Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12069
Vezetékszámban jelent eltérést. Majd otthonról többet a Cyclopediából.
Előzmény: CanGuru (12067)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12068

A Cadillac nem az SD7/9 volt? A GP7/9-re is mondták?

Előzmény: manhattani (12065)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12067

Kétféle, ez mit jelent? Fizikai csatlakozót és/vagy vezérlési utasításkészletet? A kettőről eddig is tudtam, de még nem mentem utána részleteiben.

 

(Modellben meg elődlegesen úgyse ez számít, hanem, hogy a két gép hajtása képes-e valahogy együtt dolgozni.)

Előzmény: manhattani (12066)
manhattani Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12066
Jellemzően kétféle dízel vezérlési csatlás volt, a végére az egyik terjedt el, ezek a mozdonyok csatolhatóak voltak.
manhattani Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12065
Olyanról biztosat tudok, hogy GP/SD 7/9-et kapcsoltak jóval nagyobb gépek elé, akár DDA40X elé is, mert a kis mozdonyok beceneve Cadillac volt, a kiváló rugózásuk miatt.
RhB Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12064

Többnyire "generáción" belül csatolják, de pl. a CP-nél előfordul keveredés:

 

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=413939&nseq=131

 

Előzmény: CanGuru (12063)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12063

A mai számítógépes világban nem nagy ügy egy régi mozdony vezérlési csatlás jeleinek az értelmezése, illetve olyanok kiadása, de mégse láttam a BNSF-es olyan fotót*, ahol SD9 mondjuk SD70-80-90 géppel van csatolva (mert ugye SD9-et egészen sokáig üzemeltettek vagy tán még mindig?). Sőt, valahogy SD40-45 SD70-80-90 géppel csatolására sem emlékszem példára, igaz, nem is nézem ezeket alaposan, tehát ez simán lehet.

 

* És ezt tuti biztos fotózták volna a vasútbarátok és kiemelt helyen lenne a railpictures.net-en! (Ez kb. olyan, mint V43 és 1047 lenne vezérlésileg csatolva vonattovábbításra.)

Előzmény: RhB (12062)
RhB Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12062

"Az a kérdés, hogy egy SD70 az csatolható-e egy SD7-tel? :-)))"

 

Nem hiszem, hogy az az egy 0 nagy akadály lenne. :-))) Amúgy meg szeretnéd a rengeteg SD70-es modelledet csatolni az SD7-esekkel? :-) Én természetesen az SD70-esemet sem adom! :-)))

 

Előzmény: CanGuru (12061)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12061

Ugye az általam felvetett kérdés, nem csak a szokásokat feszegeti, hanem azt a műszaki kérdést is, mi mivel volt üzemszerűen csatolható? Nyilván történtek átalakítások is, ami valószínűleg a jobban csatolhatóság irányába vitte a dolgokat.

 

A korai (nem hőskori) dízelmozdonyok egymással általában csatolhatóak voltak (GP7-9-18-20, SD7-9-24).

A közép generáció gépei általában simán (GP30-35-38-40-40-15, SD35-40-45-50).

És a modern generáció is (SD60-70-stb.).

 

Az a kérdés, hogy egy SD70 az csatolható-e egy SD7-tel? :-)))

Előzmény: RhB (12060)
RhB Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12060

Az a "nem láttam" a tegnap átlapozott könyvekre vonatkozott, természetes a manta által linkelt képeken elég egyértelmű (még ha egy F40PH* be is csúszott közéjük).

 

*Ezekről rengeteg kép van "kevert" mozdonnyal.

Előzmény: CanGuru (12059)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12059

A manta66 által linkelt képekből viszont nekem az jön le, hogy talán volt SDP40F - E8/9 közös üzem, hacsak nem minden esetben különböző dögvontákat sikerült lencsevégre kapni.

 

Ennek két dolog is ellentmond:

 

A B-B véggel csatolt mozdonypár esetén nem feltétlenül érthető, hogy miért vinnének máshová döglött mozdonyt, amikor Seattle-ben is (és útközben is van talán több helyen) mozdonyszín. Kérdés, hogy az Amtrak gépeit mindenhol fogadják-e?

 

Az Empire Builder az igencsak hegyes vidéken vezető pálya miatt mindig több mozdonnyal ment, 2-3 E8/9-es vagy 3-4 F7/9 mozdonnyal például (néha esetleg még 1-1 géppel), vagy vegyesen ezekből (!), általában egy E8/9, a többi meg F7/9 A/B.

 

Egy E8/9 vagy SDP40F-fel akkora vonattal nem kis szívás lenne átkelni a hegyen, még a GN/BN idején SDP40-ből is két darab volt a vont elején.

 

Tehát nekem úgy tűnik, hogy volt...

Előzmény: RhB (12057)
RhB Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12058

Nekem ez a

 

"de ez nem megbízható megkülönböztető"

 

kicsit sutának tűnik.

 

Előzmény: manhattani (12054)
RhB Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12057

Na megnéztem az elképzelhető helyeken, de mégsem találtam ilyen képet. Vagy rosszul emlékeztem, vagy máshol - pl. újságban - láttam. Csak egy olyat találtam, ahol FP45 és tehervonati festésű F45 van együtt személyvonat elején 1971-ben.

 

Amtrak-nál sem láttam keverve, illetve egy olyan találtam, ahol egy E8B van mögötte.

Előzmény: RhB (12048)
manhattani Creative Commons License 2013.03.21 0 0 12056
Ez valószínűleg nem a mozdony vízszintességét mutatja, hanem a víztartályban a folyadékszintet. :-)
Előzmény: manta66 (12055)
manta66 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12055

"A Dash-2 modellen vízszintnéző látható,"

 

Erről lehetne tudni többet?

Mi ez?


Előzmény: manhattani (12053)
manhattani Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12054

Bocsánat, rossz a link, a saját gépemen lévő fájlt linkeltem :-)

http://vilagvasutai.hu/amerikai/amjarmu/tipusismertetok/emdgp.html

 

Előzmény: manhattani (12053)
manhattani Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12053

Kösz, akkor várok még két hetet, mielőtt megrendelem máshonnan. (Nem sürgős, a projekt kis halasztást szenved mert április végéig nem lesz kompresszor.)

 

Beszélgettetek nemrég a GP40-esről, írtam egy kis típusfelismerési ismertetőt meg történetet.

 

Nézegettem az Amtrak könyvben hood és streamlined mozdonyok összekapcsolását, nem sokat találtam. Tán mert nem túl szép látvány, azokat a képeket inkább kidobálták egy Amtrak történeti munkából. A kétfajta mozdony összekapcsolása kicsit hevenyészettnek tűnik. Találtam viszont hood mozdonyt áramvonalas B egységgel együtt vontatni. Úgy látszik, az mégsem akkora szégyen :-)

Előzmény: RhB (12050)
manta66 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12052

Szívesen.

Gondoltam, hogy belekötsz a segélyezéssel, ezért kerestem többféle összeállítást.

:-))))

Előzmény: CanGuru (12047)
róbertke Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12051
RhB Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12050

Nem tudom, néha nagyon elfoglaltak. Nálam is előfordult, hogy Nina napokig nem válaszolt, vagy végül helyette más írt. Viszont ha rendelsz valamit, másnap jön Dan-tól az "Order receiving" üzenet. :-))) (Nyilván automata.)

Előzmény: manhattani (12049)
manhattani Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12049

RhB, Dan épp egy hete nem válaszol a levelemre. Vehetem már úgy, hogy nem fogadta el a rendelésem? (ezt szeretném :-) ). Vagy várjak még?

Amerikában nagyon becsületesek az üzletben, én sem szeretnék kilógni a sorból.

Előzmény: RhB (12048)
RhB Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12048

Santa Fe-s fotó van FP45 mással csatolva, de fejből nem tudom, mivel. Majd megnézem.

Előzmény: CanGuru (12042)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12047

Köszi a kereséseket!

Szerencsére van ismétlődő felállás is, ráadásul B véggel csatoltan is (tehát nem segélyezésről van szó), tehát valószínűleg használták így üzemszerűen a gépeket. Ez jó. :-)))

Előzmény: manta66 (12044)
manhattani Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12046

>Az Amtrak fuel tenderek 400-tól kaptak számot, ...

 

írtam korábban, de ahogy utána néztem másnak, azt találtam, hogy ez úgy helyesebb, hogy fuel tender korukban is megőrizték korábbi, 400-as mozdony számukat.

Előzmény: manhattani (12034)
manta66 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12045

Három mozdony - három kocsi :-)

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=333514&nseq=37

 

itt meg valami tehervonatos géppel előfogatolva:

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=290288&nseq=62

manta66 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12044
Előzmény: CanGuru (12042)
manta66 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12043
Előzmény: CanGuru (12042)
CanGuru Creative Commons License 2013.03.20 0 0 12042

Arról van-e valakinek információja arról, esetleg találkozott-e olyan képpel, ahol az Amtrak korai időszakban EMD SDP40F-et üzemszerűen csatoltak (vonattovábbításra) EMD E8/9 géppel?

 

Műhely előtt álló gépekről már láttam ilyen fotót, de az semmit sem jelent. Ha lehet megspórolnám az 1971-1980 közti összes Amtrak kép átnézését a képes oldalakon... :-)

 

 

Kicsit tágabban úgy is kérdezhetem, hogy EMD SD40, SD45, F45, FP45 gépeket csatoltak-e EMD E8/9 gépekkel? Akár teher, akár személyvonatban. (Mivel ezek az SDP40F-hez eléggé hasonló gépek, talán támpontnak jó.)

.motorhead. Creative Commons License 2013.03.19 0 0 12041

Naggyon jó ez a film.

Előzmény: M61-001 (12039)
manhattani Creative Commons License 2013.03.19 0 0 12040

Hogyne érdekelne, csak elakadt a szavunk :-)

Olyan jó, mint a "hogyan készült" sorozat, ami tényleg jó és érdekes.

Előzmény: M61-001 (12039)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!