye forogni? Na ez tényleg jónak tűnik...
z.
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 340
Mielőtt elmennénk anyázásba, válasszuk kettéa biciklivel kapcsolatos problémáimat:

1. Számomra sose lesz az autós közlekedés az autós vagy akár a tömegközlekedés alternatívája, és ezzel még párszázezren legalább így vannak. Az, hogy más 15 kilométerre jár, az nem győz meg semmiről (elnézést kérek tőled, rganc, tudom, hogy nem is azért írtad, csak erről jutott eszembe), mindahogy a fogkrémreklámban is hiába szépek az emberek, attól én még nem szeretem a túl sok mentolt :)

2. A biciklisek a jelen rendszerben, fegyelmezetlenségük miatt sokszor akadályozzák a meglevő közlekedést is, ha többen lesznek, jobban fogják. Ha a biciklisek a korrekt közúti viselkedés apostolai lennének, biztos nem jutna eszünkbe ennyi rosszat leírni... Tudom, miért pont ők kezdjék? Akkor miért pont én kezdjem? Akkor miért pont az autósok kezdjék? Ördögi kör :( A leendő, általatok kívánt bicikliutak nyomvonalairól viszont eddig egy szó sem esett!

Ezen felül bizonyos fokig önző tudok lenni, a felsorolt rendezvényeket ugyanúgy nem engedtem volna. Se chopperek, se pártok, senki ne vonuljon a Rákóczin, Erzsébet hídon, stb, ez a véleményem, nem kell egyetérteni vele, mint ahogy a város jelenlegi vezetői se teszik.

Hamster

Sumo Creative Commons License 2000.06.09 0 0 339
ezaz! helyet a trabantoknak! :))

egyebkent allatul igazad van. sem a teherautok tranzitforgalmanak nincs keresnivaloja a belvarosban, sem pedig a hat meter hosszu negyliteres terepjaroknak...

a teherautok/kamionok egyebkent amugy is kriminalis, amit muvelnek. a hungarian nem ritka, hogy a harom savban belul tavolsagi busz, mellette ket kamion. ezzel mindharom sav 55-60km/h kozotti haladasra kenyszeritve. jobb esetben.

Előzmény: névtelen (334)
Gödény Creative Commons License 2000.06.09 0 0 338
Nem a kampánytól fognak átszállni az emberek a bringára, hanem attól, ha jók a kerékpárutak, és van a célban (munkahelyen, bolt mellett, a gyorsvasúti hálózat állomásain) hol hagyni a bringát. Mint ahogy az autóból sem azért fog kiszállni valaki, mert meggyőzte a zöld propaganda, hanem azért, mert autóval lassabb (dugó + parkolóhely-keresés) mint tömegközlekedéssel. Ha autóval nem megy, akkor a városvezetés kétféle dolgot tehet: vagy autóutat épít, hogy mégis menjen (akár alagútba, akár ledózerelteti a házak felét), vagy kényszerűen tovább szűkíti az autóúthálózatot, hogy a kisebb fajlagos helyigényű közlekedési formáknak adjon több helyet, amelyekkel remény van a javulásra. Ha a Rákóczi utat például szétszednék úgy, hogy az egyik felén 1-1 sáv autóközlekedés, aztán padka/keskeny járda, majd buszsáv, kerékpárút, buszsáv (tehát 2 független, párhuzamos utca lenne belőle), akkor már nem tudna az autós a buszsávra meg a kerékpársávra pofátlankodni. A gépjárműközlekedés persze egy időre a mostaninál is jobban meghalna, amíg az emberek egy része átszokik a kerülőutakra, a másik része meg bringára-buszra száll, de az utóbbiaknak egy elfogadható szintű (sebességű, biztonságú és kényelmű) közlekedést lehetne biztosítani.

Az autóhasználatról meg annyit: Bözsi néni az alsómocsoládi tanyákon fordulhat akár az Alkotmánybírósághoz is, hogy esélyegyenlőséget akar, akkor sem lesz mellette Nemzeti Színház, 5 mozi meg 10 bevásárlóközpont. Viszont a trabantjának mindig lesz parkolóhelye, meg a bekötőúton se fog soha dugóba kerülni (mégis biziklizik, de ez egy gazdasági kérdés). A ritkán lakott tanyáknak, faluknak is megvan a műszakilag célszerű (és emiatt gazdaságos) közlekedési rendszere, meg a nagyvárosnak is. És azt kell jobban kiépíteni az adott területen, amelyik célszerű. Vagyis szerintem a városközpontban az utcák elvétele az autósoktól a tömegközlekedés és a kerékpárosok javára nem egy diktatórikus módszerű intézkedés, hanem a köz érdekében egy műszaki szükségszerűség követése.

Előzmény: ViTDavid (324)
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 337
Akkor én is megírom, amit erre írtam: hova gondolod a közúti aluljárót? Az Attila menne le, a Krisztina, vagy mindkettő? Hol számoltál gyrosvasutakkal ezen a környéken? :)
A HÉV szerintem nem pótolná semmilyen formában az észak-déli tengelyt Budán, más megállótávok, más vonalvezetés (a Duna-part lefedése édeskevés, mert neki nem ez a fő gyűjtőterülete, ha változtatsz rajta, a HÉV lassul, az se jó)!

Hamster

Előzmény: SzigDani (331)
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 336
De értem, én viszont néhány helyről kifejezetten kitiltanám őket, és cserébe kisebb forgalmú utcákra vezetném. Mondjuk ha lenne parkolóház a Rákóczin, megvizsgálnám, hogy nem lehetne-e valamelyik párhuzamos utcában az egyik oldalon való parkolást megszüntetni, ésa helyére bicikliutat rakni. De viszont ha utána valaki a Rákóczi úttestén kerekezik..!

Hamster

Előzmény: kivi (321)
Hamster Creative Commons License 2000.06.09 0 0 335
Szerintem hozzáállásban van különbség a kettő közt, a cél azonos...

Hamster

Előzmény: IZé (320)
névtelen Creative Commons License 2000.06.09 0 0 334
1 fő az autóban:

szerintem szükség lenne egy Trabant illetve mégkisebb kategóriájú modern autóra (2-4 személyes). Kisebb fogyasztású, kevesebb helyet foglal.
Írtó büdös és pazarlás, ha valaki 2-3 literes autókban pöförészik a belvárosban...
Apropó: a belvárosi parkolási díjakat is köbcentiben adnám meg: nagy köbcenti: nagy autzó, több hely, több kipufogógáz....

rgranc Creative Commons License 2000.06.09 0 0 333
Nem vagyok negyven, csak harminc, de a 85 kilo megvan (sajnos... :( , bar azt remelem, par het mulva azert lemegy az 75-re, ha eleget tekerek), es megis kerekparral jarok munkaba. 15 kilometer.
Persze az segitseg, hogy a 8. ker-ben lakom, es Obudan dolgozom, igy az ut ketharmadat a budai kerekparuton tekerem, nem a varosban. Es igenis, meg az a budai kerekparut, amin minden reggel es este legalabb 40-50 szembejovo kerekessel talalkozom, tehat forgalmas, meg az is nagyon rossz allapotban van, tele van katyukkal, felbontott es hetek ota betometlen aszfalttal, uthibakkal, es "izgalmas" keresztezodesekkel. Ez valahol azert azt mutatja, hogy papiron persze foglalkoznak a biciklikkel, de gyakorlatilag az autokhoz kepest jelentektelen mertekben. Es az autokat is figyelem: kb 80-90 szazalekukban egyedul ul a sofor. Nos velemenyem szerint _EZ_ az, ami megoli a varost.
Autom nincs, de amikor volt, akkor sem szerettem a varosban autozni.
Biciklivel azert ez meguszhato, es most a munkahelyemre kicsivel gyorsabban erek be, mint tomegkozlekedessel (kek metro + 1-es villamos).
Robi
Előzmény: ViTDavid (324)
SzigDani Creative Commons License 2000.06.09 0 0 332
Itt kezdem el mélyenszántó filozófiai eszmefuttatásomat a tömeg- és a közösségi közlekedés közötti lényeges és csúcsforgalomban vesébe vágó különbségeiről. Ugyanis ha én nem sietek, akkor nem tolongok a leggyorsabb ajtónál, a mozgólépcső jobb oldalára állok, és nem szállok fel a villamosra, ha nem férek fel és úgyis ott áll a másik. A tömeget asszem nem kell bemutassam. Emlegettem már, hogy egy rossz hardvert is fel lehet tudingolni egy jó szoftverrel. Na ez Bp.-n szinte fordítva van (bár a hardver is már lassan kiöregszik...)

SzigDani (aki mindjárt ráficcen a mögötte elterülő scanerre:)))))

Előzmény: hzolee (329)
SzigDani Creative Commons License 2000.06.09 0 0 331
Tegnap nem volt teljesen magánál az Index amikor írni akartam, így elküldtem Hamsternek a Biliről alkotott véleményem. Most igyexem ezt közreadni. Hamster válaszait csak azért nem közlöm, mert nem kérdeztem meg, hogy engedélyezi-e?

