Ha nem jár túl nagy áldozattal, akár D2156-os motorral is fel lehetne éleszteni - ha az nem túl típusidegen. Melyikből volt több? Csepel vagy Rába-MAN motorosból?
Csak ezen a felén volt ilyen támaszkodó. Nyomta a derekadat, ettől látott előre a kalauz. A másik felén sima keret volt, az volt a kényelmes.
Érdemes figyelni a hírdetőtáblát. Ívelt aluminium lemez volt és két oldalt végig futott. Erre ragasztották a papír reklámokat.
Voltak kapaszkodók fent, és mind a két oldalt. Fehér furnér teteje volt minden járműnek. Az összeillesztéseknél fehér, kék, és piros műanyag csík volt a díszlécben.
A Szentendrei 180-as teteje minden szinten rossz! Tessék összehasonlítani. Nem kis hibát követtek el.
Hát igen, amiben lehet törekedni kell azért az eredetiségre. Amiből van.
Nekem egy 75-ös Trabim van, igyekszem minnél eredetibre, nagyrészt az is, de van pár olyan dolog ami egyszerűen égen-földön nincs... Bár ezek inkább apróságok.
Törekedni kéne, de nem az a legfontosabb, én így értettem. Ha most ilyen formában felbőgne a motor, és kapna egy vizsgát az IK 556, szerintem sokan magukhoz nyúlnának. Hozzáteszem egyértelmű, hogy közeledjen a valósághoz, de sajnos(?), manapság inkább divat a nosztalgia, és ők vannak többségben, mondhatom ők tartják el (már amennyire) az ilyen megmozdulásokat, mint a megrögzött jármű buzik, mint mi! Azért valljuk be, hányszor előfordult, hogy ingyen vettünk igénybe olyat amit, más laikus megfizet! Villamoséknál ez, már bevett dolog, meghirdetik ennyi, meg annyi, és a csókosok potyáznak, jopofiznak! Ami a lényeg én is jól emlékszem 1969-s születésem révén, nekem is belefért az típus. Csak OT" , meg örüljünk hogy van, az két dolog.
nem biztos h mindenki ilyen..szerintem is amennyire lehet törekedni kéne az eredetiségre, főleg addig amíg azok az emberek még élnek akik utaztak rajtuk régen pl. FAV 20.
Azt tudom, hogy fékezéskor előre esett az egész, és akik kapaszkodtak a csuklóban azok is megdőltek mint a Pisai torony. Majd induláskor vissza állt minden. Nagyon labilis volt. Sokat utaztam a csuklóban, mert lehetett támaszkodni, de más volt a kalauz miatt a két oldal, és a kalauz felöli nyomta az ember hátát, hogy előre lásson a kalauz. A jegykezelők után sem változtattak ezen.
Mert folyamatosan két gyerek után kellett futkározzak a múzeum egész területén ;)
Fél füllel én is ezt hallottam, bár nem értem, hogy a múzeumot miért zavarná, ha a tulajdona statikus kiállítási tárgy helyett mozgó jármű lehetne (ugyanis azt hallottam, hogy mereven elzárkóznak ettől)...
Az a legkisebb baj, hogy nem eredeti! Inkább az üzemképessége, és az üzemeltetése a fontosabb.Tudva, hogy Közlekedési Múzeum tulajdona. Ez a nem eredeti, meg nem így nézet ki, az idő múlásával egyre érdektelenebb. Látva a mai nosztalgia utazóközönséget, azt sem tudja miről van szó. Ilyennel utaztam, ilyen járt az utcánkba, és keverik az időpontokat, a típusokat meg sorolhatnám! A most feljövő generációt főleg nem is érdeklik a részletek. Régi és kész!
Az egy hetes munkát azt el kell felejteni. Az egy év is kevés. A nagy baj az, hogy a belseje sem eredeti, de a 180-as is hagy magaután kivánni valót. Egy múzeumban lévő jármű amit mutogatnak, az miért nem olyan mint ahogy közlekedett? Megtévesztik a látogatókat, és azok meg elhiszik, hogy úgy nézett ki ahogy most látják. Szomorú vagyok, hogy nem pótolják a hiányosságokat.
Amúgy előbb-utóbb csak lesz belőle valami. Az MB Travel is felajánlotta nekik 2 vagy 3 éve hogy ők saját költségen rendberakják, cserébe hogy hétvégente beállhasson az 556-os is a kabrió mellé, ettől még ugyanúgy maradt volna a múzeum tulajdona. A kabrió egyik sofőrje akkor azt mondta hogy tulajdonképpen szerinte egy hétvégés meló lenne üzemképessé tenni, olyan sok dolog nem is kéne hozzá.
Ha jól tudom, akkor az 556-ba az Akúti tervezet és a Csepel Autógyár által épített Csepel 618-s motor van benne. A motor hathengeres fekvő 180 LE szívó motor, a hengerek a Rábával ellentétes oldalon vannak. Úgy emlékszem, hogy jó pár évvel ezelőtt működő képes volt, csak hengerfejes lett és úgy kellett vissza vontatni a múzeumba. A lökhárítón a sérülések akkor keletkeztek.
Most voltam Szentendrén (a 180-assal), és tanúja voltam, hogy a busz fiatal ám annál lelkesebb személyzete állapotfelmérést végzett az 556-oson... csak érdeklődés volt ez ezek szerint, vagy esetleg elképzelhető, hogy hosszútávon avalami konkrétabb is fog történni?