Hali !!!! Sikerült már valamire jutnod ezekkel a szemetekkel én most vagyok benne nyakig ... Ha sikerült valami nyomd már fel hátha merithetek valamit belölle!!!!!!!!!!!!
Ma fekhivtam a KÖBÉT hogy megkaptam az elutasitó levelt De elfelejtették részletesen megindokolni illetve a szakértői vélemények másolatát elküldeni ami alapján elutasitottak. Közöltem velük hogy ez egy komolytalan eljárás. Ere fel mondták hogy irjak egy levelet hogy miröl szeretnék másolatot vagy indoklást. Közben kideritettem hogy a külsös jogi kárszakértő kicsoda Egy pesti biztonság teknikai cég akik a FRADI meccseket biztósitják.Ez egy kicsit furcsa. A NETEN TASNÁDIVAL hozzák kapcsolatba. Kiváncsi leszek a végére Hogy mibe nyulunk bele mert én a végére akarok járni a dolgoknak és ezt javaslom minden károsultnak. Szerintem összelehet rakni a képet amibe kapaszkodhatunk. Legaláb ha igazunk nem érvényesülmi is probáljunk ártani nekik ahol csak tudunk. Tegnap láta e valaki A TV1-en pont roluk volt szó a Juszt müsorában.
Már megint a KÖBE Tisztelt kárszakértő! én a KÖBE (Közlekedési Biztosító Egyesület) egyik biztosítottja kisteherautójával belehajtott cégünk tulajdonát képező, a piros lámpánál várakozó 3 hetes gépkocsink hátuljába. A márkaszervizben sajnálattal közölték, hogy - ellentétben a többi magyarországi gépjármű-biztosítókkal - a Közlekedési Biztosító Egyesülettel nincs szerződésük, így a kárrendezést a károsult maga kell, hogy intézze a KÖBÉ-nél. A KÖBE kőbányai "telephelyén" megtörtént a kárfelvétel, azonban a kárfelvételi lap másolatán kívül semmilyen dokumentumot nem adtak, amelyben a KÖBE elismerné kártérítési kötelezettségét, annak ellenére, hogy a biztosítottjuk a baleseti bejelentőn elismerte felelősségét a károkozásért. A balesetet követően levelet írtam a KÖBÉ-nek, amelyben kifejezetten kértem kártérítési kötelezettségük elismerését, illetve a károkozáshoz kapcsolódó minden egyéb dologi költség megtérítését. A levélre a mai napig (2002.11.25.) nem válaszoltak. Telefonos érdeklődésünkre - 2 héttel a kárbejelentést követően (!) - tájékoztattak, hogy az ügyintézés "náluk általában 6-8 hét, addig kár is érdeklődni". A károsztály-vezető csak személyes időpont egyeztetés alapján "fogad ügyfelet". Mindez azt jelenti, hogy a károsult vagy kivárja a 6-8 hetet és csak akkor kezdi meg gépkocsija javíttatását, vagy megkezdi saját felelősségére, valamint saját finanszírozásból és csak reménykedik abban, hogy 6-8 hét után a biztosító megtéríti a kárát és a költségeit. Felháborítónak tartom a KÖBE balkáni ügyintézési módját, valamint etikátlannak, hogy a jogi háttér nem gondoskodik a vétlen károsultról, hanem teljesen kiszolgáltatottá teszi. Szigorúan szabályoznám a jogszabályban azt, hogy a KGFB esetében a biztosító a károsult érdekeinek legmesszebbmenő érvényesítése mellett ajánlhasson csak KGFB fedezetet a biztosítottnak, azaz a károkozónak! Ezekben az esetekben ugyanis a károsult nem ügyfele, illetve nem szerződéses partnere a biztosítónak. E konkrét esetben milyen lehetőségem és esélyem van az okozott kár és az egyéb dologi kiadások (a kárügyintézéssel kapcsolatos bér- és dologi költségek, csereautó - lévén cégautóról szó, megfinanszírozott javítási költség kamatai, stb.) maradéktalan megtéríttetésére a biztosító által? Amennyiben a biztosító nem téríti meg az okozott kárt maradéktalanul, a bíróság igénybevételét megelőzően van-e más jogorvoslati fórum? A 6 milliós értékű sérült autó 3 hetes volt és mindössze 2700 km-t futott a baleset időpontjában. Köteles-e a biztosító értékcsökkenést fizetni, és hogy tudom ellenőrizni, hogy az általuk számolt összeg helyes-e? Tisztelettel, Tornallyay Zoltán