A 4-es villamos elvitele a Déliig: azért azon el lehetne filózni, hogy viszünk el oda annyi tuját! 61-es 5 percenként, 4-es 5 percenként (ha nem sűrűbben!), 18-as es 59-es 7-8 percenként jár. Ez irányonként 32 szerelvényt jelent, azaz kevesebb, mint 2 perc lenne ket vonat kozott. Ha
beleszamolod a kozuti zavarast es a lampakat, hat fel kell kotni az alsonemut! Mit szolnal egy kozuti aluljarohoz? (Moszkva terre is!) 7-es: Minthogy en a gyorsvasutakat is beleszamoltam, alapvetoen utkozik a koncepciommal. Gyorsvasutmentesen O.K. 9-es: ugyanez, mert ha a HÉV eltunik onnan, akkor alapbol egy luk szabad lesz, de ha nem, a Gyuri szerint akkor is lenne hely az osszekotesre, ha megepul a rakpart.

OFF
Most jöttem rá, hogy voltak benne ékezetek. Bocs Hamster!
ON

Jelenleg még mindig fennálló rögeszméimet megtalálhatjátok a http://www.hszk.bme.hu/~sd013/bili.htm oldalon. Ezt már írtam, de ha valaki csak most, meg az eddigiekhez, stb., stb.

SzigDani

Előzmény: Hamster (291)
TRA 395 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 330
Hát ez az, épp ezért bosszant!
Előzmény: hzolee (329)
hzolee Creative Commons License 2000.06.09 0 0 329
Ott kell leszállni a Móka térnél, ha jó rajt pozíciót akarsz a mozgólépcsőn. Iskolás koromból tudom. :-)
Előzmény: TRA 395 (327)
ViTDavid Creative Commons License 2000.06.09 0 0 328
Hát igen mindenki a MOszkva téri mozgólépcsőre pályázik. ViTDavid
Előzmény: TRA 395 (327)
TRA 395 Creative Commons License 2000.06.09 0 0 327
Igaz. A metrónál is a 2. kocsi utolsó ajtajánál a legtömöttebb, aztán elöre ill. hátra üresedik.
Előzmény: SzigDani (326)
SzigDani Creative Commons License 2000.06.09 0 0 326
Vannak olyan külföldi városok, ahol a járművezető tájékoztatja az utast, hogy a jármű megtelt, más nem szállhat fel. Na nem a tokiói metróra gondolok :))) Mindenesetre Pest meghalna akkor, ha néha nem terhelhetik túl a járműveket. Ezenkívül érdemes megfigyelni az utasok eloszlását reggel a 6-oson: első és utolsó ajtó túlzsúfolt, többi úgy 80%. Hülyén hangzik tudom, de szerintem a BKV járatok nem túlzsúfoltak, hanem kihasználtságuk (a jelen gazdasági szinvonal mellett:((( kielégítő.

SzigDani

Előzmény: KóMa (71)
hzolee Creative Commons License 2000.06.09 0 0 325
Sziasztok!

1. ha valamiért nem lenne kocsim (pl gyorshajtásért letiltanak), 100% kerékpároznék, 0% BKV. de önszántamból nem állnék át bicajra, és ezzel sokan így vannak. Nincs az az észérv :-).

2. a Vivicittához annyit szeretnék szólni, hogy amikor én részt vettem rajta, "városvédő futás" volt a mottója, azaz *szándékosan* úgy alakították ki az útvonalat, hogy minél jobban leálljon a forgalom a belvárosban meg budán is 1 kicsit. 1 kis levegő, 1 kis csend. 365 napból 1x, akkor sem munkábamenő csúcsban, hanem vasárnap délelőtt. Akinek ez szúrja a szemét, az erősen intoleráns.

z.

ViTDavid Creative Commons License 2000.06.09 0 0 324
Én nem hülyéztem le senkit, csak azt mondtam meg, amit még mindig fenntartok, hogy a kerékpár NEM alternatíva. Egyrészt beszívod a szmogot egy az egyben tehát egészségesebb aztán nem leszel. Nem tudom miért kéne harcolni kerékpár-ügyben (elolvastam a hozzászólásokat, értek mindent, csak szerintem ahányan kerékpárra ülnének még egy kampány és az általatok óhajtott intézkedések nyomán (most nem a kitiltanám az összes autót című primítivségekre gondolok) akkor sem csökkene olyan nagyon érezhetően a kocsik száma. Megnézem mikor egy 85 kg-os mondjuk 40 éves úr a Gellérthegyről átbiciklizik mondjuk a Nyugatihoz. Egy változás lenne: a maradék nem kevés autós még az eddiginél is nehezebben tudna közlekedni mert 10 biciklistából 6 nem a kerékpárútn közlekedik még ha van akkor se. Nézd meg a Szilágyit és rájössz. Na most ha 10-zel tekerő bicajosok mögött araszol a fél város az inkább hátra- mint előrelépés. ViTDavid
Előzmény: RadiX (323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!