Keresés

Részletes keresés

sssey Creative Commons License 2021.07.08 -1 0 468420

schlumberger

 

Más a lépték arrafelé, Guzi! Nagyon Kelet az már!

 

És mikori a tapasztalatod?

 

sssey

Előzmény: schlumberger (468414)
Fizolti Creative Commons License 2021.07.08 -1 2 468419

Teljes átépítés nem valószínű, viszont szakaszos kétvágányúsítások igen, amikkel az IC-k találkozásai

hosszabb várakozások nélkül lesznek lebonyolíthatók, és a 46-os, 60-as vonalakkal közös szakaszokon is kevésbé zavarják majd egymást a vonatok.

Előzmény: 418 320 (468412)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.07.08 -3 1 468418

De az órás pécsi IC lenne az első lépés arra, hogy a MÁV visszacsábítsa az Oszkár és a társai által elcsábított utasokat (a közhiedelemmel ellentétben nemcsak az egyetemisták használják a telekocsis szolgáltatást, hanem bizony már a középkorúak is) aztán a három órás menetidővel is kezdeni kellene valamit, majd a járműcsere is lehetne. 

Előzmény: Lukács55 (468416)
zjakabfi Creative Commons License 2021.07.08 -2 0 468417

És ott regen nem volt 2 vágány? Mert itt 1 van csak.

Előzmény: Divrotcé (468411)
Lukács55 Creative Commons License 2021.07.08 -5 1 468416

De az megvan?, hogy Pécsen kivül nincs említésre méltó település a pécsi vonalon? Közben nézzük meg Szeged, Debrecen, Szombathely fele milyen komoly településeket érint az IC. Ez miatt nem élne meg órás IC ütem Pécsre érted?

Előzmény: 418 320 (468415)
418 320 Creative Commons License 2021.07.08 -4 2 468415

Nagyobb igény van rá, mint szezonon kívül a déli partra, és ezzel nem azt akarom mondani, hogy felesleges a déli parti órás ütem, sőt... Meg mondj még egy 100 000 feletti várost, ahová nincs óránként IC.

Előzmény: Lukács55 (468413)
schlumberger Creative Commons License 2021.07.08 -1 1 468414

 

Szégyen. 

 

Más a lépték arrafelé, Guzi! Nagyon Kelet az már!

 

Előzmény: bendeguz90 (468410)
Lukács55 Creative Commons License 2021.07.08 -3 1 468413

Mert nincs rá igénx?

Előzmény: 418 320 (468412)
418 320 Creative Commons License 2021.07.08 -2 2 468412

Azért arra kíváncsi lennék, hogy mitől megvalósíthatatlan a pécsi city órás üteme. Tudtommal nem lesz átépítés Pusztaszabolcstól lefele 2030-ig, amikorra elvileg megvalósítható lesz.

Előzmény: Snake-Mojzi (468408)
Divrotcé Creative Commons License 2021.07.08 -1 1 468411

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/50557?r=1&c=1984982.1387175:5914970.174317:9

 

Inkább Balatonszárszó. Ha megnézed a képet, a háttérben álló fényjelző nem fehérárbocosa, de nem is egy 4 fény + hívós bejárati jelző.

 

Ha ez így van, akkor még a D55-ök és a 75 Hz-es térköz előtt járunk. És ekkor Balatonszárszó még csak térközőrhely volt, nem állomás.

 

Az ikerőrházszerűség teteje minden esetre gyanúsan hasonló.

Előzmény: miciati. (468406)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.07.08 -3 2 468410

Szégyen. 

Előzmény: LassítottSzemély (468409)
LassítottSzemély Creative Commons License 2021.07.08 -1 4 468409
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.07.08 -1 1 468408

Közlekedéstechnikai Napok - 30 éves az IC

 

A végéről 2 perc lemaradt, az itt látható.