Tisztelt Tornallyay Zoltán! Önnek is csak azt tudom válaszolni - bár tudom, ez egyáltalán nem nyugtatja meg -, hogy a KÖBE nevű társulattal nem Önnek vannak egyedül súlyos problémái. Kárrendezésük színvonala közismerten elborzasztó, nagyon nem akarnak fizetni, és ha mégis, akkor is igen hosszú idő után. Sajnos a helyzeten a felügyeleti bírságok és a vesztett perek sem javítottak. Jövőre már nem is olyan olcsóak, mint idén voltak, de én már idén is lebeszéltem mindenkit arról, hogy a KÖBÉ-nél kössön kötelezőt. Nem egy olyan esetről tudok, amikor a KÖBE eljárása miatt a károsult utólag megkereste a károkozót, mondván, hogy "a biztosítód nem fizet, úgyhogy fizess te, de most azonnal" - ami igen kellemetlen tud lenni... Ráadásul a KÖBE nem biztosító, hanem egyesület, tehát pótbefizetésre is kötelezheti ügyfeleit. Ez pedig igen könnyen bekövetkezhet, ha egyszer a ki nem fizetett károkat ki kell fizetniük. Konkrét kérdéseire válaszolva: Mindennemű indokolatlan késedelem feljogosítja Önt arra, hogy kamatfizetésre is kötelezze a KÖBÉ-t. A jogszabály, a jogi háttér sajnos messze van a tökéletestől, de ezt nem részletezem, mert akkor politizálnom is kellene... Önnek jogában áll minden, a kárüggyel igazoltan kapcsolatban lévő többletköltségét is elszámoltatni a kártérítésben. Ha a biztosító nem akar teljes kártérítést fizetni, akkor a fellebbezések után már csak a jogi út, végső esetben a per marad. Bejelentést ugyan lehet tenni a PSZÁF-nél is, de ott konkrét ügyek elbírálásával nem foglalkoznak, maximum egy újabb bírságot szabnak ki. (Bár ha minden jogtalanul megkárosított ember panasszal élne, az előbb-utóbb a KÖBE működési engedélyét is kockára tehetné...) Az elszámolás ellenőrzésére pedig gépjármű-kárrendezésben jártas szakember, vagy független szakértői cég felkérését javaslom. Tisztelettel: Adorján Zsolt A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2002. december 19., csütörtök 13:00, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.
Ne is hagyd ennyiben! Ragaszkodni kell szakértői vizsgálathoz, amit nem hinném hogy neked kell fizetned! Eéső körben pótszemle is lehet szerintem. Ezen kívül írásba foglalni, hogy az autó korát meghazudtoló állapotú volt, mellé a jelenleg piacon kapható legdrágábban árusított autók hirdetéseit is mellékelni és ragaszkodni hozzá, hogy fizessék ki az összes kamatot, a bérautót, és legfőképpen az értékcsökkenést. (ez utóbbit lehet, hogy a károkozóra terhelik, fene tudja). Olvass vissza, itt a fórumon írta korábban valaki, hogy a biztosítóból kivert pénzösszeg százalékos részéért hajlandó vért pisiltetni a köbével. :)
Egy kis csemege a KÖBÉSEKNEK ha véletlenül ide tévednek Az Egyesületi Alapszabályzatbol a netröl !!!!!!!!!!!!!!!!
X. A veszteségek rendezésének módja, a szükségessé váló pótlólagos befizetési kötelezettség előírása, illetve a szolgáltatás csökkentésének lehetősége
1. Az Egyesület Küldöttgyűlése pótlólagos befizetési kötelezettséget írhat elő tagjai számára, ha az Egyesület más forrásai nem elégségesek a tárgy évi kötelezettségek teljesítésére.
2. Az év közben belépő vagy kilépő tag részére időarányos pótbefizetést lehet előírni.
3. A pótlólagos befizetési kötelezettség alapján az Egyesület tagja által teljesítendő befizetés nem haladhatja meg a tag által a pótlólagos befizetési kötelezettség teljesítése nélkül az Egyesület részére bármilyen jogcímen évente teljesített befizetések 100 százalékát.
