Én elengedem, csak a következő kérdést tetted fel mindjárt elsőre
"így lehetne hatótávot növelni a"
Ami azt feltételezi, hogy a meglévő hatótávot növelnéd vele, és van valami benne. Így mindenki így is értelmezi.
Nem tudom hány Ah-s a makita aksid, mert van belőle gyárilag 2-3-5 5Ah-s (nekem van 10Ah-s is amit a fűnyíróhoz meg fűkaszához csináltam) Ha kettőt sorba kötsz lesz 15-30 km hatótávod, persze függ hogy milyen rásegítéssel, terheléssel tempóval használod.
Ha eredeti makita aksid van azzal nem lesz baj, az utángyártottakkal szokott probléma lenni mert sok esetben nem valós bms van benne, hanem egy egyszerűsített verzió, ami nem is nézik a cellafeszeket.
lehet kapni az aksi tetejére való "kupakot", ami kivezeti az akkufeszt, nem kell szétgányolni az aksit, pl:
Ümnyő, kedves vagy, hogy foglalkozol velem de kérlek engedd el a kerékpár saját akkumulátorát nem kívánom együtt használni a szerszámgép akkumulátorokkal. A kérdésem arra vonatkozott, hogy simán lehet-e sorba kötni a 2 db makita(klón) akkut nem lesz e baja a bms-nek ?
Hát ha a Makita szerszámgép akkunak megárt a 10A körüli áramfelvétel akkor megette a fene,a szerszámok amikben használják sokkal nagyobb terheléssel használják akár folyamatosan is. A 8V-os akku gondolom az LXT (BL) széria, az már megy ütvefúróktól akkus flexig 100-200 gépbe. Nekem iylen vana fűkaszámban emga fűnyíróban és simán folyamatosan megy 3-4C-s terhelés mellett is hosszútávon amíg le nem merül.
Ha meg párhuzamosan rakja a meglévő akkuval akkor meg végképp minimál a terhelése. csak kérdés, hogy mivel akarja pontosan párhuzamosan kötni, ez eddig nem derült ki.
Van kb. 15 Makita (klón) akkum. 5s1p vagy 5s2p, legtöbbször balanszolt BMS-sel. Az árammal nincs gond, 20A-től 70A-ig kell nekik dolgozni, de elég rövid ideig. A szerszám akkukban mérsékelt Ah de nagy A-val rendelkező cellákat használnak, szemben pl. a bicaj akkukkal, ahol több van párhuzamosan kötve ezért 8A is elég cellánként, de pl. a 3500 mAh nagyon jól jön (pl. Samsung 18650-35E).
Ez legfeljebb akkor lehet megoldás, ha mondjuk mindkét akku, mármint a Maikta akkuk, és a bicaj akkuja azonos típusú, (pl. Liion). Akkor is csak úgy szabad, ha a 2 sorba kötött (azonos kapacitású) Makita akkut párhuzamosan kötöd a bicó akkuval. Ugyanis a Makita akkukban max 2-2 párhuzamos, (de lehet hogy csak 1-1) akkucella van, 5 db sorba kötve, amelyeknek a bicó áramfelvétele sok. Indulásnál a Makita akkuk túlterhelődnének, és könnyen tönkre is mehetnek. Bár a fúró, vagy más szerszámgépek is indulásnál felvehetnek nagyobb áramot, de az nem tart annyi ideig, mint a kerékpár és az utasa felgyorsulása. Lehet az akkuvédelem is letiltana, bár asszem a Makitáknál nincs korlátozva, de nem vagyok benne biztos.
Sziasztok, lehet nem jó helyen teszem fel a kérdést de hátha lesz valakinek ötlete. Légyszíves segítsetek az a tervem, hogy 2 db 18 voltos makita aksit sorba kötök így lehetne hatótávot növelni a 36 voltos 300w hátsó agymotoros bicajomnál. vélemények, javaslatok ?
Lofty elektromos bicaj zselés aksiját kicseréltem lí-ion aksira.Kérdésem,hogy mivel fékezéskor illetve lejtmenetben tölt a rendszer az nem tesz kárt a lí-ion aksipakkba?Ezt abból gondolom,hogy a lí-ion aksihoz más rendszerű töltő kell mint a zseléshez.
Ez egy HIMO Z16 ami szállításkor megsérülhetett. Egyenlőre azt sem tudom, hogy hol a vezérlője és hogyan állíthatom be. Most ideiglenesen csavarokkal felerősítettem a tárcsát a nagy lánckerékre. Működik, csak kell egy-két fordulat mire a motor bekapcsol. Lehet ez a normális. (Gondoltam hamarabb kapcsol a 12 mágnes)
Sziasztok! Tönkre ment a PAS sensor. Egy ilyen 5 mágneses volt rajta.
Lehet ebből 12 mágnessel is kapni. Szerintetek a 12 mágneses rövidebb idő alatt kapcsolja be a motort, mivel több jelet érzékel egy fordulat alatt? Jó lenne, ha elinduláskor gyorsabban felébredne a hajtás és ne kelljen 1-2 fordulatot tekerni.
Érdekes ez a Mando, gyakorlatilag roller csak üléssel, utolsó linken gázkarral megy. Ha leszednék az ülést, a két pedált egymás mellé forgatják, rollernek lenne tekinthető. Akár összkerékmeghajtású is lehetne. Viszont a roller előnye, a kis méret itt elvész.
De frankón meg lehetne ezt csinálni lánc helyett kardánhajtással is, amit a vázban vezetnek hátra, így tényleges bicikliként is funkcionálhatna. hosszában elhelyezett nyomatékváltót "agyváltót" a vázban is el lehet rejteni ha a kerékben nem akarják.
Van olyan ebringa ami eleve így van tervezve. A pedál egy generátort hajt az ember, hátul meg a motor, és van egy puffer akkupack, nincs lánc összeköttetés. Sőt még motorban is volt hasonló, volt nálam egy ilyen segédmotorkerékpár kategória javításra jópár éve, gondolkodok a nevén, csak nem jut eszembe, viszonylag egész nagy eladott példányszámú volt.