 

Személy szerint legérdekesebbnek a 2:26:00-tól kezdődő, az távolsági forgalom tervezett fejlesztéseit és a Miskolc környéki regionális forgalomban rejlő lehetőségeket taglaló előadást és az előadás után látható/hallható információkat találtam.

hmsoft Creative Commons License 2021.07.08 -1 7 468407

Az RZsD kedden haknizott egy jót: a nagypolitika képviselőinek a gyakorlatban mutatták be a mozgótérköz (ABTC-MS) és a virtuálisan csatolt tehervonatok üzemét. A megfigyelt terület az Andrianovszkij-gerinc volt (transszib, Bolsoj Lug - Szljugyanka szakasz, a Bajkál-tó előtt), ahol a 18 ezrelék leküzdéséhez, rakott elegyenként 20 MW teljesítmény szükséges (tíz a vonó-, tíz a tológépeken). Persze nem vitték ki Igor Levityint és kíséretét a pálya mellé, hanem beültették őket egy DCUP-be (diszpécserközpontba), mégpedig a központiba (GCU). Az elegyek pozícióját a vendégek a képernyőkön követhették. Változatlanul óvatos duhaj üzemmódban működik a mutatvány, a virtuálisan csatolt vonatok közötti távolság 2 km, és csupán két-két vonatot csatolnak. A cél: lemenni vonali általános fékút környékére, vagy akár az alá, és egy-egy "csomagban" akár öt vonatot továbbítani. A haknival pedig vélhetően némi anyagi támogatás szerzése a cél, azzal az üzenettel, hogy igen, a társaság mindent megtesz azért, hogy pár éven belül a keleti végeken a vonalak (transszib és BAM) kapacitása 210 millió elegytonna per év értékre növekedjen (idén év végére megközelítik a 160 milliós értéket), és ezt elsősorban nem újabb vágányok építésével érik el, hanem a bemutatott megoldásokkal. Ezzel jó sok pénzt spórolnak, de cserébe azért valami csurranjon. A virtuálisan csatolt módban működni képes (ISzAVP-RT-M automatikus járművezetési rendszerrel ellátott) mozdonyok aránya az érintett területeken tavaly 15% volt, év végére 32%-ra, jövő év végére pedig 51%-ra növekszik.

hm

miciati. Creative Commons License 2021.07.08 -1 0 468406

Balatonföldvár?!?!?

Előzmény: napocza (468403)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.07.08 -3 1 468405

Miután már társszervezetek 2010-től folyamatosan vizsgálták majd összefoglalták a GSM-R gyenge pontjait + future vision.

Előzmény: RadiX (468402)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.07.08 -4 0 468404

"--A más országok álltal leszerelt cuccokat kilora  megvéve , mint modernizálás /minőségi fejlesztés ?"

 

Ez nem így megy, hogy a nyugaton kimustrált tűzoltó kocsit olcsón meg lehet adni vagy esetleg a testvér település oda adja ajándékba és jó lesz itt.

 

Példa: 2033 év amikor mindenhol megtörténtek a migrációs folyamatok (kivéve magyar vasútnál) és van ETCS A és B között. Ekkor a határt elérve magyar nemzeti vonatbefolyásolás hiányában nem mehet tovább önerejéből. Ekkor nincs más, hogy egy olyan gép kerül előre ahol van nemzeti vonatbefolyásolás. Az eddigi meg hidegen utazik.

 

Sokat az ETCS-t csakis 160 km/h feletti sebesség miatt gondolják fontosnak, de ne feledjük el az eredeti alapelvet:

Ha egy konténer vonat elindul Rotterdamból és átmegy 5 országon, akkor nem kelljen 5 féle vonatbefolyásolót beépíteni, vizsgáztatni, stb. stb.

Előzmény: Atis57 (468400)
napocza Creative Commons License 2021.07.08 -1 1 468403

Tudnátok segíteni abban, hogy ez melyik vasútállomás lehet? Talán a Balaton környéke.

Fp 196090

RadiX Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 468402

Konkrétan az UIC projektje: https://uic.org/rail-system/frmcs/

Előzmény: 015-ös Gringó (468399)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.07.07 -1 1 468401

Szia!

 

Újabb lesz, ez kétségtelen. Ami most épül meg egyenesen vadiúj (csak a szabvány nem mai, de ettől még használható, amire kell, ahogyan használja sok ország is), nem máshonnan leszerelt, mint a 450-es rendszer. Aztán hogy 20 év múlva milyen igények, tervek, fejlesztések lesznek a MÁV-nál, amihez a jelenleg épülő GSM-R-ről is tovább kell lépni, akár annak az alapjaira, ezt most megmondani nem lehet. Ha mindent vezeték nélkül akarnak kezelni (mint térfigyelő kamerák, internet biztosítása WIFI-n, különböző diagnosztikai rendszerek, stb), akkor szükséges is lesz, de ez a jövő kérdése még.