Kimásoltam egy pár sort a KÖBE alapitó okiratábol az internetröl amiböl kiderül hogy minden nálluk szereplő tag TELJES JOGÚ TAGKÉNT szerepel ami szerintem annyit jelent ,hogy a KÖBE sza.......kodása és szemétségeiért ők is felelősek és szerintem eröl nem is tudnak vagy legalábis kevesen. Ez nem férevezetés a részükröl ?????????????
"Belépés
3.1. A belépő az Egyesületnek azon nem teljes jogú tagja, aki az Egyesületbe belépett és az Egyesülettel biztosítási szerződést kötött, de még a tagdíjat, illetve a biztosítási díjat nem fizette meg. A befizetés teljesítésével a belépő automatikusan teljes jogú taggá válik. A belépő nem teljes jogú tagra a 4.1. pontban foglalt korlátozások az irányadók. ""
Új taggal bövült a károsultak létszáma. Én márciusban jártam porul. Egy KÖBE-s rámlökött egy nagy vaskaput egy telephelyen és a BOXEROMAT a nagy vaskapu beszoritotta a vaskapu szárnya és a másik oldali tartóoszlop közé. A B.nek mind a két oldala összetört. Kijöttek kárfelmérésre egy nem igazán szimpi fazon, rá kéthétre küldtek egy másik szakértöt és belsö vizsgálatot folytattak közben megtudtam hohy a kárt 650e HU ban állapitották meg. Minden egyes felmérés alkalmával a nállam lévő iratokat begyüjtötték és igazánbol minden hozzájuk került. Töbszöri telefonos érdeklödés alkalmával elküldtek a p.... ba és közölték hogy várjam ki a hat hetet amit nemtudtak megmagyarázni,hogy ez hol szerepel honnan kellene tudnom. Az 5. héten küldtek egy elutasító levelet avval az indokkal , hogy a gépjármüvek sérülései nem támasztják alá a leirt baleseti mehanizmust. Ez még semmi , ráadásul fehivják a figyelmemet Btk 318§ paragrafusára és ennek tudatában kárigényemet jogi uton megprobálhatom behajtani. Levél befelyezése ( Részünkröl a kárügyet lezárotnak tekintjük. ) Ha van valakinek jó ötlete szivesen fogadnám !!
A gondolatmeneted érthető lenne, azonban egy dolgot felejtesz el. Kötelező biztosításról beszélünk. Autót nem kötelező venni, se fordot se toyotát. De ha vettél, akkor biztosítást kötelező kötni. Melyik ember akar ma többet adózni, látszólag értelmetlenül? Amíg a szolgáltatás színvonala nem a károkozót hivatott szolgálni, addig nem is lesz foganatja a minőség fogalmának. Ugyanis az ügyfelek nem találkoznak a szolgáltatás minőségével!!!
Ők a saját bőrükön felismerték, hogy az elbocsátásokhoz igen sok köze van a nem amerikai kocsit vásárlóknak.
Hát ezt ugyan hiába ismerték fel, ezzel az akcióval csak adtak egy pofont a sz.rnak.
Átlag János nem fog ilyen szinten hosszú távra gondolkodni, legfeljebb valami igen-igen hosszadalmas társadalmi szemléletformáló tevékenységet követõen, de erre ne építsünk. Általában elmondható, hogy Átlag János a pillanatnyi rövid távú érdekeinek megfelelõen fog cselekedni, tehát ha a Toyota olcsóbb, mint a Ford, akkor a Toyotát fogja venni, még ha a hazai gyártású Ford dolgozói a feje tetejükre állnak, akkor is. Ha pedig a Ford nem akar emiatt csõdbe menni, akkor vagy leszorítja a saját termékei árát annyira, hogy Átlag János Fordot vegyen, vagy lobbizik a kongresszusban, hogy emeljék meg a Toyoták vámterheit.
Átlag János a biztosítója kiválasztásánál is elsõsorban azt fogja nézni, hogy neki mennyibe kerül. És ez mindaddig így is lesz, amíg a felelõsségbiztosítás rendszere olyan, amilyen. Ugyanis nem az ügyféllel van a baj, a rendszer a rossz. Az ügyfél nem érdekelt abban, hogy jó biztosítót válasszon, mert a biztosító nem neki szolgáltat. És amíg ez így lesz, mindig is lesznek olyan biztosítók, mint a KöBE, mert lesz ügyfelük.
