Szia, a porlebegtetés a mai alacsony hőmérsékletű fűtőközeggel üzemelő padlófűtésnél egyáltalán nem jelentkezik. A hálószobákba én nem raktam padlófűtést, csak radiátort, arra gondolva, hogy a szekrények és az ágy úgyis eltakarják a padló jó részét. Ma már azt gondolom, hogy a gyerekszobába nem lenne rossz, bár egyelőre a gyerek az alváson kívül nem sokat tartózkodik a gyerekszobában, inkább a nappaliban játszik.
A kandallóval kapcsolatban én arra jutottam, hogy bár az építkezés kezdetén még úgy terveztük, hogy lesz, a kémény is megvan hozzá, valószínűleg sohasem lesz (kivéve ha a gáz ára nagyon elszáll). Eredetileg azért akartam, mert az előző lakásban konvektor fűtés volt, ami valljuk be, nem ideális. A szomszédban volt kandalló, és a hőérzet jelentősen különbözött a konvektorétól, cserébe némi kosszal és finom porral jár. Ma már a padlófűtés nyilván sokkal kellemesebb, mint a konvektor volt, és egyáltalán nem hiányzik a kandalló.
Gáz helyett nem gondolkoztál hőszivattyúval táplált felületfűtésben? (padló, fal, mennyezet fűtés) Némi plusz beruházást igényel ugyan, de napelemmel kiegészítve elvileg egész olcsón üzemeltethető.
mindenhol parketta van,kivéve a fürdőt/konyhát/előteret. van pár szőnyeg is. viszont van kiegészítő fűtésem egy cs.kályha, amit napi szinten használok a nappaliban - ott nem is megy a padlófűtés.
Így is lehet, de így meg a féloldalas alátámasztás miatt a deformáció veszélye áll fenn.
XPS-nél a küszöb nincs igazán jól alátámasztva. Ékelés nélkül meg az egész tok nem lesz annyira stabil, mint kemény alátámasztással.
A faéknél pedig az ázás, duzzadás veszélye a gond hosszú távon. Nem igazán gyakori hibaforrások olyankor, ha minden egyéb másra tényleg odafigyeltek, de annyi munka és pénz megy rá a nyílászárókra, hogy ajtónként azon az 5000-6000 Ft-nyi pureniten nem igazán érdemes spórolni. Utólag javítani 100-200e volna.
van olyan ajtóm, ami alatt purenit, egy másik alatt meg xps van. mindkettő küszöbe tökéletes, nem huppog.
amúgy úgy célszerű, hogy a küszöb feléig a beton benyúlik, gyakorlatilag azon ül az ajtó, a másik fele (nyilván kifele) meg hőszigetelés. és akkor lehet akár xps is. xps-ből is van keményebb verzió is, pld. austrotherm top50, ha nagyon aggódnál.
aki csak radiátorost javasol, attól kérdezd meg, hogy hány m-es körzetébe ne menjen a gyerek a radiátoroknak? mivel azok sokkal nagyobb hővel sugároznak --> sokkal jobban lebegtetik a port.
a mai padlófűtések, jól szigetelt háznál alacsony hőmérséklettel fűtenek. nálam ez max 28 fokos padlót jelent (inkább 23-25 általában), bent van 21--22 fok. ott nem sok minden lebeg, de az se túl magasan az biztos. de inkább nem lebeg.
Márciusban kezdek építkezni. Gázfűtés lesz a meghatározó, és egy kandalló kerül kiépítésre a nappaliban.
Hidegburkolat alatt mindenhol padlófűtés lesz. A szobákon gondolkozunk. Van aki a szobákba is padlófűtést javasol, mások, főleg a fiam asztmája miatt csakis radiátoros fűtést. Mi a véleményetek?
Ajtóhoz fával ne ékelj, az időzített bomba. Ott is purenittel szokták megoldani. Beállításhoz a purenit alá ékelnek, amikor szükséges a függőlegeshez, szintén purenit darabokkal.
Igen jól emlékszel, már raktam fel képet,szabadon álló beépítés, új rész, ez a csüngőeresz dolog már egy ideje foglalkoztat :/
A kőműves szerint minden házat így építenek mostanában, de a mienk vmi miatt kicsit jobban csüng? :) :/
a csatornával hogyan tudunk játszani??
Az ablakok külső síkban lesznek mindenképp. Mindenfelé úgy látom és olvasom hogy a kávákat 5-10 cm XPS el kibélelik az ablakbeépítés előtt, még passzív házaknál is, akkor csak nem lehet annyira rossz megoldás..Beer Monster
Az ajtók alatt nem tudom hogyan szokták hőhídmentesen megoldani a 22cm-t (15 szigetelés 6cm beton)??
most úgy gondoljuk hogy 5cm xps, ablak és fenn szintén 5cm xps lesz. vagy esetleg lenn 3cm xps ablak fenn 7cm.
Ebben az útmutatóban a szokásos beépítési módot írják le.
Olyan rögzítésmódról nem esik benne szó, ami leveszi a súlyt a purenitről. Az az ablak, ami nem fekszik fel a káván, előbb-utóbb kimozdulhat, az ajtóküszöb meg behajolhat. Nem láttam még olyan ajtót, ablakot, ahol a konzolokon nyugodna a súly, az útmutató is írja, hogy kidőlés elleni rögzítés a konzol. Az XPS-tábla sehogy se lesz oda jó, purenitre vagy ékelésre pedig szintén szükség lesz. Tudsz más megoldást?
"Az ablak alá purenit kell, nem lesz jó az xps, nem tartja meg az ablakot..."
Erre válaszoltam, hogy az ablak súlyát nem az alatta lévő rétegnek kell megtartania, hanem a megfelelő körbe rögzítésnek! Csak a beállítás idejére terhelnek a tok aljára, a rögzítés után nem lehet érdemi terhelés rajta!
A purenit használatát valószínűleg nem érted, az nem arra való, hogy betegyék a kávába, majd arra tegyék szintezés nélkül a nyílászárót Pur hab nélkül. A purenitet a nyílászáró aljára kell ragasztani/csavarozni, majd így beépíteni!
Az, hogy a szintezés és a tömítés kikeményedésének idejére a támasz milyen anyagból van (fa-, purenit- vagy műanyagékek) teljesen lényegtelen.
Olvasd el például ezt, vagy bármely passzívházas könyvet: