A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
Nem toltam a hordót. Felakasztottam a kormányra, és még fel is ültem. Magam sem értem, hogy bírta ki a kormány a féloldalas terhelést. Egyszer el is estem vele, bugyborékolt ki az olaj, mire észhez tértem eltelt egy kis idő, aztán meg az derült ki, hogy szinte semmi nem folyt ki, olyan kicsi volt a luka, egy nagy parafadugó zárta le, magam sem emlékszem honnan vettem ezt az akasztós hordót. Még ma is elmegyek vele bárhová, pedig már több mint 30 éves....
Senki se a teszkós bringákkal hasonlította össze ezeket.
De abból se induljunk már ki, hogy bemegyek a spec. boltba és veszek 1db. qrva jó és drága bringát. Azért ha gyártótól rendelek több mint négyezret, akkor nem lehet a "jóbringa" kisker. árával számolni, ugye?
Elő tud állítani magyar is, de a hozzászóló szerint csak egy magyar cég jelentkezett a pályázatra. A mostani zöld csepelt láttam, az pont megfelelően erősített szerkezet, miért is cserélik? Mégis sokat törnek belőle? 3 évente újat venni nem túl gazdaságos vállalkozás, a zöld sem lehetett mostani értéken 100e alatt. Az újhoz is lehet kapni majd mindent a boltban, nem csodagép az. A barátnőmnek kellene építenem egy női vázas szerkezetet, de szereti úgy terhelni, mint a postások, kormánykosárba sixpack ásványvizet hajítani, 30 kilót a hátsó kosarába, miegyéb. Ettől aztán törnek rendszeresen a bolti holmik a jelenlegi gépről, a női vázforma pedig annyira rugalmas, hogy terhelés alatt hajladozik oldalirányba összevissza, pedig jófajta régi acéltermék. Elég nehéz olyan alacsony átlépésű vázat készíteni, ami könnyű és torziósan merev is, ebből a szempontból a régi erősített postáscsepelek speciális formája előnyösebb, mint a krpan féle idealista megoldás. Ettől függetlenül nem elrugaszkodott a szerződés összege és a benne foglaltak, a postások megbecsülésének hiánya pedig azt hiszem sajnos általános a többi munkavállalóéval együtt.
Ezt én sem nagyon értem. Adtak volna a postásnak továbbra is egy nem kiemelkedő, de jó bringát olyan 70-100 körül 3 évre. 3/4 költség, nem kell egyszererre kicsengetni kap a postás havi 5 ezer karbantartási díjat és mindenki jól jár.
AZ én férjem kézbesitő. Az én bicajom is a zöldcsoda. Szóval a régi csepel tök jó, a váza erős és stabil. Jöttem haza vele kb 80 kg-nyi pakkal + én és az se sokkal kevesebb...Semmi baj nem volt a régivel, csak adták volna mondjuk tutira 3 évenként és kész.
egy 28kg az kurva sok, föleg ha figyelembe vesszük, hogy a postás gyakran száll le, állitja fel a tartojára és gyakorta tolja is, mert 15 m van két kapu közt akkor nem fog felszállni....
túl jó bicaj arra jó, hogy fosson használni, mert ellopják...
az utánfutoját, a csomagtartot is ellpoják...megjegyzem eddig is volt oldalcsomagtartója jobbra, balra, csak zavar a gyos fel és leszállásba és lecserélték..
ha a férjem keroja, defektes, csapágyas, stb, akkor a férjem simán megszerelte, mert másnapra is kell, emrt nem nagy ügy...
No ennek is vége...
No de mit is adhattak volna a postásnak? bélést a cipőbe, föleg a talpba, mert lefagy a lábuk...Jófajta termoszt, hogy esetleg egy meleg teát megigyanak délfelé...harisnyanadrágokat, vesevédöt... nyáron lehetne nekik mondjuk utalványt adni jegesteára, vagy csak szodára...adhatnának nekik napvédökrémeket, hogy ne dögöljenek meg rákban...
Végül is meg kell nézni azokat a bringákat, de el tudom képzelni, hogy magyar cég nem képes ilyen bringákat előállítani. Nem azért mert tehetségtelenek, hanem azért mert úgy sem venné meg senki ilyen áron csak azért mert láthatóan vastagabb a váz és a kerekek. A speciálisan postásoknak, rendőrségnek készült bringák nyilván nem olcsók.
Szerintem itt nem is a 2 kiló körüli bringaár a húzós, hanem az 5 év karbantartás. 5 év alatt egy ilyen bringán is napi használatot feltételezve gyakorlatilag mindent cserélni kell. Ráadásul mivel a gyártó tartja karban, vigyázni sem fognak rá. Lépcsőznek, ugratnak, stb.