Ha majd a rendszer olyan lesz, hogy az ügyfélnek rövid távon is érdeke a jobban szolgáltató biztosítót választani, akkor majd megfogyatkoznak az efféle panaszok.
Nem is jogi felelősségről van szó szerintem, hanem társadalmi felelősségről. Pl amikor nem vesz az ember olyan cég termékéből (még ha olcsó is) ami rombolja a környezetet;- öli a delfineket;-önti az óceánba az olajat;-állatokon teszteli a kozmetikumokat - meg ilyenek. Láttam valahol egy újságcikket, amiben a Ford munkásainak "vandalizmusáról" volt szó, ugyanis a gyár előtti parkolóban megrongálták a japán, koreai stb autókat. Ők a saját bőrükön felismerték, hogy az elbocsátásokhoz igen sok köze van a nem amerikai kocsit vásárlóknak.
Így értettem a felelősséget.
Hatóságok?! Amiből nincs ÁFA, jövedéki adó stb bevétel, azzal nem foglalkoznak.
Megintcsak azt mondom, hogy nem. A megfelelő hatóság dolga lenne a Köbe működését megszüntetni, de valamely okból ezidáig nem történt meg. Amíg a hatóság tétlen, addig a usert nincs mire kényszeríteni.
Csak az a baj, hogy így fenntartanak(mások) egy tisztességtelen társaságot, a tisztességesen - de ezért drágábban működő biztosító meg piacot veszít, és két út marad előtte:
-vagy felveszi a köbe stílusát és tisztességtelenné válik és máris eljutottunk a mai magyar valóságig
-vagy harcol és minőséget hirdetve megpróbálja elfogadtatni a magasabb árait-szerencsére van ilyen
Érdekes, hogy társadalmilag nem látják be az emberek, hogy direkt összefüggés van a megvásárolt kínai ruhák és a bezárt magyar varrodák között. Kicsit hasonló a képlet itt is. Minden egyes döntésünknek, választásunknak ilyen komoly kihatásai vannak, aztán meg csodálkozunk, amikor fizetnünk kell érte-vagyis a user igenis felelős!!!
"ÉS EZ ÚTON KÍVÁNOM MINDENKINEK, AKI A KÖBÉ-NÉL KÖT BIZTOSÍTÁST, HOGY VÉTLENÜL ÜTKÖZZÖN EGY SZINTÉN KÖBÉ-NÉL KÖTELEZŐVEL RENDELKEZŐVEL!!!"
Ezt én így nem mondanám. Arról nem tehet a köbés, hogy csak erre fussa. Az emberek jórésze nem is tudja, milyen gáz a köbe ügyintézése. Ezért kizárólag a köbe a felelős, a usert nem büntetném így. Viszont itt korábban kérdeztétek: igen, ha a biztosító nem hajlandó minden kárt megtéríteni, akkor a tulajdonos is perelhető, de ehhez elegendő indok kell.
Kérdés: azzal, hogy van kötelező fel. biztosítása valakinek, minden felelősséget ledob a hátáról, vagy ha nem fizet időben, vagy keveset fizet a biztosítója, akkor leperelhetem a gatyáját is (az embernek)?
Boccs, véletlenül a te válasz gombodra nyomtam, de kérdés mindenkinek szól.
Kísértetiesen hasonló esetben volt részem. 2004-ben ütköztem egy Fiat puntós s§ggfejjel. Elismerte a baleseti bejelentőn, hogy ő volt a hibás, másnap mentem is intézni a javíttatást. Persze a köbénél volt a kötelezője. Aztán elkezdődött a kellemes várakozás, meg a telefonálgatás, hogy mi a *** van már. Hónapokon keresztül nem történt semmi, mert az igaz ugyan, hogy a gápkocsit vezető *** elismerte, hogy ő a hibás, de a gépkocsi tulaja nem írta alá a papírokat. Már azon voltam, hogy a tulaj címének ismeretében meglátogattatom néhány kevésbé civilizált egyénnel, amikor Pesten egy Pony-nak ugyanaz a lökhárító tetszett meg, mint a puntonak. Ő a HUNGÁRIA ALLIANZnál volt biztosítva, és csuklás nélkül állták a számlát, pedig a kárbejelentőn megjelöltem, hogy javítatlan ügyem van a köbével.
