Kedves topic társak, A file-t a mai napon kaptam és jót derültem rajta, máshol még nem találkoztam vele. Gondolva, hogy nektek is szerzek néhány vidám percet és mivel vasútmodellezésről van szó, ezért tettem fel a topicra. Ha valaki ennek csak a valóságtartalmát keresi, rossz úton jár. Ez humor és írónia egyben a mai magyar vasúti állapotokról, és sem tartalmában, sem nyelvezetében nem sértő. Sajnálom, ha valaki annak tekintette.
Kedves TT-s társak, kicsit hosszabb, de érdemes elolvasni - "Sírjunk, vagy nevessünk!?"
Aranyérmet nyert - abszurd kategóriában - a MÁV valósághű ábrázolása
2009-01-06. 12:17 Idén huszadik alkalommal rendezték meg Hannoverben a YOURAIL-t, a fiatal vasútbarátok nemzetközi terepasztal-versenyét, és ezúttal egy honfitársunk kategóriagyőztes lett. A tizenhét éves Kiskuti Dániel öröme mégsem maradéktalan, mert szerinte a MÁV-hangulatra komponált terepasztalt a zsűri csak tévedésből találta viccesnek.
A hannoveri rendezvény kategóriájában a legnagyobbnak számít a világon, és csupán minden negyedik évben rendezik meg. Idén 78 ország képviseltette magát több mint 1500 fővel. A hannoveri kiállítóterület hat óriáscsarnokát maradéktalanul kitöltötte a versenyre benevezett 487 terepasztal. Ezek között volt Dániel műve is, amelynek címe Magyar Valóság.
A középiskolás diák két teljes évet szentelt a terepasztal megalkotására, beszerezte a szükséges szerelvény-modelleket, és megépítette a vasúti pálya környezetét. "Minél inkább a valóság torzítatlan megjelenítése volt a célom" - nyilatkozta Kiskuti. "A vonatszerelvények esetében egyszerű volt a dolgom, mert ezeket elég volt néhányszor a betonfalhoz vágni, majd egy hónapra betettem az akváriumba a rozsda miatt, helyenként barnás festékkel kezeltem a karosszériát, és végül filctollal felrajzoltam a graffitiket a vonat oldalára."
"Nehezebb dolgom volt a bábukkal, ugyanis a makettekhez használatos figurák gyárilag mosolygósak, barátságos kinézetűek, és derékbőségük kisebb, mint a magasságuk. De egy ilyet már csak a hitelesség miatt sem ültethettem egy MÁV-os jegypénztárba. Ugyanígy az utasok arcát is át kellett festenem anyázóssá. De a legkeményebb dió a jegyellenőr volt: bejártam az összes boltot, amíg végre sikerült egy szunyókáló kaller-figurát találnom az egyik vonatkocsiba" - ecsetelte nehézségeit Kiskuti.
A terepasztal helyszínre szállítása is körülményes volt, hiszen a fiú - édesapja közreműködésével - a családi autó csomagtartójába gyömöszölve vitte a kellékeket Hannoverbe. Útközben az állomás épülete és több más tartozék is megsérült, de Dániel utólag visszatekintve örül, hogy így történt, mert a repedt falú állomás még hitelesebbé tette az alkotást.
A szorgos munkának szemmel láthatóan meg is lett az eredménye: a verseny folyamán Kiskuti terepasztalánál tolongtak a látogatók, és folyamatosan kérdésekkel bombázták a készítőt:
„Miért nincs az utastájékoztatón semmi sem kiírva?"
„Miért csak az egyik pénztár előtt kígyózik hosszú sor?"
„Miért pakolnak az egyik vonatroncsból fém alkatrészeket egy platós kisteherautóba?"
A háromnapos rendezvény utolsó napján a zsűri végigjárta és értékelte az összes terepasztalt. Kiskuti így számol be a végső megmérettetésről: „Odajött hozzám a zsűri elnöke, és megkért, hogy indítsam el a vonatot, mert látni szeretnék, ahogy a pályán körbemegy. Azt válaszoltam, hogy ez sajnos nem lehetséges, mert sztrájk van, és a vonatok nem járnak. De mivel csak erősködtek, hogy indítsam el, tudattam velük, hogy addig nem megy a vonat, amíg nem adnak negyedmilliót."
„Azt hitték, hogy viccelek, úgyhogy elővettem a zsebemből egy zacskót, amiben volt vagy 50 vasutas figura, rámutattam az ujjammal, és lassan, tagoltan közöltem: Negyedmillió. Fejenként."
A szemtanúk elmondása alapján a zsűritagok ezen a kijelentésen először megdöbbentek, aztán hangos nevetésben törtek ki, és megjegyezték, hogy a fiúnak rendkívül jó a humorérzéke.
Kiskuti az abszurd kategória aranyérmese lett, ugyanebben a kategóriában a másik két dobogós a csillagközi vonat és a szalmamozdony kompozíciók voltak.