Beszélnek a droidok zöldeket, ez kivételesen nem korrupcióval terhelt üzlet, csak igen rosszul sikerült hírszerkesztés. Lehet venni bringát a tescoban és annyit is ér, amit fizetnek érte. Ismerősnek állítottam be ilyen bringát egy óra alatt, hogy lehessen vele tekerni, váltani és fékezni, de Váctól Dunakesziig már elkoptak benne a kónuszok. Egy nagy terhelést, zord üzemeltetési körülményekkel, hosszú távon elviselő kerékpár nem tescos kategória, nem a boltban kapható tömegbringák csöveiből készülnek. Némely tisztességes gyártó palettáján van még ilyen termék, jóval ezer euró felett, de Rohloffal szerelve több ezer euró a számla. A hírekben sok tényt elhallgattak, ezekről itt ír valaki: Kisalföld
Lehet, hogy igazad van, de az én Csepelem kibírt kb 8000 km-t, és még 80 literes hordóval is hordtam vele a fűtőolajat anno a kormányon. Ma is rá lehet ülni.
Mégiscsak hír lett belőle. DE sztem semmi értelme így, mert csak a politikusok fogják bajmolni egymást. Itt az újságíróknak kellett volna ugrani, faxolni a gyártónak, fényképezni, ahogy Márkus (és Árkus) csinálta annak idején, mi kerül ebbe a biciklibe 200000 Ft-ba...
Ezt régebben úgy csinálták, hogy kiadtak egy bringát 3 évre. A karbantartást a postás fizette, cserében magáncélra is használhatta a bringát, ami 3 év múlva az övé lett.
Nem adtak gagyi bringákat, akkori áron 3* -sa egy átlagbringáénak. Ennek ellenére, 3 év múlva napi 6-8 óra használat után vázcserére szorult a jószág és persze erre az időre már gyakorlatilag minden (van ami többször) is le lett cserélve. Az eleve megerősített vázat azért kellett cserélni, mert kikopott az összes nyílás és lötyögött az egész.
Az ár természetesen speciális felszerelés, táska, komolyabb csomagtartók nélkül érvényes.
Néha adtak kereskedelmben kapható "mindennapi" bringákat, ezek volt, hogy 1 hónapig sem bírták és általában váztöréssel kerültek vissza az eladóhoz. (Ezeket a bringákat nem is adták névre, beugrók jártak velük).
A speciális postásbringa egyáltalán nem olcsó és 5 év garancia meglehetősen sok. Nem csodálom, ha páran be sem neveztek. Mindenből jóval komolyabb kell mint a jobb átlagbringákra, lámpáktól a vázig és még így is magas lesz az éves karbantartási igénye. Egy ilyen bringa árát simán tippelem 130-150.000 Ft-ra.
Sokan vannak itt, akik azt hiszik, 30-ért lehet bringát venni, de aki teheti, 50-70 alatt még akkor se vásároljon, ha csak hétvégente túrázik és azt is csak bringaboltokban.
"Itt valakik megint marhára nagyot kaszáltak, bármelyik üzletben 30 000 már szuper aluvázas bringát lehet kapni."
4800 darabos vásárlási tétel esetén szerintem 20ezerért is.
Városi bringát. tehát nem 27 kiló vasat váltó nélkül. City bike -ot. Jó minőségűt. Tényleg.
Ez az 1,1 milliárd akár már le is lehetne szarva, csak hát ebből is látszik hova mennek el a száz milliárdok közbeszerzéseken. Meg milyen ár/érték viszonyban. Nos, pont ilyenben. Gratula.
Van még az ócsított kerékpárokból? Valaki próbáljon már egyet venni a szlovén cégtől! Hozza át a határon számlával együtt! Ennyire töketlen ma Mo-n az újságírás?
Akkor fogalmazzunk úgy: én kábé ugyanannyira vagyok benne a bringaértékesítési üzletágban, mint ez a káefté, csak egy a különbség: nekem van bőr a pofámon.
Ide akartam valami keresetlent írni, de úgy döntöttem, hogy az év utolsó napja az ünneplésé, így most kivételesen nem alázlak meg.
II.5) MEGHATÁROZÁS (TÁRGY ÉS MENNYISÉG) - "Postás II. 28'' Hattyú" női kerékpár gyári csomagtartóval 85 db - "Postás II. 26'' Hattyú" női kerékpár gyári csomagtartóval 446 db - "Postás II. 28'' Hattyú" női kerékpár nem gyári csomagtartóval 341 db - "Postás II. 26'' Hattyú" női kerékpár nem gyári csomagtartóval 1389 db - "Postás III. 26'' női kerékpár nem gyári csomagtartóval 31 db - "Teherhordó Postás III." első/hátsó kosárral 29 db - "Teherhordó Postás III." első kosárral/3 részes hátsó csomagtartóval 45 db - "Hírlapos" kerékpár 643 db Összesen: 3009 db