A fa teljes magassága kb 13 cm. Ennek megfelelően TT-ben ez olyan 15-16 m lenne. Az erdőgazdálkodásban nem vagyok ugyan járatos, de amikor elkezdtem fákat készíteni, kicsit utána olvastam. Már amit itt a neten találtam ( ami nem túl sok). A tölgy pl. 40-50 méterre is megnő, a bükk se sokkal marad le tőle. A gyümölcsfákat pontosan nem tudom, de a múltkor megmértem egy cseresznyefát, az 11 méter magas volt, de még nem volt különösebben nagy. Ebből kiindulva ez TT méretben egy öregebb gyümölcsfának, vagy egy fiatalabb erdei-mezei fának mondható. H0-ban meg egy közepes méretű gyümölcsfa. N-ben meg...........
>a bulin is beszélhettünk volna róla,csak már nem jutott rá idő
Lesz még tali, lehet róla majd beszélni. Azt sajnálom, hogy most a te munkáid nem tudtam szemügyre venni, de a terem másik végébe nehéz volt hozzátok átjutni... :) Ez sem kritika!! :)
>Attila nagyon jó részletekig kitérő előadást végzett
Így van! Minden elismerésem az előadása, pláne a munkái iránt! A többit majd személyesen neki, a szeme közibe! :)
Köszönöm a meghívást (a szervezőnek, ill. az előadónak, na meg minden megjelentnek) , a részvételi lehetőséget!
>Újra csak azt tudom mondani,hogy az igazi zetort,a BR86.-os -ból lehet megcsinálni, a többi csak smafú és bűvészkedés !!!
Na, jól van... Megnyugodtam. :) Irány előre! Hív a vasút, vár a .... (Hagy várjon :)) )
>Igen az orrom elől halásztál el éppen egyet a vaterán...
Ismerem a helyzetet... :( / :) Hála Istennek (most már) ismerem azt is, akivel ugyanígy jártam. Mivel neki a kaszni kellett elsősorban, a hajtás leboltoltam vele... :)))
>a "jelenleg" azt jelenti, hogy lesz egyszer egy szép napon
Minden elékpzelhető. Pl. Pista bácsi is el volt eresztve ólomsúlyokkal a legutóbb, amikor sikerült vele összefutnom. Aztán az is elképzelhető, hogy a mozdony átalakításaim közben ráakadok a feleslegesekre. Mindenképpen jelzem majd feléd, legfeljebb már tágytalan lesz.
>Börze legközelebb mikor hol?
Pontosan nem tudom. De most olyan nagyon nem is érdekel (pláne, hogy majdnem mindenki mást mond/ír), meg van minden ami most kell...
Én is Köszönöm a szervezők és az előadók munkáját és főleg a lehetőséget, hogy ott lehettem a találkozón.
Bár ebben a topicban off mérettel foglalkozom, ha valakinek kérdése lenne műgyanta öntéssel, vagy vizes matricázással kapcsolatban az kérdezzen nyugodtan. Az utóbbiról pár dolgot találtok itt: http://www.vonatmagazin.hu/?p=2367.
A találkozón Attila említette azt a hajlító eszközt, amivel könnyebben lehet derékszögben és hosszabb vonalban is a rézmaratott alkatrészeket hajlítani, itt találtok képet róla: http://www.vonatmagazin.hu/?p=1958.
Szombaton lesz bőrze,rendesen mint máskor !! Ha meg igéred,hogy nemcsinálsz butaságot (piros-sárga) és az eredeti szinére fested akkor tőlem kapsz megfelelő valósághű feliratot,úgy emlékszem,hogy maradt még belőle... A bőrzére el is tudom neked vinni !!
Szevasztok !! Igen volt már róla szó,sőt a bulin is beszélhettünk volna róla,csak már nem jutott rá idő. Félre ne értse senki,ez nem reklamálás.. Attila nagyon jó részletekig kitérő előadást végzett,le a kalappal elötte részemről !!! Újra csak azt tudom mondani,hogy az igazi zetort,a BR86.-os -ból lehet megcsinálni, a többi csak smafú és bűvészkedés !!!
A tolómérő szerint 0,27 mm. De ezzel nem sokra mész. Mkh 6 mm2 es vezetékből van bontva. Ez egy sima egyeres sodrott erű vezeték, villamossági boltokban tudni fogják mi az. Persze bármilyen kábel szétbontható, biztosan van még olyan aminek hasonló vastagságúak az erei. És ha nem akkor sincs semmi baj, legfeljebb sűrűbb lesz az ágszerkezet. Riasztó kábelből például már majdnem lombozat nélküli fát lehet készíteni. Annak a 0,22 mm2 es erei 6 szálból vannak sodorva, most meg nem mondom hogy akkor az milyen átmérőjű (nincs a számológépemen gyökvonás).