Szóval segíteni nem tudok, csak erkölcsi támogatást nyújtani és jelezni minden fórum olvasóval, hogy a Te eseted egyáltalán nem egyedi.
ÉS EZ ÚTON KÍVÁNOM MINDENKINEK, AKI A KÖBÉ-NÉL KÖT BIZTOSÍTÁST, HOGY VÉTLENÜL ÜTKÖZZÖN EGY SZINTÉN KÖBÉ-NÉL KÖTELEZŐVEL RENDELKEZŐVEL!!!
Én azóta minden biztosításomat átvittem az Allianz-hoz.
547-ben leírtam, hogy a tagdíjon felül van pluszpénz. Tehát nem az. Na meg olyat sem írtak(vagy csak én nem vettem észre), hogy sajnos veszteséges lett a társaság, többet kell perkálni.
Amúgy tesóm is a KÖBE-nél van, igaz, régebb óta(1-2 éve), neki nem lett drágább hirtelen, nem kapott pótdíjfizetési felszólítást sem. Vagy csak az újakon vasalják be a különbözetet? A qrva netrisk még mindig nem írt! Rohadnának meg azok is. KÖBE-nek is írtam, azok se válaszoltak, mondjuk ezen nem is lepődök meg. De a netrisken igen, eddig elég korrektnek ismertem meg őket.. Nemigaz hogy annyian írnak, hogy nem érnek rá válaszolni.
Írtuk már korábban is, ha veszteséges a társaság, akkor annak minden tagja viseli a terheket. :( Ezért nem szabad Biztosítási Egyesületeket választani.
Hali! Tavaly váltottam KÖBE-re a netriskkel, 7e/negyedéves díj miatt. Az első díj annyi is volt. utána küldtek egy levelet, hogy valami különbözetet fizessek be. Egyből írni akartam a netrisknek, de ők megelőztek: már ott volt a mail, hogy tudnak róla, és tekintsem tárgytalannak. OK. Erre most megjött a 2. negyedéves csekk, ami persze nem 7e, hanem 11e a tagdíjjal együtt. Maga a negyedéves díj 8e valamennyi, meg 1600 tartozás(?).. A netrisknek írtam 2 napja, válasz semmi. Nálatok OK minden?
Január 7.-én volt egy balesetem, amiben persze nem én voltam a vétkes. A csóka akivel ütköztem a köbénél van biztosítva. Kitöltöttük a kárlapot, beismerte a vétkességét (papíron!), rendőr is adott egy igazolást és még két szemtanúval is irattam egy papírt. Máig eljutott odáig az ügy hogy megtörtént a kárfelmérés (baleset után kb. egy héttel), rá egy hónapra már megvolt minden papír a köbénél és utána kitalálták hogy belső vizsgálatra viszik az ügyet. Kiadták egy független cégnek a belső vizsgálatot akik kijöttek hozzám megnézni a kocsit illetve elmentünk a baleset helyszínére. Újjabb 6 hét aztán elutasították a kárigényemet. Azt persze nem tudták megmondani hogy miért("Majd értesítjük levélben mert telefonon nem adhatunk tájékoztatást...")!!! Kérem azok segítségét akik hasonó szituációban vannak/voltak.
Hétvégén hátulról beleszaladt megállás nélkül egy autó az enyémbe. Elismerte hogy ő a hunyó. Megírtuk a papirt, a károkozó biztosítója a KÖBE. Egy picit tartok tőle, hogy nem a megfelelő módon lesznek intézve a dolgok (olvasva itt egyet s mást, meg hallottam másoktól is).
Azt szeretném kérni Tőletek, hogy jelentkezzen egy szaki aki abban profi, hogy tudja mit kell és mit nem kell ilyenkor tenni, az autó műszaki állapotának felmérésétől az ilyenkor kihasználható jogaim ismertetéséig, és nem utolsó sorban, anyagilag ne legyek átvágva + nehogy olyan akadályt gördítsek esetleg a bürokrácia útjába ami miatt, lelassúlnak az ügyintézés malmai.
Idén a Postán keresztül ment a MABISZhoz. Mondanom sem kell, h a töketlenségük miatt állt a dolog egy csomó ideig. Kb 4 hónap volt. Talált pénz volt. Leírtam vmelyik topicban.