Előzmény: Atis57 (468400)
Atis57 Creative Commons License 2021.07.07 -1 0 468400

Szia!

 S a stratégiai tervezéssel mi lessz?

 

--A más országok álltal leszerelt cuccokat kilora  megvéve , mint modernizálás /minőségi fejlesztés ? 

 

Mégis csak újabb lessz akár 30 év múlva , mint a leváltandó 1890 -s !

Előzmény: 015-ös Gringó (468399)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.07.07 -1 1 468399

Ez az új cucc ha jól értem, egy újragondolt vezeték nélküli távközlési rendszer lenne. Valakik megalkották, hogy beszálljanak ebbe a piaci szegmensbe a már létező mellé és azt leváltsák, egy tovább fejlesztett vasút specifikus megoldással. Kérdés, hogy erre lesz-e majd vevő, ki akarja lecserélni a már meglévő rendszerét. Kinek kevés a mostani, mivel tud majd többet az új, amiért érdemes lesz a váltás. Nyílván azok az országok, ahol már a GSM-R a kezdetek óta létezik és elsőként vezették be, nekik jelenthetne fejlődést, ha a jelenlegi tényleg kevés lenne már nekik. De hogy mennyi ország lesz, akik most építették ki is pár éven belül váltanának, az a nagy kérdés, ami majd idővel eldől. Magyarország kb. 15 évvel le van maradva a GSM-R bevezetésével, itt nem most lehet váltásra számítani, vagy megint egy olyan projekt lett, ami mire megvalósul, elavult lesz, persze mihez képest.

Előzmény: oldmumus_v.2 (468396)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.07.07 -5 0 468398

Szerintem az UIC meg ERA szakembereinél lehet reklomálni. A projekt Future Railway Mobile Communication System sem mai gyerek, mert 2013-ban indult el.

Előzmény: DJ. Bakter (468397)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.07.07 -1 1 468397

Még el sem terjedt, máris nyugdíjba lesz küldve?

Mi lenne, ha olyan rendszereket fejlesztenétek, ami segíti, és nem gátolja a vasúti közlekedést :)))))

Előzmény: oldmumus_v.2 (468396)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.07.07 -3 0 468396

Nem a csatornák kapacitása a fő indok és nem csak magyar viszonylatokban kell gondolkodni.

 

"Régi szabvány, de azért bőven használható, erre épít mindenki. Nem valószínű, hogy most lesz kukázva Európában."

 

ezt van ahol másként gondolják és nagy téteket ne tegyél fel arra, hogy nem lesz nyugdíjba küldve a GSM-R

Előzmény: 015-ös Gringó (468390)
hmsoft Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 468395

Vele pedig jól jártak volna a kérdőívesek: kitöltetik az ívet, megvárják, míg a nyakán lévő, kissé zárlatos CPU újrabootol, aztán adnak egy újat. És így tovább, kb. negyedóránként kitöltött volna nekik egy-egy példányt.

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (468394)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 468394

Mi láttuk az utastársnak szónokló fenotípust, azt hiszem.

De ő a vodkával is jól boldogult. Vagy hát, a vodka boldogult jól vele. :) 

Előzmény: hmsoft (468388)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 468393

Az alagútban nincs vastorony, csak pár parabola.

Előzmény: schlumberger (468387)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.07.06 -1 2 468392

Nincs már senkinek, vagy nem is volt soha.

És nem úgy néz ki, hogy rávehetők lennének szarul rímelő életszerűtlen butaságokat benyalni. Gyakorlatilag nulla ellentételezéssel orosz rulettet játszani.

Akinek ez igazán fontos, az nem tud rá embert adni, aki meg tudna, annak ez egy mellékszál. Nem mondom, hogy megoldhatatlan, de több, mint nehéz ügy.

És lássuk be, felettébb értelmetlen.

Előzmény: 1047 005-2 (468385)
015-ös Gringó Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 468391

Szolgáltatóknak szerintem bőven elég a 100 W még egymás között elosztva is, nem kell több tíz km-es távot áthidalniuk.

Előzmény: Atis57 (468389)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!