__________ NOD32 1.498 (20030901) Information __________
This message was checked by NOD32 Antivirus System. http://www.nod32.com
Valahogy így fog kinézni a 0,5 mm-es sablonnal. Tudom, nem tökéletes, de ki látott már kőművest meg festőt tökéletesen dolgozni? (például én, de ritka mint a fehér holló). Ja és úgy kell nézni hogy az egész egy 2×2,5 cm-es lapon van.
Készítek szilikon formát, csak a mesterdarab készül gyurmából, mert az utólagos megmunkálásokat könnyebben meg tudom vele oldani. A 0,5 -ös egyébként már sokkal ígéretesebb volt. A 0,25-ösből gyakorlatilag egy fólia szerő anyag lett. Na arról leszedni az öntési maradékot....
A gyurma nem fog könnyen kiszáradni, de ha lehűtöd, akkor keményedik. (Hűtőszekrény). Javasolnám viszont a műgyanta helyett a szilikonformát, mivel az pontosan alaktartó és több öntést tudsz vele csinálni. Ezekhez a formákhoz az egyszerűbbek is megfelelnek. Edzővel 2-3000Ft/kg áron szerezhető be. Nem tartom kizártnak a 0,25-öt sem, de a 0,5 biztosan kiönthető.
Sziasztok! Ilyesmiket szeretnék az állomásomhoz készíteni műgyantából. Kérdésem volna, mégpedig hogy milyen vastagságot (vékonyságot) lehet még kiönteni úgy hogy az használható legyen? Közben kísérletezek én is, a 0,25 mm-es vastagság nem jött be. Most egy 0,5 -ös köt éppen. remélem hamarosan oka fogyottá válik a kérdésem:-)) Ja ezek csak próba darabok! Tényleg a gyurmát mivel lehet gyorsabb száradásra bírni? Előre is kösz: Batka
Sajnos nem találkoztam vele idehaza. :-( De ha legközelebb rendelek (márciusban tervezem) ettől a rézmarásokat forgalmazótól és még nem találtál, akkor megkereslek, hogy kell-e még. Küldj egy e-mail, hogy meglegyen a címed.
>A következő BTTB-klubba elviszem, hacsak nem jön a "termesztője" maga...
Szerintem ráér a következő topic találkozóig. Ott többedmagammal megcsodálhatjuk majd és ha a "kertész" maga is tiszteletét teszi, mesélhet is a tapasztalatairól.
Veled inkább a HekTTor féle szergej frizőr kit-ről egyeztetnék....!! :))
Igazad van, az alábbi képek miatt azonban a fűtőház "magyarsága" mellett sem biztos hogy rossz.Ez a miskolci. A következők pedig Trencsényi Zsigmond A vontatási telepek üzeme és üzemi berendezései című tankönyvéből valók:Én is az általad jelzettnek vagyok a híve, mert Szegeden is az van, illetve a legtbb helyen. Elkészítése pedig tényleg egyszerű.
Nálam van egy "Fa-BaTTka". :-) Ha gondolod, a közeljövőben egyeztethetünk egy időpontot és megmutatom... A következő BTTB-klubba elviszem, hacsak nem jön a "termesztője" maga...
Meggyőztél! Sötétzöld lesz, nagyon teccik a géped. Majd ha hazajövök, még kereslek ezügyben. Jól láttam, hogy egy "kicsit több mint fél" fordítókorongod van? Mert ha igen, akkor nagyon durván nyomod! Jó éjt! TT.gportal.hu
Sziasztok !! Ne haragudjatok de Magyar Vontatási telepre,én azért nem raknék német homok tornyot az ciki,oda csak ilyen dukál szerintem !!! :-)) Rajz,fotó nálam !!!
Szia! Arra gondolsz, hogy sötétzöldre fessem? Az a gond hogy kettő van. (vagy az nem gond?) Te is csináltál m30-at? Börzére nem tudok menni, egyrészt szegedi vagyok (Apropó vki szegedi?), másrészt holnap Franciao.-ba megyek síelni, jövő vasárnap jövök haza. Addig is rosszat ne halljak rólatok! TT.gportal.hu
Igen. Ilyenre vagy hasonlóra. Az épület egyébként elméletileg a homokszárító, a toronyból kerül a homok a mozdonyokra. A homokszárítót egyébként rakhatod arrébb és abból egy csövet vezess a homokoló toronyhoz. Továbbá - és ehhez nem kell megvenni a készletet - csinálhatsz a szín előtt aknát is. Ezt is találsz az Auhagennél, de a képe alapján megcsinálhatod sima téglamintás lapból is. Még valami, ha szerzel nagyon apró kereket és alárakod egy famintás lapnak, akkor megvan a kiskocsi is. Keresek róla képet és felrakom ha kell. A kocsin lehetnek kerekek és egyéb alkatrészek is.
Tudod hogy győznél meg igazán? :) Ha egy mozdony mellé raknád... (Persze jó lenne, ha a mozdony alatt lenne vágányzat, az alatt töltés, mellette peron, a peronon mérethelyes figurák, a mozdony mögött vagonok... :-)))))) )
Persze ez csak vicc (akart lenni). Az első pár szó számít - ha számít!