Ismét tudtam egy kicsit haladni az építkezéssel. A hétvégén beszerzeTT fűtőházat már majdnem készre szereltem, hogy az asztalon elhelyezhessem a vágányzatát. Elé egy gázolaj feladó kerül majd, selejtezeTT tartálykocsiból, és egy benzinkút fejből, utóbbit még be kell szereznem (1. kép). Elkészült a mellékvonal fele is a hídig (2-3. kép), valamint a felső állomás vágányzatát is össze raktam, de még nincs a végleges helyén (4.kép). MódosítoTTam a tápláláson is a biztosabb üzem miatt. Van egy kérdésem is: Pesten hol kaphatok mikrokapcsolókat és LED-eket? Főleg a XVI., X., IX. és XVIII. kerület érdekelne. Továbbra is érdekelnek a kritikák, észrevételek, javaslatok stb. (A fűtőház nagy álom volt, de sajna csak így fért el, kerítéssel lesz majd körbevéve, nehogy valami leboruljon :) )
Vizesmatricát szabiroli csinál, vagyis vállalja az elkészítést, de ha saját magad akarod elkészíteni, szerintem bármelyik makettező boltba lehet ilyet venni. A nevét nem tudom a fóliának, de két fajta létezik. Tintasugaras- és lézernyomtatóhoz is. Viszont az már más kérdés hogy nyomtatsz fehéren... :)
Szia! Ólomsúly felesleges nincs, de a "jelenleg" azt jelenti, hogy lesz egyszer egy szép napon? Börze legközelebb mikor hol?
Más, V36 téma: Örülök, hogy ilyen sokan írtatok, bár nem hittem, hogy ekkora visszhangot váltok ki. Kerestem gugliba, és megtaláltam az M30-at, a wikipedián. Arra gondoltam, hogy mivel volt ilyen mozdony (és főleg mert nem akarok nagy farigcsálós projektbe belevágni), csak átfestem, akár még fantázia Piros, sárga-feketére. Csak még azt nem tudom, hogy a matricázást hogyan csináljam meg. Venni nem akarok, mert szerintem drága. Létezik vmilyen vizesmatrica-papír, amire lehet nyomtatni? Esetleg tudtok más megoldást?
Mivel ez az alkatrész majdhogynem a hiánycikk kategóriát súrolja, erre is csak azt tudom mondani, hogy sajnos felesleges nincsen. :(
VISZONT!
A Láng Börze-ről ismert Csikós Pista bácsi azt mondta még tavaly, hogy tavasszal lesz nála. A kérdés már csak az, hogy Börze lesz-e, és hogy hol...?! :(
Ill. - és ez szintén Börze reklám - jómagam vettem egy ilyen kereket valakitől (Sajnos a srác nevét nem tudom. A Lángban az emeleten szokott árulni, a "karzat"-os odalon, nagyjából középen. Fekete hajú, szemüveges srác.). Szerintem nem gyári, de nagyon szép munka.
>fém, fogaskerekes kerékre
Szóval majdnem egy komplett forgóvázra lenne szükséged. Nekem is! :)) Van két alvázam teljesen épen - még talán kaszni is akad valamilyen állapotú -, gondoltam átadom. De ezek szerint ugyanarra fáj a fogunk... :)
Ezekkel a hajtott kerekekkel is az a bajom, hogy amelyiknek a fogaskerekét "megharapta" a csigatengely, azt elvileg selejteztem. Gyakorlatilag viszont nem, mert ugyanabba a dobozba dobtam vissza, mint amilyekben a jók vannak. És hát sajnos nem mindegyik fogaskeréken látszik szemre, hogy pontosan milyen állpotban is van.
Ennek tényleg csak annyi köze van a klasszikus BR80-hoz, hogy fekete, meg víz, és szén kell bele, hogy menjen.
:-)
Komplett új mozdonyház kell a ROCO BR80 hajtás fölé, és lesz egy olyan magyar mozdony belőle, ami nem járhatott MÁV vonalakon.:-))))
Szerintem nem kéne erőltetni ezeket a speciális, "egyszervoltbelőleegydarabésfutottvalamikor100m-titt" gépeket. Nagyon speciális gépek, és egyáltalán nem jellemzőek a MÁV-ra.
Szervusztok! Úgy áll, hogy kaptam feladatot a munkahelyemen, nem fogok tudni menni talira :( Üdvözlök mindenkit, érezzétek jól magatokat, mutassatok majd fényképeket! :) Lavadome